Gå til innhold

Aldri vært her inne før!


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Frøkensina skrev:

:ninuskapus: Så mye fint! Jackmanii vet jeg er lett å få tak i. Ja, finnes mange slike gule med samme art som opphav, høres perfekt ut på hytta. Den siste er en clematis montana, har prøvd den to ganger og de har dødd etter vinteren begge to. De er ikke så herdige, sone to kanskje tre. Men har såå lyst på en enorm montana rubens opp i et tre på hytta.. 

Montana var det, ja! Den stortrives her, på det største har den dekket en hel vegg opp til taket, tett i tett i blomster :ninuskapus: Men, måtte beskjære den kraftig for et par år siden, så den er litt mer kontrollert nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Rumle skrev:

Montana var det, ja! Den stortrives her, på det største har den dekket en hel vegg opp til taket, tett i tett i blomster :ninuskapus: Men, måtte beskjære den kraftig for et par år siden, så den er litt mer kontrollert nå.

Åh herrlighet! :daane: Har sikkert drømt om en enorm montana i ti år :ler: Dufter din? De er kjent for vaniljeduften :ninuskapus:

Uansett her er du heldig, husk det når et eller annet ikke vil gro! Har enda ikke gitt opp helt, har tenkt mye på om det kan gå å plante en i pallekarmer for å få dypere og mer jord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Åh herrlighet! :daane: Har sikkert drømt om en enorm montana i ti år :ler: Dufter din? De er kjent for vaniljeduften :ninuskapus:

Uansett her er du heldig, husk det når et eller annet ikke vil gro! Har enda ikke gitt opp helt, har tenkt mye på om det kan gå å plante en i pallekarmer for å få dypere og mer jord. 

Neii, ingen duft som jeg har merket i alle fall :vetikke: mulig det ikke er den, men den er i alle fall veldig lik :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Neii, ingen duft som jeg har merket i alle fall :vetikke: mulig det ikke er den, men den er i alle fall veldig lik :jepp:

 

Jeg tror ikke det kan være noen annen, det er sikkert bare en individuell forskjell. Nydelig uansett med en så kraftigvoksende søt clematis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker så godt å bruke grenene like før de slår ut i blomst i buketter, blir litt sånn uryddig og sjarmerende :rodmer:

 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg liker så godt å bruke grenene like før de slår ut i blomst i buketter, blir litt sånn uryddig og sjarmerende :rodmer:

 

Ååååååååååh :ninuskapus: Det kan jeg tenke meg! Jeg vil også ha en :grine: Prøvde å plante en på balkongen også, men her er det hvertfall over dens sone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

:rodmer: Helt utrolig jo! Tenk at du har det sånn :strix: 

:laugh: den er klippet en del tilbake nå da pga vedlikehold på hus. Men, er på vei opp igjen, er en enorm voksekraft på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har plass så kan du jo skaffe deg en kultivar som dufter også,  du vet jo at de vil trives hos deg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Hvis du har plass så kan du jo skaffe deg en kultivar som dufter også,  du vet jo at de vil trives hos deg! 

Ja, kanskje jeg skal det :Nikke: Ante i grunn en ikke at de kunne dufte jeg, tror ikke noen av de jeg har gjør det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Nå er det blåmeis på meisebollene! :ninuskapus:

Åhh! Gu de er så skjønne med den korte nakken sin :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, kanskje jeg skal det :Nikke: Ante i grunn en ikke at de kunne dufte jeg, tror ikke noen av de jeg har gjør det

Du kan google det, har kjent det selv på de jeg plantet :jepp: Det er ikke så mange klematis som dufter, men montana er veldig kjent for det. 

Endret av Frøkensina
Duh!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Du kan google det, har kjent det selv på de jeg plantet :jepp: Det er ikke så lamge klematis som dufter, men montana er veldig kjent for det. 

Skal gjøre det :Nikke:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Er fuglene glade for de nye bollene?

Det har tatt litt tid med tilvenning, men nå virker hvertfall blåmeisene veldig glad for de! De har én som er favoritten, sikkert litt vanskeligere å finne ut av landing m.m. på de andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det har tatt litt tid med tilvenning, men nå virker hvertfall blåmeisene veldig glad for de! De har én som er favoritten, sikkert litt vanskeligere å finne ut av landing m.m. på de andre. 

:ninuskapus: de er nok litt naturlug skeptisk til alt nytt.  Med rette ofte, helt sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...