Gå til innhold

LP-tråd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neida, jeg kommer ikke til å ikke ta LP utfra det du sier, jeg var bare veldig nysgjerrig på alt rundt det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ankelsokk
Skrevet
Jeg har også vært på LP-kurs, men vi fikk da aldri beskjed om å holde noe hemmelig??? Dette stemmer ikke med min erfaring med LP.

De fikk vi! Men venninna mi reiste ned etter meg og hadde en annen kursleder og når vi sammenlignet erfaringer var de ganske sprikende..

Hun hadde tatt kurs med en dame som selv hadde hatt ME og kunne svare på personlige spørsmål inni undervisningen.

Jeg var på kurs hos en ung mann som også var hypnotisør og personlig trener(helt sinnsyk kropp..stod der i dressbukse og ettersittende skjorte..vi jentene på kurset ble nok ltt rød i kinnene. Det var en digresjon. Men han hadde ikke vært syk selv og det var ikke plass til personlige spørsmål i selve undervisningen.

Han rådet oss til å sørge for at alle fikk samme mulighet til å bli frisk av LP og sa at ved å si noe negativt kan vi ha ødelagt hele muligheten hos personen spm søker. Ved at personen allerede kommer med et farget syn.

Nå føler jeg meg fæl igjen. Jeg burde kanskje holde munn..

Skrevet
De fikk vi! Men venninna mi reiste ned etter meg og hadde en annen kursleder og når vi sammenlignet erfaringer var de ganske sprikende..

Hun hadde tatt kurs med en dame som selv hadde hatt ME og kunne svare på personlige spørsmål inni undervisningen.

Jeg var på kurs hos en ung mann som også var hypnotisør og personlig trener(helt sinnsyk kropp..stod der i dressbukse og ettersittende skjorte..vi jentene på kurset ble nok ltt rød i kinnene. Det var en digresjon. Men han hadde ikke vært syk selv og det var ikke plass til personlige spørsmål i selve undervisningen.

Han rådet oss til å sørge for at alle fikk samme mulighet til å bli frisk av LP og sa at ved å si noe negativt kan vi ha ødelagt hele muligheten hos personen spm søker. Ved at personen allerede kommer med et farget syn.

Nå føler jeg meg fæl igjen. Jeg burde kanskje holde munn..

Hvem var du hos?

Gjest ankelsokk
Skrevet

Å men det kan jeg da ikke si. Jeg vil ikke utgi navnet hans sånn. Det blir feil, når jeg tror at han gjør MANGE friske. Og det er det han fortjener å bli assosiert med.

Jeg tror jo at det er jeg som ikke klarer å forstå hvordan jeg skal bruke LP på mine problemer, og det var opprinnelig derfor jeg skrev inn her å ville ha råd/tips.

Jev var den eneste i gruppa mi på seks som ikke fikk bedring momentant. Så da skjønner jo jeg at jeg ikke skal skade den kurslederens rykte.

SKulle ønske jeg kunne ha one on one oppfølgimng med han, for han har nok kunnskapen inne, som kan hjelpe meg til å sove.

Men det koster ennå mer, borti 30.000.

Skrevet
Å men det kan jeg da ikke si. Jeg vil ikke utgi navnet hans sånn. Det blir feil, når jeg tror at han gjør MANGE friske. Og det er det han fortjener å bli assosiert med.

Jeg tror jo at det er jeg som ikke klarer å forstå hvordan jeg skal bruke LP på mine problemer, og det var opprinnelig derfor jeg skrev inn her å ville ha råd/tips.

Jev var den eneste i gruppa mi på seks som ikke fikk bedring momentant. Så da skjønner jo jeg at jeg ikke skal skade den kurslederens rykte.

SKulle ønske jeg kunne ha one on one oppfølgimng med han, for han har nok kunnskapen inne, som kan hjelpe meg til å sove.

Men det koster ennå mer, borti 30.000.

Jeg mente ikke det sånn.. jeg bare syntes han hørtes litt ut som han jeg skal ha. ble bare nysgjerrig. men det er ikke sikkert at det er han samme i det hele tatt.

Gjest ankelsokk
Skrevet

Åkei, jeg skjønner:)

Men så spennende at du skal ta LP kurs, gøy om du kommer tilbake til forumet og sier åssen det gikk!!

Hvis du skal ha ham, så må du huske på at de andre fem på min gruppe ble bra, jeg snakket med hun ene senest idag og hun er helt frisk hun!

Og jeg har et fryktelig innviklet sykdomsbilde hvor utmattelse ikke er hovedsymptomet så da jeg satt på kurset måtte jeg forsøke å adoptere det han snallet om over på mine problemer.. Det er 3 dager rettet mot ME og jeg kunne nok ha trengt litt mer tid for å forstå.

Jeg ser faktisk mine egne holdninger litt o perspektiv når jeg skriver her op forumet og tror jeg skal forsøke å gjøre LP mer og gi det en real sjangse.

Du må ha lykke til da, det er spennende. Gå inn med troa, det er ikke skadelig i noen form det du lærer!

God natta.

Skrevet (endret)

Ja, leser at enkelte mener at det har mange likhetstrekk med kognitiv psykologi, og det passer meg ypperlig. Jeg har lært teknikker av en psykolog tidligere, men så kom vi til et punkt der han ikke kunne hjelpe meg mer. Da var det ikke lenger terapi jeg trengte. Så timene besto mest av at jeg sa at jeg var sliten og at vi prøvde å finne grunner til hvorfor. Lite produktivt etterhvert. Derfor tenker jeg LP må være midt i blinken for me.

Er også 50% sykemeldt fra studier denne våren (forhåpentligvis) sånn at jeg faktisk kan praktisere LP og samle meg overskudd for første gang på 7 år. Håper virkelig det virker for meg. Er uansett ganske sikker på at jeg blir bedre.

Endret av plingo
Gjest Lilleulv
Skrevet
Jo først fungerte jeg helt fint på dagene.

Men nå er jeg sengeliggende og helt "borte" i hodet. Med så kraftige søvnproblemer at man blir helt tullerusk på dagen også.

Søvnproblemen kom over natten da jeg var med i en alvorlig ulykke. Så diagnosen post traumatisk stress fikk jeg jo fort.

Jeg jobbet 100 % prosent det første halve året, som jeg pleide før ulykken. Jeg var også idrettsutøvende ved siden av jobb.

Flashbacks og marerittene forsvant etter en stund, men utmattelsen og søvnmangelen gav seg aldri og er like ille nå 4 år etter.

Men de sier jo på LPkurset at den kan kurere alt. Og da blir jeg så provosert på meg selv når jeg ikke får det til.

Ingen som har erfaringer med innsovning/søvn og LP?

Kjempe ond-sirkel, som jeg må snu. Eneste gangen jeg sover er på farlige og ikke noe gøyale 20mg sobril.

Trist ass..

Jeg synes ikke du skal legge skylda på deg selv på den måten du gjør :) Jeg tror, ut i fra det du skriver, at du har et problem som ødelegger for deg. Tror jeg ville forsøkt å gå til psykolog først.

Det er veldig vanskelig å gjøre LP riktig når man har mye greier i hodet sitt. Kanskje greit å prøve å rydde opp i det først...?

Gjest ankelsokk
Skrevet
Jeg synes ikke du skal legge skylda på deg selv på den måten du gjør :) Jeg tror, ut i fra det du skriver, at du har et problem som ødelegger for deg. Tror jeg ville forsøkt å gå til psykolog først.

Det er veldig vanskelig å gjøre LP riktig når man har mye greier i hodet sitt. Kanskje greit å prøve å rydde opp i det først...?

Ja det er jeg enig i. Godt å lese at du som kan LP metoden også tenker at jeg har litt vanskelig for å få den til å fungere når problemet er av så alvorlig grad.

Kombinasjon LP og psykolog må vel bli fint. Forresten så forsøkte jeg LP i forigårs når jeg la meg, da hjalp det meg. Jeg fikk sove fortere enn vanlig og fikk gått på trening på dagen til og med:)

Inatt har jeg desverre ikke klart å sovne, det har jo blitt morgen ser jeg. Men skal forsøke LP nå.

Tennk så gøy hvis jeg blir frisk av den, jeg må jo ikke la noe være uprøvd.

Ha en god dag! Nei, GJØR en god dag;)

Skrevet

Pit i grøfta, synes dere at dere er ofte i grøfta?

Jeg lurer på om dere andre som har vært på LP kurs synes forklaringen på ME virker sannferdig?

Skrevet

Får man delta på LP kurs hvis man ikke har ME/fått diagnosen ME?

Skrevet
Får man delta på LP kurs hvis man ikke har ME/fått diagnosen ME?

Jeg fikk det. Det holdt å si at legen min trodde jeg kanskje hadde det.Men jeg måtte beskrive symptomene mine og de minner jo svært mye om ME.

Skrevet
Jeg fikk det. Det holdt å si at legen min trodde jeg kanskje hadde det.Men jeg måtte beskrive symptomene mine og de minner jo svært mye om ME.

Ble du frisk? :)

Skrevet
Ble du frisk? :)

Jeg synes, som så mange andre her, at det er litt vanskelig å gjøre LP etter kurset og jeg følte meg veldig dårlig rett etterpå. -Men så skjedde det noe etter en stund og jeg ble veldig mye bedre. -Men nå jobbet jeg med mye annet enn LP også, særlig jobbet jeg med mitt eget tankemønster og gikk til i tillegg til psykiater for å jobbe med gammelt dritt. Jeg tror i tillegg det er lett å bli ekstra dårlig av å henge hjemme uten så mye å gjøre og jeg tror at det er lett å overanalysere ting som skjer rundt deg og bli deprimert, så jeg prøvde å holde meg opptatt med ting som ikke slet meg ut, men som jeg hadde glede av.

Etter en stund så ble jeg som sagt mye mye bedre og jeg jobber 100 % nå. Jeg er fortsatt usikker på om det var LP kun, men jeg tror det kan være et bra kurs å ha med seg for mange allikevel.

Skrevet

Jeg tror det er veldig viktig det Lilleulv sier, om at det er greit å ha et noenlunde klart hode for å ha nytte av LP (hvis jeg ikke misforstod).

Jeg har et kaoshode, så jeg har bestemt meg for å rydde opp så mye jeg kan der før jeg forsøker LP. Føler at jeg har større sjans for å lykkes da.

Veldig bra å høre at du er i full jobb gjest, jeg blir stadig mer optimistisk når jeg hører solskinnshistorier :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan være ålreit å meditere:) merker det gjør en forskjell på kaos-hodet! hehe:)

Skrevet
Kan være ålreit å meditere:) merker det gjør en forskjell på kaos-hodet! hehe:)

Jeg vet, men jeg klarer ikke finne overskudd til å meditere ofte nok. Jobber med kaos-hodet på andre måter :)

Skrevet

Ja:) må finne måter som passer for en selv! Er det bra med da?:)

Skrevet

Noen som har erfaring med de norske LP-coachene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...