Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #21 Skrevet 2. desember 2008 må si jeg ikke hater stemoren til mine barn. Men ser iallefall ikke opp til henne. Naiv ung jente som aldri har hatt barn, fortelle meg hva hun synes er grei oppdragelse? et eksempel. Barnet hører ser på svært grove filmer/musikk. barnet er da 7-8 år gammelt. Under mekling tar jeg dette opp, der hun sier hun synes det er helt greit, da de kommer til å se det i hverdagen allikavel. At man ikke kan skjerme barn for alt. Det er faktisk ikke hennes barn, drit og dra. Får jo ikke smart ut av henne. Eksen er utro med henne med andre kvinner. Hun nekter for det og mener han er den beste. Patetisk spør du meg. Hold deg unna oppdragelsen til mitt barn. Til du får barn selv! 1
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #22 Skrevet 2. desember 2008 må si jeg ikke hater stemoren til mine barn. Men ser iallefall ikke opp til henne. Naiv ung jente som aldri har hatt barn, fortelle meg hva hun synes er grei oppdragelse? et eksempel. Barnet hører ser på svært grove filmer/musikk. barnet er da 7-8 år gammelt. Under mekling tar jeg dette opp, der hun sier hun synes det er helt greit, da de kommer til å se det i hverdagen allikavel. At man ikke kan skjerme barn for alt. Det er faktisk ikke hennes barn, drit og dra. Får jo ikke smart ut av henne. Eksen er utro med henne med andre kvinner. Hun nekter for det og mener han er den beste. Patetisk spør du meg. Hold deg unna oppdragelsen til mitt barn. Til du får barn selv! Jeg vet ikke hva du anser som grove filmer, men kan si det slik som at jeg dessverre fikk med meg ett par grove filmer da jeg var i den alderen der, husker det klinkeklart den dag i dag mer enn 10 år senere. Barn skal ikke oppleve filmer med masse vold og annet som er forbeholdt voksne på filmlerretet. Ellers tror jeg du er "litt uheldig" med stemoren til barna dine, som er så ung og naiv, og lar det gjenspeile i hverdagen med barnet. Hun trenger nok bare innskudd av sunn fornuft, og noen til å lære henne hvordan oppdra barn som ikke er hennes. Jeg mener at en stemor ikke er fritatt rollen for barneoppdragelse, men for å forhindre forvirring og uklarheter skal hun følge oppdragelsen mor og far har satt sammen. På den måten blir hun en veldig god støttespiller for både mor, far og barnet som lærer at det ikke er annereldes hos stemor enn mamma. Kanskje du skulle tatt det opp med henne,eller har du kanskje det allerede? Er det vanskelig for henne å forstå bør det dyttes inn med teskje som punktliste..
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 2. desember 2008 #23 Skrevet 2. desember 2008 Jeg mener at en stemor ikke er fritatt rollen for barneoppdragelse, men for å forhindre forvirring og uklarheter skal hun følge oppdragelsen mor og far har satt sammen. På den måten blir hun en veldig god støttespiller for både mor, far og barnet som lærer at det ikke er annereldes hos stemor enn mamma. Kanskje du skulle tatt det opp med henne,eller har du kanskje det allerede? Er det vanskelig for henne å forstå bør det dyttes inn med teskje som punktliste.. 1
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #24 Skrevet 2. desember 2008 Jeg mener at en stemor ikke er fritatt rollen for barneoppdragelse, men for å forhindre forvirring og uklarheter skal hun følge oppdragelsen mor og far har satt sammen. På den måten blir hun en veldig god støttespiller for både mor, far og barnet som lærer at det ikke er annereldes hos stemor enn mamma. Kanskje du skulle tatt det opp med henne,eller har du kanskje det allerede? Er det vanskelig for henne å forstå bør det dyttes inn med teskje som punktliste.. I vårt hus har vi stebarn og felles, det er jeg og min mann som er enige om regler i vårt hus og det gjelder alle barna. Mener du at biomor og far skal bestemme reglene i vårt hus. Uten at jeg har noe jeg skulle ha sagt? Hva med felles barnet da? Er ulike regler under samme tak det rette synes du og at man som stemor ikke skal kunne si noen ting på hvordan ting er i sitt eget hjem? Å, nei for all del ikke! Jeg uttrykte meg litt feil der, ja. Jeg mente helt i begynnelsen bare, etterhvert vil jo felles regler bli skapt av far og stemor/mor og stefar. Stemor er også herre i sitt felleshjem med far og hun er med på å skape rutiner og regler etterhvert hun også.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #25 Skrevet 21. februar 2009 Her kan dere som hater stemødre få kjefte og smelle og tråkke stemødre ned i søla så mye dere vil. Om dere får ut litt damp her så klarer dere kanskje å la være å forpeste enhver tråd startet av en stemor? Værsågod, sett i gang! Takk, TS! Dette er sikkert aktuell tema.For meg ser det ut at mange sure alenemødre besøker denne forum og som fortsatt prøver manipulere med eksene sine bare pga at de har barn sammen.Lever ikke selv i fred og lar ikke andre leve! Kanskje vi skulle lage ny tema hvor vi,stemødre,kan kjefte på ekser? 1
Gjest Gjest_kitty_* Skrevet 21. februar 2009 #26 Skrevet 21. februar 2009 En at det er så mange som har noe i mot stemødre. Akkurat som de ønsker seg i en slik situasjon selv.. Jeg er selv stemor på en på snart 5 år. Det er jo ikke min feil at det ble slutt mellom hans foreldre. Jeg var jo bare så utrolig heldig å traff mannen i mitt liv. Så synes ikke vi skal se ned på stemødre. De/vi gjør en sabla god jobb med å holde ut med de gale fustrerte xkjerringer, som ikke klarer å takkle at xmannen er lykkelig! Tenk igjennom hva dere skriver da.
