Gå til innhold

Julegaver til jente på 5 år


Gjest pasta

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe julegaver til jenta vår på 5. Står helt blank. Hun arver en del fra storesøsken som ski, skøyter, rattkjelke, spark så her har hun det som trengs. Noen som har ideer til en fin julegave fra mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger ut noen ideer uten at jeg aner hva hun interesserer seg for! :)

- dukkehus

-"staffeli" med stor tegneblokk og koffert med masse fargestifter/tusjer/maling

- div ting til rommet hennes, hvis hun arver mye, hadde hun kanskje syntes det var stas å få f.eks sitt eget prinsesse-sengetøy med sengeteppe og puter? Eller annet mønster hun måtte foretrekke, selvsagt! :)

Kanskje prinsesse-pysj også?

- billett til Disney on Ice i januar. "Princess-stories" eller hva den heter.

Bortsett fra det er jeg helt blank, sorry! :gjeiper: Har ikke barn selv, og niesen min er et drøyt år yngre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør vel det meste. Glad jente, går i barnehagen, har mest guttevenner der. Liker å herje og være i fysisk aktivitet, men kan også sitte og leke med barbie, polly og playmobil. Bygger med lego (storebror har masse). Ikke så opptatt av prinsesseting, men hender hun virkerlig pynter seg med fin kjole og vil låne leppestift hos mamma og storesøster. Glad i kosedyrene sine (en utkoset elefant, en mus og noen myke bamser). Tegner, baker og leker med leire.

Har kjøpt et fint lite smykke til henne, men det er jo litt kjedelig da for en som er 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut noen ideer uten at jeg aner hva hun interesserer seg for! :)

- dukkehus

-"staffeli" med stor tegneblokk og koffert med masse fargestifter/tusjer/maling

- div ting til rommet hennes, hvis hun arver mye, hadde hun kanskje syntes det var stas å få f.eks sitt eget prinsesse-sengetøy med sengeteppe og puter? Eller annet mønster hun måtte foretrekke, selvsagt! :)

Kanskje prinsesse-pysj også?

- billett til Disney on Ice i januar. "Princess-stories" eller hva den heter.

Bortsett fra det er jeg helt blank, sorry! :gjeiper: Har ikke barn selv, og niesen min er et drøyt år yngre! :)

Hei du! Takk for tips.

Dukkehus fikk hun i fjor. Leker ikke noe særlig med det.

Staffeli var en ide (men jeg kjøper IKKE oljemaling, selv om dette er noe jeg VET hun ville elsket :fnise:).

Tenkte også på noe til rommet hennes. Kanskje en deilig mykt saueskinn for å ha på gulvet + noen morsomme småting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dukkehus må jo være alle jenters drøm.... :)

Ja ikke sant!

Ønsket meg dukkehus hver jul da jeg var liten. Fikk det aldri. Trodde jo jenta kom til å bli kjempeglad for det, men det står bare på rommet og blir ikke brukt. De tømmer smådukkene og møblene ut over gulvet og leker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant!

Ønsket meg dukkehus hver jul da jeg var liten. Fikk det aldri. Trodde jo jenta kom til å bli kjempeglad for det, men det står bare på rommet og blir ikke brukt. De tømmer smådukkene og møblene ut over gulvet og leker der.

Jeg kan få det! ;) Fikk det heller aldri som liten! :rødme: Hehe! :)

Har kikket litt på dukkehus til niesen min, men synes de er så dyre! :sjenert: Koster kanskje "bare" et par hundre for selve huset, men så må man jo ha møbler og dukker til nesten et tusenlapp har jeg inntrykk av! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få det! ;) Fikk det heller aldri som liten! :rødme: Hehe! :)

Har kikket litt på dukkehus til niesen min, men synes de er så dyre! :sjenert: Koster kanskje "bare" et par hundre for selve huset, men så må man jo ha møbler og dukker til nesten et tusenlapp har jeg inntrykk av! :snurt:

Tar plass på rommet og samler støv. Dyrt var det også (rundt 500?).

Husker selv at jeg lagde dukkehus av pappesker og tapetrester. Møblene lagde jeg av fyrstikkesker, snekret små bord og sydde tepper av restestoff osv. Det morsomste var å lage huset, lekte aldri med det ferdige resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt for liten til å leke med dukkehuset - det kommer helt sikkert til å ta seg opp om et par år.

Ellers vil jeg foreslå LABYRINTSPILL eller PUSLESPILL. Dette er noe mine unger holder seg utrolg opptatt med og julefreden senker seg.... :-) Ellers finnes det jo "lærebøker" for unger fra 5-7 år med prikk-til-prikk, enkel skriving osv.

Og selvfølgelig perler av alle slag. Nabbi - sånne som skal strykes - finnes det fine sett med mønsterark osv. som hører til.

Hoppetau....trillekoffert.....sovepose.........sengsett.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er litt for liten til å leke med dukkehuset - det kommer helt sikkert til å ta seg opp om et par år.

Ellers vil jeg foreslå LABYRINTSPILL eller PUSLESPILL. Dette er noe mine unger holder seg utrolg opptatt med og julefreden senker seg.... :-) Ellers finnes det jo "lærebøker" for unger fra 5-7 år med prikk-til-prikk, enkel skriving osv.

