Gjest dalieo Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal studere til neste år, men akkurat hva står ganske åpent. Det eneste jeg vet er at det blir noe innen media. Og da står jeg også ganske åpent om akkurat hvor jeg skal dra.. så da lurer jeg på, hva er Norges beste studentby?
Gjest student i bergen Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Bergen er en flott studentby. Godt miljø, trivelig by med sjarm og mye å finne på.
Gjest pinkbunni Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Jeg studerer i Stavanger, og IKKE kom hit hvis du vil ha det gøy Stavanger som studentby er kjempedårlig. Kommer orginalt fra Bergen, og har mange venner som studerer der, og det virker som om de har et veldig bra miljø der
¤flicka¤ Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Trondheim! Stort og allsidig studentmiljø i en akkurat passe stor by
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Tromsø!! Masse koselige folk og en del bra arrangementer
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Bergen har alt vi jeg si. eneste universitet i Norge som er integrert i bykjernen, stort pluss vil jeg si. stort engasjement og bra tilgjengelighet til det som skjer. A++
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Trondheim! Fantastisk by, fantastisk studentmiljø, fantastisk møteplass for studentene på Samfundet med mange mange fantastiske utesteder under ett tak. Fantastisk fadderukeopplegg på Ntnu!
Gjest Syd Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Bergen har alt vi jeg si. eneste universitet i Norge som er integrert i bykjernen, stort pluss vil jeg si. stort engasjement og bra tilgjengelighet til det som skjer. A++ En kan jo ikke akkurat si at Gløs ligger utenfor sentrum heller. HiST ligger midt i sentrum i Trondheim. Universitet/høyskole i sentrum har sine fordeler, med det blir også svindyrt å bo i nærheten av skolen på den måten. Og vil en bo litt billigere må en ha busskort siden billige hybler ofte ligger et godt stykke utenfor sentrum. Min favoritt studentby er Tromsø (Sydney om du skal ut av landet) ingen over ingen ved siden av, Trondheim kommer på en solid nr 2. Oslo er et student mareritt.
Glynis Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Hvis det kun går på studentmiljø/studentby så er det Trondheim, med forbehold om at du er en aktiv student som liker å feste, engasjere deg i klubbstyrer/studentkultur og sånt. Der ligger de flere mil og trappetrinn foran de andre byene. Hvis du ikke er en 'slik' person, så ville jeg valgt Bergen. Men hvis du er det eller har lyst til å være det så velg Trondheim.
Cata Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Hvis det kun går på studentmiljø/studentby så er det Trondheim, med forbehold om at du er en aktiv student som liker å feste, engasjere deg i klubbstyrer/studentkultur og sånt. Der ligger de flere mil og trappetrinn foran de andre byene. Jeg var ikke noen "festperson" men stortrivdes i Trondheim de årene jeg studerte der. *kaster seg inn i kampen*
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #14 Skrevet 1. desember 2008 BERGEN! Helt klart. Storby med alle gleder det fører med seg, men samtidig ikke for stor. Og omtrent alt av studier.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes Bergen var trist. Deprimerende i mørketida med regn, regn. Synes heller ikke det var så lett å bli kjent med folk på studiet på SV-fakultetet (veldig selvstendig studium med få forelesninger).
Morgause Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 Det er nok helt klart Trondheim. Ta en titt på Singsaker Studenterhjem. Flott miljø!
Butterball Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 Jeg studerer i Bergen, og kunne ikke drømt om et bedre studiested. Nydelig by, stort studietilbud, og all verdens muligheter for å engasjere seg. Har hørt mange skryter av at Trondheim er så mye bedre, men jeg kan ikke fatte hva Trondheim i det hele tatt KAN ha som kan være noe bedre enn det vi har her i Bergen.
Gjest tidl. Oslostudent Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 Det er nok helt klart Trondheim. Ta en titt på Singsaker Studenterhjem. Flott miljø! Singsaker Studenterhjem er kun for sivilingeniørstudenter... Jeg studerte i Oslo og stortrivdes der. Tror det har noe å gjøre med at jeg bodde på Blindern Studenterhjem, som har et utrolig godt miljø med 220 studenter fra alle mulige studieretninger og mange arrangementer. I tillegg ligger det rett ved campus, så du slipper å kjøpe månedskort. Oslo er generelt ikke en veldig god studentby, men bor du på Blindern Studenterhjem blir studietiden helt fantastisk!
Gjest dalieo Skrevet 1. desember 2008 #19 Skrevet 1. desember 2008 Takk for mange svar Akkurat nå er jeg mest fristet til Trondheim eller Bergen, egentlig. Er det lett å bli kjent med andre studenter i Bergen? Noen som har erfaring fra medieutdanning ved f.eks universitet der?
Frey Skrevet 1. desember 2008 #20 Skrevet 1. desember 2008 Var det ikke en undersøkelse om dette for en tid tilbake? Der kom Trondheim på topp (?) i trivsel blant studentene, mener jeg å huske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå