Nilla Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #41 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Kan svare på et par av tingene: Du er da 4 uker på vei fordi terminen og "på veien" regnes fra første tantedag. Dvs, rundt 8 desember. Så når du har EL og cellene blander seg er man per def 2 uker på vei allerede. Så dermed ër de nygravide ofte rundt fire uker på vei når de finner det ut. Skulle tatt bilde av Estrellusen da jeg forklarte han dette, rimelig snurt da vi bare var "ordentelig på vei" 4 uker og ikke 6 uker som vi var. Hvis du skjønte. Dette er jo kjempespennende, håper at TR har tatt seg sydenferie til september! Blir du å ta test i morgentidlig? Ha en fin (kanksje gravid) kveld. Takker og bukker, Estrella! Men dette gir oppfølgingsspørsmål! Du kommer til legen og får en termindato, som legen setter ut fra første tantedag, ikke sant? Så snakker dere om menstermin, og mange sier de har satt en egen termin fordi de er rimelig sikre på unnfangelsesdato. Betyr dette at leger og vordende mødre teller fra forskjellige datoer? Og teller man i mors uker eller fosterets uker? Totalt forvirra her jeg nå, føler 100% med Estrellusen! Det er godt mulig jeg tar en test i morgen tidlig, men jeg har - merkelig nok - ingen tro på noe positivt utslag. Jeg tok jo en test på dag (ca.) 36 uten at det ga noe utslag så... Men jeg blir uansett ikke noe klokere på dette. På den andre side igjen, for alt jeg vet har tanta meldt sin ankomst når jeg våkner i mårra. Endret 15. januar 2009 av Nilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #42 Del Skrevet 14. januar 2009 Oi, oi et aldri så lite jubileum her. Har begynt på side 3 i dagboka mi her, ber å komme inn i det da. Skal bli spennende å se hvor mange sider det blir før jeg kan flytte dagboka mi til et visst annet forum??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 14. januar 2009 #43 Del Skrevet 14. januar 2009 Takker og bukker, Estrella! Men dette gir oppfølgingsspørsmål! Du kommer til legen og får en termindato, som legen setter ut fra første tantedag, ikke sant? Så snakker dere om menstermin, og mange sier de har satt en egen termin fordi de er rimelig sikre på unnfangelsesdato. Betyr dette at leger og vordende mødre teller fra forskjellige datoer? Og teller man i mors uker eller fosterets uker? Totalt forvirra her jeg nå, føler 100& med Estrellusen! Det er godt mulig jeg tar en test i morgen tidlig, men jeg har - merkelig nok - ingen tro på noe positivt utslag. Jeg tok jo en test på dag (ca.) 36 uten at det ga noe utslag så... Men jeg blir uansett ikke noe klokere på dette. På den andre side igjen, for alt jeg vet har tanta meldt sin ankomst når jeg våkner i mårra. Jeg er ikke den støeste på dette, trur de som har fått barn fra før må komme inn og korrigere. Tror vi får endelig termindato først på UL mellom 4 og 5 mnd, der man får sjekka størrelse og utvikling. Tror man hele veien regner det fra første mensdag i antall uker , og at legen beregner ut fra dette, til UL er i boks. Ikke helt sikker altså. Vil tro mensterminen er regna ut fra tantens ankomstdag. Apropos det siste du skrev, typisk at tanta kommer i testetid. For en stund siden, da jeg ennå ikke var prøver, men var litt snodig i kroppen , fant jeg ut det kunne være greit å ta en test. (Hadde kjøpt en hundrekroners test, og tok den midt på dagen og alt (var jo ikke inne i alt det med testing og slik som nå)), da jeg satt klar for å ta testen, hadde akkurat tatt den ut av folien, satt meg til og plassert testen dit den skulle, og skulle akkurat til å fremkalle de gyldne dråper datt det en liten dråpe blod på testen. TR in the town. Utrolig sært at det skulle skje da, og surt å svi av en hundrings på utålmodighet. Men litt sånn komisk av seg og. Følte det litt som at naturen gjeipa til meg. Godt jeg ikke var intens prøver som hadde prøvd lengelenge da dette skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) så var vi på dag 39, men jeg vet ikke om det er noe godt tegn... Her er det ingen tegn til TR, men heller ikke noe annet. Jeg tok en test på morgenurin da jeg sto opp, og det var ikke noe utslag. Ikke antydning til to streker heller. Så nå vet jeg ikke hva som foregår her! Endret 15. januar 2009 av Nilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 15. januar 2009 #45 Del Skrevet 15. januar 2009 så var vi på dag 39, men jeg vet ikke om det er noe godt tegn... Her er det ingen tegn til TR, men heller ikke noe annet. Jeg tok en test på morgenurin da jeg sto opp, og det var ikke noe utslag. Ikke antydning til to streker heller. Så nå vet jeg ikke hva som foregår her! Jøss, har du hatt så sen syklus før? Det kan jo være mange svar på dette. F.eks EL kom sent og det ble befruktet, EL kom sent og ble ikke befruktet, EL kom normalt, du ble befruktet, men det tar sin tid før HCG utvikler seg, og kanksje før selve spiren begynner å utvikle seg? Eller at kroppen skjønner at du er så spent på at TR skal/komme eller ikke, at den har gått litt i dvale? Huff, håper du finner ut av det, og at syklus ikke blir så altfor altfor lang... (Med mindre den rett og slett er inne på en annen syklus, svangerskapet.) Vet ikke om det er tida for å anta du er gravid, eller om at alt bare går sent, og at det ikke er noen ting på gang denne gangen. Vet ikke, men krysser fingrene for at du får konklusjonen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #46 Del Skrevet 15. januar 2009 Jøss, har du hatt så sen syklus før? Ja, i starten, rett etter p-pille slutt, hadde jeg en eller to sykluser som var lange. 42 dager. Men det var på sensommeren 2007! Så dem har jeg egentlig regnet soden tida det tok for å komme inn i syklus igjen. Ellers så vil jeg si at sykluslengden min har ligget sånn noenlunde stabilt på32-33 dager. Noen ganger har de vært på 28-29-30 dager også. Men "normalen" ligger nok på 32-33... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #47 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, lite nytt å komme med her i gården altså. Dag 40(!) nå og ikke noe tegn til tanta. Har ikke testa idag, rett og slett fordi jeg tissa før jeg kom til å tenke på at jeg kanskje skulle tatt en test. Dersom det er noe som skal gi utslag så er det sikrest med morgenurin har jeg lært, så da droppa jeg det senere i dag. Merker at jeg har svært lite tro på at det er en spire som har "skyld" i at tanta holder seg unna, og at - så fremt det ikke er en spire der - det er kjedelig med syklusforandringer nå når jeg skulle ta prøver og få litt hjelp her. Men selvfølgelig, er det en spire som gror der inne så finner jeg meg i alt! Men da burde det jo vistes noe på testene???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 17. januar 2009 #48 Del Skrevet 17. januar 2009 Lykke til. Håper at du får se en svak liten strek i morgen tidlig. Det skal jo gå an at noen ganger tar det bare lang tid før hcg stiger og man får utslag på testene. Nå er det uansett bare vinn vinn (Den ene litt mer vinn da), kommer ikke mensen, så yey-hurra, It`s on, kommer den stoppes den lange syklusen, og neste gang blir det. Håper på det første! God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #49 Del Skrevet 17. januar 2009 Ja, da er det ikke mer å lure på. Tanta kom en gang i natt. Ble ikke enormt skuffa egentlig da, siden alt har vært så rart. Men jeg blir litt frustrert da! Nilla-mannen har vært bort ei uke og gjensynsglen var stor i går da han kom hjem. Og jeg må innrømme at det hadde vært deilig å ha en strek å vise fram! Men den gang ei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 17. januar 2009 #50 Del Skrevet 17. januar 2009 Så leit ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 17. januar 2009 #51 Del Skrevet 17. januar 2009 Så leit ! Kjipe tante! Men så bra at mannen har kommet hjem. Trist at TR kom, men nå har du begynt på en ny pp, og jeg håper at denne blir den rette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 18. januar 2009 #52 Del Skrevet 18. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #53 Del Skrevet 20. januar 2009 Ja, det var litt kjipt, men ærlig snakka så hadde jeg ikke store forhåpninger til den syklusen, siden testene var negative. Og i går fikk jeg endelig tatt de blodprøvene jeg har snakka om i lengre tider her inne. Tre STORE glass med blod skulle de ha, så nå bør de jaggu greie å finne ut noe! Fikk oppfølgingstime på mandag, så da får vi se hva de har funnet ut... Det er med skrekkblandet fryd jeg venter på den timen. Jeg ser fram til å finne ut om det er noe vi kan få hjelp med, og få vite mer om hvordan ståa er og hvordan veien videre vil bli. Men samtidig er jeg redd for hva prøvene viser. Den fornuftige siden av meg sier: " Uansett hva resultatene viser, så er det bra å få vite det! For da vet en hva en skal gjøre videre." Den emosjonelle siden er redd for å få vite at jeg ikke kan bære fram noe barn, eller at vi ikke kan få barn sammen. Vi er veldig åpne for fosterbarn/adopsjon og sånt, men drømmen om å lage barn sammen og få bære det fram sjøl er så stor. Men, jeg skal ikke ta sorgen på forskudd! Kanskje er det bare små grep som skal til så er spiren på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. januar 2009 #54 Del Skrevet 22. januar 2009 Lykke til hos legen! Håpar dei finn "småfeil" som med kjempeenkle grep kan fiksas på, slik at det blir gravid på eit blunk etterpå. Eg heiar på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 26. januar 2009 #55 Del Skrevet 26. januar 2009 Sender en klem til deg, og håper at det går bra med dere! Nå nærmer jo EL seg og alt. Håper dere får noen kjekke justeringer til legen, som gjør at den sitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. januar 2009 #56 Del Skrevet 26. januar 2009 Korleis gjekk det hos legen? *håpe på gode nyheter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #57 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei alle sammen! Jeg er litt ustabil her inne for tida, da både pc-er og nett-tilgang er ustabil. Jeg var til legen i går ja. Og prøvene var alle innenfor normalen, alle bortsett fra en. Prolaktin (eller noe sånt?) var litt forhøyet, så den skulle de undersøke videre. Det eneste rådet jeg fikk var å ringe på Nasjonalt senter for fostermedisin og høre om hvor lang tid det ville ta før vi kom inn til samtale der. Ellers var det ikke noe nytt. Det nærmer seg EL ja, og jeg er usikker på om jeg skal teste eller ikke. Er frista til å teste for å få se at den virkelig er der. Men samtidig vet jeg at i det øyeblikket jeg får positivt utslag på EL-testen så daler sex-lysten min ned itl nullpunktet. Jeg må være feil skrudd sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 27. januar 2009 #58 Del Skrevet 27. januar 2009 Uff, skjønner hva du mener... Blir stress når man liksom bare MÅ, og da får man ikke lyst. Håper dere får time fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #59 Del Skrevet 4. februar 2009 På tide med et innlegg i dagboka mi kanskje... Jeg er inne og leser rett som det er, men har ikke hatt noe behov for å skrive på en stund. Har hatt så mye datatrøbbel at jeg ikke har giddet å bruke mer tid enn nødvendig foran skjermen. Nå har jeg hangla helt siden jeg hadde influensaen i januar, og de siste dagene har jeg vært skikkelig kvalm. I dag morges kastet jeg opp to ganger og var skikkelig uvel. Vet jo at jeg ikke er gravid, men jeg bare MÅTTE sjekke det i kveld allikevel. Siden kvalmen kommer og går. Testen var selvfølgelig negativ, MEN EL-testen viste en svak svak strek. Som jeg skrev litt tidligere i dagboka mi, så gjør det at jeg vet at jeg har EL noe med sex-lysten... Men jeg SKAL være avslappa i forhold til det nå, så blir det litt kos i kveld dersom vi føler det sånn. Har jo ikke testa på ei stund så det er mulig at EL er på tur ut, men det kan jo også hende at den er på "stigende", det er dag 19, og forrige syklus var på 43 dager, så det skal være en viss sjanse for at vi har et par dager med EL nå. Har fortalt det til Nilla-mannen og han vet og hvordan jeg har det når jeg vet og er veldfig forståelsesfull. Elsker ham for det! :rødme: Dersom denne syklusen også er på 43 dager, skal jeg også skaffe meg en ticker! Har så lyst på, men ser ikke helt poenget dersom syklusen min skal fortsette å være så ustabil! Men nå skal jeg være positiv, og tenke på alt som er bra, en fantastisk Nilla-mann og en nydelig og MEGET avslappet pus som koser seg i godstolen oppå saueskinnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #60 Del Skrevet 4. februar 2009 Har forstått det som at CD betyr dag i syklus, men hva betyr DPO? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå