Gå til innhold

Vi vil, vi vil, og vi skal nok få det til!


Nilla

Anbefalte innlegg

Usj, er så kvalm og ekkel og dårlig i magen i dag. Bare det ikke er omgangssyken som er i anmarsj! Den har vært innom omtrent hvert et hus oppover bygda her i romjula. Trodde vi hadde sluppet unna, men... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis kjenner jeg ikke så mye mer til den uggenheten! Kanskje jeg slipper unna allikevel! :duskedame:

Merker jo at når jeg kjenner kvalme så håper jeg innerst inne at det skal bety noe helt annet... :sukk: Men det er så lite sannsynlig at det er ikke noe jeg skal håpe på i det hele tatt! :fy: Regner med at TR kommer i helgetida, så blir det prøvetaking på dag 3. Litt spennende merker jeg.

Dagens anbefaling: Alle som er prøvere i disse dager bør lese i Estrellas dagbok. Hun har funnet så mange grunner til at vi er heldige vi som prøver å få høstbarn. Det var god lesning.

Nå er det på tide å finne :sove:-formen.

God natt, alle med-prøvere! :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis kjenner jeg ikke så mye mer til den uggenheten! Kanskje jeg slipper unna allikevel! :duskedame:

Ja, sånn skulle det ikke bli! Våkna idag med en MEGET ustabil mage. Løper på do hele tida. Blir ikke noe jobb på meg foreløpig! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Ja, sånn skulle det ikke bli! Våkna idag med en MEGET ustabil mage. Løper på do hele tida. Blir ikke noe jobb på meg foreløpig! :sur:

:troest: huff, så kjipt å bli dårlig!

Har heldigvis berget unna selv!:) Du må ha msse god bedring! :):troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Anne Berit.

Satser på at det er bedre i morgen. Pleier ikke å være så langvarig sånt magetrøbbel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit

Heldigvis er det veldig sant :) husker jeg gikk en uke med magetrøbbel.. var uvanlig til meg å være, men da jeg snakket legen ga det seg, og jeg trengte ikke legetimen likevell... :) hihi.. :) God bedring i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, magatrøbbelet sto på bare en dag, men lørdag våkna jeg opp med skikkelig vondt i bryst og hals, vondt i kroppen og dårlig fom. Men hadde Nilla vett til å holde seg i ro?? Nei da, Nilla var på seminar hele lørdag og søndag hun, noe som har gjort at i dag da jeg skulle vært på jobb igjen, er jeg skikkelig angrepet av denne ?=)(&&%#%#% influensaen som "alle" får for tida, og ligger her på sofaen. :forkjola:

Så over til kapitlet TR. :klø:

Jeg har brukt kalenderen på mobilen til å notere alt rundt tanta. Men etter siste mens har jeg fått ny mobil, og dermed har jeg en ny, blank kalender. Og jeg husker ikke når dag 1 i denne syklusen - jeg nå er inne i - var.

Men, jeg vet at jeg hadde mensen den 9. desember. Så det var i hvertfall en av de første dagene i syklusen. Og dette gjør at jeg syns syklusen min begynner å bli lang nok nå! Jeg har tatt noen graviditetstester også, men intet utslag. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er altså på dag 36 i syklusen nå..... Så lang har den ikke vært på over et år! Vet det er farlige tanker her nå, men... Er det mulig at jeg er gravid selv om testene ikke viser noe utslag. At det er for tidlig ennå? Står jo i vedlegget at ikke alle har like sterke HCG-nivå like tidlig.

Æsj, det er sånne tanker og spm en ikke skal stille seg, og det er slike spm som blir dratt fram som klisjeer av kynikerne, men jeg begynner snart å lure.

Men på den andre siden igjen, så har jeg influensa, og det kan jo gi endringer i syklusen.

Nei dette blir jeg ikke klok på. Det er vel bare å vente og se... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå ser jeg noe rart. Hvorfor i all verden ligger prøverdagboka mi under prøverdagbok>A-L??? Det har jeg ikke lagt merke til før nå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå ser jeg noe rart. Hvorfor i all verden ligger prøverdagboka mi under prøverdagbok>A-L??? Det har jeg ikke lagt merke til før nå! :fnise:

Det la ikkje eg merke til heller! :fnise: Det er vel ikkje så nøye, men om du vil flytta, er det jo berre å høyra med ein moderator. ;)

Ang. syklusane kan det vel skyldast mykje forskjellig. Ikkje for å få forhåpningane dine for mykje opp, men eg hadde ein laaang syklus då eg blei gravid sist. Ifølge EL-testane hadde eg EL ca 08.11, men testa ultranegativt så seint som 23.11 (15 dagar etter antatt EL). Neste test tok eg 30.11 (22 dagar etter antatt EL), og den var svakt positiv. Eg antar at egget rett og slett brukte lang tid på å dela og festa seg. Eller kanskje det blei produsert lite HCG? :vetikke:

Eg må :duskedame: litt og håpa at det endelig er dåkas tur! :popcorn:

Og god bedring! Det er kjedelig å vera sjuk! :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo med en viss usikkerhet jeg har satt dag 1 i syklusen til den 8. desember, men jeg VET at jeg var på juleshopping den 9. og jeg måtte innom dagligvarbutikk å kjøpe bind fordi jeg hadde brukt opp bindene mine. Og det er kun i starten jeg blør så mye at jeg kan feilberegne hvor mange bind jeg trenger å ta med meg.

Sjekka med eggløsningskalkulatoren på babyverden, og den sier at dersom 1. dag i min 33-dagers syklus var den 8. desember, var min mest fruktbare periode 24. - 29. desember, og da var det en del :sengekos::sjarmor:

Hadde jo vært artig med slike nyheter da!

MEN, mest sannsynlig kommer :kosteskaft: når som helst nå. Så ro ned, Nilla, rooo ned.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg prøver å ikke bli spent da. Men det er FORTSATT ingen :kosteskaft: her, og nå er jeg på dag 38...

Har ikke tatt noen test på et par dager, men de siste jeg tok var det null utslag på. Så jeg tror jeg skal vente noen dager til, siden det kan være at influensaen - og nå: bronkitten! :( - er et forstyrrende element oppi alt. :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, har lekt meg litt med terminkalkulatoren på babyverden.no og skjønner at jeg har mye å lære...

Et eksempel; Hvis en legger inn dato for unnfangelse, som er to uker før i dag, hvorfor står det da at en er fire uker på vei???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kom til å tenke på en ting til. - Det er visst dagen for undring. :klø:

Jeg og svigermor satt og slarva i dag, og vi begynte å spekulere på følgende;

Kari er gift med Per. Per har ei søster Trude som er gift med Arne.

Det gjør jo at Kari og Trude er svigerinner og at Per og Arne er svogre.

Men, og nå kommer spørsmålet, blir da Kari og Arne svigerinne og svoger?

Ja, alt mulig kan man begynne å lure på! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare på et par av tingene: Du er da 4 uker på vei fordi terminen og "på veien" regnes fra første tantedag. Dvs, rundt 8 desember. Så når du har EL og cellene blander seg er man per def 2 uker på vei allerede. Så dermed ër de nygravide ofte rundt fire uker på vei når de finner det ut.

Skulle tatt bilde av Estrellusen da jeg forklarte han dette, rimelig snurt da vi bare var "ordentelig på vei" 4 uker og ikke 6 uker som vi var. Hvis du skjønte.

Dette er jo kjempespennende, håper at TR har tatt seg sydenferie til september!:) Blir du å ta test i morgentidlig? :popcorn:

Ha en fin (kanksje gravid) kveld.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...