Gjest TS Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Her kan dere som hater stemødre få kjefte og smelle og tråkke stemødre ned i søla så mye dere vil. Om dere får ut litt damp her så klarer dere kanskje å la være å forpeste enhver tråd startet av en stemor? Værsågod, sett i gang! 2
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Det er forskjell på å "hate" en bestemt person, og å "hate" alle stemødre. Man skal ikke skjere alle under en kam. Generaliseringer hører ikke til på dette underforumet...
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Man skal ikke skjere alle under en kam. Man skal ikke skjære alle over én kam, helt enig.
Gjest En stemor Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Her kan dere som hater stemødre få kjefte og smelle og tråkke stemødre ned i søla så mye dere vil. Om dere får ut litt damp her så klarer dere kanskje å la være å forpeste enhver tråd startet av en stemor? Værsågod, sett i gang! Flott initiativ!!! Vi trenger en slik tråd, så kan vi som faktisk prøver så godt vi kan som stemødre få ut litt berettiget damp i andre tråder uten å bli halshugget! Takk skal du ha, TS!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Man skal ikke skjære alle over én kam, helt enig. Ble litt skriveleif der ja.. Takk
Gjest WildRider Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ingenting i mot stemødre, faktisk syns jeg mange av dem er fantastisk sterke kvinner som klarer å gå inn i ett forhold der mannen har barn fra før av, og er det i tillegg en trøblete eks med i bildet så all hyllest til dem som fortsatt klarer å bevare fatningen og se hva som skal komme først. Jeg er heller ingen stemor, for å avklare det. Jeg har sett tråder der en stemor spør etter tips og råd fordi ditt, fordi datt, der tråden utarter seg til "det er nok deg det er noe galt med" tonen. En mor eller far hadde fått all verdens støtte og tips og råd i samme situasjon. Det er litt trist å se på, så dere som ikke klarer å holde dere, la det gå ut i denne tråden her, kjeft og smell det dere er gode for så jeg slipper å se dere vinkle ett spørsmål om råd til at TS er en dårlig stemor. Flott tiltakt av deg, TS! 4
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 blir nok en tom tråd dette her...ingen som er tøffe nok og tåle evn motmæle... 1
Lykkelig eks-frue Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 (endret) ... Endret 31. januar 2011 av Lykkelig eks-frue
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Takk for den du. Og her sitter jeg som stemor og ønsker så indelig at både ungene og mannen kom tilbake. Han vet ikke om han orker pga barn etc. Det ble for mye hverdag. Og ja jeg savner stebarna mine sterkt! nå tenker jeg på de som hater stemødre..har ett forhold til en som har barn jeg oxo,så er ikke oss jeg mente
:-) anna Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Jeg er stemor selv, men likevel må jeg si det finnes troll i alle leire. Jeg er sjokkert over hva enkelte steforeldre kan finne på. Og jeg er sjokkert over hva enkelte foreldre kan finne på for å prøve å såre eksen, uten å se at de som egentlig rammes er ungene. 4
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er stemor selv, men likevel må jeg si det finnes troll i alle leire. Jeg er sjokkert over hva enkelte steforeldre kan finne på. Og jeg er sjokkert over hva enkelte foreldre kan finne på for å prøve å såre eksen, uten å se at de som egentlig rammes er ungene. Signerer!
Gjest ts Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er stemor selv, men likevel må jeg si det finnes troll i alle leire. Jeg er sjokkert over hva enkelte steforeldre kan finne på. Og jeg er sjokkert over hva enkelte foreldre kan finne på for å prøve å såre eksen, uten å se at de som egentlig rammes er ungene. Enig med deg. Men problemet er vel de som stikker ut piggene straks de oppfatter at det handler om en stemor. Da er ikke noe godt nok, alt tolkes i verste mening og stemoren bør egentlig bare gå og gjemme seg under en sten. Derfor denne tråden, for at de som er negative til stemødre generelt, eller de som til nød kan akseptere en dørmattestemor som aldri mener noe om stebarnet sitt, kan få lov til å vrenge av seg sinne og frustrasjoner her istedet for å gjøre alle tråder som stemødre prøver å lage til krangling om stemorsrollen.
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Helt enig med HI, synes det er en utrolig stor fordom mot stemødre. Spesielt på nett føler jeg, hvor folk kan være anonyme. Har lest så mye rart på nett om hva stemødre skal leve med ifølge enkelte. Ting som folk flest aldri hadde godtatt fra verken en mann eller et stebarn. Heldigvis føler jeg at jeg får mye støtte fra mannen min sine venner og familie i virkeligheten. Tror det har mye med at de har mer kjenskap til situasjonen. De vet hvordan biomor er og hvordan stebarnet er. blåser jeg ut noe frustrasjon her inne føler jeg at det ofte blir møtt med ja,ja en sak har alltid to sider eller du visste hva du gikk til. . Synd man ikke kan ha en mer åpen dialog. Synes det er rart at hvis en stemor sier noe stygt om barna blir det så fort generalisert til at alle stemødre hater barna og er sjalu på dem. Men en mor er mer hellig, hvis en biomor blåser ut dritt om stemor, generaliseres ikke det til at alle biomødre hater stemoren til barnet og er sjalu på stemoren.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Synes det er rart at hvis en stemor sier noe stygt om barna blir det så fort generalisert til at alle stemødre hater barna og er sjalu på dem. Hvorfor skal man snakke stygt om barna? Hvis noen snakker stygt om mine barn, det være seg besteforeldre, tanter, onkler eller steforeldre så blir jeg rimelig forbannet! 1
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor skal man snakke stygt om barna? Hvis noen snakker stygt om mine barn, det være seg besteforeldre, tanter, onkler eller steforeldre så blir jeg rimelig forbannet! Hvis barnet ditt kaller bestemor ei stygg kjerring så må vel bestemor få lov til å si at sånt kan man ikke si, for deretter å diskutere med andre om det er greit å kalle henne sånt? Hvis du blir forbannet fordi noen kommenterer ditt barns elendige oppførsel så sier det kanskje mer om deg enn om de andre. 2
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Hvis barnet ditt kaller bestemor ei stygg kjerring så må vel bestemor få lov til å si at sånt kan man ikke si, for deretter å diskutere med andre om det er greit å kalle henne sånt? Hvis du blir forbannet fordi noen kommenterer ditt barns elendige oppførsel så sier det kanskje mer om deg enn om de andre. Det synes jeg virker som en umoden løsning. Sitte å baksnakke et barn i stedet for å ta tak i problemet sier vel mer om deg enn om meg! 1
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Det synes jeg virker som en umoden løsning. Sitte å baksnakke et barn i stedet for å ta tak i problemet sier vel mer om deg enn om meg! Det er vel ikke baksnakking om man diskuterer med andre voksne hva man skal gjøre med problemet? Om et barn kaller noen en stygg kjerring så handler det sjelden om en engangshendelse. Det holder neppe å si "sånn får du ikke lov å si". Det må taes tak i ja, og da er det vanlig at man spør andre fornuftige voksne om råd. Synes du virkelig det er umodent gjort? 1
Gjest Gjest_Mette_* Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor skal man snakke stygt om barna? Hvis noen snakker stygt om mine barn, det være seg besteforeldre, tanter, onkler eller steforeldre så blir jeg rimelig forbannet! He,he dette var jo virkelig et godt eksempel på hvordan stemødre sine innlegg blir tolket i verst mulig mening. Innholdet i mitt innlegg var at frustrasjon over situasjonen blir tolket i verst mulig retning på nett, mens at jeg føler at de nærmeste på mannen sin side forstår meg mye bedre. I slutten av innlegget skriver jeg at jeg føler at grunnen til at ting i mange innlegg blir tolket i negativ retning. Er på grunn av at enkelte stemødre sine stygge utsagn om stebarn, blir generalisert til en negativ holdning mot alle stemødere. Noe som også skjedde her. Det at jeg føler at min frustrasjon blir forstått av familien på min mann sin side og hans nærmeste venner. Vil ikke si at jeg snakker stygt om stebarnet til eller sammen med min mann sin mor, bror eller venner. Jeg mener absolutt ikke at man skal snakke stygt om barn. Men å være i en vanskelig situasjon og være frustrert er ikke det samme som å hate/ være sjalu/ snakke stygt om barna. Faktisk har jeg ikke trengt å si noe. Det som ofte skjer er at vi er sammen med slektninger og venner. Biomor ringer og setter igang de latterligste kranglene med min mann på telefonen foran tanter, onkler osv av barnet. Ting stebarnet sier som ikke er helt normalt og som tydelig kommer fra biomor. Måten ungen oppfører seg mot mannen min osv. Jeg har alltid prøvd å takle situasjonen min best mulig. sette barnet først og gjøre det som er rett. Noe slektninger og nære venner av mannen har sett og gitt meg mye positiv tilbake melding på, noe jeg setter utrolig stor pris på. Bare synd at man ikke kan lufte problemer på nett og få gode råd, uten å bli møtt med slike negative holdninger.
Gjest gjest 10:03 Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Bare så det er sagt så har mine barn aldri hatt stemor så jeg har aldri behøvd å forholde meg til det. Jeg er stemor og det kunne aldri falle meg inn å baksnakke stebarna mine! Hva godt ville det ført med seg! Jeg irettesetter de når det trengs og så er vi ferdig med den saken! Jeg tror ikke stemødre er en spesiell rase og det er vel heller ikke mamma`er, men det situasjonen som disse menneskene kommer opp i som er vanskelige å takle for mange.
Gjest Gjest_tante sofie_* Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Det som ofte skjer er at vi er sammen med slektninger og venner. Biomor ringer og setter igang de latterligste kranglene med min mann på telefonen foran tanter, onkler osv av barnet. bare et lite spørsmål: hvorfor i allverden TAR far telefonen, hvis han VET at det bare er krangler og kjefting? Dessuten - han er jo åpenbart med på kranglingen, en må nesten være to for å få til det.... Konkret råd: Far må slutte å ta telefonen, hold kommunikasjonen skriftlig. Dersom det er sånn at far og mor ikke greier å kommunisere muntlig, så må noen gjøre noe annet: I dette tilfellet bør far klart og tydelig si fra om at heretter tas alt pr sms eller epost, og så slutter han å ta telefonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå