Gå til innhold

Kurver


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gi en kurv med matvarer til foreldrene mine. Hva kan man legge oppi en kurv?

Til nå:

- 1 flaske rødvin

- 1 god kaffe

Søtsaker (sjokolade, kaker osv.) liker de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God te hvis de er glad i det? Noe slags spekemat? Sånt vet jeg lite om, men hvis det kan oppbevares sånn kan det kanskje falle i smak? God sennep eller honning eller noe sånt i en fin krukke?

Må det være mat? Hva med lue, votter eller ullsokker? Skjerf? Sånt trenger jo ikke være så dyrt. Det pleier min bestemor å få i kurven sin, og det virker som hun setter pris på det (nå virker det som vi er sykt kjedelige og gir det samme hvert år, men jeg kan opplyse om at min mor er flink til å finne noen overraskelser hvert år i tillegg til noen "faste" ingredienser!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mocca_*

Jeg har laget en kurv til mine svigerforeldre og da fylte jeg den opp med;

juletea fra apoteket

julesennep fra apoteket

speke pølse

after eight sjokolade

en julenisse

lys

julekaffe

julegodt pose.

Det er jo mulig å ha nøtter og kjeks,hjemmelagede kjeks eller kaker(julekake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en skikkelig god olivenolje? Vet ikke hvor du bor, men her i Bergen har de godt utvalg på Augustin's Kaffelade på Galleriet... jeg har kjøpt en skikkelig god italiensk olivenolje der... der kjøpte jeg også en oliventapenade.

I fjor lagde vi kurv til svigers, med italiensk tema (siden vi skulle til Italia alle sammen om sommeren). Innholdet var som følger:

- Italiensk rødvin

- Pesto

- Pasta

- Parmesan

- Grissinis

- Espressokaffe

(pluss en reiseguide om Italia og en italiensk film, men nå så jeg jo at du kun ville ha ideer til matvarer da...)

Jeg vil anbefale noe sånt som overnevnte + som sagt olivenolje og evt en tapenade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte puttet oppi et par glass god sild, en liten pakke røkelaks/gravlaks + gravlakssaus og et par gode oster. Gjerne et hjemmebakt skikkelig godt brød og annen "kosemat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg oppi noe som passer sammen:

Fy-fy er f.eks:

En pose med kaffe

Ei side røkalaks

Et glass sennep

En trønderbunad

Bra-bra er f.eks:

Kaffe

Marsipangriser

Mozartkuler

Mandler med sjokoladetrekk

Likør/cognac

Bra-bra er f.eks. også:

Rødvin

Spekemat

Kjeks

Ost

....

Så nå at de ikke liker sjokolade eller søtsaker. Da vet jeg ikke hva som passer til kaffe, utenom likør/cognac da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...