Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Amber Rose

Kan vi virkelig ikke prøve truser? Ulike merker eller typer kan være helt ulike i størrelsen, noen ganger må jeg ha S og andre ganger M, så det må virkelig være greit å prøve truser? Har jo eget undertøy under, tillegg til at det ofte er slike beskyttelsesinnlegg i mange nye truser.

Jeg prøver også truser med min egen truse under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden skrev faktisk en artikkel om truser i butikk engang;

"For det er faktisk meningen at du skal prøve trusene i butikken. Mange tenker at det er tabu å prøve truser, men det er det slett ikke.

- Prøv alltid truser utenpå din egen. Da er det enklere å finne ut hva du føler deg vel i, og hva som passer din fasong, anbefaler Rochmann."

Link: http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article741910.ece

Mulig butikker har forskjellig mening om dette da, noen kan jo være litt sære. Men tviler på at det er lovfestet at man ikke kan få prøve en truse før man kjøper den :P Vil heller tippe man har loven på sin side her altså.

Det har man nok. Det er bare noen butikker som er litt "vanskelige" på dette. For ikke så altfor lenge siden kjøpte jeg en pakke med Sloggi-truser. Da jeg tok meg en kopp kaffe på det aktuelle kjøpesenteret, så jeg på kvitteringen at jeg hadde kommet i skade for å kjøpe feil str. Jeg tok pakken med meg til butikken for å bytte den, men selv om esken var uåpnet, nektet butikken å bytte. Jeg har også fått beskjed fra betjeningen om at man ikke skal prøve truser pga hygienen. Det er nok forskjell fra butikk til butikk her...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har man nok. Det er bare noen butikker som er litt "vanskelige" på dette. For ikke så altfor lenge siden kjøpte jeg en pakke med Sloggi-truser. Da jeg tok meg en kopp kaffe på det aktuelle kjøpesenteret, så jeg på kvitteringen at jeg hadde kommet i skade for å kjøpe feil str. Jeg tok pakken med meg til butikken for å bytte den, men selv om esken var uåpnet, nektet butikken å bytte. Jeg har også fått beskjed fra betjeningen om at man ikke skal prøve truser pga hygienen. Det er nok forskjell fra butikk til butikk her...

Jeg har noen kollegaer som er veldig strenge på dette med å bytte truser. De nekter å bytte dem selv når kunden kommer tilbake 10 minutter senere, og det tydelig at pakken er uåpnet. Da blir jeg flau på butikken sine vegne.

Som ansatt har man regler man skal følge, men det er lov å bruke skjønn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en liten butikk med bare butikksjef og en fraværende butikkeier som er over meg. Derfor er det vanskelig å gå videre med det. Men jeg har vurdert å ringe Arbeidstilsynet pga. flere forhold som strider mot Arbeidsmiljøloven. Er snart helt ferdig der, og da driter jeg i dem begge, prøver å selge minst mulig og prøver å være ærlig med kunder med å si at klærne vi selger er av dritdårlig kvalitet (noe som stemmer) :lur:

Det er bra at du vil gjøre noe konstruktivt og melde i fra om forhold som går imot Arbeidsmiljølovens bestemmelser.

Men jeg ville ha vært forsiktig med å opptre uprofesjonelt selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du vil gjøre noe konstruktivt og melde i fra om forhold som går imot Arbeidsmiljølovens bestemmelser.

Men jeg ville ha vært forsiktig med å opptre uprofesjonelt selv.

Det er ikke uproft, det er ærlighet:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på Meny en tur i ettermiddag og fikk se at de hadde fin roastbiff i ferskvaredisken. Samtalen gikk omtrent som dette:

Ansatt: "Kan jeg hjelpe deg med noe?"

Meg: "To hekto med roastbiff."

Ansatt: "Vi har en pakke der, kan du ikke bare ta den da?" *peker på en ferdig pakke i kjøledisken ved siden av ferskvaren.*

Meg: "Jeg trenger to hekto, det er bare en drøy hekto i den pakken."

Ansatt: *himler med øynene og sukker tungt før hun sakte tar på hansker og pakker ønsket mengde roastbiff til meg.*

Meg: *tar imot pakken* "Takk."

Ansatt: *sukker tungt og går inn på bakrommet*

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei holdning, dette har jeg opplevd selv men da var det kollegaen min som gjorde det til meg. Sikkert bare for å kødde med meg. Jeg tror jeg ville ha gått til sjefen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på Meny en tur i ettermiddag og fikk se at de hadde fin roastbiff i ferskvaredisken. Samtalen gikk omtrent som dette:

Ansatt: "Kan jeg hjelpe deg med noe?"

Meg: "To hekto med roastbiff."

Ansatt: "Vi har en pakke der, kan du ikke bare ta den da?" *peker på en ferdig pakke i kjøledisken ved siden av ferskvaren.*

Meg: "Jeg trenger to hekto, det er bare en drøy hekto i den pakken."

Ansatt: *himler med øynene og sukker tungt før hun sakte tar på hansker og pakker ønsket mengde roastbiff til meg.*

Meg: *tar imot pakken* "Takk."

Ansatt: *sukker tungt og går inn på bakrommet*

Sånn skal det ikke være... Har opplevd dette mange ganger selv, men uansett hvor sliten og umotivert man er så skal ikke det gå utover kunden. Sjefen ville sikkert blitt glad for et lite pip om dette :) Irriterende med sånne ansatte. Er man på jobb, så er man på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på Meny en tur i ettermiddag og fikk se at de hadde fin roastbiff i ferskvaredisken. Samtalen gikk omtrent som dette:

Ansatt: "Kan jeg hjelpe deg med noe?"

Meg: "To hekto med roastbiff."

Ansatt: "Vi har en pakke der, kan du ikke bare ta den da?" *peker på en ferdig pakke i kjøledisken ved siden av ferskvaren.*

Meg: "Jeg trenger to hekto, det er bare en drøy hekto i den pakken."

Ansatt: *himler med øynene og sukker tungt før hun sakte tar på hansker og pakker ønsket mengde roastbiff til meg.*

Meg: *tar imot pakken* "Takk."

Ansatt: *sukker tungt og går inn på bakrommet*

Tror nok jeg hadde sendt en mail om det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke jeg som har bestemt dette...

Det høres jo nesten slik ut, ettersom ingen andre har samme erfaring som deg. Jeg har heller aldri i mitt liv opplevd noe problem med å prøve undertøy osv i butikker (med eget undertøy under, men det sier seg vel selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo nesten slik ut, ettersom ingen andre har samme erfaring som deg. Jeg har heller aldri i mitt liv opplevd noe problem med å prøve undertøy osv i butikker (med eget undertøy under, men det sier seg vel selv).

Jeg prøver aldri undertøy i butikken... Jeg prøver bikini med egen truse under, og BH prøver jeg selvfølgelig, men vasker den som regel før jeg bruker den. Jeg trodde at det ikke var lov å prøve undertøy til jeg ble ganske gammel, haha.

Å prøve truser uten egen truse under for så å henge den tilbake syns jeg er direkte EKKELT... Uhygenisk!

Og hvorfor vet dere ikke trusestørrelsen din? Jeg trodde liksom at man visste det, som skostørrelse :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor vet dere ikke trusestørrelsen din? Jeg trodde liksom at man visste det, som skostørrelse :fnise:

Størrelsen på truser kan jo variere, i likhet med f.eks. jeans :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på apotek nylig (lite apotek med mange kunder denne dagen):

Kunde spurte etter en type krem, og sa navnet på denne kremen. Ekspeditøren fikk med seg navnet på kremen, tok den fra hyllen, for så å spørre halvhøyt: "Er denne kremen til hemoroider?" Ikke så veldig hyggelig for kunden, kan jeg tenke meg... Men hun svarte i det minste at hun ikke ville at slikt skulle bli sagt høyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor vet dere ikke trusestørrelsen din? Jeg trodde liksom at man visste det, som skostørrelse :fnise:

Kjøper du sko uten å prøve dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du sko uten å prøve dem?

Godt argument! Men det hender at jeg kjøper sko uten å prøve de ja, over nettet feks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hender at jeg kjøper sko uten å prøve de ja, over nettet feks.

Det er ikke et veldig godt argument, siden man heller ikke kan prøve undertøy om man kjøper det på nettet. Om man derimot ikke gjør det så foretrekker man å prøve ting.

Som mann så har jeg selvsagt ikke dette problemet. Jeg kjøper jo bare samme type bokser hver gang uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver aldri undertøy i butikken... Jeg prøver bikini med egen truse under, og BH prøver jeg selvfølgelig, men vasker den som regel før jeg bruker den. Jeg trodde at det ikke var lov å prøve undertøy til jeg ble ganske gammel, haha.

Å prøve truser uten egen truse under for så å henge den tilbake syns jeg er direkte EKKELT... Uhygenisk!

Og hvorfor vet dere ikke trusestørrelsen din? Jeg trodde liksom at man visste det, som skostørrelse :fnise:

Fordi størrelser er heeelt forskjellig alt etter hvordan butikk man er i? H&M sine størrelser kan f.eks ikke sammenlignes med Change sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...