Gå til innhold

Uhøytidelig tankeeksperiment


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Tenk på dine egenskaper og din kjæres egenskaper, de beste og de verste. Hvilken kombinasjon av egenskaper ville vært mest gunstig for barnet å arve, og hvilken kombinasjon hadde vært helt katastrofe? ;)

Det mest gunstige hos oss: Min ordenssans og evne til å resonnere. Hans ro, godhet og tålmodighet.

Den mest katastrofale: Min korte lunte og utålmodighet. Hans utrolig surrete og glemske hjerne.

Litt morsomt er det da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lancelotte

hmm, morsomt å tenke på

Min nysjerrighet, sjarm og evne til å reflektere og hans utadvente vesen, intiativrike holdning og glimtet i øye

Min latskap, og glemskhet og hans forfengelighet og manglende evne til å være seriøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må i såfall bli meg og X-en, er eneste det er en vaaaaag mulighet for at det kan bli barn sammen med for tiden:

Verstefall:

Min latskap, evne til å bli ekstrent fiksert på ting og ustabilitet, kombinert med hans sosiale angst, og innadvendthet. Tenker skolemasskrer med en gang :ler:

Bestefall:

Hans interesse for friluftsliv og min utadvendthet. Der har du mulighet for miljøforkjemper delux. (Kombiner med litt av verstefall, og du får en miljterrorist :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at vår lille arver:

Etter han: utseende, idrettsferdigheter, høyde, hår, tålmodighet

Etter meg: huden, ordenssans, skoleferdigheter

Håper han IKKE arver:

Etter han: huden (pga psoriasis)

Etter meg: korte lunte, utålmodighet, grubler for mye over ting og tang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en litt fælt å tenke på hvordan det kan bli på det verste.

Best: hans utadventhet, rettferdighetssans og tekniske egenskaper, min tålmodighet, omtanke og evnen til å lære fort

Verst: jeg har hatt psykiske problemer, han har adhd, vi kan begge ha kort lynte av og til, jeg er utrolig sta :fnise: Får håpe det ikke går så galt for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste alternativ: Min evne til å tenke/analysere, ønske om å lære og arbeidsevne. Hans personlighet, sjarme og handlingskraft. Begges omtenksomhet.

Verste alternativ: Mitt sinne, latskap i hjemmet, stahet og kortvoksthet. Hans; dårlige ordens og organiseringssans, hårvekst og mandlende evne til å takle forandringer og overganger i livet. Begges manglende interesse for fysisk aktivitet

Da ender man altså opp med en kortvokst, tykk og ekstremt hårete person som er lat hjemme og har en dårlig ordenssans og som har et veldig sinne og stahet og som takler veldig dårlig forandringer. Ups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Mest gunstig (uten å være innbilsk :)): Min sjarm, selvinnsikt og glade vesen Og utseende. :ler: Hans intelligens, viljestyrke og pålitelighet.

Mest katastrofale: Min mentale ubalanse, lave viljestyrke, stahet og temerament. Hans til tider "gi faen- holdning" og at barnet blir like klønete og distrè som han.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest gunstig:

Hans - intelligens, perfeksjonisme (må gjøre alt rett), fysisk aktivitet, høyde.

Mine - tålmodighet, øyne.

Mest katastrofale:

Hans - stahet.

Mine - vims.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...