Kirin Skrevet 4. februar 2009 #61 Del Skrevet 4. februar 2009 Har forstått det som at CD betyr dag i syklus, men hva betyr DPO? Days Past Ovulation EL-dagen er 0 DPO, Dagen etter er 1 DPO osv... Deilig med fantastisk mann og nydelig pus da. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 4. februar 2009 ok, takk og takk! Kanskje jeg kan lagee meg en ticker ut i fra EL-dato da, uten å måtte ta hensyn til en noe ustabil syklus??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 4. februar 2009 Selv om jeg har en veldig svak strek på EL i dag så er det jo en strek... Så da er det vel 0 DPO i dag da??? En annen ting er jo at jeg har lovt legen å ikke tenke så mye på testing, særlig ikke EL-testing. Men en viss oversikt over når EL er må nå vel allikevel være greit...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 4. februar 2009 #64 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Er teststreken sterkare enn kontrollstreken? Viss ikkje, er testen negativ. Enten har du allerede hatt EL, eller så kjem EL mest sannsynlig om ikkje veldig lenge. Men det kan fort ta fleire dagar, altså. Eg meiner å ha lese at EL kjem natta etter den sterkaste EL-testen. Det såg iallfall ut til å stemma for meg denne syklusen. Hadde positiv EL-test i 3 dagar. Den var sterkast 2. dagen, og morgonen 3. dagen steig temperaturen. Om du ikkje vil vita akkurat når EL er, kan du kanskje droppa EL-testar framover? Sidan du fekk ein svak strek i dag, har du sannsynligvis IKM om 1-3 veker. Lykke til! Endret 4. februar 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 4. februar 2009 #65 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) ok, takk og takk! Kanskje jeg kan lagee meg en ticker ut i fra EL-dato da, uten å måtte ta hensyn til en noe ustabil syklus??? Tror ikke det går. Men hvis du finner EL med positiv test, så kan du det. Hvis du har "vanlig" lutealfase på ca. 14 dager +/-. Da legger du sammen antall dager før EL med 14 og lager tickeren ut fra det. Det betyr at du må lage ny ticker hver måned når syklusene er ustabile, men nå er de færreste helt stabile på nøyaktig antall dager, så det gjelder vel de fleste. Selv om jeg har en veldig svak strek på EL i dag så er det jo en strek... Så da er det vel 0 DPO i dag da??? En annen ting er jo at jeg har lovt legen å ikke tenke så mye på testing, særlig ikke EL-testing. Men en viss oversikt over når EL er må nå vel allikevel være greit...? 0 DPO er første dag med negativ test etter positiv. Svak strek er ikke positiv, som dreia sier. Ikke for å stresse deg ytterligere, men: Siden du har ustabile (og lange?) sykluser så tenker jeg at du kanskje bør enten teste etter EL eller tempe. Ikke hvis du blir for stresset så klart, men er jo veldig kjedelig å ikke vite når/om EL er i rute. Kjedelig å bli lei seg ved IKM hvis man kanskje ikke en gang har hatt EL. Kanskje temping er det beste for deg av disse alternativene? Tror det er lettere å tolke tempcharter enn tester i mange tilfeller. Og det er jo billigere med et termometer enn med 20 tester pr PP. Forhøyet prolaktin kan vel forårsake at EL uteblir? Hvis det viser seg at du har det så regner jeg med at legen kan hjelpe deg med det. Veldig bra at du blir sjekket for det. Beklager hvis dette ble masse mas, det er ikke meningen. Ble bare litt engasjert. Tillegg: Jeg tror jeg hadde blitt mer stresset av å ikke finne EL enn å stresse med testing. Jeg tror ikke egentlig på at stress (normalt stress) har så mye å si. Bedre å styre litt ekstra og vite hv som skjer - men vi er jo alle forskjellige. Endret 4. februar 2009 av Kirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #66 Del Skrevet 5. februar 2009 Er teststreken sterkare enn kontrollstreken? Viss ikkje, er testen negativ. Enten har du allerede hatt EL, eller så kjem EL mest sannsynlig om