Gå til innhold

Vi vil, vi vil, og vi skal nok få det til!

Nilla

Anbefalte innlegg

Hmm, det er på tide å innse at vi er et av de mange par som har prøvd ei stund og at det nå er på tide å ta mer tak i sakene.

Derfor: Herved er jeg blitt en av alle dere som skriver prøverdagbok! :)

Vi giftet oss i juli 2005, men stressa ikke med å få barn. Jeg studerte i alle åra vi var sammen før vi gifta oss, og bodde mye borte på hybel, så nå var det godt å være bare oss to en stund. I juni 2007 slutta jeg med p-pillene - yasmin - og siden da har vi ikke brukt prevensjon. Nå skulle det bli familieforøkelse rimelig raskt! Men ting lot vente på seg.

Vi har ikke prøvd like hardt og stresset det hele tida, vi har heller tenkt at det får komme når det kommer. Men siden sist jul har skuffelsen vært stor hver gang tante Rød kom på besøk.

Jeg har hatt ganske ustabil syklus, fra 27 til 42 dager, og det blir jo til at håpet stiger når man går over mange dager. Men det har aldri blitt noe mer av det.

I tillegg er jeg overvektig, med en BMI på ca 38! :sur: Har alltid slitt med vekta, men det har toppet seg de siste par åra. Har gått så mange Grete Roede-kurs, prøvd VG vektklubben, div shake-dietter m.m., men vekta stiger. Trives ikke med det, men det er vanskelig å gå ned! Skjønner jo at det ikke er akkurat positivt for fruktbarheten heller...

Etter litt oppmuntring fra andre i Prøver-forumet har jeg endelig bestilt meg legetime. Så torsdag 18. desember skal jeg til legen, så får vi se hva som kommer ut av det. Jeg regner med at jeg får beskjed om å gå ned en del i vekt, men jeg håper at det ikke er alt jeg kommer hjem med... :forvirret:

Vi får se!

Kommer tilbake med mer etterhvert.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen inn i prøverdagbok-verdenen!

Bra at dere får legetime nå, håper at det går bra, og at dere finner ut hva som kan gjøres for å "seal the deal";).

Du får holde oss oppdatert hvordan det går.

Lørdagsklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Estrella. Er kjempespent, og litt redd... :tristbla:

Men jeg skal ikke ta sorgen på forskudd, og uansett resultat så er det vel bedre å få vite hvordan ståa er og så ta det derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hva betyr CD? Ser mange har sånn ticker nederst, hvor det står f.eks. CD4. Er helt grønn på alle forkortelsene i prøver-forumet, men artikkelen øverst i forumet er til mye hjelp!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Ønsker deg en god helg og lykke til på legetimen :nisse: !

Tusen takk, Hildegard! Så hyggelig at det kommer hilsener i dagboka mi så fort! :)

Som jeg skriver lenger oppe her, så kan lengden på syklusen min variere veldig. Hvilke årsaker kjenner dere til - som kan forårsake det? Sikker mange, men hadde vært interessant å høre om noen. :)

Var på besøk til et vennepar av oss i går kveld. De har to små og de er 10 uker på vei med tredjemann. Åh, gjett om det kribla i oss da! Vi og vil! Er kjempeglad på deres vegne, og syns det er stor stas, men når venner er gravide så merker jeg at det hadde vært stas om vi også hadde hatt en sånn smårolling ja. :Nikke:

Har bestemt meg for å tørke støvet av et av loftene våre nå før jul. Der inne - under alt støvet et sted :lete: - står det en elliptiker, en sånn sit-ups -greie, ei gymmatte, en tv med dvd og en del treningsfilmer. Og hva kan man gjøre med sånne ting? :veslejenta: He he, nei det ble kanskje feil. :laugh: Men jeg kan kanskje få gjort noe med :vekt:

Dersom jeg skal få en BMI på 30 så må jeg gå ned... 23 - TJUETRE - kilo!

Så da er det vel bare å brette opp ermene begynne å :trene:

Og ærlig snakka; det gjør vel ingen skade å få bort noen kilo enten det er det som bremser oss fra å bli :gravid:, eller det ikke er det.

Og nyttårsforsetter har jeg dårlig erfaring med, så da får vi prøve å starte på FØR nyttår denne gang. :laugh:

Snakkes!

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, nå har jeg lest litt om PCOS. Ser at flere av symptomene kan passe på meg. Vektøkning, lang tid mellom menstruasjonene, vanskelig å bli gravid, sjenerende hårvekst - har ikke skjegg eller bart, men jeg har litt hårvekst nedom navlen ja :sur: , kviser, trett og sliten - jeg kan glatt sove 4 timer på ettermiddagen og legge meg igjen rundt 22.30 og sove til klokka ringer om morgenen... :sove:

Uff, faktisk stemmer de fleste symptomene på meg. Kanskje greit jeg skal til legen denne uka, for når jeg sitter og leter etter årsaker så er det så mye som kan være svaret på mine problemer.

Blir nesten som venninna mi da hun gikk sykepleien. For hver sykdom hun lærte om, så fikk hun de symptomene som var typiske for den sykdommen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt at du skal til legen nå, så får du funnet ut av saker og ting:)

Høres kjempebra ut at du har funnet frem treningsapparatene og er motivert! Jeg heier på deg!

Du får holde oss oppdatert hvordan det går!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er juleavslutninga på skolen unnagjort, og alle mine barn var så flinke atte. :) Jobber som lærer i 1. og 2. klasse og de er så nydelige. Får jo ikke NOE lyst på egne barn når vi har sånne gode stunder sammen. :hoppe::sukk:

Nu vel. Har vært til legen i dag! Jeg grua meg litt, var redd jeg skulle begynne å grine og sånn, men det gikk over all forventning. Vi hadde en kjempegod samtale, og hun fortalte meg at det var slettes ikke uvanlig at man ikke har eggløsning hver gang. Den gjennomsnittlige kvinnen har 10 eggløsninger i året, men 12 sykluser/menstruasjoner. Hun sendte med meg et skjema der hun krysset av for mange forskjellige prøver som skal tas på dag 3 i syklusen. Så når neste mens kommer er jeg snart på vei til lab'en for å få tatt noen tester.

Jeg nevnte at jeg syns det er mange av symptomene til PCOS som passer til meg, og da krysset hun av for noen flere prøver også så vi kan få avklart om jeg har det eller ikke. Hun var så forståelsesfull! :)

I tillegg sendte hun i dag et brev til infertilitetsklinikken for å skaffe oss time der. Så nå er prosessen i gang. - Ikke sånn å forstå at hun mener vi er infertile, men det er vel dit en må for å få klarhet i slike ting.

Siden jeg har fått påvist EL vha tester så vet vi jo at jeg har EL, derfor mente hun at det kunne være lurt å ikke fortsette å teste. Jeg stresser meg sjøl med testene og når EL blir påvist tenker jeg kun på at nå MÅ vi :sengekos: og da har jeg lett for å bli irritert for det minste og dermed enda mer stressa, og til slutt griner jeg fordi all lyst er borte. Så i stedet for :yvonne: blir det :kjefte:

Så nå skal vi heller prøve å :sengekos: et par ganger i uka og ikke stresse det noe mer.

Dessuten... dersom jeg har PCOS er det ikke alt som er som det skal være med tanke på insulin og veksthormoner. Da vil det hjelpe mye om jeg greier å få til en halv times mosjon hver dag. Og om jeg nå IKKE har PCOS, så skader det vel ikke med litt trim heller. Og jeg vet jo hvor godt det hjelper på humør og overskudd! Så det må jeg prøve å få til. :)

Nå skal jeg ha en kalender hengende oppe, og hver dag jeg ikke får til trim, skal jeg skrive DUM (Dag Uten Mosjon). Og det blir ikke noe stas med mange DUM-dager, så da er det bare en ting å gjøre! :trene:

Ja, det får være alt for i kveld. Akkurat nå har jeg en god følelse og tro på at vi skal få det til, og den følelsen er så god at den skal jeg ta med meg inn i drømmeland i kveld.

Natti natt, alle sammen! :sove:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg igjen! Har skrevet to innlegg i dagboka mi de siste to dagene, og når jeg trykker på "send" så detter nettet ut. :kjefte:

Kribler etter å ta en EL-test, antar at det nærmer seg eggløsning nå. Leser at mange av dere kjenner det på kroppen når EL er på gang, men det er ikke alltid like tydelig hos meg. Men jeg skal klare å la være. Skal pakke inn julegaver i stedet. :)

Dette har vært ei fin helg, med baking, juletrehogst - puh, det tok på. Ca 60 cm snø å vasse i gjennom, som er hard oppå, men akkurat ikke hard nok til at den holder deg, så du faller gjennom for hvert bidige skritt. Og Nillaskogen er ikke akkurat flat heller, nei da, bratte sider å klatre i. Jeg og Nilla-mannen driver gård, og har en del skog på eiendommen. Da er det det ultimate nederlag å kjøpe juletre. Men samtidig så har vi svært lite juletreskog, det er mer type 15-30 meter høye trær og litt einer. Hvert år så sier vi til hverandre: Nå må vi få planta noen juletrær, for nå kan det ikke være flere juletrær igjen her oppe. Men hvert år glemmer vi det, og hvert år finner vi faktisk de to juletrærne vi skal ha.

Men nå KAN det ikke være igjen flere juletrær der oppe! :laugh:

Ja, ja, det ble ihvertfall skikkelig trim. Kjenner det fortsatt i kroppen at det ble litt trim ut av juletreleitinga.

Ellers har det blitt litt :sengekos: også, så jeg håper jo det kan gi resultater da. :) Og hvis ikke, så var det en hyggelig stund i seg selv. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Hildegard!

Jeg storkoser meg. :)

Jeg er inne på KG hver dag og leser andres innlegg, men det har liksom ikke vært så mye å skrive i min egen dagbok, så jeg har ikke lagt igjen så mange spor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom og helsar på. Håpar prøvinga ikkje tar altfor lang tid frå nå av. Godt du har forståelsesfull lege. Håpar ventetida til spesialist ikkje er for lang. ;)

Eg likte godt den DUM-treningsmotivasjonen din. :fnise: Kanskje eg skulle kopiert den? Eg har vore litt slakk på treningsfronten i det siste. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dreia.

Ja, den DUM-strategien skal iverksettes fra 1. januar! Så får jeg håpe at min motivasjon holder lenger enn den har gjort med mange nyttårsforsetter før.

Jeg tror kanskje at jeg skal klare det ganske bra nå, forsettet kan tross alt bidra til et meget positivt utfall, spire i magen og etter hvert små føtter som stabber av gårde over gulvet vårt og som dumper ned på myk bleierumpe. Nydelig babylukt fra et nybada nurk som VI har laga. Myke dun på hodet og lubne lår og bittesmå hender som griper fast rundt mammas og pappas hånd.

Sukk, jeg ønsker virkelig at 2009 bringer med seg forandringer her i huset i så måte. Jeg ønsker det så mye at tårene renner når jeg tenker på det. Litt vemodig i kveld...

Det er en sang av Colbie Calliat, "Capri". Den er så vakker og sier så mye.

She’s got a baby inside

And holds her belly tight

All through the night

Just so she knows

She’s sleeping so

Safely to keep

Her growing

And oh when she'll open her eyes

There'll be no surprise

That she'll grow to be

So beautifully

Just like her mother

That’s carrying

Oh Capri

She’s beauty

Baby inside she’s loving

Oh Capri

She’s beauty

There is and angel growin’ peacefully

Oh Capri

Sweet baby

And things will be hard at times

But I've learned to try

Just listening

Patiently, oh Capri

Sweet baby

Oh Capri

She’s beauty

Baby inside she’s loving

Oh Capri

Your beauty

Just like your mother

That’s carrying...Oh Capri

Åh, hvorfor skal det være så vanskelig å få det en ønsker seg mest av alt når det er så enkelt for mange. Når mange får spiren til å gro uten å planlegge det i det hele tatt, og kanskje til og med ikke ønske den. Hvorfor skal det da være så vanskelig for oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herved erklærer jeg

2009

- Mulighetenes år! -

for startet!

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg komme meg opp klokka 7 i mårra tili etter å ha snudd døgnet komplett opp ned i to uker???? Sukk...

det gjenstår å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg komme meg opp klokka 7 i mårra tili etter å ha snudd døgnet komplett opp ned i to uker???? Sukk...

det gjenstår å se!

Hvordan gikk det? Jeg klarte å dra på jobb om morran med 4-5 timer søvn, passe ødelagt og forvirra:o Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, joda jeg kom meg opp og på jobb. Men jeg sov ikke et sekund den natta. Så jeg ble rimelig trøtt utover dagen... :sove:

Men nå går alt så meget bedre. :) Men merker at jeg er vant til ferie, for etter endt arbeidsdag er det kjempetungt å ta fatt i noe som helst, enten det er husarbeid, matlaging eller den sagnomsuste trimmen... :klø:

Ellers så går jeg og venter på TR. Et bittelite håp om at TR ikke skal komme er det jo alltid, men siden jeg nå skal ta prøver på 3, dag i syklusen, så føles det ikke som noen stor skuffelse om den kommer denne gang. Blir litt som du skriver i din dagbok Estrella, greit med TR denne gang, men det blir vel mer spenning og ikke så morsomt om den fortsetter å komme... :forvirra:

Nå er det tid for å finne senga her i huset, så jeg kan komme meg opp og på jobb i mårra igjen. det er planleggingsdag på skolen da, så det blir vel en myk start med kaffe og slarv. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...