Og selvfølgelig perler av alle slag. Nabbi - sånne som skal strykes - finnes det fine sett med mønsterark osv. som hører til.

Hoppetau....trillekoffert.....sovepose.........sengsett.........

Sovepose og trillekoffert har hun. Sengesett med My little Ponny har hun også. Hun høres nok skikkelig bortskjemt ut, men hun er faktisk ikke det. :ler:

Lurt å kjøpe litt aktivitetsleker. Vi er så liten familie at det blir noen slike gaver fra nissen, kosedyrene og storesøsknene (feks plastelina, fargebok, skumbad etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Sovepose og trillekoffert har hun. Sengesett med My little Ponny har hun også. Hun høres nok skikkelig bortskjemt ut, men hun er faktisk ikke det. :ler:

Lurt å kjøpe litt aktivitetsleker. Vi er så liten familie at det blir noen slike gaver fra nissen, kosedyrene og storesøsknene (feks plastelina, fargebok, skumbad etc).

Hei!

Jeg har ei "guttejente" som nettop fylte 6, hun har 2 større brødre og leker også mest med gutter. Hennes store lidenskap er kosedyr - og hun har sikkert 20 av dem.... Jeg vurderer seriøst å kjøpe nok et kosedyr til henne til jul - av den simple grunn at hun kommer til å bli kjempeglad for det! I tillegg vil hun får ABBA eller Mamma Mia singstar (til Playstation), det tror jeg kommer til å slå an.

Hun har også fått alle de typiske "jentetingene" uten den store sukessen (dukker, dukkehus, osv..). MEN fra tegnetavla fra IKEA var innertier - den er nå 1 år gammel, og står i stua og brukes hver eneste dag!!

Unger på den alderen bryr seg ikke om prisen på varen, der er det bruksverdien som er i fokus (og muligens størrelsen...;))

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe julegaver til jenta vår på 5. Står helt blank. Hun arver en del fra storesøsken som ski, skøyter, rattkjelke, spark så her har hun det som trengs. Noen som har ideer til en fin julegave fra mamma og pappa.

...merkeli å måtte spørre fremmede om julegavetips til egne barn. Du kjenner jo jenta di best. Det går jo også an å spørre henne om det er noe hun ønsker seg. La henne få se i et reklameblad fra lekebutikk eller ta henne med på en runde og se om det er noe hun interesserer seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme "problemet" her. Broren på sju skal få slalåmutstyr, men lurer på om ikke hun er litt liten til det enda. Hun har bare såvidt stått på vanlige ski.

Vurderer å kjøpe danseskøyter til henne da. Eller kanskje noe prinsesselego eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen ideer:

* My little petshop- mange søte små dyr.

* Tegne matte til å ha på golvet (aqua - et eller annet)- du fyller bare vann i pennene og når matta tørker er tegningene borte. Veldig populært her.

* Tegnemaskin.

* Smykkeskrin med dansende ballerina.

* Spill - vanlige + mange fine lærerike til pc`n.

* Dansematte?

kommer ikke på mer nå...

lykke til med julehandelen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vil hun får ABBA eller Mamma Mia singstar (til Playstation)

Fins der Mama mia singstar? Har du link? Trodde det bare var vanlig Abba + vanlig mama mia-dvd med singalong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ØSTLANDSMAMMA

Vår 5åring ønsker seg Nintendo DS og kommer vel til å få det.

I tillegg får hun danseskøyter av "julenissen" - så får vi håpe at det slår an.

Er ening i at det ikke er prisen det kommer ann på i den alderen - de har jo ikke noe begrep om verdier i kr og øre enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ØSTLANDSMAMMA

Også ønsker hun seg Hannah Montana ting - men er ikke helt sikker på om det er fordi hun liker det, eller om det er fordi de som er litt eldre snakker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Det ble et fint skinn til å ha på rommet + småleker fra sylvanian families.

...merkeli å måtte spørre fremmede om julegavetips til egne barn. Du kjenner jo jenta di best. Det går jo også an å spørre henne om det er noe hun ønsker seg. La henne få se i et reklameblad fra lekebutikk eller ta henne med på en runde og se om det er noe hun interesserer seg for.

Syns ikke jeg er merkelig, jeg (bare innimellom). :ler: Hodet mitt er tomt for ideer, så jeg blir veldig glad for at noen prøver å hjelpe meg. :)

Har spurt henne hva hun ønsker seg og da fikk jeg til svar en blokkfløyte. Aldri i livet, vi hadde en i huset, og den forsvant på et eller annet merkelig vis.

Vår 5åring ønsker seg Nintendo DS og kommer vel til å få det.

I tillegg får hun danseskøyter av "julenissen" - så får vi håpe at det slår an.

Er ening i at det ikke er prisen det kommer ann på i den alderen - de har jo ikke noe begrep om verdier i kr og øre enda.

Bare et tips. Jenta vår kjøpte seg nitendo Ds for sparepengene sine i sommer. Hun har allerede klart å ødelegge det to ganger, en gang mistet hun det på et berg og andre gangen la hun det fra seg på en varm vedovn. Så for oss har det vært kjekt med happy care forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...