ikkje veldig lenge. Men det kan fort ta fleire dagar, altså. Eg meiner å ha lese at EL kjem natta etter den sterkaste EL-testen. Det såg iallfall ut til å stemma for meg denne syklusen. Hadde positiv EL-test i 3 dagar. Den var sterkast 2. dagen, og morgonen 3. dagen steig temperaturen. Om du ikkje vil vita akkurat når EL er, kan du kanskje droppa EL-testar framover? Sidan du fekk ein svak strek i dag, har du sannsynligvis IKM om 1-3 veker. Lykke til! Testa igjen i morges og nå i kveld. Samme strek som i går kveld, LANGT svakere enn teststreken. (billigtest) Streken er bare akkurat sterk nok til at jeg kan se at det er litt mer enn den hvite bakgrunnen... Da er det ikke EL da? :sur: :sint: Er sånn i tvil hva jeg skal gjøre! En gang, EN GANG!, har jeg fått påvist en solid EL, og det var i juli 08! Huh, *puster dypt ut og inn et par ganger*, jeg skal jo ikke bli sint over EL, og mest sannsynlig er det jo litt tidlig for den ennå. Så den kommer nok snart! Dag 20 av (kanskje) 43(!) idag. Har egentlig slutta å teste, men siden jeg var så kvalm og uvel her om dagen, så måtte jeg jo ta en gravid-test, og da var det jo så enkelt å ta en EL-test samtidig. og når det var et lite utslag på den så tok jeg jo det for god fisk. 0 DPO er første dag med negativ test etter positiv. Svak strek er ikke positiv, som dreia sier. Ikke for å stresse deg ytterligere, men: Siden du har ustabile (og lange?) sykluser så tenker jeg at du kanskje bør enten teste etter EL eller tempe. Ikke hvis du blir for stresset så klart, men er jo veldig kjedelig å ikke vite når/om EL er i rute. Kjedelig å bli lei seg ved IKM hvis man kanskje ikke en gang har hatt EL. Kanskje temping er det beste for deg av disse alternativene? Tror det er lettere å tolke tempcharter enn tester i mange tilfeller. Og det er jo billigere med et termometer enn med 20 tester pr PP. Forhøyet prolaktin kan vel forårsake at EL uteblir? Hvis det viser seg at du har det så regner jeg med at legen kan hjelpe deg med det. Veldig bra at du blir sjekket for det. Beklager hvis dette ble masse mas, det er ikke meningen. Ble bare litt engasjert. Tillegg: Jeg tror jeg hadde blitt mer stresset av å ikke finne EL enn å stresse med testing. Jeg tror ikke egentlig på at stress (normalt stress) har så mye å si. Bedre å styre litt ekstra og vite hv som skjer - men vi er jo alle forskjellige. Hei Kirin. Supert at du blir litt engasjert, setter stor pris på alt som kan hjelpe. Ja, jeg må si jeg er i tvil om hvor vidt jeg skal teste eller ikke. Hovedårsak til at jeg ikke vil teste er jo at jeg føler et sånt press av å vite at vi MÅ fordi jeg sannsynligvis har EL. Veldig ofte har det gjort at jeg blir helt stressa, sint og/eller deppa og enten blir det ikke noe sex i det hele tatt ,eller så blir det tragisk sex, og det er jo ikke noe artig at det skal være sånn. jeg er jo også veldig frista til å bevisst teste etter EL fordi jeg hater å ikke vite. Når det gjelder temping så har jeg null peiling på det. Må lese litt om det tror jeg. Huff, jeg blir virkelig ikke noe klokere på dette! Kommer nok til å fortsette å teste denne perioden for å se om EL-streken blir sterkere eller ikke. Egentlig skulle jeg skrive et innlegg i dagboka mi og fortelle om hvor bra vi takla ting i går. Jeg fortalte Nilla-mannen at jeg hadde EL (noe jeg trodde jeg hadde på det tidspunktet) og at vi kanskje måtte gjøre noe med det den kvelden. Kort fortalt endte det med fantastisk , skikkelig romantisk og utforskende. Nesten som å være nyforelsket og litt sjenert igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 5. februar 2009 #67 Del Skrevet 5. februar 2009 Egentlig skulle jeg skrive et innlegg i dagboka mi og fortelle om hvor bra vi takla ting i går. Jeg fortalte Nilla-mannen at jeg hadde EL (noe jeg trodde jeg hadde på det tidspunktet) og at vi kanskje måtte gjøre noe med det den kvelden. Kort fortalt endte det med fantastisk , skikkelig romantisk og utforskende. Nesten som å være nyforelsket og litt sjenert igjen. Åh! Herlig! :rødme: Skjønner hva du sier altså, ikke meningen å komme med masse elendige råd her... Tror kanskje du har helt rett? Ta en pause og se hverandre? Høres i grunnen veldig fint ut det. Særlig når dere kan ha det sånn! Søte!!! :rødme: Du skrev at du har vært hos legen. Har du vært hos gyn for UL også? Må nok en gang beklage min gullfiskhukommelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #68 Del Skrevet 5. februar 2009 Kjære deg, Kirin. Uansett hvordan mitt humør kommer frem i mine innlegg her, så har jeg IKKE ment å få deg eller noen andre til å tro at jeg synes rådene jeg får er elendige. Det syns jeg absolutt ikke! Er så glade for at dere er her atte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 5. februar 2009 #69 Del Skrevet 5. februar 2009 Tillegg: Leste gjennom hele boka di nå. Hvordan gikk det med prolaktinverdiene? Og ha du fått sjekket stoffskiftet? :klø: (dette er noe jeg lurer på selv) Å herrelighet, jeg er håpløs :dåne: - beklager hvis jeg lager masse trøbbels og tanketing for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #70 Del Skrevet 5. februar 2009 Du skrev at du har vært hos legen. Har du vært hos gyn for UL også? Må nok en gang beklage min gullfiskhukommelse. Vi har ikke kommet så langt ift lege og oppfølging der ennå. Venter på første-time til NSFM (nasjonalt senter for fostermedisin, St. Olavs) og da får vi vel vite mer om hvilke undersøkelser og tester som evt skal tas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 6. februar 2009 Tillegg: Leste gjennom hele boka di nå. Hvordan gikk det med prolaktinverdiene? Og ha du fått sjekket stoffskiftet? :klø: (dette er noe jeg lurer på selv) Å herrelighet, jeg er håpløs :dåne: - beklager hvis jeg lager masse trøbbels og tanketing for deg... Nei, har jo funnet ut at prolaktinverdiene er noe forhøyet, og da jeg var inne hos legen sto det i prøveresultatene at de skulle se litt videre på prolaktin-verdiene mine. Har ikke hørt noe mer etter der. Dersom jeg ikke hørte noe mer så var det ikke noe. Stoffskiftet fikk jeg sjekka i fjor en gang, og da sa legen at det var helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #72 Del Skrevet 6. februar 2009 Og som forvirringen ikke var stor nok fra før, så blør jeg i dag! Hva skal alt dette bety?? Dette er dag 21 av syklusen, og dersom dette er ei tante-blødning så er jo det litt rart. Særlig siden jeg har hatt svake streker på EL-testene de siste dagene. Dersom jeg ser de to siste syklusene under ett, har de vært 64 dager til sammen. I snitt blir det 32 dager pr syklus, og det er jo normalen min. Det er 32-33 dager syklusene mine har ligget på det siste halvåret. Jeg skal på et to-dagers seminar nå, så jeg får ikke skrevet noe på et lita stund. Men tviler på at seminaret blir så veldig spennende, så jeg får vel nok tid til å gruble litt tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er definitivt tanta som har kommet ja. Forstår ikke det her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 8. februar 2009 #74 Del Skrevet 8. februar 2009 Her også - på dag 24. Skjønner ikke noe jeg heller, men jo flere vi er sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 8. februar 2009 #75 Del Skrevet 8. februar 2009 Så rart! Det eneste som er bra, er jo at man slipper å gire seg så opp de siste dagene før førventa IKM og sparer tester + at EL og neste IKM ikke er så skrekkelig langt unna. Håper at du får det knall på seminar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 24. februar 2009 #76 Del Skrevet 24. februar 2009 Bumper deg litt opp på lista jeg:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå