Gå til innhold

Tenåring som kun ønsker seg gavekort/penger


Gjest Gjest_leyla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_leyla_*

Jeg ser det er en del som har negative holdninger til å gi penger eller gavekort i julegave. Men hva gjør man dersom man har en tenåring i hus som KUN ønsker seg gavekort/penger (eller dyre gaver som bærbar pc som ikke er aktuelt)? Nekter dere av prinsipp? Eller oppfyller dere tenåringens ønske?

Min stedatter ønsker seg kun penger eller gavekort, så da får hun det. Vi ser ikke helt vitsen med å insistere på å gi henne noe annet. Kanskje blir det en liten tilleggsgave bare for å ha noe å pakke inn, men i all hovedsak blir det gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det hadde blitt litt rart å "nekte", i og med at det er mottakeren som ønsker seg noe, og at det burde telle mer enn hva giveren absolutt ønsker å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig sterk motstander av å gi penger, men i tilfeller der barna sparer til noe spesielt, gjør jeg et unntak.

Hvis jeg får ønskeliste der det står at de sparer til data, sykkel, stereo eller lignende, gir jeg en pengegave!

Men jeg gir ikke penger bare for å gi penger, det blir feil for meg og økonomien min!

Jeg kan veldig godt finne en flott ting på salg til 100 kroner, men når det er snakk om penger/gavekort virker 100 kroner så "knuslete"...

Jeg føler ofte at jeg må doble beløpet opp til 200-250 kroner for at det skal monne litt, og dermed blir hele julehandelen dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gikk master card med persolig bilde av ungdommen på hele - og med valgt sum melom 200 og 5000 kr. Det er i alle fall noe bedre enn en seddel i konvolutt for meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...