Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Det samme gjør min sjef, han banner og roper til de ansatte sånn at hele butikken kan høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd både luer, hårbøyler og til og med undertøy - det må vel være lov? :P Hvordan skal man ellers vite om hårbøylen sitter for løst, lua for løs/stram, og at undertøyet er i rett størrelse? Ville ikke tatt meg så nær av dette :)

Truser skal man ikke prøve og ting som skal brukes i håret skal man helst ikke prøve pga av fare for å overføre lus, så butikkdamen hadde nok rett i den saken, men hun kunne sagt ifra på en ordentlig måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min som opplevde på Mekk:

Typen: Har dere rørbøyer?

Ekspeditør: Hva brukes den til?

Hvorpå kjæresten min måtte stå og forklare hva man bruker en RØRbøyer til :fnise:

Min mann var innom en butikk som selger elektronisk utstyr. Han skulle ha vikletråd. Da presterte den unge damen, som stod i kassen å si at da måtte han dra på Stoffstuen. Hun trodde tydeligvis at han skulle hjem og sy... :skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var innom en butikk som selger elektronisk utstyr. Han skulle ha vikletråd. Da presterte den unge damen, som stod i kassen å si at da måtte han dra på Stoffstuen. Hun trodde tydeligvis at han skulle hjem og sy... :skratte:

:skratte:

Hun må jo ha trodd han spurte om tråkletråd XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille dere et spørsmål som er litt relevant her?

Jeg er i en litt vanskelig jobbsituasjon, og trenger deres synspunkt? :)

Hvis dere kommer inn i en butikk, og ser/hører det som er butikksjefen kjefte høyt på en ansatt mens det er kunder der. Hva syntes dere? Hva hadde dere tenk da? Ville dere gått ut av butikken?

Er så heldig at min sjef gjør det, foran kunder! Hver eneste gang der er noe vedkommende er misfornøyd med. Jeg blir så forskremt at jeg ikke tør å svare tilbake, men det er like så greit. Personalsaker skal ikke kunder ha noe mer, uansett hva det gjelder. Dette er utrolig uprofersjonelt! Merk: dette har skjedd veldig mange ganger.

Jeg har sagt opp jobben, men vurderer å sende sjefen en mail og si hva jeg syntes om sånt.

Det er helt uakseptabelt! Makan! Syns absolutt du skal gå videre med det, for sånt skal virkelig ikke skje foran kunder (kjefting i det hele tatt syns jeg er en uting - en sjef bør være i stand til å ta opp problemer på en sakling måte). Hadde jeg vært kunde i denne situasjonen hadde jeg blitt helt forskrekket, og mistet all lyst til å legge igjen en eneste krone i butikken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uakseptabelt! Makan! Syns absolutt du skal gå videre med det, for sånt skal virkelig ikke skje foran kunder (kjefting i det hele tatt syns jeg er en uting - en sjef bør være i stand til å ta opp problemer på en sakling måte). Hadde jeg vært kunde i denne situasjonen hadde jeg blitt helt forskrekket, og mistet all lyst til å legge igjen en eneste krone i butikken.

Ja, jeg vet.

Dessverre er det slik at det har vært utrolig mye problemer med sjefen. Jeg trodde det var jeg som var problemet, men etter å ha snakket med tidligere ansatte, skjønner jeg at det er sjefen!

Fikk kjeft fordi jeg hadde lite å gjøre og hun ville at jeg skulle brette klærne for tredje gang istedenfor å henge bak kassa :rolleyes:

Dette er en liten butikk med bare butikksjef og en fraværende butikkeier som er over meg. Derfor er det vanskelig å gå videre med det. Men jeg har vurdert å ringe Arbeidstilsynet pga. flere forhold som strider mot Arbeidsmiljøloven. Er snart helt ferdig der, og da driter jeg i dem begge, prøver å selge minst mulig og prøver å være ærlig med kunder med å si at klærne vi selger er av dritdårlig kvalitet (noe som stemmer) :lur:

Endret av Rægs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet.

Dessverre er det slik at det har vært utrolig mye problemer med sjefen. Jeg trodde det var jeg som var problemet, men etter å ha snakket med tidligere ansatte, skjønner jeg at det er sjefen!

Fikk kjeft fordi jeg hadde lite å gjøre og hun ville at jeg skulle brette klærne for tredje gang istedenfor å henge bak kassa :rolleyes:

Dette er en liten butikk med bare butikksjef og en fraværende butikkeier som er over meg. Derfor er det vanskelig å gå videre med det. Men jeg har vurdert å ringe Arbeidstilsynet pga. flere forhold som strider mot Arbeidsmiljøloven. Er snart helt ferdig der, og da driter jeg i dem begge, prøver å selge minst mulig og prøver å være ærlig med kunder med å si at klærne vi selger er av dritdårlig kvalitet (noe som stemmer) :lur:

Høres virkelig ikke noe greit ut :hug: Hvis du gidder å bruke tid på det, er det ikke dumt å melde fra til Arbeidstilsynet. Sånne mennesker burde ikke ha lederstillinger, til pass for de hvis de får seg en smekk i bakhodet. Haha, hadde ikke gjort noe for å øke fortjenesten jeg heller, snarere tvert i mot. Bra du snart er ferdig! :tommel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser skal man ikke prøve og ting som skal brukes i håret skal man helst ikke prøve pga av fare for å overføre lus, så butikkdamen hadde nok rett i den saken, men hun kunne sagt ifra på en ordentlig måte.

Kan vi virkelig ikke prøve truser? Ulike merker eller typer kan være helt ulike i størrelsen, noen ganger må jeg ha S og andre ganger M, så det må virkelig være greit å prøve truser? Har jo eget undertøy under, tillegg til at det ofte er slike beskyttelsesinnlegg i mange nye truser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet.

Dessverre er det slik at det har vært utrolig mye problemer med sjefen. Jeg trodde det var jeg som var problemet, men etter å ha snakket med tidligere ansatte, skjønner jeg at det er sjefen!

Fikk kjeft fordi jeg hadde lite å gjøre og hun ville at jeg skulle brette klærne for tredje gang istedenfor å henge bak kassa :rolleyes:

Dette er en liten butikk med bare butikksjef og en fraværende butikkeier som er over meg. Derfor er det vanskelig å gå videre med det. Men jeg har vurdert å ringe Arbeidstilsynet pga. flere forhold som strider mot Arbeidsmiljøloven. Er snart helt ferdig der, og da driter jeg i dem begge, prøver å selge minst mulig og prøver å være ærlig med kunder med å si at klærne vi selger er av dritdårlig kvalitet (noe som stemmer) :lur:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi virkelig ikke prøve truser? Ulike merker eller typer kan være helt ulike i størrelsen, noen ganger må jeg ha S og andre ganger M, så det må virkelig være greit å prøve truser? Har jo eget undertøy under, tillegg til at det ofte er slike beskyttelsesinnlegg i mange nye truser.

Hvis jeg prøver truser/badetøy så har jeg mitt eget undertøy under. Har aldri tenkt at det skulle vært et problem. Men jeg kan tenke meg at det sikkert en del som prøver uten noe under, og det er bare ekkelt og uhygienisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi virkelig ikke prøve truser? Ulike merker eller typer kan være helt ulike i størrelsen, noen ganger må jeg ha S og andre ganger M, så det må virkelig være greit å prøve truser? Har jo eget undertøy under, tillegg til at det ofte er slike beskyttelsesinnlegg i mange nye truser.

Nei, det kan man ikke. Det står oppslag i prøverommene at man ikke skal gjøre det. En skal heller ikke prøve bikiniunderdel. Overdel og bh går greit. Det er ikke særlig hygienisk selv om man har egen truse under.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du jobber.