Gjest Gjest_kitty_* Skrevet 21. februar 2009 #27 Skrevet 21. februar 2009 Takk, TS! Dette er sikkert aktuell tema.For meg ser det ut at mange sure alenemødre besøker denne forum og som fortsatt prøver manipulere med eksene sine bare pga at de har barn sammen.Lever ikke selv i fred og lar ikke andre leve! Kanskje vi skulle lage ny tema hvor vi,stemødre,kan kjefte på ekser? Helt enig med deg
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #28 Skrevet 21. februar 2009 Her kan dere som hater stemødre få kjefte og smelle og tråkke stemødre ned i søla så mye dere vil. Om dere får ut litt damp her så klarer dere kanskje å la være å forpeste enhver tråd startet av en stemor? Værsågod, sett i gang! Tror det er like mange stemødre som "hater" biomor. Bioødre har en tendens til å la all sin frustrasjon over livet gå utover en so ike kan forsvare seg. Steødre gjør mann og barn gal, manipulert,ego,sjalu osv.... Forklaringen er enkel. Mor sin sjalusi. Så svak ryggrad,og klarer ikke ta opp enkle ting ed far. Er i tillegg stemor slankere og penere enn henne, så er helvete løs. Litt surt, ogse xmann finne seg en slank,høy og flott dame ed moteriktige klær og en bra jobb? mens du selv subber rundt i en genser og joggebukse, ufiks og halvfet. Det beste du stiller opp i er en trang dongri,so sikkert hadde vert pen om du var slank, og ikke str46. Så drar du en genser til 199 fra lindex over. Helst ed en farge so du ikke kler.
Gjest LanaLane Skrevet 21. februar 2009 #29 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har ingen kontakt med min biologiske mor, hater min eks-stemor men har godt forhold til min nåværende ste-mor. Ikke alle "et eller annet"mødre er forferdelige, men det finnes nok et par her og der som stemmer med fordommene.
Kisa Skrevet 21. februar 2009 #30 Skrevet 21. februar 2009 Takk, TS! Dette er sikkert aktuell tema.For meg ser det ut at mange sure alenemødre besøker denne forum og som fortsatt prøver manipulere med eksene sine bare pga at de har barn sammen.Lever ikke selv i fred og lar ikke andre leve! Kanskje vi skulle lage ny tema hvor vi,stemødre,kan kjefte på ekser? Ok, jenter. Bra forslag! Jeg er stemor selv. Kan ikke si at jeg hater eks`en til mannen min men hun er nok manipulerende dame og iblant dette skaper uro i min familie. Jeg og min mann har det veldig godt sammen. Hun er ikke helt god i hodet sitt derfor kan ikke la være oss å leve i ro og fred. Og prøver å lære sønnen sin til alt dette også. Så, jeg har det litt vanskelig. Da setter jeg i gang nytt emne hvor vi kan få ut litt damp
Gjest Sandra Skrevet 31. januar 2011 #31 Skrevet 31. januar 2011 Elsker ste faren min man han he vett i hue og har kjent han i mange år men så kommer ei PIIIIP stemor å trur ho kan bare gli rett in og at eg skal like ho... såsi ver da kjeft på en eller ana måte!!!!!.... :fortvila: 1
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2011 #32 Skrevet 31. januar 2011 Flott initiativ!!! Vi trenger en slik tråd, så kan vi som faktisk prøver så godt vi kan som stemødre få ut litt berettiget damp i andre tråder uten å bli halshugget! Takk skal du ha, TS! Kanskje det skulle vært startet en tilsvarende tråd også, der stemødre kan få skjelle ut og kjefte på biomødre (som dere så fint kaller det) også? For etter min erfaring her på KG så er det et minst like omfattende fenomen som omvendt. Det går vel begge veier, vil jeg tro. Kanskje derfor det ofte er en veldig betent sak? 1
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2011 #33 Skrevet 31. januar 2011 He he, må nesten le litt når jeg skummer gjennom tråden. Tråden ble laget for at stemorhatere kan skjelle ut stemødre, fordi TS mener de ødelegger så mange andre tråder med dette. Og, etter å ha lest gjennom tråden, ser jeg at dere (stemødre) ender opp med å skjelle ut biomødrene isteden. Det sier faktisk veldig mye om dere!! Og kanskje også litt om hvorfor det blir "krig". 2
