Gå til innhold

Advent


MissStiles

Anbefalte innlegg

Imorgen er 1. advent.

Skal dere gjøre noe spesielt den dagen?

- Jeg tenkte jeg skulle henge opp julegardiner.

Har dere adventskrans/lys?

- Det har jeg. 4 røde lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte i dag, har allerede hengt opp julegardiner og hengt opp julestjerner. Jeg venter til i morgen med å tenne dem, men synes det er greit at de henger klar.

Adventsstake har vi ikke i år. Vi finner ingen vi liker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første søndag i advent i morgen, selv om det ikke er desember? :klø: :sjenert:

Ja. Hvis ikke hadde fjerde søndag i advent blitt etter julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Ups, ser det står i startinnlegget også, pokker og, visste jeg skulle logget ut og spurt som dum gjest når jeg begynte å lure :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal jobbe, så jeg har hengt opp julegardiner på kjøkkenet og lys i vinduene. Jeg har tent de også, mest fordi 18-åringen er ute og da tenkte jeg det var koselig å komme hjem til.

Adventsfatet er pyntet og kalendelys satt klart.

Adventsstaken er også fremme med 4 lilla lys - om vi husker å tenne er noe helt annet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok i en av bodene og hente frem litt adventspynt/julepynt, hvis jeg husker det. Men har glemt å kjøpe lys til adventsstaken, så det får jeg gjøre til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det är söndag 1 advent i dag... och jag har faktiskt inte planerat att göra något speciellt alls.

Jag funderar på att gå ner i förrådet och hämta upp lite pynt men jag ska nog städa först och med eftermiddagens andra inplanerade aktiviteter så blir det nog inget.

Kanske åker jag och köper en ny ljusslinga till terrassen lite senare (den gamla gick sönder förra året)

Jag skulle gärna vilja baka pepparkakor eller lussebullar men jag tror inte jag hinner det i dag. December är lång och vi hinner ha det mysigt tillsammans ändå - jag tänker ta det med ro och inte stressa.

Adventsljus tänder jag inte, men andra ljus kanske tänds i mörka december.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta meg tid til å skape julestemning i huset idag selv om jeg skal bruke mesteparten av dagen til eksamensforberedelser. Når det begynner å mørkne skal adventsstaken og julestjerna frem i vinduene. Jeg skal henge opp julestrømper, finne frem adventslys og julete kjøkkentekstiler. Ellers har det hengt litt nostalgisk julepynt i fattigmanssølv rundtomkring siden midten av november hos meg.. Er så glad i jula at jeg tyvstartet i år. Jeg skal bake kringle og ta med til en venninne hvor vi skal gasse oss med bakst og kakao mens vi ser på Robinson. Gleder meg til å gå ut ikveld og se julelysene i vinduene hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasket, hengt opp julestjerne, satt opp adventsstake og røde lys, samt det lille jeg har av julepynt. Egentlig er det fy- fy å pynte før 23. desember, men jeg drar hjem til mamma og pappa på ferie allerede på fredag, så da måtte jeg pynte i leiligheten i dag :)

Senere skal jeg ut og gå i snøen, som det nå er masse av, og bake serinakaker. Må nok lese til eksamen også, selv om det ikke er det jeg har mest lyst til i dag

Endret av Minnimor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt opp julestjerna og lagt på adventsduken. Skulle hatt ei julestjerne stående på duken også. Noen som vet om Mester Grønn på Oslo S er åpen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hengt opp adventsstjerna og adventsstaken (elektrisk)- ble så koselig!!!! Har også funnet fram en lysestake fra Stelton som jeg kjøpte i sommer. Den er i sølv, og har ei glasskål i midten. Den skal jeg legge div. julekuler i hvitt, sølv og lilla i. Vet ikke hva som blir finest av lilla eller hvite lys, må sjekke vel først sjekke om jeg har lys i det hele tatt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...