Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #21 Skrevet 28. desember 2008 Hvor lenge gjør du det om gangen og hvor mange ganger om dagen?
SIFA Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Det avhenger av hvor mye du trenger det. Helt i starten, kanskje 10-20 ganger om dagen. 5-15 min hver gang - avhenger om du visualiserer eller ikke. Etter hvert trenger du det kanskje ikke så mye. Bruker det vel mest når du trenger det. Når du kjenner symptomer, mistet motet e.l.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #23 Skrevet 4. januar 2009 Det høres slitsomt ut for noen med ME og gjøre LP hele tiden... Bare en tanke jeg får når jeg leser inne her..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #24 Skrevet 4. januar 2009 Ok, for å slutte å gjøre ME må man gjøre LP, hva om de gjør feil da? Og hvordan gjør man en sykdom?
SIFA Skrevet 4. januar 2009 #25 Skrevet 4. januar 2009 Feil? hva mener du`? Er mye jobb med LP, må være konsekvent. Men trenger ikke være fysisk slitsomt! Uttrykk de bruker på LP-kurset, de mener at man har et valg. Slik at man slutter å "mate" sykdommen..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #26 Skrevet 4. januar 2009 Feil? hva mener du`? Er mye jobb med LP, må være konsekvent. Men trenger ikke være fysisk slitsomt! Uttrykk de bruker på LP-kurset, de mener at man har et valg. Slik at man slutter å "mate" sykdommen.. Men er ikke ME også mental utmattelse?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #27 Skrevet 4. januar 2009 tv2nyhetene igår. denne jenta var så syk før kurs at hun ikke engang klarte å snakke. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/article2492744.ece
Cæsar Skrevet 4. januar 2009 #28 Skrevet 4. januar 2009 Jeg ble helt frisk etter LP, men så starta jeg fulltid på skolen, og etter jeg fikk en kraftig forkjølelse, ble jeg syk igjen.. prøver å bruke lp mye nå, men har ikke blitt mye bedre.. Hei! Ser det er flere her (og også andre steder) som sier at man føler seg frisk for så å få tilbakefall etter en stund, etter forkjølelse/influensa etc. Men da har man vel egentlig ikke vært frisk? Skjønner ikke helt dette jeg... Hvor lenge må man ha vært bedre/frisk for å være siker på at det varer? M.E er jo en sykdom som uansett kan gå litt i bølgedaler - altså at man føler seg litt bedre en periode -->gjør for mye aktivitet -->blir dårligere... Men er ikke ME også mental utmattelse? -Jo, så definitivt. (Jeg er på ingen måte ute etter å kritisere metoden eller noe, jeg er veldig glad på vegne av de som har fått hjelp. Men er samtidig skremt av de som trodde de hadde fått hjelp, for så å kollapse big time og bli enda verre enn de var i utgangspunktet)... Veldig glad om noen har svar på spørsmålene mine over her!
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #29 Skrevet 7. januar 2009 Er det noen her som kan forklare meg hva som menes med dette innlegget her: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about8555.html
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2009 #30 Skrevet 7. januar 2009 Jeg anbefaler å prøve akupunktør homøopat kvantemedisin undersøke pHverdi med evt. kostholdsendringer i forhold til om du er for sur eller basisk men hvis du føler at du slier med motivasjon, depresjon, fobier eller mangler selvtillit eller har dårlig selvdisiplin eller er viljesvak da kan kanskje LP være noe. dette med hypnose høres kanskje mystisk ut for noen for moren din men LP er en helt enkel greie, ikke farlig,
Gjest ankelsokk Skrevet 12. januar 2009 #31 Skrevet 12. januar 2009 Æsj at jeg ikke ble en suksesshistorien. Men jeg klarte ikke å linke det LP-lederen snakket om opp mot søvnmangelen, som er mitt største problem. Jeg har ikke prpblemer med LP på dagen, men fortår ikke hvordan den kan brukes på natten! Men jeg velger å tro at det fortsatt går ann å lære metoden bedre. Det hadde vært supert om dere som ble friske/friskere kunne gi meg råd! 1.INNSOVNING: Jeg GJØR tankespinn. Ti filmer, alle i fortfilm, svirrer på en gang oppi hodet på en gang og fokuset svirrer mellom bilder, lys, lyder, Jeg klarer ikke å holde en tanke lengre en 3 sek. -dette gjør at jeg bruker MANGE timer på å sovne. 2.SØVN:Når jeg først sovner så sovner jeg ikke i dyp søvn, men forblir i en tilstand mellom søvn og bevistthet. Hvor disse filmene ruller og går, jeg har høy hvilepuls og nesten hver natt får jeg panikk-anfall i denne tilstanden. -det gjør at det er lettere for meg å døgne enn å gjennom gå det helvete hver natt og jeg har blitt søvnmangeltryne.. Jeg vil allerhelst være positiv til LP og gjerne bli en suksesshistorie selv, men får ikke denne prosessen til å passe da mine problemer skjer på natta. Lille Ulv? ANdre som har tips. Klem fra en som GJØR feil:)
Gjest Lilleulv Skrevet 12. januar 2009 #32 Skrevet 12. januar 2009 Æsj at jeg ikke ble en suksesshistorien. Men jeg klarte ikke å linke det LP-lederen snakket om opp mot søvnmangelen, som er mitt største problem. Jeg har ikke prpblemer med LP på dagen, men fortår ikke hvordan den kan brukes på natten! Men jeg velger å tro at det fortsatt går ann å lære metoden bedre. Det hadde vært supert om dere som ble friske/friskere kunne gi meg råd! 1.INNSOVNING: Jeg GJØR tankespinn. Ti filmer, alle i fortfilm, svirrer på en gang oppi hodet på en gang og fokuset svirrer mellom bilder, lys, lyder, Jeg klarer ikke å holde en tanke lengre en 3 sek. -dette gjør at jeg bruker MANGE timer på å sovne. 2.SØVN:Når jeg først sovner så sovner jeg ikke i dyp søvn, men forblir i en tilstand mellom søvn og bevistthet. Hvor disse filmene ruller og går, jeg har høy hvilepuls og nesten hver natt får jeg panikk-anfall i denne tilstanden. -det gjør at det er lettere for meg å døgne enn å gjennom gå det helvete hver natt og jeg har blitt søvnmangeltryne.. Jeg vil allerhelst være positiv til LP og gjerne bli en suksesshistorie selv, men får ikke denne prosessen til å passe da mine problemer skjer på natta. Lille Ulv? ANdre som har tips. Klem fra en som GJØR feil:) Huff jeg vet jammen ikke. Har du noen problemer ellers? Hvordan er det i hodet ditt på dagtid? Du må i hvert fall fokusere på ro, og ikke tenke. Kanskje meditasjon kunne vært noe... Du får jo aldri slappa av når det er sånn. Har du snakket med legen om det?
Gjest ankelsokk Skrevet 12. januar 2009 #33 Skrevet 12. januar 2009 Først fungerte jeg helt fint på dagene. Men nå er jeg sengeliggende og helt "borte" i hodet. Med så kraftige søvnproblemer at man blir helt tullerusk på dagen også. Søvnproblemen kom over natten da jeg var med i en alvorlig ulykke. Så diagnosen post traumatisk stress fikk jeg jo fort. Jeg jobbet 100 % prosent det første halve året, som jeg pleide før ulykken. Jeg var også idrettsutøvende ved siden av jobb. Flashbacks og marerittene forsvant etter en stund, men utmattelsen og søvnmangelen gav seg aldri og er like ille nå 4 år etter. Men de sier jo på LPkurset at den kan kurere alt. Og da blir jeg så provosert på meg selv når jeg ikke får det til. Ingen som har erfaringer med innsovning/søvn og LP? Kjempe ond-sirkel, som jeg må snu. Eneste gangen jeg sover er på farlige og ikke noe gøyale 20mg sobril. Trist ass..
Pjukset Skrevet 12. januar 2009 #34 Skrevet 12. januar 2009 Heisann, Jeg har ikke selv prøvd LP, men har hørt mye positivt (og negativt). Jeg var inne på LP sine sider og leste litt, og lastet ned søknadsskjema. Jeg må innrømme jeg ble skeptisk med en gang jeg leste gjennom skjemaet, at jeg måtte kvalifisere meg for å få lov til å bli med. Hører om de som har fått avslag uten begrunnelse, bare "nei vi kan ikke hjelpe deg". Hva er årsaken til dette, er det fordi de mener at pasienten ikke har rett innstilling lest utifra søknaden? Alle som har ME vil vel bli friske?
Gjest ankelsokk Skrevet 12. januar 2009 #35 Skrevet 12. januar 2009 Heisann, Jeg har ikke selv prøvd LP, men har hørt mye positivt (og negativt). Jeg var inne på LP sine sider og leste litt, og lastet ned søknadsskjema. Jeg må innrømme jeg ble skeptisk med en gang jeg leste gjennom skjemaet, at jeg måtte kvalifisere meg for å få lov til å bli med. Hører om de som har fått avslag uten begrunnelse, bare "nei vi kan ikke hjelpe deg". Hva er årsaken til dette, er det fordi de mener at pasienten ikke har rett innstilling lest utifra søknaden? Alle som har ME vil vel bli friske? Årsaken til dette er at de vil bare ha kursdeltagere som blir friske. Og hvis du ikke gidder å gjøre metoden vil du heller ikke bli frisk. Eller som i mitt tilfelle hvis du ikke forstår metoden opp mot problemene du sliter med, så vil du ikke klare å bruke metoden for å bli frisk. Det er like mye til egen fortjeneste da, så slipper du å bruke 10.000 ++ på noe som du ikke tror på. For LP handler om å tro på den, hvis du tviler har du allerede ødelagt prosessen, som er POSITIV stimulering og kun det. Hver gang du tenker negativt om hva som helst skal du gjøre metoden, hver gang du faller i "pit"en som de kaller det. Og folk som meg kommer ingen vei, fordi jeg bare ikke skjønte, derav tviler mye. Nå virker det som om jeg er negativ til LP. Det er jeg ikke altså Det er en metode som funker på mange. Pjusket, denne metoden er ikke veldig anderledes enn hva du kan lære av teknikker hos psykolog/NLP/coach, kognetive grupper og bøker. Grunnen til at den blir så hypet opp er jo fordi DE SELV promoterer den slik. Og det må de jo gjøre for å få resultatet, siden det handler om å tro på den. I mine øyne positiv hjernevasking. ( som hyponse som du pratet om her i en tråd) Jeg er ikke negativ NÅ heller, for who cares når de faktisk blir friske, om det er hjernevasking eller ikke. positivt for de som blir friske. Jeg klarte ikke det. Men prøver gjerne igjen.
Pjukset Skrevet 12. januar 2009 #36 Skrevet 12. januar 2009 Årsaken til dette er at de vil bare ha kursdeltagere som blir friske. Og hvis du ikke gidder å gjøre metoden vil du heller ikke bli frisk. Eller som i mitt tilfelle hvis du ikke forstår metoden opp mot problemene du sliter med, så vil du ikke klare å bruke metoden for å bli frisk. Det er like mye til egen fortjeneste da, så slipper du å bruke 10.000 ++ på noe som du ikke tror på. For LP handler om å tro på den, hvis du tviler har du allerede ødelagt prosessen, som er POSITIV stimulering og kun det. Hver gang du tenker negativt om hva som helst skal du gjøre metoden, hver gang du faller i "pit"en som de kaller det. Og folk som meg kommer ingen vei, fordi jeg bare ikke skjønte, derav tviler mye. Nå virker det som om jeg er negativ til LP. Det er jeg ikke altså Det er en metode som funker på mange. Pjusket, denne metoden er ikke veldig anderledes enn hva du kan lære av teknikker hos psykolog/NLP/coach, kognetive grupper og bøker. Grunnen til at den blir så hypet opp er jo fordi DE SELV promoterer den slik. Og det må de jo gjøre for å få resultatet, siden det handler om å tro på den. I mine øyne positiv hjernevasking. ( som hyponse som du pratet om her i en tråd) Jeg er ikke negativ NÅ heller, for who cares når de faktisk blir friske, om det er hjernevasking eller ikke. positivt for de som blir friske. Jeg klarte ikke det. Men prøver gjerne igjen. Jeg er helt åpen for LP, misforstå meg rett. Jeg ble bare litt satt ut av "opptakskrav", men jeg forstår nå hensikten bak det. Dvs, jeg prøver å forstå Det jeg har store problemer med å forstå, er hvorfor det er så himla dyrt, særlig når man ikke en gang har garanti for at det vil virke.
Gjest ankelsokk Skrevet 12. januar 2009 #37 Skrevet 12. januar 2009 Helt enig Pjusket! Det er ikke noe verdensnyhet annet enn en ny metode å tenke kognitivt på. Hvorfor er den så dyr? Hvorfor får vi som har deltatt beskjed om å holde den hemmelig? Hvorfor holdes kurset i et lite rom i et vanlig bolighus i en anonym gate i London? Hvorfor går ikke Phil Parker inn i offentlig sykehus og rehabilierinngsklinikker å skriver bøker som ALLE kan lese? Det må jo være på grunn av at han ønsker å oppnå suksess, både anerkjennelsesmessig og økonomisk. Eller at han virkelig mener han har funnet opp metoden som kan kurere alle sykdommer og vil holde styr på metoden og begynne i det små, derav streng kontroll på hvem som deltar og hvilken info som kommer ut. Eller en blanding av begge de to. Jeg er fortsatt ikke negativ, jeg er bare bevisst. Forsøk LP den som har råd og blir tatt inn. Men til dere som ikke får muligheten, jeg ser ikke de store forskjellene på LPkurs og kognetiv tenking. Tips til å bli tatt inn: Du må vise at du ikke mener du er et offer for sykdommen, men at du GJØR disse tingene. (Ubevist)
Pjukset Skrevet 13. januar 2009 #38 Skrevet 13. januar 2009 Hvorfor får vi som har deltatt beskjed om å holde den hemmelig? Hvorfor holdes kurset i et lite rom i et vanlig bolighus i en anonym gate i London? Hm, og jeg som trodde at det var så dyrt pga leie av dyre lokaler, der tok jeg kanskje litt feil? Hvorfor skal dere holde det hemmelig, har dere ikke lov til å snakke om det som skjer på kurset? Må dere skrive under på papirer om å ikke prate om det? Det er er genialt hvis/når dette fungerer, men jeg får en kvalm følelse av at han som står bak dette er mest opptatt av å tjene seg rik? Forgive me if Im wrong
Gjest ankelsokk Skrevet 13. januar 2009 #39 Skrevet 13. januar 2009 Å det trodde jeg og! Så for meg DE fancy lokalene, veldig profft og stødige kursdager i sval aircondition. Men du vet åssen ei vanlig gate i London ser ut snat. Typisk hundre rekkehus på rad, i murstein, med bittesmå forhager.. Sånn som du ser på kriminalserier på nrk. Midt i en sånn gate, langt fra London sentrum, brukes gangen og første rom i et sånt rekkehus til kursrom. Der står ti pinnestoler på rad og LPcoachen og en powerpoint på motsatt vegg. Rommet er kanskje 15m2, og ser ut som et hvilket som helst rom/gang i et vanlig rekkehus. ALt forundret meg med det kurset. For prossessen du lærer er og så simpel. Jeg forsøker å ikke dømme, for det kan og hende at det er nettopp det som er greia, det enkle er jo ofte det beste. Pengene går vel til å utdanne nye LPcoacher og promotering. Jeg har vanskelig for å tro at Phil Parker utnytter oss med overlegg. HAn vil nok kurere i første omgang men man får litt vemmelig følelse. Vi blir anbefalt å ikke snakke om det vi lærer, men vi må overhodet ikke skrive under på noe. Jeg må jo si at jeg er veldig redd for at jeg ved å være så åpen hindrer noen i å bli frisk, bare ved å stille meg kritisk. Når hele opplegget handler om å tro, så gjør jeg nok det allerede nå. Huff.. Men likevel, jeg er kristen og tror på Gud, men jeg tåler at andre ikke gjør det så så innmari hysj hysj skjønner jeg ikke at det må være..
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #40 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har også vært på LP-kurs, men vi fikk da aldri beskjed om å holde noe hemmelig??? Dette stemmer ikke med min erfaring med LP.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå