Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg var på butikken i kveld og fikk handlet litt i en nesten folketom butikk. Kom i kassa og så at det satt en gutt som måtte vært 18-20 år.

Han var tydelig interessert i småprat mens han slo inn varene, og jeg prata jo selvfølgelig med. Han gjespet og sa han var så trøtt og burde lagt seg tidligere kvelden før.

Mens jeg pakka varene i pose prata han om at han skulle ta oppgjøret på tippinga (eller posten, husker ikke).
3 sekunder (I'm not kidding) etter sa han ".. og der ble jeg ferdig", la alle lappene i oppgjørsposen og lukket igjen - tydelig uten å ha talt noe særlig nøye.

Han ga meg et litt merkelig smil mens han trakk på skuldrene og pakka bort posen.

Jeg ble litt sjokkert, lurte på om han gjorde det fordi han ikke brydde seg, eller om han skulle "tøffe seg" eller noe sånt. Jeg håper bare han talte over pengene etter jeg hadde gått, for det finnes ingen muligheter for at han faktisk talte pengene i den farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Jeg var på butikken i kveld og fikk handlet litt i en nesten folketom butikk. Kom i kassa og så at det satt en gutt som måtte vært 18-20 år.

Han var tydelig interessert i småprat mens han slo inn varene, og jeg prata jo selvfølgelig med. Han gjespet og sa han var så trøtt og burde lagt seg tidligere kvelden før.

Mens jeg pakka varene i pose prata han om at han skulle ta oppgjøret på tippinga (eller posten, husker ikke).

3 sekunder (I'm not kidding) etter sa han ".. og der ble jeg ferdig", la alle lappene i oppgjørsposen og lukket igjen - tydelig uten å ha talt noe særlig nøye.

Han ga meg et litt merkelig smil mens han trakk på skuldrene og pakka bort posen.

Jeg ble litt sjokkert, lurte på om han gjorde det fordi han ikke brydde seg, eller om han skulle "tøffe seg" eller noe sånt. Jeg håper bare han talte over pengene etter jeg hadde gått, for det finnes ingen muligheter for at han faktisk talte pengene i den farta.

Kanskje han hadde talt over pengene og loddene tidligere, slik at han visste det stemte? Gjør jeg ofte selv, teller opp alt en times tid før stengetid. Så lenge det ikke har vært noen i tippingen på den siste timen, er det jo bare å ta oppgjøret :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han hadde talt over pengene og loddene tidligere, slik at han visste det stemte? Gjør jeg ofte selv, teller opp alt en times tid før stengetid. Så lenge det ikke har vært noen i tippingen på den siste timen, er det jo bare å ta oppgjøret :)

Håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig ansatt i kassa på Primark London er den tregeste jeg noen sinne har vært borti.. Kom med kurvene våre, og han mannen sukka tungt. Vi handlet klær og dilldall for over 2000 kroner, så dere kan jo tenke dere hvor mye der var som skulle slås inn, og på Primark pakker de jo som guder, fordi det skal bli plass til mest mulig i papirposene. Jeg tuller ikke når jeg sier at vi stod der i over 20 minutter. Han tok opp en kjole fra handlekurven, bippa den inn, tok av kleshengeren, "Where are you from? Norway, ahh, cool, do you have cinemas there? Have you seen Thor in 3D?" la kjolen i posen, neste vare *eksaktdetsamme*. Trodde jeg skulle få sponk, og det var dritlang kø bak oss og det var sykt varmt der! Ville bare fort bort :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta i 20 min på å få betale på jysk i dag. Og når jeg huket tak i ei for å spør om jeg kunne få betale, sukket hun tungt fordi hun tydeligvis mente det var for mye å be om.

Endret av Strange Doll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Venta i 20 min på å få betale på jysk i dag. Og når jeg huket tak i ei for å spør om jeg kunne få betale, sukket hun tungt fordi hun tydeligvis mente det var for mye å be om.

er De virkelig så frekk at De forventer at noen skal hjelpe Dem? Dagens ungdom altså!

:fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i butikk selv i mange år, i herreklesbutikk. En gang da jeg skulle være vikar på dameklesbutikk i samme kjede, så står det en dame og prøver en kjole og noen forskjellige topper.. Da hun prøver kjolen presterer jeg å si: åh så koselig, når kommer babyen?.. Damen var ikke gravid, men tok det heldigvis med et smil og lo selv av det! Men gud så flau jeg var da.. Tok ikke noe flere vakter der for å si det sånn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle få sponk, og det var dritlang kø bak oss og det var sykt varmt der! Ville bare fort bort :laugh:

Sponk er nok ekstraservice!;) (betyr sæd på dialekten her jeg bor..:P )

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Jeg skal begynne å jobbe i butikk denne uka, og bare venter på at jeg skal dukke opp i denne tråden :fnise: Kan lett skje ja. MEN jeg håper dere har tålmodighet med meg, selv om jeg ikke kan allverdens om å jobbe i handel, så er jeg veldig positiv og blid, og vil gjøre mitt beste, enten det er med innpakning eller finne rett vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å jobbe i butikk denne uka, og bare venter på at jeg skal dukke opp i denne tråden :fnise: Kan lett skje ja. MEN jeg håper dere har tålmodighet med meg, selv om jeg ikke kan allverdens om å jobbe i handel, så er jeg veldig positiv og blid, og vil gjøre mitt beste, enten det er med innpakning eller finne rett vare :)

Min erfaring er at de aller fleste er grei med de som er på opplæring. Sørg for at du har et "under opplæring"-skilt, så går det nok helt fint! Lykke til med ny jobb :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så uhøflig at du ikke gidder å ta ting ut av prøverommet etter deg, så synes jeg ikke det er synd på deg om du får kjeft. Når du vet at du skal rydde opp etter deg selv, så gjør du det. Enten følger du reglene til butikken, eller så lar du være å gå der.

Det er heller ikke rarere å ikke kunne navnet på allskens meloner enn å ikke vite at "verst" skrives uten æ...

Var da voldsomt for ein sytpeis.. Kom ikkje på nåke "dumme ting ansatte sier/gjør" du altså? Kanskje det var du som skjelte ut kunden, og ikkje tjente inn penger til H&M?? Hadde ikkje blitt overraska.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da voldsomt for ein sytpeis.. Kom ikkje på nåke "dumme ting ansatte sier/gjør" du altså? Kanskje det var du som skjelte ut kunden, og ikkje tjente inn penger til H&M?? Hadde ikkje blitt overraska.

Hvorfor hisser du deg opp over et innlegg som ble postet for over fire år siden?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are you suffering

Kjøpte en kartong sjørøveregg. Gikk tydeligvis med en litt i overkant svær genser, for da jeg kom til kassa sier ekspeditøren smilende: "Åh, så det er en liten gutt?"

Ansiktet hans da han forstod at jeg ikke var gravid var ubetalelig! Akkurat som en hund som forventer å få skjenn :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor hisser du deg opp over et innlegg som ble postet for over fire år siden?

Godt poeng, du! Det fekk no meg til å reagera sjølv om det er skriven for 4 år sidan. Synst vel det var feil plass å lære andre folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Jeg jobbet selv i butikk i to år.. Da sånne tilfeller kom opp var jeg som regel grei og ga den til en billig pris! Vi hadde en sånn "er det ikke pris, er det vår feil - så da får du varen billigere"-policy :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt, merkelig, opplevelse på Spar i byen jeg bor i, i dag.

Han i kassa spurte om leg, og det er helt greit det, men jeg måtte lete litt etter bankkortet mitt som har bilde på (banken har funnet ut at de kutter ut bilde og navn på nye bankkort, så jeg har et som funker, og ett med leg.)

Kom samtidig med en kommentar om det (mest fordi jeg var flau over at det tok litt tid å finne det andre), og når jeg gav legitimasjonen til han i kassa startet han en diskusjon om at det ikke var gyldig som legitimasjon..

Neivel? Jasså? Det har bilde, navn, fødselsdato og er et helt normalt bankkort - og ja det er forresten gyldig til 2015, men jeg kan bare ikke bruke det på alle terminalene fordi chipen er så dårlig. Er det en endring i regler jeg ikke har oppfattet? :vetikke:

(Og nei, jeg fikk ikke handle, synes hele situasjonen ble så merkelig at jeg ikke fant det særlig nyttig å bruke tiden min på å diskutere :fnise: )

Endret av queenzie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en litt, merkelig, opplevelse på Spar i byen jeg bor i, i dag.

