Gå til innhold

Pynting


Transe

Anbefalte innlegg

Hei jeg ble ferdig med julepyntingen sist søndag. Nå er det bare juletreet igjen og det har jeg en avtale med en venn om å hugge selv. Det blir neste søndag.Juletreet sjak ut 4 januar men resten får bli en god stund.Tar som oftest vekk litt etter litt.

Julekjolene er for lengst kjøpt og det er julegavene også. Skal sende noen julekort over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mocca_*

Her er vi ferdig med pyntinga untatt juletre og puter og pledd i sofaen. Det er så koselig med ett ordentlig julehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt har man fått opp; krans på ytterdøra og litt julestæsj her og der i heimen (foruten om julestjerne i kjøkkenvindu og på soverommet til jenta vår) Resten blir satt fram rundt par og 20.ende, og treet den 23. Hadde kongerøkelse på i dag og det, det gir meg skikkelig julestemning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyntet treet alt!!! Det ble litt tidlig i år men siden jeg og min ex har barna annenhver uke ser jeg de ikke nå før julaften og det er jo barna som skal pynte treet, ikke sant?? I går var det julemusikk og ivrige barnehender var oppi eskene vi hadde tatt ned fra loftet, nissen kom ut på avsatsen på trappa, og alle egenproduserte nisser fikk sin plass i hyller og vinduer. Hadde en god middag i går ettermiddag med 3 tente lys og rød duk, veldig hyggelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pynta ferdig til jul i leiligheten min. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha juletre i år eller ikke. Tenke litt til på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pynter til jul når det er jul jeg, dvs fra lille Julaften. Til gjengjeld har jeg det framme til 20. dag jul.

Jeg også. :)

Vi feirer den tradisjonelle julen, noe som vil si at vi ikke feirer julen på forskudd, slik som er så vanlig nå.

Det er flere grunner til at vi gjør det slik. En grunn er tradisjon, en annen grunn er at vi har så mange bursdager i dagene før jul, og vi må gjøre ferdig dem før vi begynner på julen.

Den siste bursdagen feirer vi på julaften formiddag, og julen starter ikke for oss før kl 17 julaften...

Men jeg synes det er positivt jeg da... for da får vi virkelig bygd opp en spenning og forventning før julen. Adventstid er for oss ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyntet til advent. Det vil si at jeg har lilla løpere, både på sofabord og spisebord, lilla telysestaker og kubbelys. Og så har jeg skårne hvite amaryllis og hvite tulipaner på bordene. I stuevinduene har jeg en gjennomsiktig blank lysende stjerne i et vindu og en liten adventstake i et annet.

På kjøkkenet er det imidlertid jul ettersom jeg hengte opp julegardinene første søndag i advent. På benkene har jeg også julebrikker. Ute har jeg små blanke lys på et lite grantre.

På førstkommende fredag byttes det lilla ut med rødt, og juletreet pyntes.

Jeg liker jula og den kosen som følger med. Vi trenger den nå i mørketida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter til jul når det er jul jeg, dvs fra lille Julaften. Til gjengjeld har jeg det framme til 20. dag jul.

Jeg også!

Begynte virkelig å lure på om det bare er jeg som feirer jul når det ER jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pynta ferdig til jul i leiligheten min. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha juletre i år eller ikke. Tenke litt til på det!

Ingen jul for meg uten tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e det bannlyst med julepynt før seint om kvelden lillejulaften! Da senker julefreden seg og man kan nyte julestemninga.

Jeg pynter bare med adventsting i adventen, jeg. Stjerne og stake i vinduene, og stearinlys med litt stasj på et fat. Og kalender, da :)

Alt julerelatert godter er forbudt før 1. desember. Jeg er nok litt fanatisk på disse tingene, men syns det er fælt at jula skal dras frem tidligere og tidligere.

Det er ikke jul før det er jul :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet har fått julegardiner, julestaker/stjerner og slikt er hengt opp, ikke noe mer..

Til helga(antar søndag) tar vi fram resten av julepynten, duker, nisser, julelys, osv.. Og treet blir satt opp 22, pyntet og tent lysene på den 23.

Vi hugger også vårt eget tre i vår egen skog, så det blir litt ekstrs julestemning av det. Tradisjonat alle smmen drar ut å velger ut "akkurat det" treet:)

Antar at vi tar ned jula rett etter nyttår, treet blir tatt rundt 3-4(gubben begynenr på jobb, og drar bort og jeg vil ikke ha treet stående i all evighet), resten blir nok tatt de neste par dagene.

Jula er for oss over på nyttårsaften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...