Gå til innhold

Ekte juletre, eller plastjuletre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Det er kun grantre som er ordentlig juletre for meg! :jepp:

Plastikktre hadde jeg kun valgt pga. allergi. Furu er for nordlendinger som ikke vet hvordan grantre ser ut. :fnise: Og edelgran har jeg absolutt ikke noe forhold til.

Hehe, må nok bare kommentere dette her. Jeg bor i Nord-Norge, og her er det masse masse granskog. ;) Så den var nok litt uten hold.

Vi har som regel grantre hos pappa, og hos mamma er det dessverre plast. Hos kjæresten min er det veldig lite plass, så vi har kjøpt kjeglegran i potte som vi har pyntet. Helt perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at plast er en dyrere engangssum enn et ekte..

da har du et bra kunstig tre. jeg så på edelgran i dag, og de skulle ha 750 kr for det.aldri verden om jeg gjør det. og ikke bidrar jeg med svarpæng heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er treet handlet for i år.

Vurderte edelgran før jeg dro på handling, men jeg synes faktisk vanlig gran er finere. Finere i fargen og finere med små barnåler.

Så nå gleder jeg meg bare til å få det i hus.

Jeg er glad ingen i familien så langt er allergiske, så vi slipper kunstig tre, det tror jeg hadde blitt sorgen for meg. Men skjønner jo at det med kunstig kan ha sine fordeler også, spesielt for de med allergi og de eldre.

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kunstig tre på "ørtende" året og kommer aldri til å gå tilbake til ekte.

Først og fremst er det kunstige treet veldig flott (jeg har et sånt sjukt dyrt et), det er like stort hvert år, så jeg vet at pynten passer, det drysser ikke, det er jevnt og det lukter ikke (jeg syns ikke juletrær lukter godt) - dessuten sparer jeg tilslutt penger på det, for jeg trenger jo bare kjøpe tre en gang.

Hva andre syns om det jeg pynter min stue med bryr meg igrunnen midt i ryggen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dei dyra er jo ufarlege. Vi har jo tusenvis av midd rundtom i heile huset, eit par millionar frå eller til, kva er vel det?

Pga fukt danner det seg ofte mugg i juletrær, det er denne muggen folk flest reagerer på. Ihvertfall er det muggen jeg reagerer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

henter et tre i skogen bak gården sammen med ungene! Om det er sledeføre skal vi virkelig trå til å hente det ned med hest med dombjeller og full pakke, hvis ikke tar vi beina fatt! Koster oss bare de kaloriene vi forbruker på å hente det!

Etter jul når vi har ribbet treet for pynt får hestene det i hestehagen, og beiter det tomt for kvister, før vi brenner det opp

DIGGER å bo på landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ekte for meg! Synes lukten gjør hele greia! Og driter i alle småkryp som kan komme med den. Ta forstørrelsesglass og se oppi sengene deres! Der er det også mye moro ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg funnet et plastikktre i vårt hus hadde jeg gått gal :bond:

Elsker ekte tre, luka, rydde opp, det å få noe friskt inne i hus! Det å dra å kjøpe det ute i kulde og snø :rødme: det er så jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid ekte gran :) Fordi vi synes det ser finest ut, og i tillegg fordi at granlukta utgjør en del av julestemningen! Jeg elsker juletrær :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sagt at jeg aldri skulle ha et kunstig tre i hus. Men iår har vi kjøpt. Vi kjøpte på Bohus og det kostet 1500,- Så ikke akkurat så billig.Vi valgte og å kjøpe uten lys, syntes det ser mer ekte ut med egne lys på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...