Han i kassa spurte om leg, og det er helt greit det, men jeg måtte lete litt etter bankkortet mitt som har bilde på (banken har funnet ut at de kutter ut bilde og navn på nye bankkort, så jeg har et som funker, og ett med leg.)

Kom samtidig med en kommentar om det (mest fordi jeg var flau over at det tok litt tid å finne det andre), og når jeg gav legitimasjonen til han i kassa startet han en diskusjon om at det ikke var gyldig som legitimasjon..

Neivel? Jasså? Det har bilde, navn, fødselsdato og er et helt normalt bankkort - og ja det er forresten gyldig til 2015, men jeg kan bare ikke bruke det på alle terminalene fordi chipen er så dårlig. Er det en endring i regler jeg ikke har oppfattet? :vetikke:

(Og nei, jeg fikk ikke handle, synes hele situasjonen ble så merkelig at jeg ikke fant det særlig nyttig å bruke tiden min på å diskutere :fnise: )

Selvfølgelig er det gyldig :-) Det blir jo det samme som at du viser førerkort som leg og deretter betaler med bankkort uten bilde. Det er ikke lovlig med bankkort som legitimasjon når du skal ta uttak i post i butikk uten kort, og det er den eneste endringen nylig.

Endret av oreokake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det gyldig :-) Det blir jo det samme som at du viser førerkort som leg og deretter betaler med bankkort uten bilde. Det er ikke lovlig med bankkort som legitimasjon når du skal ta uttak i post i butikk uten kort, og det er den eneste endringen nylig.

Ja jeg tenkte han kanskje reagerte på at jeg betalte med ett kort, og hadde leg på et annet, men det er som du sier, det blir det samme som å vise førerkort og betale med kort uten legitimasjon (ja han sa at førerkort var gyldig, men jeg har ikke lappen på noe som helst). :fnise:

Sluttkommentaren hans var forresten at jeg kunne jo bruke passet da, for dèt var gyldig.. Jah, jeg går rundt med passet mitt ooooveralt, gjør ikke alle det? :vetikke:

Jeg ville bare ha en boks snus, jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en dum/uhell ting på mandag. Jeg sto på ei trapp å ryddet i hermetikkhylla, skulle dra det som hadde havnet langt bak fram igjen. Å før jeg viste ordet av det så deiser jeg albuen inn i noen glass med sopp, å det resulterer i at et glass faller i gulvet å knuser. Så det var sånn olje lake greier utover hele gulvet, å glatt som ei skøytebane. Så jeg prøver å fjerne de verste glasskårene først, før jeg finner en mopp. Så kommer NKen å ser hva jeg holder på med, å prøver å gi vennlige råd. Så hun finner en slags Ajax kjøkkenspray mens jeg henter en ny og ren mopp. Prøvde flere runder med både kjøkkenspray og vanlig gulvsåpe. Etter 1 time er jeg lei av at gulvet stadig ikke blir rent, så jeg ringer passe fortvila til mamma å spør etter råd. Moren min har fagbrev i renholdsoperatørfaget, så jeg vet jo at hun kan dette. Så hun tipser meg om å bruke Zalo, først prøvde jeg å vri opp moppen i Zalovann. Det hjalp på den ene delen av gulvet, så fant jeg meg et sånt lite plastbeger som vi bruker å ha fiken eller dadler i, å bare kasta vann utover gulvet. Det hjalp, så når gulvet var tørt kunne jeg ikke lenger ta piruett der. De på jobb lo av meg.

Endret av Vex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kollegaer som er veldig strenge på dette med å bytte truser. De nekter å bytte dem selv når kunden kommer tilbake 10 minutter senere, og det tydelig at pakken er uåpnet. Da blir jeg flau på butikken sine vegne.

Som ansatt har man regler man skal følge, men det er lov å bruke skjønn.

Tja... jeg lager ikke reglene,jeg følger dem. Gidder ikke å få kjeft fordi en dame tok feil truse str i farten til 50kr. Tok du feil størrelse,så er det din egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...