Gå til innhold

Nathalia er blitt prøver:-)


Nathalia

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Nå skal vi straks starte på 2.pp. Og jeg er veldig spent!

Eneste er at samboer sliter litt med sexlysten, og i tillegg har jeg maset så mye om baby, symptomer og el- testing at han ikke ønsker å prate så mye om det. Da trenger jeg et sted å få utløp for alle mine bekymringer, frustrasjoner og stress. Og det får rett og slett bli her det! :gjeiper:

Jeg trodde jeg hadde ganske stabil syklus på ca 28 dager +/- 1 dag. Men sist syklus varte bare 24 dager. Er litt usikker på hva som skjedde der, om det var en SA eller bare en rar mens. Håper denne pp er mer stabil, slik at jeg kan vite ca når EL er.

Har så lysst å vre gravid til jul. En av de tingene jeg gleder meg mest til er å fortelle det til mine foreldre. Det vil (forhåpentligvis) bli deres første barnebarn :sjenert:

Nathalia

Endret av Nathalia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: hit og lykke til med prøvingen :tommelsmil:

Håper på en rask overflytting til graviddagbok-verden :Nikke:

Og her kan du øse ut med det meste, her skjønner vi godt hva du mener og føler :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin velkomst høstjenta:)

Sitter akkurat nå å sutrer litt jeg :tristbla:

Jeg har bestilt nye tester, men de er ikke kommet enda. Jeg fant heldigvis en el- test gjemt i skapet. Tok den nettopp og den var HELT positiv. Er litt spent, stresset og forvirret nå i og med det jeg tidligere skrev. Kunne tenkt meg å tatt en graviditetstest for å sjekket om jeg allerede er gravid (noe jeg tviler sterkt på ) evt har hatt en SA. Men testene er som sagt ikke kommet enda:(

Jeg er litt lei meg. jeg og samboer har veldig sjelden samleie. Noe som har vert et problem for meg. Etter at jeg tok testen nå sa jeg til ham: Jeg vil ikke mase, men jeg tok en el- test nå og den er positiv." Hans respons var: jaja.. du er jo syk og sløv så du klarer ingenting likevel.

Jeg har vert litt kvalm og uvel, men føler meg bedre nå. Jeg blir så lei meg når han sier slikt :trist:

Åssen skal vi klare å lage et barn, hvis han aldri vil ha sex med meg??

Det verste er at jeg er vandt til å bli avvist på dette viset. Er drittlei og trist nå. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og :velkommensom ny prøver her!!

Huff, det kanke være lett å være i den situasjonen du er i nå... Kanke si jeg forstår deg, siden jeg ikke har opplevd at han ikke har hatt nedsatt sexlyst, men det å bli avvist må jo nesten være noe av det grumsomste på en måte... Har han noen grunn til dette? Er ikke han en del av det å lage en baby da? Selvom man er syk, går det ann å kose, og kos fører ofte til noe annet... :fnise:

Ekke han villig te å lage baby da? Har hørt om mange som har vært i din situasjon...

Håper det virkelig retter seg for deg og dere!! Og må denne PP gå over til graviditet :sengekos::gravid:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann...

Fikk testene i posten i dag. Tok en graviditetstest.. jeg måtte gå et ærend. men når jeg var tilbake ca 20-30 min etterpå.. var den svaaaaaaaaaaaaak positiv.. bare en halv strek liksom.. Men jeg testa på midt- på- dagen- urin.. var veldig tynn i og med at jeg hadde drukket mye, og allerede vert på do en time tidligere.

Er så nysgjerrig og fovirret nå!! Hva gjør jeg nå???

Jeg er forøvrig 7-8 dager over ikm... hum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg egentlig ingen ting om hvor lenge en slik test kan ligge og resultatet fortsatt er riktig. Mener ikke at testen ikke viser korrekt, du er jo som du sier 7 dager forbi IKM :tommelsmil:

Men var jeg deg ville jeg tatt en ny test i morgen tidlig og sett hva den sier, håper den viser gode nyheter :hoppe:

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Sitter her og snufser litt jeg.. og er litt forbannet! Tok en til test.. var Helt negativ.. Sånn var det. Der var den drømmen knust. Anyway..