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2011 #34 Skrevet 1. februar 2011 syns det er tåpelig å starte en tråd som er negativt relatert til stemødre for at du i fremtiden vil slippe å bli kritisert for din rolle som ste mor.det er i utgangspungtet far som må ta avgjørelsene og bio mor merker med en gang vis desse avgjørelsene kommer fra ett anna standpungt.da oppstår konflikten og bedøvde fedre tror dei er verdens greieste som skal overlate avnsvaret sitt til en annen.all negativ oppmerksomhet fører da far over på sin kjæreste og far tar kun det som er gøy med barna.se på mennene deres dere!!
Gjest Mor Skrevet 1. februar 2011 #35 Skrevet 1. februar 2011 Hater ikke stemødre sånn generelt. Kjenner mange flott kvinner som er gift eller bor sammen med menn som har barn fra tidligere forhold. Flere av mine beste venninner har menn med særkullsbarn. Felles for alle disse stemødre er at de har truffet en singel mann med et barn og innledet et forhold. Jeg hater imidlertid det neket min xmann var utro med. En jentunge uten empati som uten skrupler raserte en familie fordi hun ville ha akkurat han. Koste hva det koste vil. Det er forskjell på å hate stemødre og å hate en stemor...... 1
Gjest gjest Skrevet 1. februar 2011 #36 Skrevet 1. februar 2011 Det som undrer meg er at eksen alltid er gal, manipulerende og sjalu? Stygg, bitter og vil ha tilbake mannen? Som mor kan jeg med hånden på hjertet si at her kjenner ikke jeg meg igjen, men jeg kan forstå at stemor ønsker å se meg på den måten. For jeg har egne meninger om ting som har med mine barn å gjøre, og kan ikke bare forsvinne. Dessuten er jeg faktisk både smartere, snillere og penere enn hans nye, og det er ikke sagt i ett desperat forsøk på å få litt selvtillit. Jeg ville heller aldri gått etter en gift mann slik hun gjorde, og jeg ville aldri involvert meg med en mann som gikk fra familien sin slik han gjorde. Så det kan hun ta helt med ro. Men er det ikke merkelig at mannen din har levd med denne sinnsyke, stygge og fæle dama i mange år og til og med fått barn med henne? Bør det ikke ringe noen bjeller? Hvorfor tror stemødre alltid at eksen hans vil ha han tilbake? Fint at dere to passer sammen, men det betyr faktisk ikke at alle andre ser på han som Guds gave til kvinnen. Som regel ikke... Det som irriterer meg er at menn er så utrolig push-over noen ganger og lar dama kjøre på, også når det gjelder hans barn. Derav konflikter. Hørt om stefedre som slenger dritt om damas eks? 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #37 Skrevet 1. februar 2011 Jeg håper du ts en dag forelsker deg i en mann med barn Er du forresten så egoistisk at du vil at faren din skal være alene resten av livet fordi du hater alle stemødre?
Gjest kit Skrevet 1. februar 2011 #38 Skrevet 1. februar 2011 Jeg håper du ts en dag forelsker deg i en mann med barn Er du forresten så egoistisk at du vil at faren din skal være alene resten av livet fordi du hater alle stemødre? Jeg tror du må lese startinnlegget på nytt. Det du sier der har jo ikke noe med ts å gjøre.
Jens Skrevet 1. februar 2011 #39 Skrevet 1. februar 2011 ha ha, ja denne tråden utartet seg jo interessant!Kuppet av stemødre. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2011 #40 Skrevet 1. februar 2011 ha ha, ja denne tråden utartet seg jo interessant!Kuppet av stemødre. Hehe, ja, ikke sant! Stemorhaterne er vel for opptatt med å forpeste tråder der stemødre spør om råd, så de har ikke tid til å være her. Blir litt som med små barn: Nekter du dem noe så vil de absolutt gjør det, men når de får lov så er det ikke gøy lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå