Gå til innhold

Eggløsningstester


Gjest gjesp

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Jeg har sluttet på p-ring, og har begynt å ta eggløsningstester. Vet ikke når jeg kan forvente å få EL. Men har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på :nigo:

Testen skal være like sterk eller sterkere enn kontroll streken. I dag er den litt sterkere enn i går, betyr det at EL er på vei? (Den er fortsatt ikke sterk nok, så vet at jeg ikke har EL nå.)

Bør man teste hver dag, eller holder det med f.eks annenhver dag?

Gir den bare utslag den dagen man har EL eller dagen(e) etter også?

Det står at den skal tas i urin som holder romtemperatur, er det så nøye? Hvis ja, hvor lenge skal jeg vente?

Man skal visst også holde den i urinen i 10 sekunder. Må jeg stå klar med klokke, eller holder det å telle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL testene bør du ta hver dag sammenhengende i noen dager for å påvise EL. Du kan jo gå glipp av EL hvis du tar det annenhver dag. Det følger med bruksanvisning på hvilken dag du bør starte å teste ut i fra hvor lang syklus du har.

Morgenurin er vel best å bruke, samt du trenger vel egentlig ikke noen klokke for å finne ut om du har holdt testen lenge nok i urinen. Det er jo bare å telle 1001 - 1002 osv.

Jeg vil jo tro at EL testene vil gi sterkere utslag etterhvert som du nærmer deg EL. LH hormonet stiger jo opp mot EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Tusen takk for svar, NemoLinn :)

I dag var den enda sterkere enn i går. Men fortsatt ikke helt sterk nok. Tenker den er det i morgen, for det var ikke langt unna. Er spent på om jeg har eggløsning allerede, siden jeg akkurat har sluttet på p-ring, men det kan jo se slik ut. (da får vi være forsiktige, for vi vil ikke bli gravide før til høsten, men skjer det så skjer det :) )

Noen som har noen flere svar til meg? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_exhale_*

For min del var eggløsningstest forvirrende greier. Teststreken ble sterkere og sterkere over flere dager, men den ble aldri like sterkt som kontrollstreken. Så ble den svakere, og jeg regnet med at EL hadde vært. Sluttet å teste, men tok en test til 4 dager senere fordi jeg fikk magesmerter, da hadde jeg like sterkt utslag som jeg hadde på det meste i forrige runde..

Håper du får det bedre til enn meg.. Kombinert eventuelt med temping for sikrere indikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Clearblue digital, da slipper du å tyde streker, du får enten positiv eller negativ. Disse er ganske dyre så er gjerne greit å bruke billigtester til det nærmer seg, så bruke de digitale. Første gang den viser positiv betyr at EL kommer innnen 24-36 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...