Samboer vet at jeg har el nå, fordi jeg sa det i går. Men vi har ikke hatt sex i går, og i kveld sovnet han også uten noe action. Jeg ligger der som en idiot, og bare venter og håper at han skal få lysst på meg :tristbla: . Jeg føler meg som en liten stygg taper. Men vi har hatt diskusjonen om sex flere ganger, og vi ble enige sist at hvis vi følte vi måtte ta det om igjen så var det like greit å gjøre det slutt. :grine:

Men han må jo få tid på seg til å komme utav denne onde sirkelen. Men jeg har NULL tålmodighet med dette kjenner jeg!! :kjefte: Hvordan skla vi kunne lage en liten baby, hvis han aldri vil ha sex????? :lete:

Forstår bare ikke hvorfor han gå meg klasignal hvis det ikke er realitet! Er jeg vanskelig? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stuen.

Sitter her i sofaen jeg, og mannen i 2. etasje. hehe.. sånn er det. :fnise:

Blir visst ikke noe :sengekos: på meg denne el- perioden. Men vet du hva? Jeg orker ikke hisse meg opp mer eller irritere meg over det. Vil ikke ha medlidenhetssex eller pliktsex eller noe som helst annet enn " Jeg må bare ha deg NÅ"-Sex. Hehe..

Nå skal jeg bare tenke på meg selv.. gå til frisøren imorgen, gå på trening hver dag, og komme meg ut av huset. Tror nok det blir noe annet både for meg og ham hvis jeg ikke er så tilgjengelig.

Keeping up hope! :rødme:

:rope: God Helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:velkommen: hit!

Eg føler med deg med tanke på sextørken. Det må vera slitsomt, som om ein ikkje har nok av andre ting å tenka på i prøveperioden. :tristbla: Eg har dessverre ingen gode råd. :klem:

Håpar du er blant dei heldige som blir fort gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet ser jeg. Har jo ikke blitt noe :sengekos: i rett periode for ikm desember her.. så nå går jeg bare å venter på romjulen, slik at vi kan sette igang igjen. Håper bare mannen er med igjen da, han virker litt ambivalent til hele greia. Men jeg har vært flink å ikke mase om hverken sex eller baby på lenge nå.. så håper han kommer på tanken av seg selv. Er jo ikke vits å mase før ny EL likevel.

Ellers gleder jeg meg veldig til jul og å få gaver. Jeg er som et lite barn når jula kommer. Synes fremdels det er stor stas å få gaver. Er ikke noe kresen eller forventer dyre gaver i det hele tatt. Blir glad for alt! Og synes folk er så flinke å velge gaver.

Vi trenger i grunn ny tørketrommel, så jeg håper kanskje vi får noen kroner fra noen. Kommer alltid så mange regninger på nyåret at det blir sikkert ikke prioritert hvis ikke.

Tusen takk for koselig melding forresten Dreia! Er så godt å få svar og trøst her inne, spesielt angående saker som jeg helst ikke folk rundt meg skal vite. Hehe. Håper jeg er en av de som blir gravid med en gang!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeey.!!!!!.. spurte mannen min i går kveld igjen angående baby. Om han ville røve eller om vil skulle vente litt. Han spurte når jeg hadde El.. jeg sa i romjulen. Han sa: Vi kan godt prøve. :danser: Så sa jeg : okej, fint.. men da må du love at vi skal prøve på ondentlig. ( Vil ikke glede meg til prøving og testing hvis vi kun har :sengekos: 1 gang liksom) Han sa at det var klart.

Er så klar :strix: !! Og gleder meg SÅÅÅ masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pyntet juletreet, og sitter å slapper av i sofaen. Gleder meg masse til jul, god mat og koselige gaver! Men gleder meg aller mest til romjulen og masse prøving. Hehe..

:nisseblunk: Ønsker alle på Kg en God Jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Sågodt at mannen fikk litt ro, tenkt seg om og kommet med en ny bekreftelse på ønske om prøving:) Ønsker dere en ekstra varm og god romjul, og kanksje noen trømmel-kroner:)

Det blir spennende å følge med fremover hvordan det blir når IKM nærmer seg.

God jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Estrella, jeg trodde han hadde ønske om prøving nå. Men det har i hvertfall ikke blitt noe prøving til nå. Har el 31 eller 1. Blir så lei meg og frustrert jeg!! Vil helst skrike til ham og be han om å ikke si at vi skal prøve hvis vi ikke skal det. Tror ikke han skjønner hvordan jeg har det. MEn jeg blir GAAAAL! Men vil ikke si noe.. i hvertfall ikke før denne pp er over.

