Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Onkelen min hadde vel en av historiens beste.. Tanten min hadde kjøpt seg ny komfyr i elektronikkbutikken han jobbet i, og var litt irritert på at bollene hun stekte med varmluft ble stekt mye mer på den ene siden enn den andre.

"Ja, du får vel kansje bytte bolleoppskrift da?"

Sånn går det når man svarer på autopilot ;p 15-20 år siden nå, han er fremdeles ikke helt tilgitt det svaret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg alltid dum når en kunde kommer bort til kassen for å spørre om noe, og jeg sier "hei!" 2 minutter etterpå når samme kunde skal betale. Skjer mange ganger om dagen, sånn er det å gå på autopilot :fnise:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var jeg på en lokal friluftslivsforretning og skulle kjøpe meg ullundertøy. Visste akkurat hvilket merke og størrelse jeg skulle ha. (small eller xs. husker ikke nå.). Fant det jeg skulle ha, så kommer ekspeditøren bort mens jeg holder den valgte varen i handa. Hun presterer å si "Er du sikker på at det er rett størrelse?" Mens hun måler meg opp og ned med blikket. Jeg svarer at "ja det er denne jeg skal ha". "er du heeelt sikker, de er små på størrelsen!" "Ja jeg er sikker, har likedan fra før", og beveger meg mot kassa.

Hun bare fortsetter å stirre på meg. "Heeeelt sikker? vi har den i større størrelser også!"

Begynte å bli passe irritert, men kjøpte den overdelen og kom aldri tilbake... (og glad når jeg kom hjem, og så at den passet slik jeg hadde sagt. Ble jo nesten litt i tvil pga all spørringa hennes. Vært pinlig om jeg måtte bytte etter det der :P)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

jobber i matbutikk, og der er det sånne kort til røyk som du skal stappe inn i automaten for å få røyk. og det var ei som kom innom, h*n så med en gang litt sur ut, men det er ikke sånn jeg bryr meg om så jeg smilte og sa *hei* som jeg pleier. så kom h*n å skulle ha røyk men visste ikke hvilket kort det var

Meg: hva slags merke skal du ha?

kunde: petterøes

M: tobbakk?

K: ja (fortsatt sur som en sitron)

jeg slår inn kortet og h*n nektet på at det kunne være så dyrt å jeg fikk høre det fra ene enden til en annen

så spurte jeg om det kanskje ikke var sigaretter h*n skulle ha?

joooo det var jo det!! fikk jeg tilbake veldig krasst

finner frem kort til 20 pakning da det er det det blir solgt mest av der.

så slenger hun tilbake: NEI det var 10 pakning jeg skulle ha! nå må du begynne å høre!!!

meg: :hakeslepp: hadde da aldri sagt noe om at det var 10 h*n skulle ha!

bak h*n sto to grove motorsykkelkarer og holdt på å le seg ihjel der jeg satt og ble mer og mer oppgitt, og ga meg sånne *du er snart ferdig nå* blikk :P haha

Endret av HappyWaffle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Føler meg alltid dum når en kunde kommer bort til kassen for å spørre om noe, og jeg sier "hei!" 2 minutter etterpå når samme kunde skal betale. Skjer mange ganger om dagen, sånn er det å gå på autopilot :fnise:

haha, kjenner til autopiloten. sier hei til en kunde jeg har hjulpet i posten, og så går kunden inn i butikken og finner kanskje bare en sjokolade (tar et halvt minutt?) å så presterer jeg å si hei til den samme kunden i kassa å :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkansatte som pjatter med kollegaer på bakrommet mens det er folk i butikk og ved kassen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle kjøpe med meg mat på en liten kafè på et lite tettsted forrige uke, klokka var kvart over 4 og akkurat denne dagen er "langdag" for alle butikker der, så håpa det var åpent enda. Og glad ble jeg når døra var åpen, skiltet var ute og det samme med møblementet! Gikk inn og kikka på menyen for så å få et surt "Det er stengt her altså"

Vel, da kan det vel kanskje lønne seg å lukke døra og ta inn alt som står ute.......

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En kollega av meg skulle hjelpe fruktansvarlig, å han fikk streng beskjed om å ikke miste dadlene ned fra tralla. Hva skjedde? Jo han mistet en pakke, så noen havna på gulvet og vi plystra og latet som ingenting hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en restaurant/bar en periode, og der var det VELDIG mange folk som gav meg en skikkelig skyllebøtte og fortalte meg hvor ubrukelig både jeg og utestedet var fordi skjenkebevillingen stengte klokken 02.00. Det var ikke måte på hvor dumme vi var som hadde laget en så dustete regel, fordi i byen stengte den 02.30.

Idiotfolk. Det er jo ikke vi som lager reglene...

* OISANN, helt feil tråd dette her! :fnise:

Endret av Alja91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var ordentlig kos i en klesbutikk da jeg skulle betale og hu som sto i kassa snakka i tlf...

*gikk til kassa og ventet*

kassadamen pjatter i tlf, snur seg vekk fra meg og skravler om hva hun skal ha på seg på festen i helgen og hvor søt gutten i nabobutikken er...

jeg: Unnskyld, jeg vil gjerne betale

hun: bla bla bla (i tlf)

jeg: Hallo??

hun: Geez, ser du ikke at jeg står i tlf?

5 minutter senere etter gjentatte forsøk på å oppnå kontakt

jeg: Neivel, da får jeg ta med meg det jeg har plukket ut da, siden jeg ikke får lov til å betale for meg

hun: HVA? det er å stjele

jeg: men du snakker jo bare i tlf, jeg har prøvd å få betalt i mer enn 5 minutter jeg

hun til mennesket i tlf: Vent litt, en kunde som maser no j*vlig her

hun til meg: det blir *** kr

Jeg fikk betalt tilslutt, men er helt sikker på at hun hade en lang tirade til venninna i tlf. om hvilket forferdelige menneske jeg var som kom å forstyrret henne i telefonsamtalen da hun var på jobb :fnise:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var vel ikke en dum ting, men bare syns den var litt morsom

jeg kom inn i butikken og skulle ha hun bak kassa til og gjøre en liten ting. når jeg kom inn var det ingen som jobba der, så jeg måtte vente ca et halvt minutt, så kom dama inn og begynte og bla i noen bøker , dette tok også et halvt minutt kanskje, så spurte hun meg om jeg trengte hjelp, jeg forklarte hva jeg skulle ha hjelp til, og hun ordna det, hun forklarte at hun lette etter en bok til en kunde .Når hun var ferdig og jeg skulle gå, så sa hun "takk for at du var så tålmodig" jeg måtte flire litt, for jeg hadde ikke stått der i 2 minutter en gang, men det var hyggelig at hun var så høflig da:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Burger King på Ullevål her en dag. Det stod to ekspeditører i kassa, men den ene (mann) stod bare å prata til den andre (dame), som igjen ekspederte den eneste kunden i kø. Vi stiller oss bak og kikker litt håpefullt på mannen i håp om at han åpner en kasse for oss. Det gjør han ikke. Greit nok.

Etter tre-fire minutter kommer det bort en dame som klager på en smultring, og mannen livner til nok til å tilby henne en ny. Nå må han jo åpne en kasse, tenker vi. Han står jo i den. Vi er faktisk så sikre at vi går bort og stiller oss opp foran han.

"Her er det stengt" sier han. Ok... tenker vi, og tasser tilbake i køen.

Så tar han en rolig spasertur bort til andre enden av kasseområdet, tar en kikk inn på kjøkkenet og spaserer pent tilbake igjen, til kassen rett ved siden av der vi nettopp stod.

"Ledig kasse!" sier han, rettet mot noen fiktive kunder i motsatt retning av der vi står.

Vi stirrer litt perplekst på han i noe som virker som en evighet, men går til slutt bort og får bestilt.

Hvor vanskelig er det å si; "Heisann, bli med bort til den åpne kassen her!"?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min som opplevde på Mekk:

Typen: Har dere rørbøyer?
Ekspeditør: Hva brukes den til?

Hvorpå kjæresten min måtte stå og forklare hva man bruker en RØRbøyer til :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Når man er de eneste i restauranten, og de klarer å brenne maten din... klasse. Ingen penger tilbake selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Burger King på Ullevål her en dag. Det stod to ekspeditører i kassa, men den ene (mann) stod bare å prata til den andre (dame), som igjen ekspederte den eneste kunden i kø. Vi stiller oss bak og kikker litt håpefullt på mannen i håp om at han åpner en kasse for oss. Det gjør han ikke. Greit nok.

Etter tre-fire minutter kommer det bort en dame som klager på en smultring, og mannen livner til nok til å tilby henne en ny. Nå må han jo åpne en kasse, tenker vi. Han står jo i den. Vi er faktisk så sikre at vi går bort og stiller oss opp foran han.

"Her er det stengt" sier han. Ok... tenker vi, og tasser tilbake i køen.

Så tar han en rolig spasertur bort til andre enden av kasseområdet, tar en kikk inn på kjøkkenet og spaserer pent tilbake igjen, til kassen rett ved siden av der vi nettopp stod.

"Ledig kasse!" sier han, rettet mot noen fiktive kunder i motsatt retning av der vi står.

Vi stirrer litt perplekst på han i noe som virker som en evighet, men går til slutt bort og får bestilt.

Hvor vanskelig er det å si; "Heisann, bli med bort til den åpne kassen her!"?

Jeg tror dette bare er vært et forsøk på humor, men at det ikke slo helt gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette bare er vært et forsøk på humor, men at det ikke slo helt gjennom :)

Jeg kan fortelle deg at dette IKKE var et feilslått forsøk på humor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Var på hm her om dagen og skulle kjøpe en genser i gave til en venninne. Hun bruker 2 størrelser mindre enn meg, men før jeg fikk sagt til hun i kassen at det var en gave sa hun at jeg kanskje måtte ha en større størrelse.. Jeg sa da at neida det er en gave. Fikk da i svar "ja for om det er til deg må du få en større for den der kommer du ikke inn i" !

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ferie i USA nå, og var på butikken med min mor. Vi snakket norsk mens vi sto i køen, og da spurte en dame om vi snakket tysk. Greit nok det, men da vi sa vi snakket norsk spurte hun.

"Oh is Norwegian and English language?" :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringte fra kassen, og det var masse folk i kø, så jeg sa til de bakerste at de kunne være med meg over i ny kasse. I dét jeg logget inn på kassen, og første i køen hadde lagt på varene sine, viser det seg at grunnen til at kollegaene mine ringte var fordi en dame hadde sett feil på pris (LES PLAKATEN /&/(%). Jeg visste jeg hadde rett, men kunden sto på sitt, så jeg løp tvers gjennom butikken, kunden småløp etter (hehe), viste kunden fort at dette er denne varen og dette er riktig pris. Begynte å jogge tilbake til kassen min mens jeg sa/ropte til henne at hun kunne jo få tilbake pengene sine om hun ville i min hyggeligste tone.. Huff, stakkars damen, følte seg sikkert LITT i veien. Rakk tilbake til kassen i rimelighetens tid før noen begynte å skjelle meg ut for å åpne kasse for så og stikke. Krise avverget og alle kunder tilfredse :5:

Note to self: spørre de i kassen om hva de ringer for FØR jeg åpner kasse :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var ordentlig kos i en klesbutikk da jeg skulle betale og hu som sto i kassa snakka i tlf...

*gikk til kassa og ventet*

kassadamen pjatter i tlf, snur seg vekk fra meg og skravler om hva hun skal ha på seg på festen i helgen og hvor søt gutten i nabobutikken er...

jeg: Unnskyld, jeg vil gjerne betale

hun: bla bla bla (i tlf)

jeg: Hallo??

hun: Geez, ser du ikke at jeg står i tlf?

5 minutter senere etter gjentatte forsøk på å oppnå kontakt

jeg: Neivel, da får jeg ta med meg det jeg har plukket ut da, siden jeg ikke får lov til å betale for meg

hun: HVA? det er å stjele

jeg: men du snakker jo bare i tlf, jeg har prøvd å få betalt i mer enn 5 minutter jeg

hun til mennesket i tlf: Vent litt, en kunde som maser no j*vlig her

hun til meg: det blir *** kr

Jeg fikk betalt tilslutt, men er helt sikker på at hun hade en lang tirade til venninna i tlf. om hvilket forferdelige menneske jeg var som kom å forstyrret henne i telefonsamtalen da hun var på jobb :fnise:

Oh lord, her ville jeg tatt opp min egen telefon for å notere tid og sted. Tror butikksjefen hadde likt å få en klage på den ansatte. Folk som ikke gidder å gi akseptabel service kan gi plass til andre som vil.

Endret av Botch
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...