Gå til innhold

Jule/Adventsstjerne fra Europris


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte en papirstjerne med lys til å ha i vinduet på Europris igår. Men ledningen er jo kjempekort jo! Vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal få hengt den opp?? Den SKAL henge i vinduet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpe en skjøtledning?

Vet ikke hvordan akkurat denne stjerna ser ut, men regner med at du henger den opp som alle andre stjerner, men at noen trenger skjøtledning, mens andre har lang nok ledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en skjøtledning?

Vet ikke hvordan akkurat denne stjerna ser ut, men regner med at du henger den opp som alle andre stjerner, men at noen trenger skjøtledning, mens andre har lang nok ledning

Saken er at ledningen er ca 1 m. lang... Dvs, at skjøteledningen må henges opp den også, langsmed vinduet, da det er minst 3 m. fra midten av vinduet og ned til stikkontakten.. Stjerna er en 3d papirstjerne som har en ledning det skal settes pære på, og stikkes inni om du forstår.

Og ja, skrev kjøpe skjøteledning for har ingen skjøteledninger liggende. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts igjen

Oi så nå at jeg ikke hadde skrevet skjøteledning. Tenkte nemlig på å skrive det i første innlegget siden jeg har tenkt på samme ideen selv, bare at den må jo festes langs med veggen for at den ikke skal henge i veien for vinduet. Men det er kanskje ikke rette løsning.. Bare rart at stjerna kommer med en SÅ kort ledning! Det er vel ingen som har stikkontakt over vinduet vel? Kanskje den egentlig ikke er tenkt til å ha i vinduet? Hmmmmmmm... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som har stikkontakt over vinduet vel?

Noen har det.

Du kan bruke skjøteledning dersom du får gjemt den bak gardina elns. ellers kan du ta den med til en elektrisk forretning og høre om du kan få en lengre ledning på. Ev. kan du se om de selger løse ledninger med lys på. Den skal nok i vinduet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen som har stikkontakt over vinduet vel? Kanskje den egentlig ikke er tenkt til å ha i vinduet? Hmmmmmmm... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kan du prøve å forlenge ledningen, selv eller med hjelp. (Pass på brannfare!)

Eller så kan du kjøpe en ny stjerne med lenger ledning, siden du kjøpte den på nille var den neppe så veldig dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stikkontakt der for stjerna. Bare at stjerna stammer fra at vi bodde en plass der vi ikke hadde det, så den har lang ledning. (Jada, skal forkorte den en gang jeg kommer på det når den ikke er i bruk...) I mitt barndomshjem er der ikke bare stikkontakt der. Den er også koblet til lysbryter på veggen ved siden av.

Du bør nok satse på skjøteledning ja, eller ny stjerne. Eller skaffe stikkontakt der, men det er nok muligens litt dyrere enn stjerne med lenger ledning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tanke.. høres ut som Malama og trådstarter bør inngå en deal om å bytte stjerner med hverandre.. Problem solved! Hihi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bortsett fra at jeg elsker metallstjerna mi, og slett ikke vil ha en i papir så... :ler: Kan bytte LEDNINGA, allernådigst :) (eller rote meg til å kjøpe et støpsel (siden det som er på den er et slikt som ikke kan åpne og lukkes) og kutte av ledninga i passe lengde...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gojulistua

Har ingen pynt til jul, men har i år har jeg og kjæresten fundert litt, og funnet ut at stjerne i vinduet blir ok. Har googlet meg rundt etter fine stjerner i papir, og skjønner av å lese her, at Nille faktisk er veien å gå. Har litt løse planer om å kjøpe noen stykker og modifisere de en smule:)

Siden jeg ikke gidder å sette i gang lodding og skjøting selv, blir det vel skjøteledning på meg:

Men hvordan fester jeg den på veggen tror dere, (bortsett fra tape) om jeg ikke ønsker å spikre inn ledningfester? Fins det sånne man limer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...