Gå til innhold

Aldri vært her inne før!


Gjest sjokkert

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja, men det er vanskelig å definere bra skrevet også.. F.eks. så tror jeg at Salman Rushdie skriver godt, samtidig har jeg enda tilgode å lese ferdig The Enchantress of Florence som jeg begynte på for flere år siden, får bare fnatt av den og synes den blir kjedelig.

Jeg liker krim bare i blant, som Agatha Christie eller en serie av Steven Sailor satt i romerriket. Andre slike historiske serier har jeg ikke likt fordi de var skrevet dårlig. 

Ja? Jeg vet ikke, jeg merker i alle fall veldig fort om jeg synes det er bra skrevet :jepp: Men, det er nok forskjellig fra person til person. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så utrolig mange uleste bøker også .. og så mange jeg gjerne vil kjøpe - men får meg liksom ikke til å kjøpe noen før jeg klarer å komme ordentlig i gang med lesingen :sukk: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jeg har så utrolig mange uleste bøker også .. og så mange jeg gjerne vil kjøpe - men får meg liksom ikke til å kjøpe noen før jeg klarer å komme ordentlig i gang med lesingen :sukk: 

 

Det beste er sikkert å starte med den du har aller mest lyst til å lese, uavhengig om det er en du har eller om du kjøper den :jepp: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del uleste bøker jeg også, men det er bøker jeg har fått i gave som jeg ikke har noe forhold til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Det beste er sikkert å starte med den du har aller mest lyst til å lese, uavhengig om det er en du har eller om du kjøper den :jepp: 

 

Det har du nok rett i :Nikke: 

Holder på med to stykker .. den ene har jeg lest i flere måneder og den andre har jeg så vidt sett på :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg har en del uleste bøker jeg også, men det er bøker jeg har fått i gave som jeg ikke har noe forhold til.

Ja, da blir det fort litt vanskeligere å få lest de. Men, man kan jo bli overrasket :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som de med fordel kan byttes mot en som snur sidene av seg selv så og si. Da kommer nok lesefølelsen og motivasjonen tilbake :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, da blir det fort litt vanskeligere å få lest de. Men, man kan jo bli overrasket :jepp: 

Det kan man absolutt :) Jeg regnet ikke med å like Lord of the Rings så godt, men ville lese den før filmene kom husker jeg. Og klarte ikke å legge den fra meg :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nietsoj skrev:

Hmmm, her har jeg ikke vært før, hva skjer her da??

Bøker? .... Fine til å preparere herbariumet...

:ler: mhm 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det kan man absolutt :) Jeg regnet ikke med å like Lord of the Rings så godt, men ville lese den før filmene kom husker jeg. Og klarte ikke å legge den fra meg :ler: 

Jeg likte den veldig godt, men ble ganske skuffet over filmene (tør nesten ikke si det høyt her inne :ler: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg likte den veldig godt, men ble ganske skuffet over filmene (tør nesten ikke si det høyt her inne :ler: )

Jammen du, det er ganske vanlig at leste bøker ikke gjør seg på film. Det indre bildet og fantasien er mye bedre enn film. Jeg husker jeg leste Da Vincicoden - filmen var mack-verk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOTR er vidunderlig! :rodmer:  Filmene er faktisk også det, bare man nullstiller hjernen først. Ikke husk bøkene. 

9 timer siden, Zenobia skrev:

...men sannelig om jeg ikke skal komme tilbake!

Altså @Zenobia, nå får du sannelig bestemme deg. Skal du, eller skal du IKKE komme tilbake igjen? :klo: 

9 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg har meldt meg opp i en annen tråd: 100 dager sukker-/snopefri

Der går det riktignok ikke spesielt bra for meg

Fullstendig galskap i tiden før jul. *blåse i fotballfløyta si og rope "Avbryt!"*

9 timer siden, Rumle skrev:

tumblr_n81bw3RuiG1qcga5ro1_500.gif

Han skulle visst være veldig sjarmerende har jeg hørt, men han virker en smule rar syns jeg... :ninja:  

9 timer siden, Rumle skrev:

tumblr_inline_oeov2nWBzD1qk8f3x_500.gif

...har visst tatt de samme "vitaminene" som han ovenfor, stakkars.... :( 

4 timer siden, Rumle skrev:

Hva liker du? Jeg har hatt en flere år lang lesetørke, men har så vidt begynt å komme i gang å lese igjen, men det går sent. Savner det veldig, elsket å lese før.

Lydbøker! :opplyser: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Nietsoj skrev:

Jammen du, det er ganske vanlig at leste bøker ikke gjør seg på film. Det indre bildet og fantasien er mye bedre enn film. Jeg husker jeg leste Da Vincicoden - filmen var mack-verk.

Ja, det vet jeg godt. Det eneste unntaket jeg kommer på er Elling, boken var fantastisk - men, han som spilte Elling klarte faktisk å gi en ekstra dimensjon til karakteren. Han skuespilleren som spilte ham fikk mange ekstra stjerner i min bok etter den tolkningen altså (og nå står det selvsagt helt stille hva han heter) 

Per Christian Ellefsen, selvfølgelig! :jepp: 

7 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

---

Lydbøker! :opplyser: 

Har prøvd det også - men, er stort sett samme greien der. Men, jobber med å få leselysten/konsentrasjon tilbake :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ja .. etter alt dette dramaet ser jeg meg tvungen til å åpne en rødvin til oss fra vinkjelleren. Tirsdag eller ei :Nikke: 

91d180f5883816fce897d4703e9c8b57.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Hva er dette for en merkelig tråd? Her har jeg aldri vært før :opplyser: 

Aldri om jeg vet, aldri vært her inne før jeg heller :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...