Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Var i en butikk i USA, og prøvde en del kjoler. Var for stor størrelse, så jeg spurte om de hadde mindre størrelse (XS). Fikk beskjed om at de ikke hadde noe i den strl.i butikken. Så sier den hjelpsomme butikkdamen: "you need to get more meat on your bones". Jeg er heller ikke spesielt tynn, er bare amerikanske størrelser som er så store...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke om jeg har skrevet i tråden her før, så jeg slår til igjen (muligens).

Kanskje er det jeg som var dum i situasjonen her, men personlig synes jeg at det var den andre parten. :roll:

Jeg skulle på apoteket og hente ut noe fra en resept. Det er relativt skjeldent jeg henter ut noe så jeg husker aldri om de skal ha fødselsdatoen min, navnet mitt, personnummeret mitt eller noe annet... De gangene før dette bodde jeg i en annen by, der de på apoteket alltid var veldig hyggelige og blide, og alltid spurte meg om informasjonen de trengte.

Men på dette apoteket, denne gangen, gikk jeg opp til skranken uten å vite helt hva jeg skulle si. Jeg smilte og sa noe som "hei, jeg skulle hente ut noe, jeg." ... Et tomt, nesten surt, blikk tilbake, muligens dama sa "ok". Ett eller to sekunder gikk forbi, uten noe som helst fra henne. Nølende fikk jeg ut "ja, skal du ha personnummeret mitt eller...?" Endelig svarte hun og jeg fikk ordnet det. Jeg smilte og sa hadet, uten at jeg er sikker på om hun i det hele tatt svarte.

FISJ og USJ! Jeg skjønner at noen kanskje har en dårlig dag, og jeg vet ikke hvordan det er å arbeide i noen slags form for butikk, men det må da være mulig å være litt mer imøtekommende enn det der? Et smil? Bare et falskt, liiite smil? Eller forventer de at jeg skal gå opp til skranken og bare begynne å si et langt nummer som om jeg er en robot?

Dagen min var iallefall ødelagt, med ei sur kjerring som bare fikk meg til å føle meg helt dum.

Et lite tips til neste gang: gi bankkortet eller et annet kort der personnummeret står. Da har du legimitasjon og du trenger ikke å annonsere nummeret høyt for hele apotekkøen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til neste gang: gi bankkortet eller et annet kort der personnummeret står. Da har du legimitasjon og du trenger ikke å annonsere nummeret høyt for hele apotekkøen.

Hæææ, er det mulig? Det visste jeg ikke. :O Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om jeg har skrevet i tråden her før, så jeg slår til igjen (muligens).

Kanskje er det jeg som var dum i situasjonen her, men personlig synes jeg at det var den andre parten. :roll:

Jeg skulle på apoteket og hente ut noe fra en resept. Det er relativt skjeldent jeg henter ut noe så jeg husker aldri om de skal ha fødselsdatoen min, navnet mitt, personnummeret mitt eller noe annet... De gangene før dette bodde jeg i en annen by, der de på apoteket alltid var veldig hyggelige og blide, og alltid spurte meg

om informasjonen de trengte.

Men på dette apoteket, denne gangen, gikk jeg opp til skranken

uten å vite helt hva jeg skulle si. Jeg smilte og sa noe som "hei,

jeg skulle hente ut noe, jeg." ... Et tomt, nesten surt, blikk tilbake,

muligens dama sa "ok". Ett eller to sekunder gikk forbi, uten

noe som helst fra henne. Nølende fikk jeg ut "ja, skal du ha

personnummeret mitt eller...?" Endelig svarte hun og jeg fikk

ordnet det. Jeg smilte og sa hadet, uten at jeg er sikker på om hun i

det hele tatt svarte.

FISJ og USJ! Jeg skjønner at noen kanskje har en dårlig dag, og jeg

vet ikke hvordan det er å arbeide i noen slags form for butikk, men

det må da være mulig å være litt mer imøtekommende enn det der? Et smil? Bare et falskt, liiite smil? Eller forventer de at jeg skal gå

opp til skranken og bare begynne å si et langt nummer som om jeg

er en robot?

Dagen min var iallefall ødelagt, med ei sur kjerring som bare fikk meg til å føle meg helt dum.

Her er det noe som ikke stemmer!

De ansatte på apoteket har ikke lov til å gå inn i en persom sine elektroniske resepter uten å forsikre seg om at vedkommende på utsiden av disken er den vedkommende utgir seg for å være. De har heller ikke lov til å utlevere reseptpliktige legemidler fra en elektronisk resept uten å ha fosikret seg om at den som resepten er skrevet ut til er den de leverer medisinene ut til. (Unntaket er ved fullmakt.)

Den eneste måte apoteket kan forsikre seg om at du er den du er er å be om legitimasjon.

Så derfor lever i fra deg legitimasjonen og si du skal hente medisiner, neste gang. (Har du virkelig fått ut medisiner uten å vise leg. Så bør du melde fra til Helsetilsynet om avvik.)

Anonymous poster hash: 5cf12...c54

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe som ikke stemmer!

De ansatte på apoteket har ikke lov til å gå inn i en persom sine elektroniske resepter uten å forsikre seg om at vedkommende på utsiden av disken er den vedkommende utgir seg for å være. De har heller ikke lov til å utlevere reseptpliktige legemidler fra en elektronisk resept uten å ha fosikret seg om at den som resepten er skrevet ut til er den de leverer medisinene ut til. (Unntaket er ved fullmakt.)

Den eneste måte apoteket kan forsikre seg om at du er den du er er å be om legitimasjon.

Så derfor lever i fra deg legitimasjonen og si du skal hente medisiner, neste gang. (Har du virkelig fått ut medisiner uten å vise leg. Så bør du melde fra til Helsetilsynet om avvik.)

Nei, tror ikke jeg har gitt ifra meg identifikasjon... Men nå skal det sies at det jeg henter ut er som oftest bare p-piller. Ytterst få ville vel ha stjålet p-piller på den måten? Men de gangene jeg har hentet ut andre medisiner, medisiner som noen kanskje hadde funnet på å misbruke eller selge, har de spurt om signaturen min, men hvis jeg husker rett så har de ikke spurt om å få se noen identifikasjon... Tror jeg da.

Jeg har alltid måtte gått opp til skranken og sagt navn og/eller personnummeret mitt (husker faktisk ikke), også går de inn og ser, og spør hva jeg skal ha. Trodde det var normalt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke jeg har gitt ifra meg identifikasjon... Men nå skal det sies at det jeg henter ut er som oftest bare p-piller. Ytterst få ville vel ha stjålet p-piller på den måten? Men de gangene jeg har hentet ut andre medisiner, medisiner som noen kanskje hadde funnet på å misbruke eller selge, har de spurt om signaturen min, men hvis jeg husker rett så har de ikke spurt om å få se noen identifikasjon... Tror jeg da

Jeg har alltid måtte gått opp til skranken og sagt navn og/eller personnummeret mitt (husker faktisk ikke), også går de inn og ser, og spør hva jeg skal ha. Trodde det var normalt, jeg.

P piller eller A/B preperater apotekansatte har ikke lov til å gå inn i noen sine elektroniske resepter. Meld fra til Helsetilsynet når de ikke avkrever deg leg.

At en apotekansatt en gang ikke krever leg, det kan jeg til nød tro på, men ikke at flere risikerer å miste jobben ved å ikke følge reglene om å avkreve reseptkunder leg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P piller eller A/B preperater apotekansatte har ikke lov til å gå inn i noen sine elektroniske resepter. Meld fra til Helsetilsynet når de ikke avkrever deg leg.

At en apotekansatt en gang ikke krever leg, det kan jeg til nød tro på, men ikke at flere risikerer å miste jobben ved å ikke følge reglene om å avkreve reseptkunder leg.

Shit det visste jeg ikke... Skal se hva som skjer neste gang jeg henter ut noe. Kanskje er jeg helt hjernedød og viser leg uten å huske det, men tviler litt. Takk for opplysningen iallefall. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vist leg ved henting av min, mannen sin eller ungane sin reseptbelagdw medisin, 3 ulike apotek her ;)berre ramsa opp personnr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg litt dum:0 sitter i kassa på en matbutikk og en kunde kommer.

Hun skal ha litt diverse varer, og legger en pantelapp på disken med det samme. Jeg ser den (selvfølgelig:p) men tenker å ta den til slutt. Hun dytter den litt og litt med fingrene, sånn, bekymret for at jeg ikke har sett den sikkert... Men jeg vil helst scanne varene først, fordi det er så tungvindt å scanne pant, åpne kassa midt i handelen for å legge lappen i kassa haha. Så når hun dytter den en fjerde gang mot meg så sier jeg:

"Jeg har sett den:)"

"Åja"

"Heehe.."

Så når jeg har scanna ferdig varene så skyver hun den enda en gang mot meg så den faller ned på tastaturet mitt

Og da sa jeg noe så teit som dette:

"Du, kom igjen da. Du trenger ikke å undervurdere mine ferdigheter som kassadame, jeg HAR SETT LAPPEN."

Hun ble litt flau og rar etterpå. Hva faen feiler det meg. Kunne jo tatt den med en gang hvis det var så farlig liksom:p stakkar kunden ble brydd.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ha litt diverse varer, og legger en pantelapp på disken med det samme. Jeg ser den (selvfølgelig:p) men tenker å ta den til slutt. Hun dytter den litt og litt med fingrene, sånn, bekymret for at jeg ikke har sett den sikkert... Men jeg vil helst scanne varene først, fordi det er så tungvindt å scanne pant, åpne kassa midt i handelen for å legge lappen i kassa haha. Så når hun dytter den en fjerde gang mot meg så sier jeg:

"Åja"

"Heehe.."

Så når jeg har scanna ferdig varene så skyver hun den enda en gang mot meg så den faller ned på tastaturet mitt

"Du, kom igjen da. Du trenger ikke å undervurdere mine ferdigheter som kassadame, jeg HAR SETT LAPPEN."

Hun ble litt flau og rar etterpå. Hva faen feiler det meg. Kunne jo tatt den med en gang hvis det var så farlig liksom:p stakkar kunden ble brydd.

Skjønner deg godt jeg. Ingen grunn til å føle seg teit. Enkelte kunder er skikkelig irriterende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åja"

"Heehe.."

Ikke for å spore av :P men jobber selv i matbutikk, og det er maange som bare står der mens jeg scanner varer og dytter den j*vla lappen litt og litt oppi i trynet mitt.. Enten den eller trumf-kortet..

Men jeg kan også virke litt dum innimellom.. Når jeg scanner og kunden skal ha røyk.. Da er jeg midt i scanninga og finner røykelappen på kassa, også sier jeg den totale summen og venter på at h*n skal betale.. Ogs kommer det lavt fra kunden "Ja, men jeg skal også ha resten av det som ligger på båndet..." *føle seg dum* :plystre:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, gode gamle autopilot :hoppe:

Personlig klarer jeg ofte å si "hva ønsker du å betale?" istedenfor bestille. Eller at kunden sier hva han ønsker å bestille, jeg taster det inn og så spør jeg kunden om leveringsadresse etterpå(pleier å gjøre det omvendt). Når adressen da er lagt inn korrekt sier jeg automatisk "hva ønsker du å bestille?" også går jeg videre og ser at .... se der ja! Der ligger hele bestillingen til kunden fra i sted :fnise:

En klassiker er også å lese navnet til kunden på profilen samtidig som jeg tar telefonen. Så istedenfor å si firmanavnet i sin helhet når jeg svarer i telefonen blir det en blanding av kundens navn og firmaet. Feks "peppes hansen" :fnise:

En annen gang sa jeg også "bitch" istedenfor "biff". Det var ganske pinlig :skratte:

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en by i Sør-Trøndelag?

Anonymous poster hash: ef470...931

Seriøst? Nei?

Anonymous poster hash: 129f7...473

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette en butikkansatt, men tar den med likevel :) Dette var når jeg og en venninne var på Peppes.

Vi fant fram meny selv, siden vi viste hvor den og satt oss ned. Da vi var klare, så bare overser den ene servitøren oss totalt. Til slutt måtte jeg si "Unnskyld, men kan vi få bestilt her?" Hun kommer bort og ser helt tom ut i blikket. Vi sa hva vi skulle ha av mat og venninnen min sier "jeg vil gjerne ha en cola" Så bare går hun uten at jeg rekker å si noe "hallo, men jeg vil gjerne få bestilt noe å drikke jeg å" kommer tilbake like tom i blikket og skriver ned. Så står hun i noen sekunder å ser dumt på oss

20 min måtte vi vente før jeg gikk opp til disken for å spørre hvor maten ble av. Nei, bestillingen hadde hun glemt selv det nesten ikke var folk der! Ler og sier "Ehm ja opsi"

Feil pizza fikk vi å, men var sultne og da gadd vi ikke å vente mer. Da vi skulle betale, så tulla hun veldig med kassa. Trykket feil hele tiden. Virket som hun var alene på gulvet. Til slutt måtte venninnen min hjelpe til for hun har jobbet på Peppes for noen år siden.

Hun var sikkert ny, men veldig slitsomt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke dette en butikkansatt, men tar den med likevel :) Dette var når jeg og en venninne var på Peppes.

Vi fant fram meny selv, siden vi viste hvor den og satt oss ned. Da vi var klare, så bare overser den ene servitøren oss totalt. Til slutt måtte jeg si "Unnskyld, men kan vi få bestilt her?" Hun kommer bort og ser helt tom ut i blikket. Vi sa hva vi skulle ha av mat og venninnen min sier "jeg vil gjerne ha en cola" Så bare går hun uten at jeg rekker å si noe "hallo, men jeg vil gjerne få bestilt noe å drikke jeg å" kommer tilbake like tom i blikket og skriver ned. Så står hun i noen sekunder å ser dumt på oss

20 min måtte vi vente før jeg gikk opp til disken for å spørre hvor maten ble av. Nei, bestillingen hadde hun glemt selv det nesten ikke var folk der! Ler og sier "Ehm ja opsi"

Feil pizza fikk vi å, men var sultne og da gadd vi ikke å vente mer. Da vi skulle betale, så tulla hun veldig med kassa. Trykket feil hele tiden. Virket som hun var alene på gulvet. Til slutt måtte venninnen min hjelpe til for hun har jobbet på Peppes for noen år siden.

Hun var sikkert ny, men veldig slitsomt.

På Peppes skal du vel vente ved inngangen til du blir vist til et bord? Lenge siden jeg har vært der, men det pleide å være sånn.

Anonymous poster hash: 3cee5...db8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Peppes skal du vel vente ved inngangen til du blir vist til et bord? Lenge siden jeg har vært der, men det pleide å være sånn.

Anonymous poster hash: 3cee5...db8

Tipper det er litt forskjellig fra restaurant til restaurant :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er litt forskjellig fra restaurant til restaurant :Nikke:

Ja, det kan jo hende:) Har bare vært det på alle jeg har vært på:)

Var jeg som var anonym forresten, må ha kommet borti knappen:P

Endret av superdupermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åja"

"Heehe.."

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...