Gå til innhold

Hvorfor feirer du jul?


aniana

Anbefalte innlegg

Jeg har i alle år, iallefall de 6 siste hatt en knall jul sammen med barna. Jeg gikk fra barnefaren tidligere i år og han ba om å få barna dette året. Hvilket er helt greit, neste år er det min tur :)

Min nye kjæreste, som jeg har vært sammen med i 6 mnd nå ville gjerne feire med meg, men også med familien sin, siden niesa har bursdag på julaften. :)

Nå har min nye svigermor sagt hun ikke vil ha meg der.. hvilket er også helt greit, hun er bl.annet ikke så glad for at hennes datter flytter fra byen til meg i en annen landsdel..

Men poenget her er da.. alle de jeg ville feire med skal feire andre veier.. så jeg har liksom mista hele julegløden... Har egentlig mest lyst å sitte i sofaen med masse sjokolade og en lengre god film på julaften...

så min grunn til å feire jul er ikke der i år...

hvorfor feirer du jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har julen veldig godt i hjertet mitt, da. Så for meg er julen fortsatt magisk! Jeg er ikke religiøs, men elsker mange av de religiøse julesangene! Uansett, jeg feirer jul fordi jeg elsker alt som kommer med! Stemningen, pynten, forberedlesene, gavene, kjøpe gaver, gå i fine klær osv. osv. osv. Er så lykkelig i desember hvert år! Spesielt i år når det er to ekstra begivenheter i desember! Ikke det at de to har noe med julen å gjøre, da. :)

Uff, glemte å si det som så klart er en kjempeviktig selvfølge! Familien! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lurer jeg på også ?!

hehe.. PÅ en måte har jeg lyst til og feire jul!.

er jo koselig og alt det der med tradisjoner og sånt, men nå har jeg ikke lyst for det første er min besteste katt på rømmen!;'-(( , skjønner ikke at jeg greier og le, smile og ha det hyggelig? eller om det er en maske?. OG så svikter onkelen min oss på selveste julaften ved og feire jul med den nye kjerringa si! gikk fra ''tante'' etter 8-9 år ca, og rett inn til den nye kjerringa! og gjett hva dem skal feire jul alle sammen og ha det koselig!

Så på julaften blir det broren min,jeg, morfar og mamma! ;- )

skal ikke klage, men har så lyst og åpne munnen og si til han at morfar HAR det ikke bra, og vi vet ikke hvordan neste jul blir ?!. men gjør jeg det nei.

og min kjære far, han sitter maange mil unna og vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg?, han er mer enn velkommen hit. ;)

vi skal prøve og gjøre ting best mulig med utroolig stram lommebok.

og gjøre en fin feiring tross all dritten! :@

hehe.. man blir oppgitt til tider gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer jul fordi jul er kjempekos:) Jeg elsker virkelig julen og alt med den.. Er et eller annet med stemningen og alle tradisjonene:) Være med familie og spise god mat og ha det koselig sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer jul pga. Gud & Jesus..............pang....feil, løgn :gjeiper:

Jeg feirer jul fordi det er jul, det nærmer seg 24 desember og da er det jul...

(har det i bakhodet, men kun i bakhodet)

Tror det har noe med at alle skal le eller noe......

(i min verden så vet jeg hvorfor, men tror andre tenker litt annerledes) Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke julen verken jesus som ble født, heller ikke julenissen og alle pakken jeg skal få. All den gode maten frister jo veldig den også, men er heller ikke derfor jeg feirer... Feirer vell kanskje mest fordi alle andre feirer den, har ikke noe personlig knyttet til den lenger.

Så det har bare blitt en tid der jeg kan tilbringe den tiden med de personene i livet mitt som betyr mest, noe som i år blir samboeren min som jeg har vært sammen med i 6 måneder, selv om det er mange i livet som betyr mye så er det likevell hun som betyr mest, så i år kan jeg vel si at jeg feirer jul for henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

For meg er jule en lystid i den mørke tiden av året. Det er en vekkelse av minner fra barndommen (og minner om kjære som har gått bort), det er en tid for å pynte hjemmet på en måte jeg aldri hadde klart å leve med mer enn en kort periode i gangen, men somjeg elsker å gjøre en gang i året -for en liten stund.

Det er mat og familie, det er en anledning til å tilbringe tid samme med de jeg er glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer primært jul fordi tre vise menn for totusen år siden fulgte ei planetkonstellasjon til Betlehem, hvor hyrdene drev og solgte pinnekjøtt svart. Ettersom den ene vise duden hadde med røkelse, ble røykt pinnekjøtt for første gang fortært der.

Den andre visemannen kom for seint, og entret byen med sin myrra ikke før medio mai. Hyrdene som brukte myrra ble kalt hyrra. Og det er dette som er opphavet til vårt "hurra" for søttendes mai.

Ikke bare de tre viseverter kom steamende inn til Betlehem. En skokk falne engler datt ned i skjul. Mest trolig fordi de slet med sosialangst. Dette har de nå planer om å kurere. De skal nå reformeres ved Märtas engleskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Jula

Til Aniana!

Jeg blir sjokkert over at dine nye svigermor har sagt at du ikke er ønsket på julaften. Det er helt uhørt!!!

Du sier at det er helt greit, men for meg er det helt ugreit å oppføre seg slik. Fy skam for en svigermor. Håper juleribba hennes blir svartsvidd.

Jeg og min eks-mann feiret også annenhver jul med barna. De julene de var hos han,- hadde vi full julaften i romjula når de kom tilbake. Så pakkene ble ikke sendt med til pappaen til jul.

Det funket veldig fint.

Så jeg og min nye mann har feiret noen juler helt alene, å det har vært herlig.

God Jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...