Jeg blir helt sprø av å ikke få noe jeg, det går skikkelig ut over selvtilliten min.. og absolutt ut over mine tanker om vår fremtid. Vet ikke om det noen gang kommer til å bli annerledes. Skal jeg liksom gå rundt å ha det slik som dette i 50- 60 år ???

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det er slikt. Du får spørre han etter EL hva det er som gjør at han trekker seg unna for tida. Kanskje han blir stressa/ får presentasjonsangst av at det kan bli barn av det?

Jeg vet iallefall at min kan synes det blir litt for mye babyprat til tider, så da roer jeg det hele ned, til han plutselig snakker om det selv/jeg tar det opp etter ei stund. Det å bli enig om å få barn er jo et stort steg, så det kan jo hende det er stressende og skummelt for karene. Aner ikke, bare prøver å se for meg mulige scenarioer.

Jeg tror min er litt redd for at jeg skal ta helt av som prøver. Han er lett med på den praktiske biten, men jeg tror han hadde fått litt fnatt om det var for mye prat om det, eller mye el-testing på gang eller for planlagt... (Så den intense glede/prøve/gruble og overfokusere-biten får jeg ut på KG, så får jeg mitt (masse fokus) og han sitt (lite fokus) på å skal lage barn sammen, selv om begge vil.

Håper at ting går mot bedring, og at dere får utnyttet denne el. Kanskje det hjelper om at dere ikke tenker på at det er EL nå? (Selv om du vet det veldig godt) Lykke til iallefall, og godt nyttår!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for fine svar og lykke ønsker! Og hjertelig like så!! :)

Det ble ikke prøving denne el heller. Han sier at han har veldig lysst på barn, sannsynligvis like mye som meg. Men han vil at ting skal være litt mer i orden før det kommer et barn til verden. Både med oss, huset, og hans egen latskap. Han ville begynne å bidra mer i huset, og det daglige slik at vi kom inn i en ny rutine før vi fikk smått. Er jo en veldig søt mann da :rødme: Som virkelig ønsker å bli bedre. Håper bare det blir realitet;-)

Han sa også at det mer jeg maste om baby, detsto mindre fikk han lysst å prøve. Så ja det kan være noe med det Estrella, at han får littegrann presentasjonsangst. ehe.

Jeg får bare bite tennene sammen, og tie stille. :fnise:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Oisann... det er visst veldig lenge siden jeg var her inne sist. hehe :fnise:

Men det har egentlig sine naturlige årsaker. Som jeg skrev i fjor, så var ikke mannen så veldig ivrig med :sengekos: , slik at hele prøvegreiene har jeg egentlig ikke tenkt noe mer på.

Så har vi igrunnen begynt litt nå i stedet. Hadde første PP denne måneden. og nå sitter jeg å venter på Ikm. Ikm er på søndag/mandag. Og jeg har hatt masse symptomer siden el. Håper, ber og ønsker så inderlig at jeg er gravid denne måneden. Spesielt siden vi ikke er så ivrige, så hadde det vært så herlig om det kunne klaffet nå. Da kunne vi liksom bare ha senket skuldrene å fått litt tid.

Forholdet til meg og samboer har bare blitt bedre og bedre, og jeg er sikker på at dette er mannen i mitt liv.

Jeg har testet vannet litt med ham ang baby. Og det virker som han er veldig med på det nå. Han spør etter el, og prøvde å ha sex pga mitt mas selv om han ikke kom in the mood. ( fordi jeg hadde minnet han på El litt mye :gjeiper: ) Og for noen måneder sa jeg at jeg ikke var sikker på om jeg ville ha barn nå. Da sa han: "JO! Nå har jeg jo lysst til det. Er klar nå jeg! "

Uansett... så er jeg ca 8 DPO nå, og hadde positiv El- test både i morges og ettermiddag ( måtte jo teste NOE :ler: )

Og har hørt om flere som har fått positiv El- test når de var gravide. Kan man få positiv El- test så få dager før IKm selv om man ikke er gravid?

Ble kanskje litt langt dette men... Godt å være tilbake i denne verdenen igjen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...