På en klesbutikk i Oslo :) kan godt sende deg PM hvis du lover meg å ALDRI handle der :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en klesbutikk i Oslo :) kan godt sende deg PM hvis du lover meg å ALDRI handle der :laugh:

Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en klesbutikk i Oslo :) kan godt sende deg PM hvis du lover meg å ALDRI handle der :laugh:

Jeg også vil vite! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en klesbutikk i Oslo :) kan godt sende deg PM hvis du lover meg å ALDRI handle der :laugh:

Jeg vil dit:D være en dritt kunde:P

Helt ærlig, så er jeg veldig konflikt sky, og jeg hater folk som krangler, så vis jeg hadde sett en sjef krangle med de ansatte, så hadde jeg faktisk blitt veldig redd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fluttershy

Nei, det kan man ikke. Det står oppslag i prøverommene at man ikke skal gjøre det. En skal heller ikke prøve bikiniunderdel. Overdel og bh går greit. Det er ikke særlig hygienisk selv om man har egen truse under.

Jeg har sett lapper om at det er greit så lenge man beholder sitt eget undertøy på. Kan ikke helt forstå at det ikke er greit heller. Man prøver jo bukser og man har jo som oftest bare truse på da også. Den er jo i nærkontakt med de samme områdene som en truse hvis den er stram nok.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan man ikke. Det står oppslag i prøverommene at man ikke skal gjøre det. En skal heller ikke prøve bikiniunderdel. Overdel og bh går greit. Det er ikke særlig hygienisk selv om man har egen truse under.

Så etter din tankegang må man bare kjøpe truser og bikiniunderdeler uten å vite at de faktisk passer da, prøving kan man først gjøre når man har kjøpt plagget, men da er det uansett "for sent" fordi vi ikke kan returnere plagget om det viser seg at det faktisk ikke passer? Går jo ikke an å ha det sånn! Du vet at det går an å vaske undertøy før man bruker det? Og at det er begrenset hvor skittent underdelene blir etter noen tidligere har prøvd de på, uansett om de er av den sorten som prøver uten noe under?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter din tankegang må man bare kjøpe truser og bikiniunderdeler uten å vite at de faktisk passer da, prøving kan man først gjøre når man har kjøpt plagget, men da er det uansett "for sent" fordi vi ikke kan returnere plagget om det viser seg at det faktisk ikke passer? Går jo ikke an å ha det sånn! Du vet at det går an å vaske undertøy før man bruker det? Og at det er begrenset hvor skittent underdelene blir etter noen tidligere har prøvd de på, uansett om de er av den sorten som prøver uten noe under?

Det er nok ikke jeg som har bestemt dette...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flyplassen skulle jeg kjøpe meg noe på en av matserveringsstedene.

Sto og kikket litt på maten de hadde, og venta på at han foran meg skulle betale. Han betalte med kort, så jeg sto litt unna, typ ikke rett bak ham. Kan virkelig ikke fordra folk som står tettitett med kortbetalere, uhøflig.. Uansett, hadde fått øyenkontakt med hun som jobba der og alt. Hun vet at jeg er neste, mener jeg. Så når han som betalte flytta seg, trår plutselig ei anna kjerring fram foran meg og bare "Hei, skal ha en kaffe"

Jeg ser på hun i kassa med hevede øyenbryn, svært overrasket over denne frekke snikingen.

Og så legger jeg merke til at hun som sneik har på seg jobbantrekk og arbeider i bokhandelen ved siden av. Liker ikke å bli hersa med så sier litt høyt at jeg tror jeg sto før deg i kø. Bokhandlerkjerringa snur seg bare og ser på meg, så snur hun seg tilbake. Hva faen. Så begynner hun i kassa nå å lage kaffe til henne................ok................jeg dør jo ikke, men så kommer det:

Jeg kommenterer etterpå, når det blir min tur, at jeg syns det var litt uhøflig av henne å snike foran meg når jeg obviously sto før henne i kø. Så presterer hun som står i kassa å si at jeg kan drite faen i å baksnakke kollegene hennes og gi henne en break?!?!??!?!?

Altså. Hjelp. Kundeservice er utrolig vanskelig, det... Hadde aldri falt meg inn å si noe sånt til en kunde selv.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...