Gå til innhold

jeg trenger råd angående kjøp av komfyr.


Gjest Gjest_harald_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_harald_*

Det nærmer seg jul, og jeg, min søster, bror og mormor skal kjøpe en komfyr i julegave til _vår_ mor. Jeg har sett et par på elprice som ser greie ut, og budsjettet er 5000.

De jeg så på som virket interessante er disse:

http://www.elprice.no/hvitevarer/komfyr/bo...amp;shopby=2;2#

http://www.elprice.no/hvitevarer/komfyr/wi...amp;shopby=2;12

Nå har Wilfa fått ganske bra karakter, mens boschen ikke har fått noe, men Bosch er jo et bra merke. Akkurat nå virker Wilfa mest interessant, men det er den ene kommentaren i produktanmeldelser: "Jeanette :Helt grei og enkel ovn til prisen. Ikke den beste til baking, men ellers rask å varme opp og har forskjellige "programmer""

Min mor baker jo litt, så det hadde vært greit å vite nøyaktig hva hun legger i "ikke den beste til baking". Det betyr jo ikke at den er elendig til baking, nå kan det hende at Jeanette er veldig kresen når det gjelder baking, og at den duger for folk flest.

Eller hvis dere har noen andre gode komfyrer dere kan råde meg til, helst fra Elprice, som ligger ganske nærme oss, har samme pris på nett og i butikk og er veldig serviceinnstilte. :)

Det er liten hastsak, i og med at det bare er 12 dager igjen til jul, så jeg håper på svar så fort som mulig. Takk :)

Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale deg å ta en titt på gorenje sine komfyrer. Nå er kanskje jeg en smule partisk siden jeg jobber på Elkjøp, men vi selger hverfall veldig mye av Gorenje og folk er kjempefornøyd med komfyrene derfra. Ta forresten en titt på langpannen som følger med i Gorenjes komfyrer, helt suveren :) Der har du virkelig komfyr til baking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å ta en titt på gorenje sine komfyrer. Nå er kanskje jeg en smule partisk siden jeg jobber på Elkjøp, men vi selger hverfall veldig mye av Gorenje og folk er kjempefornøyd med komfyrene derfra. Ta forresten en titt på langpannen som følger med i Gorenjes komfyrer, helt suveren :) Der har du virkelig komfyr til baking :)

Ja, den er kanskje bra til baking. Men jeg hadde gorenje og var ikke fornøyd.

Ble så treig varme plater og bare det å skulle koke opp vann tok ei evighet.

Solgte den etter kort tid og har nå kjøpt meg BEHA. Beste ovnen jeg har hatt.

Skulle gjerne hatt pyrolyse ovn da, men det får bli om noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dere gjør det ikke lett for meg, og det er bare 11 dager igjen til jul :(

Hva legger du i ordet "treig" titten? Hvor lang tid tok det å koke opp vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke greie på, men jeg vil nå mene at to komfyrer ikke kan være så stor vitenskap at man må være professor for å klare å sammenligne de. Men det er jo ikke så lett når hverken butikken eller produsenten (produsentenes hjemmesider) klarer å oppgi fullverdige spesifikasjoner på produktene... Elprice oppgir riktignok effektene på kokeplatene på den ene komfyren, men på stekeovnen er det ingen info hos noen av de. Jeg vil jo mene at dette er meget relevant informasjon for potensielle kjøpere!? Jo høyere effekt jo raskere oppvarming. (Selvsagt kan det allikevel skille på hvor jevnt de varmer i ovnen f.eks. men dette kan man uansett ikke lese seg til, og må erfares..)

Beklager at jeg ikke har så mye å bidra med, men jeg ville ringt produsentene og bedt om å få oppgitt spesifikasjonene på produktet deres. Spesielt interessant er jo selvsagt hvilken effekt i watt de oppgir stekeplatene og stekeovnen til å ha.

BTW: Heller ikke lett å finne spesifikasjoner når hvitevarebransjen har en uvane med å tildele de forskjellige kjedene litt forskjellige varenummer/ betegnelser (forskjellig fra de på sine egne nettsider tilogmed..) på samme produkt for at det ikke skal være mulig for kundene å sammenligne prisene eller benytte prisgarantien i etterkant.. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg ikke greie på, men jeg vil nå mene at to komfyrer ikke kan være så stor vitenskap at man må være professor for å klare å sammenligne de. Men det er jo ikke så lett når hverken butikken eller produsenten (produsentenes hjemmesider) klarer å oppgi fullverdige spesifikasjoner på produktene... Elprice oppgir riktignok effektene på kokeplatene på den ene komfyren, men på stekeovnen er det ingen info hos noen av de. Jeg vil jo mene at dette er meget relevant informasjon for potensielle kjøpere!? Jo høyere effekt jo raskere oppvarming. (Selvsagt kan det allikevel skille på hvor jevnt de varmer i ovnen f.eks. men dette kan man uansett ikke lese seg til, og må erfares..)

Beklager at jeg ikke har så mye å bidra med, men jeg ville ringt produsentene og bedt om å få oppgitt spesifikasjonene på produktet deres. Spesielt interessant er jo selvsagt hvilken effekt i watt de oppgir stekeplatene og stekeovnen til å ha.

BTW: Heller ikke lett å finne spesifikasjoner når hvitevarebransjen har en uvane med å tildele de forskjellige kjedene litt forskjellige varenummer/ betegnelser (forskjellig fra de på sine egne nettsider tilogmed..) på samme produkt for at det ikke skal være mulig for kundene å sammenligne prisene eller benytte prisgarantien i etterkant.. :nei:

Ok, men ser Wilfa komfyren grei ut? Du kan jo lese på produktanmeldelser at det eneste negative (bortsett fra at den blir litt varm på panelet så den kan være litt farlig for småbarn), så var det dette med den ikke var den beste på baking. Jeg heller i retning av den, men man har jo mulighet til å benytte seg av angrerett hvis man ikke er fornøyd.

Det kan være at "Jeanette" er kresen, for bortsett fra det så virker det ikke som at noen klager på den ellers. Det er jo egentlig ikke noe problem å få levert den tilbake, hvis vi sørger for å hente den på Elprice 19-20 Desember. Jeg får undersøke litt til, men tror at jeg kommer til å satse på Wilfaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 15 nå, og panikken begynner å komme, her er det jeg fant:

http://wilfa.no/katalog/upload/bruksanvisn...-GUC_Komfyr.pdf

Den sier jo ikke om hvor høy temp, bare hvor lang tid det vil ta å for eks, steke noe i selve ovnen, de tallene ser jo ikke så aller verst ut, og jeg går utifra at de blir ordentlig stekt. Det kan godt hende at jeanette ikke var fornøyd med steketiden, hvem vet. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Kan anbefale deg å ta en titt på gorenje sine komfyrer. Nå er kanskje jeg en smule partisk siden jeg jobber på Elkjøp, men vi selger hverfall veldig mye av Gorenje og folk er kjempefornøyd med komfyrene derfra. Ta forresten en titt på langpannen som følger med i Gorenjes komfyrer, helt suveren :) Der har du virkelig komfyr til baking :)

Vi fikk oss nærmest presset på en Gorenje komfyr på Elkjøp. Forsøkte å si at vi ønsket et litt mer "kjent" merke, men nei; denne var meget god.

Har aldri vært borti en mer bedriten stekovn. Vi fikk en reparatør over for å se på den, og han sa at det var ingenting i veien med den - den var bare dårlig.

Så vi har levd med den i 5 år nå og kun brukt varmluft fordi bare over/undervarme ikke fungerer godt nok til å steke gradniosa i den engang.

Nå har varmlufta røket også¨, så vi har en stekovn som har litt overvarme.

Ikke gjøp Gorenje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gorenje er noe dritt
Gorenje komfyr [...] Har aldri vært borti en mer bedriten stekovn. Vi fikk en reparatør over for å se på den, og han sa at det var ingenting i veien med den - den var bare dårlig.

Så vi har levd med den i 5 år nå og kun brukt varmluft fordi bare over/undervarme ikke fungerer godt nok til å steke gradniosa i den engang.

Nå har varmlufta røket også¨, så vi har en stekovn som har litt overvarme.

Ikke gjøp Gorenje

Vi har også en Gorenje komfyr, den er helt ræva. Det går ikke an å bake kaker i den, og det er ikke konas bakeferdigheter det er noe i veien med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...