Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #1 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei, det er noen som har parkert en stor bil(den har et stort lasteplan bak og er tydelig en firmabil) rett etter en sving etter en lang, bratt bakke her i nabolaget. Bilen står med minst 2/3-deler av bredden på fortauet, og gir ganske dårlig sikt når vi som bor her skal opp bakken, og dem som kjører ned dårlig sikt over oss som kommer nedenfra. Jeg er ekstremt fristet til å få den tauet bort, men ringer vi til politiet da? Det er jo ikke lovlig å parkere på fortauet? Jeg vet at det er en person her i nabolaget som har den, og jeg kan ikke fordra dette mennesket i tillegg. Det gjør meg enda mer hevngjerrig. Men er det politiet vi kontakter? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. desember 2008 #2 Del Skrevet 25. desember 2008 Ring politiet. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å bruke tid på å kontakte eieren først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. desember 2008 #3 Del Skrevet 25. desember 2008 Å sette lapp i frontruta hans må vi i hvertfall aldri finne på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. desember 2008 #4 Del Skrevet 25. desember 2008 Selfølgelig bør man kontakte eieren først. I hvertfall når man vet hvem personen er og har muligheten til å få tak i vedkommende. Det er jo ikke sikkert han er klar over at bilen står i veien for noen en gang. Han vet sikkert at den er ulovlig parkert, men han fant vel ikke noen bedre parkering da og tenkte at det var greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 26. desember 2008 #5 Del Skrevet 26. desember 2008 Politiet er ikke riktig adressat, du må ringe til trafikketaten. Sjekk kommunens websider for å finne kontaktinfo. Så er det opp til dem å finne ut når og om de vil fjerne den, hvis du ikke vil legge lapp i vinduet til eieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #6 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg vet at det er en person her i nabolaget som har den, og jeg kan ikke fordra dette mennesket i tillegg. Det gjør meg enda mer hevngjerrig. Kanskje du er en av de som bare leter etter noe å klage på??? Bruk julen til noe koselig heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #7 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg håper ikke politiet vil bruke tid på en feilparkering som ikke hindrer trafikken. For øvrig blir slike biler ikke tauet bort, de får et parkingsgebyr på kr 500. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2008 #8 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hei, det er noen som har parkert en stor bil(den har et stort lasteplan bak og er tydelig en firmabil) rett etter en sving etter en lang, bratt bakke her i nabolaget. Bilen står med minst 2/3-deler av bredden på fortauet, og gir ganske dårlig sikt når vi som bor her skal opp bakken, og dem som kjører ned dårlig sikt over oss som kommer nedenfra. Jeg er ekstremt fristet til å få den tauet bort, men ringer vi til politiet da? Det er jo ikke lovlig å parkere på fortauet? Jeg vet at det er en person her i nabolaget som har den, og jeg kan ikke fordra dette mennesket i tillegg. Det gjør meg enda mer hevngjerrig. Men er det politiet vi kontakter? Takk for all hjelp! kjekt med slike naboer som deg. trivelig å vite at du finnes. Hva med å kontakte sjåføren og forklare problemet? Ikke hva som er ulovlig, for det vet han. borttauing og bot er ganske dyrt,men det er vel det som er hensikten. Innlegg endret. Trampe -mod- Endret 27. desember 2008 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanselot Skrevet 7. januar 2009 #9 Del Skrevet 7. januar 2009 kjekt med slike naboer som deg. trivelig å vite at du finnes. Hva med å kontakte sjåføren og forklare problemet? Ikke hva som er ulovlig, for det vet han. borttauing og bot er ganske dyrt,men det er vel det som er hensikten. Innlegg endret. Trampe -mod- Jeg skjønner ikke hvorfor ts skal bruke tid på det, når denne sjåføren gjør som han gjør og ts ikke liker vedkommende i utgangspunktet er det noe vits i å bruke tid på å finne at sjåføren trolig gir blanke f... i at han står parkert sånn? En som gir blaffen i sånne ting, bryr seg sikkert myyyyye om en nabo som klager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #10 Del Skrevet 7. januar 2009 Vi må iblant kreve å få biler tauet bort, men da er det fordi de sperrer innkjørselen vår sånn at vi verken kommer ut eller inn. Det vi gjør da er å ringe det kommunale parkeringskontoret. De prøver å få tak i eieren av bilen (enkelt å finne telefonnummer via bilens registreringsnummer) så han/hun kan komme og fjerne den selv. Det blir en parkeringsbot likevel. Får de ikke tak i eieren så blir bilen tauet bort. Men for at man skal taue bort biler så må de være til skikkelig hinder i trafikken. Som å sperre innkjørsler eller at de skaper store hindringer for trafikkflyten. I tilfellet til ts er det en vurderingssak om hvor mye hinder bilen skaper. Vurderes det som relativt lite hinder så skriver de ut bot uten å gjøre tegn til å taue bort bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå