Gå til innhold

Selgere som huker tak i deg på vei inn og ut av butikken..


Fun Light

Anbefalte innlegg

Blir du irritert?

Stopper du for å høre hva de har å selge?

Går du forbi uten å ense dem, eller takker du høflig nei?

Jeg blir tatt like mye på senga hver gang.. Jeg bestemmer meg for å gå rett forbi, men idet de sier så blidt "Hei!!" så klarer jeg ikke la være å svare..

Liker ikke at man nesten må gå oppi disse bodene for å handle litt brød og melk, hadde likt det såå mye bedre hvis de kunne stått der og latt folk ta kontakt selv.. (Selv om det sikkert ikke hadde blitt rare salget av det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg blir irritert. For jeg blir ofte stoppet av de som selger Omega3, ikke ved butikken riktignok, men allikevel. De er så utrolig pågående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de meg om jeg bruker omega 3, svarer jeg bare ja og går videre. Vil de selge annet går jeg enten bare forbi, sier at jeg ikke har tid eller sier at jeg må tenke over det og komme igjen en annen dag. Det er fryktlig irriterende med pågående selgere. Når jeg spør om de har en nettadresse, noen brosjyrer eller noe så jeg kan se på det når jeg kommer hjem, nei da har de ikke det og produktet på kjøpes der og da. Jeg handler sjelden på impuls, så om de ikke gir meg tid til å tenkte så får de ikke solgt meg noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på. Enten så sier jeg høflig "nei" eller hva det nå er de vil høre, eller så går jeg bare forbi. Det går som regel greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at jeg sier høflig nei takk, men ved nærmere ettertanke er jeg nok temmelig avvisende.

Eventuelt ignorerer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker forresten som om folk (selgere, i denne sammenhengen) ikke er vant til å få et direkte avslag. Jeg har ingen problemer med å si at jeg ikke vil ha, at jeg ikke er interessert, og jeg blir ganske skarp hvis de ikke gir seg da (altså etter å ha sagt ifra ordentlig).

Mange blir ganske fornærma, men det må da være greit å si rett ut at man ikke vil ha noe, istedet for å høre etter i to minutter av medlidenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier de "hei", sier jeg "nei". Spør de om jeg bruker produktet, svarer jeg "det har ikke du noe med". Gir de seg ikke, setter jeg slemme-blikket i dem og sier "har jeg bedt deg plage meg?" og går videre. Jeg misliker alt oppsøkende salg, og handler av prinsipp ikke av oppsøkende selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selgere ja, de er ikke enkle å ha med å gjøre. Bruker å gå rett forbi, men passer på å smile. Det som nesten er verre enn de som står ved slike boder, må være de som går rundt i gatene og deler ut lapper og bærer på sånne der bøsser for å samle inn penger.

De går jo rett på deg og flytter seg ikke unna når du sier nei. Var i Oslo på lørdagen og ble stoppet ørten ganger av slike fol, puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søren meg ikke mulig å bevege seg i det offentlige rom lenger uten å bli nedrent av diverse "unike" tilbud. Når man snakker om store reklameplakater og bannere, og at man aldri slipper unna reklamen, syns jeg man bør se på mulighetene for å fjerne oppsøkende reklamevirksomhet. Jeg syns hvertfall det er langt mer plagsomt enn å se på en reklameplakat mens jeg venter på bussen. (Selv om jeg også er veldig glad for at vi er rimelig moderate her i Norge når det gjelder reklameoppslag i det offentlige rom sammenlignet med i mange andre land.)

Telefonsalg kan man dessuten til en viss grad beskytte seg mot, men hva med disse selgerne som trenger deg opp i et hjørne og angriper deg med hud og hår?

Jeg pleier forresten bare å gå forbi, og si med et smil at jeg bruker Omega 3 allerede. :fnise:

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anny_*

Later som om jeg har det fryktelig travelt når jeg nærmer med en slik stand.

De starter som regel med å spørre hvilket mobilabonnement du har, og de blir litt paff når jeg sier at jeg ikke har. (bare tull,sjølsagt). Såpass satt ut at de må tenke seg om.

Igår sa jeg rett og slett bare nei takk, og hastet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, eg er så lei av desse pågåande selgarane som står overalt. Og så står dei selvfølgelig på en plass der folk som regel går fram og tilbake, og dei hukar tak i meg sikkert tre ganga på en time.. Av og til tenker eg at eg kan vere hyggelig å høre på ka dei har å sei, men blir like oppgitt kver gang, sida dei alltid skal krangle på det du har å sei, og omtrent tviholde deg der til du har sagt ja.

Andre ganga går eg rett forbi, eller så har eg en falsk unnskyldning som at eg allerede har sagt ja til tilbudet:p

En gang eg gikk forbi var det en mann som liksom skulle oppnå kontakt med meg gjennom å sei: "Nemmen, er det lille rødhette som er ute og går?" (eg hadde på meg den fine rød kåpa mi med hette på) Eg berre lo og rista på hovudet, men han ville gjerne ha en prat med lille rødhette. "Meina du det at du har fortjent det etter en så dårlig åpnings/sjekke-replikk!? Dessuten skal eg til bestemor med mat, og mamma har sagt til meg at eg må passe meg for ulven!" Mannen blei litt paff, så eg kunne gå vidare i mi lille rødhette-kåpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig, fordi det er jo uhøflig å avbryte dem når de har begynt å snakke, samtidig som jeg ikke er interessert i det de har å tilby. Så jeg vet ikke om jeg skal avbryte (noe jeg anser som brudd på vanlig folkeskikk) og si nei takk eller om jeg skal vente til de er ferdige og si nei takk. Etter min erfaring så tar de ikke nei for et svar, og kan bli rimelig irriterte etterhvert, så jeg vet neimen ikke hva som er best å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å si at man allerede bruker Omega 3, for den typen de selger er jo såååå mye bedre på alle måter, skjønner dere vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...