Gå til innhold

Den perfekte julegaven


Drua

Anbefalte innlegg

Hvis du vet at det er noe spesielt en venninne ønsker seg, og som du vet hun blir glad for, kjøper du det da hvis du har muligheten til det? Selv om det kanskje er en litt dyrere gave enn hun ville ha forventet å få, og du sikkert ikke får en like dyr gave tilbake? Altså, blir det feil å gi den perfekte julegaven fordi den er for dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan gjerne legge på en sum innen rimelighetens grenser hvis jeg har funnet en gave jeg vet vil passe utmerket.

Men det er fordi jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver, så om jeg først finner noe, blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hanneline
Hvis du vet at det er noe spesielt en venninne ønsker seg, og som du vet hun blir glad for, kjøper du det da hvis du har muligheten til det? Selv om det kanskje er en litt dyrere gave enn hun ville ha forventet å få, og du sikkert ikke får en like dyr gave tilbake? Altså, blir det feil å gi den perfekte julegaven fordi den er for dyr?

Uten tvil. Jeg har gjort det flere ganger også. Så blir det sånn at en jul får hun gave for 200 kr, en annen jul har hun fått gave til 1000 lappen. På den måten har jeg passet på at hun ikke føler at vi "presser opp julegavegrensa". Jeg syns det er mye viktigere å gi en gave jeg virkelig tror hun blir glad for enn å tenke på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil. Jeg har gjort det flere ganger også. Så blir det sånn at en jul får hun gave for 200 kr, en annen jul har hun fått gave til 1000 lappen. På den måten har jeg passet på at hun ikke føler at vi "presser opp julegavegrensa". Jeg syns det er mye viktigere å gi en gave jeg virkelig tror hun blir glad for enn å tenke på prisen.

Nettopp... Jeg tenker som så at det er vel viktigere at gaven passer og gleder og er noe hun ønsker seg, enn at den koster så og så mye. Jeg forventer heller ikke å få tilsvarende tilbake, da jeg vet at den gaven jeg har funnet er mer enn hun har råd til å bruke på meg, og ikke på seg selv heller for den saks skyld, er jo nettopp derfor den er perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor dyr. Ønsker hun seg en pc, så koster den flere tusen og det er mye for en venninnegave, men om prisen går opp en hundrelapp eller to i forhold til hva som var tenkt kjøper jeg. Om det er snakk om noe veldig dyrt kan man eventuelt gå flere sammen så man får kjøpt det som er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si at vi normalt sett hadde lagt oss på en 5-600 kr, men denne gangen er jeg oppe i tusen, er det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at vi normalt sett hadde lagt oss på en 5-600 kr, men denne gangen er jeg oppe i tusen, er det for mye?

Nei, det synes jeg ikke er for mye. Med den forskjellen kan det jo tenkes at du har kommet over et godt tilbud. Om du derimot hadde kjøpt noe til 3000 hadde forskjellen vært veldig åpenbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...