Gå til innhold

Fryse lussekatter (rå, halvstekte, helstekte...?)


Tvilling76

Anbefalte innlegg

Jeg skal på forretningsreise i 3 dager, og er borte da barnehagen skal feire Lucia. I år er det foreldrene som skal ha med lussekatter. Mannen er ikke sterkest på gjærdeig, og vil helst slippe å bake kvelden før..

Derfor tenkte jeg på om det var mulig at vi bakte lussekattene i god tid, frøs de ned, og han tok de opp og varmet de i ovnen på morgenen. Dermed får de med seg nystekte lussekatter i barnehagen.

Skal jeg da fryse de stekte, ustekte, halvstekte (evnt hvor lenge skal jeg steke de før jeg tar de ut av ovnen for frysing..)? Noen som har erfaringer fra dette?

Håper på innspill..

Tvilling76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag bakar ofta lussekatter och jag brukar frysa dem färdiggräddade/steikte för att tina och värma dem i micron på defrost.

Halvgräddade/steikte har jag aldrig prövat. Har du gjort det med vanlige boller med gott resultat så kan du göra det med lussebullarna också. Men som sagt var; jag har aldrig provat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er bortreist er det sikkert ikke noe problem å få en av de andre foreldrene til å bake litt ekstra (om alle skal bake), eller ta over jobben din.

Tinte boller er ikke helt det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fryser lussekattene når de er nystekte (avkjølte selvsagt) og så lar dem tine før bruk og bare gir dem en lett varming i stekeovnen, så er de som nystekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fryser lussekattene når de er nystekte (avkjølte selvsagt) og så lar dem tine før bruk og bare gir dem en lett varming i stekeovnen, så er de som nystekte.

Hvordan gjør man det? Skal de være helt tinte før du varmer dem? Og hvor mange grader skal de varmes på, hvor lenge?

Mine blir alltid kjempeekle når jeg tiner :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakerier fryser de boller og mangen brød rå..

De tar de ut av fryseren og lar de stå på kjøl til de er tint, bollene blir så hevet og steikt. ;) Jeg har ikke gjort dette selv hjemme, men har jobbet på bakeri, så dette vet jeg at de gjør.. Håper det var litt til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør man det? Skal de være helt tinte før du varmer dem? Og hvor mange grader skal de varmes på, hvor lenge?

Mine blir alltid kjempeekle når jeg tiner :/

Man kan ta de direkte opp fra fryseren og i microen en liten stund, deretter kan du steike de..da blir i allefall mine boller god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det? Skal de være helt tinte før du varmer dem? Og hvor mange grader skal de varmes på, hvor lenge?

Mine blir alltid kjempeekle når jeg tiner :/

Tusen takk for mange gode forslag. Her skal det bakes lussekatter i god tid før Lucia. Og ungene får meg seg nystekte boller i barnehagen.

Går nok for den å fryse de rå.. Høres veldig bra ut :-)

Tusen takk alle sammen, og ha en trivelig førjulstid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...