Gå til innhold

Nathalia er blitt prøver:-)


Nathalia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!

Fann tråden di nå, så jeg svarer deg her også =)

du skal se det funker for oss også en dag :klem:

Masse lykke til framover!

:velkommen: til min prøvedagbok! hehe.. så koselig med hilsen.

JA jeg håper snart det blir vår tur, altså. Er allerede lei av å vente!! :filer: Og med en samboer som ikke har verdens beste sexlysst, så tar ting litt tid. Satser på et kjærkomment julemirakel, her i gården! :fnise:

Lykke til du også Sizzy! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhhh... er på dag 14 i dag og fremdeles ingen :sengekos::trist:

Sambo vet at jeg er rundt eggløsning nå, fordi han har fått beskjed. Ser ut for at det blir i år som i fjor.. at det ikke blir prøving nå heller :trist:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, siden det tydeligvis ikke er opp til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noe anarledes reaksjon når du ikke sier du har EL???eg vet selv at mannen min var litt skeptisk hvis eg sa ifra...så eg lata som ingeting...og etter det så ble det spire!

håper det ordner seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhhh... er på dag 14 i dag og fremdeles ingen :sengekos::trist:

Sambo vet at jeg er rundt eggløsning nå, fordi han har fått beskjed. Ser ut for at det blir i år som i fjor.. at det ikke blir prøving nå heller :trist:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, siden det tydeligvis ikke er opp til meg.

Du må jo ta saken i egne hender vettu! :)

Min mann hater å alltid vere den som skal ta initiativet, han elsker det når jeg bare omtrrent kaster meg over ham! :fnise:

Vet det er vanskelig om man ikke er vandt med det, men tro meg - det blir lettere etterhvert!

Skal man få :humpe: når man VIL :humpe: (Altså rett før EL.. :fnise: ) Så må vi visst bare trå til selv! :)

Og om han DA ikke avviser deg, så er du ganske sikker på at alt dette er greit for ham ;)

Jeg forteller faktisk ikke mannen om at jeg har EL... Det holder med at JEG går rundt å tenker på det hele tiden... :sjenert:

Og om han lurer på hvorfor jeg plutselig ble så aktiv i sengen, så sier jeg bare at kroppen min har så mye mer lyst nå når jeg er pillefri ;) (Det er jo sant også, på to forskjellige måter... :fnise: )

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg ikke sier at jeg har el.. så sier han: " hvorfor sa du ikke at du hadde eggløsning da?" hehe.. ikke lett det her.

Det ble visst ingen prøving på oss denne måneden :trist:

Har prøvd å ta saker i egne hender, men det nytter svært sjelden... og han føler det mer som press. Jeg får visst bare være tålmodig og vente :filer: :filer: :filer:

Skikkelig kjedelig! Jaja... snart er det jul.. med god mat, fine gaver og kos med familien :) Får satse på mye bra nyttårs :sengekos::fnise:

GOD HELG, ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da har jeg pratet med sambo. Han sa at han ville jeg skulle gi beskjed, så skulle han bare kjøre på. :fnise: Så nå er jeg helt klar for en nyttårsgraviditet :gjeiper:

Nå er det snart avgårde på familiemiddag her i gården, skal bli godt med skikkelig middag. Har hatt det rimelig travelt her de siste ukene.. så hjemmelaget middag har vært ganske nedprioritert. Hehe.

Håper alle har hatt en nydelig helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nathalia og takk for hilsen i boka mi :goodbye:

Har lest igjennom dagboka di nå og skjønner GODT at du er frustret og at det tipper over i gråt noen ganger. Synes det er litt dårlig gjort av samboeren din å holde på som han gjør. Nå vet jeg ikke alt, men han virker veldig uklar. Først så lover han at dere skal prøve, før han skuffer deg ved at det ikke blir noe av. Han vet og hvor viktig dette er for deg. Han har og sagt at han ønsker barn med deg. Da bør han gjøre en innsats for å få lysten tilbake. Skjønner godt at du får dårlig selvtillitt av å bli avvaist. Jeg hadde takla det dårlig. Takler det dårlig hver gang mannen min er sliten og ikke orker, selv om det er sjelden. Skjønner kjempegodt at du blir lei deg når det skjer så ofte. Sex er en veldig viktig del av et forhold. Den nærheten man får der er viktig. Får du dekket nærhetsbehovet ditt på andre måter? Er han kjærlig og kosete ellers?

Så, hvis det er sånn at dere er sikre på hverandre og dere begge vil ha barn. Hvorfor oppsøker dere ikke hjelp for dette problemet? Problemer med lyst kan skyldes så mangt. Kan han være deprimert, utbrendt eller liknende?

Håper ikke jeg har støtt deg på noen måte nå. Sier bare ting av beste mening, for å være en støtte for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for alt du skrev Becky! :klemmer:

Du støter meg på ingen måte, og det var bare godt å lese at andre faktisk forstår at det kan bli litt tungt til tider. Og ikke bare kommer med kommentarer som : "slutt å syt, eller gjør det slutt."

Ja det er det som er så merkleig med oss... vi har et utrolig nært forhold ellers. Vi koser og kysser masse, og sier at vi elsker hverandre flere ganger om dagen. SÅ jeg er ikke usikker på om han elsker meg, det tror jeg virkelig han gjør. Og jeg tror virkelig at han sliter med dette selv, det at han har så dårlig sexlysst. For en stund tilbake sendte jeg ham til legen for å undersøke det. Det var ingenting galt med ham, rent fysisk. Men han er veldig lei av jobben, og alt han ikke får til. Han har flere ganger satt seg mål med å slutte å røyke og begynne å trene og hjelpe til mer hjemme. ( og fikse leiligheten vår ferdig). Men så blir det liksom ikke noe av. Han har en fysisk krevende jobb, og når han kommer hjem er han helt utslått og ender som regel opp i sofaen forran tv eller xbox.

Jeg prøver å ikke mase, men syns det er forferdelig vondt å vente her i ingenmannsland. Han vil ha barn med meg, og han er klar nå. men jeg tror rett og slett det blir for mye for ham alt som hoper seg opp.

Vi hadde en ny liten krangel i går.. hvor jeg spurte ham om hvordan han ville jeg skulle gå frem. Om han ville at jeg skulle gi beskjed rett før El, eller om vi skulle satse på mest mulig :sengekos: fra rett etter mensen til litt utover. HAn ble litt irritert og lukket seg helt. Da sa han at han var dritlei av å snakke om det :trist:

jeg ble altså så trist jeg.. dette skal jo være en opplevelse vi to skal dele, og prate om og glede oss over sammen. Jeg føler at det kune er jeg som lever i denne verdenen. :vetikke:

Huff a meg, nå ble det veldig langt her men.

Nå vet jeg ikke hva som er greia.. skal jeg skrinlegge det hele? Orker ikke å prøve å spørre ham om det heller, siden han tydeligvis er lei av det. :frown:

Jeg prøver å holde motet oppe, og late som om jeg har god tid, og ikke er sprengklar til å bli gravid. Men det er søren meg ikke lett!

Tusen takk for at noen forstår!!! :helen::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes som navnt tidligere at det er dårlig gjort av han å holde på sånn. Synes ikke du maser og virker veldig tålmodig - ovenfor han ihvertfall :fnise: Leste tidligere at han synes du virker desperat etter å få barn(husker jeg feil?. Er ikke så rart etter å ha blitt holdt på pinebenken så lenge. Man vil og ofte ha det man ikke kan få. Sier ikke at det er derfor du gjerne vil ha barn, men du vil det nok ekstra mye når du får så mye motgang som du får. Synes samboeren din skylder deg å skaffe hjelp. Er dårlig gjort å behandle deg sånn, uansett grunn.

Jeg synes du skal si det som det er: at du er veldig klar for å få barn og har vært det lenge, men har vært tålmodig for hans skyld. At du ikke lenger kan gå rundt med forventninger og bli skuffet gang på gang. Det kan faktisk gå utover din psyke. Hvis han virkelig vil ha barn med deg, så bør han skaffe hjelp.

Kanskje hadde det vært greit å mentalt skrinlegge det, til formen til samboeren din er bedre? Du sier at han bare er sliten og ikke orker å hjelpe til hjemme eller trene? Tror du han da orker å hjelpe til med babyen om han ikke engang orker dette? En baby kan føre et par nærmere hverandre, men det kan og føre de fra hverandre. Hva tenker du om dette? Husk at dette skal fungere på lang sikt. Hva er et par år fra eller til da?

Dette blir nok bra skal du se. Men vær flink til å sette grenser for hva du aksepterer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for kloke ord, Becky!

Ja jeg tror jeg får bare fortsette å fokusere på meg selv og andre ting, og bare la dette styret vente. :filer:

Jeg har prøvd begge deler, både å ta den strenge tonen og la det være helt- begge uten noe videre resultat.

Vi har snakket MASSE om baby, oppdragelse, fordelinger og slikt.. så jeg tror han har full peiling på hva det innebærer å bli pappa. Kanskje det er det som skremmer ham?! Det virker ikke som han er skremt av tanken heller ser du.. virker som alt er helt som det skal være.. inntil det kommer til stykket at vi faktisk må :sengekos: for å få det til. Jeg liker ikke å mase så mye på ham angående det heller.. jeg tenker at det kanskje vil gjøre problemet værre for en mann... at han da ikke føler at han strekker til, og får dårligere selvbilde. Og da vil han nok i hvertfall ikke være i stand til å få det til.

At det går utover min psyke er ikke tull engang.. av og til older jeg på å gå på veggene!! :murvegg: Jeg er jo så klar!! :fnise:

Ikke godt å si, hva en skal finne på. Kan jo ikke akkurat få kunstig befrukting, fordi mannen ikke vil ha sex med meg??!! :rødme:

Jeg lurer på om det er et vanlig problem.. det at mannen sliter med sexlysst.. føler det er veldig tabu!

Nej, nå får jeg vel sette i gang med litt husarbeid... få tankene over på noe annet. :scorpis:

HAr forresten begynt å spotte nå. så da er vel TR her i kveld eller i morgen. Denne syklusen blir i såfall mye kortere enn forrige. JEg føler de kommer slik annenhver kort- lang. Håper på litt januar :sengekos: , og en liten spire selvfølgelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å lese om mannens mangel på sexlyst. Det er med å tære på forholdet. Men om det er som du skriver at han er så sliten etter jobb at han ikke orker annet enn å se på TV eller spille x-box, så er det kanskje på tide med en sykemelding for ham. Om enn bare 20-40%. Så han kan få litt overskudd til andre ting enn jobb.

Det er altfor mange som tenker at jobb skal komme før fritid, så går de på jobb og sliter seg totalt ut og orker ingenting på fritiden. Det blir feil.

Eller hva med å foreslå noen fridager? Låne en hytte en langweekend?

Håper dere finner ut av det, Nathalia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redleady: Jeg visste ikke at det var mulig, å få sykemelding på et slikt grunnlag?! Og ja det tærer ganske mye på forholdet det der. Det e så synd også, fordi utenom det så er det ganske så flott og perfekt :sjenert: .

Idag kom forresten TR.. så da er det bare å krysse alle armer, bein, tær og fingre for MASSE :sengekos: i januar!!! :gjeiper:

GODT NYTT ÅR, ALLE SAMMEN!!! Håper det blir et særdeles fruktbart år for oss alle!! :enig::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen :goodbye:

Ja, det går an å få sykemelding om man er utbrendt, deprimert eller liknende. Men man kan nok ikke si at "jeg orker ingenting annet enn jobb, derfor vil jeg sykemeldes". Selv føler jeg og at jeg ikke orker annet enn jobb, men nå er ikke jeg helt frisk heller, men orker ikke styret med NAV.. Du nevner mange mulige årsaker til at han mangler gnist, men husk at det er ikke din jobb å finne ut av. Dette må profesjonelle få lov til å finne ut av. Du skal slippe å være terapeut i tilegg til kjæreste. Dette virker som tærer mye på deg. :klemmer:

Det kan hende du kunne ha fått kunstig befruktning, hvem vet? Det skader ikke å spørre. Men tror ikke dere vil få det før han har prøvd ut andre tiltak for å bli bedre.

:pls: til deg som tar opp et tema som av mange blir oppfattet som tabu.

Håper du får en strålende feiring i morgen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Bare titter innom med ønsker om et godt nytt år, og håper spiren kommer til å sitte for alle som så sårt ønsker seg det. :)

Så trist med kjæresten dins lave lyst.. Jeg vet hvordan det er.. min har ikke alltid veldig lyst han heller, og jeg takler avslag så veldig dårlig, så det blir til at jeg heller ikke prøver.

Vi har nå prøvd i snaaart 1,5 år blir det vel, og pga problemer med min syklus (den var forferdelig ustabil, vet ikke om jeg en gang hadde EL, og blødde gjorde jeg hele tiden), var jeg tidlig til gynekolog, hun fikk samtidig sjekket min kjæres sperm, og da den ikke var av helt topp kvalitet, sendte hun inn søknaden om prøverør med en gang. Jeg begynte med første steg på prøverørsbehandlingen i dag, og opplever at det egentlig har gått ganske fort, etter at jeg bare kom meg til lege.

Det kommer til å koste litt, men det kan og hende at ting kommer til å skje litt fortere enn om vi skal vente på at både jeg har EL og han har lyst akkurat i den perioden. Han hadde stortsett lyst en gang rundt EL, men jeg følte ikke at det var nok, jeg ville helst prøve minst annenhver dag rund EL.. så hehe. :)

Ikke for å anbefale prøverør eller noe.. men jeg ville i alle fall anbefalt at han får testet seg (eller har han det, og jeg ikke fikk det med meg mens jeg leste dagboken din?), for hvis det skulle være noe med de små er det uansett greit å få vite det så snart som mulig? :)

Ønsker deg ellers en veldig fin og hyggelig feiring i kveld, vi krysser fingrene for at det blir starten på ett år hvor alt vi håper på skal skje skjer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese om problemene deres - kjedelig å være superinnstilt på prøving når problemet blir at dere ikke en gang faktisk får prøvd :klem:

Det er nok veldig mange menn som sliter med prestasjonsangst når de får høre at det er EL på gang. Og om han har litt problemer med lysten selv utenom denne tiden, så er det jo ikke rart at ting blir vanskelig. Kanskje det enkleste for han rett og slett er å blokkere det ut? Det er jo alltid mer slitsomt å ta tak i problemer, så kan jo forstå han sånn sett...

Håper iallfall at 2010 blir et bedre år for dere, og at du får oppleve at du endelig blir :gravid: Krysser fingre og tær og det som krysses kan for at det ordner seg for dere :klemmer:

Og sist men ikke minst; GODT NYTTÅR!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...