Gå til innhold

Ustabil mens


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt ustabil mens de siste mnd, bare det at tidligere har jeg startet å blø etter ca 18 dager. Har vært bare små blødning frem til ca 30 dag, da har jeg fått skikkelig mensen. Denne mnd har jeg ikke hatt småblødning slik som jeg pleier, og da blir sef dette også feil:) Nå er det 33 dager siden jeg fikk mensen, og jeg merker heller ikke at den er på vei. Tok test for tre dager siden, og den var negativ. Føler ikke at jeg er gravid.

For 16 dager siden merket jeg at jeg hadde eggløsning, slik at om jeg skulle ha vært gravid, så ville dette ha vist seg på taesten for tre dager siden.

Noen som har en forklaring på den ustabile syklusen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Har ikke noe forklaring på den ustabile syklusen din, men det legesekretæren sa til meg var at det var ikke alltid at hjemmegraviditetstestene slo ut den dagen en egentlig skulle hatt mensen. Hun sa nemlig at om hjemmetesten viste negativt så kunne ikke de få konstantert noe mer før ca 10 dager etter forventet mens.

Om du har testet negativ, så er ikke det et fullgodt svar på at du ikke er gravid. Det eneste sikre tegnet på det er mensen.

Ser at det er 10 dager siden du skrev innlegget, har du fått mensen eller testet på nytt?

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke noe forklaring på den ustabile syklusen din, men det legesekretæren sa til meg var at det var ikke alltid at hjemmegraviditetstestene slo ut den dagen en egentlig skulle hatt mensen. Hun sa nemlig at om hjemmetesten viste negativt så kunne ikke de få konstantert noe mer før ca 10 dager etter forventet mens.

Om du har testet negativ, så er ikke det et fullgodt svar på at du ikke er gravid. Det eneste sikre tegnet på det er mensen.

Ser at det er 10 dager siden du skrev innlegget, har du fått mensen eller testet på nytt?

Jeg fikk mensen, og denne gangen hadde jeg så å si normal blødning. Og normal syklus lengde. Så kanskje syklusen har stabilisert seg?

Har den siste tiden følt meg uvel, så vurderer å ta en ny test. Har følt meg uvel siden den dagen jeg fikk mens, 24/12. Drakk 1 juledag, og ble skikkelig dårlig etter bare 3 øl.

Eller kanskje jeg bare har fått omgangsyken, venter iallefall noen dager med å ta test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...