Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg snakket med varene idag, ba dem om å ligge stile og slutte å bråke.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du i dyrebutikk eller noe? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hysj, kotelett! Ligg stille! :frustrert:

Fantastisk! Skulle jeg ønske jeg hadde sett det :)

• Liker 10
Skrevet

Hysj, kotelett! Ligg stille! :frustrert:

Fantastisk! Skulle jeg ønske jeg hadde sett det :)

Det var krydderglassene som ville falle i gulvet hele tiden og sånn Natren sukker glass som klirret så veldig mye derav ligg i ro og hysj

• Liker 2
Skrevet

Uff, ja, vi har så masse forskjellig at det er vanskelig å huske hva alt er uten å ha jobbet en stund. Sliter fortsatt med skikkelig merkelige frukter og grønnsaker som som regel kjøpes av små, søte, asiatiske damer. Glemmer også alltid det andre navnet på dragefrukt (pitahaya), så bruker alltid litt tid på å finne den i listen over frukter. Etter et par sekunder pleier alltid kunden å gneldre ut "DET DER ER DRAGEFRUKT, ALTSÅ". Ja, jeg vet det, tenker jeg, men ligger inne til et helt merkelig navn.

Soppnavnene er også ganske forvirrende, spesielt shi-take sopp, østers, portobello(?) osv. Har endelig lært meg guava, og å se forskjell på melonene. Hjelper ikke å spørre kunden heller om hvilken melon det er, for de er alt enten vannmelon eller honningmelon. Og vi har både cantaloupe, piel de sapo, honnigmelon, vannmelon og et par til. KJEKT.

Kanskje det hjelper å tenke på at Piel de sapo betyr froskeskinn? :)

Gjest gressløk
Skrevet

Var innom en butikk med mobilen min. Ut fra lageret kommer en mann og slenger en eske med alarmlapper rett foran nesa på en ansatt der. Nå har jeg endelig fått dissa lappene, så nå blir det vel snart slutt på maset fra ***** om at vi må bestille nye.

Stakkars den ansatte som ba om dette. Var jo nesten ingen av produktene som hadde alarm, så de lappene trengtes nok.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Hihi slike ting gjør jeg ganske ofte :fnise:

ting som lager forferdelig mye lyd når båndet går jeg snur meg og sier *hysj* enda bedre er det om båndet slutter å gå akkurat nå jeg gjør det :P husket det skjedde engang og en unge sier til mora "mamma mamma SÅ DU DET!?!?!? DAMA KAN TRYLLE!!!!*store i øynene*"

Skrevet

Var innom en butikk med mobilen min. Ut fra lageret kommer en mann og slenger en eske med alarmlapper rett foran nesa på en ansatt der. Nå har jeg endelig fått dissa lappene, så nå blir det vel snart slutt på maset fra ***** om at vi må bestille nye.

Stakkars den ansatte som ba om dette. Var jo nesten ingen av produktene som hadde alarm, så de lappene trengtes nok.

Den skjønte jeg ikke? Hva er alarmlapper? :klo:

• Liker 2
Gjest gressløk
Skrevet

De settes utenpå spill, og legges ned i esker, slik at det piper om man ikke deaktiverer dem i kassa før varen forlater butikken.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke? Hva er alarmlapper? :klo:

Som gressløk skriver. Det er sånne klistrelapper som er festet på forskjellige varer. Feks på sminke. Det er disse lappene med ekstremt godt lim (og har metall i seg), som legger limflekker utenpå sminken din som er så godt som umulig å få helt bort. Noen lapper er avlange (slik som på sminke) og noen er helt flate og mer firkantet. Det er dette som også kalles usynlig alarm, for de kan på enkelte varer skjules ganske godt.

Skrevet (endret)

Helt off topic, men jeg virkelig hater disse alarmlappene intenst. Det verste jeg vet er når jeg skal kjøpe en bok, gjerne en dyr bok som har samlerverdi, og så ligger det for helvete en sånn lapp klistra rett på en av sidene helt foran eller helt bak i boka. Jeg tror man må være rimelig tilbakestående for å tro at det er en jævla fin plassering av en sånn lapp, for det er helt og fullstendig umulig å få den av uten å ødelegge boka. Og når jeg da ber om å få en uten sånn lapp, så sier gjerne geniene at "neida, vi har klistret sånne på alle bøkene, inkludert de som ligger bak på lageret! Du skjønner, de er så verdifulle, så vi kan ikke risikere at de stjeles!", gjerne med et selvtilfreds glis rundt kjeften. Og nettopp derfor får Amazon flere av mine penger enn fysiske bokhandlere i Norge noensinne vil få.

(Ok, så var det kanskje ikke helt off topic.)

Endret av Zzyzx
  • Liker 15
Skrevet

Enig. Av og til MÅ man bare.

Jeg jobbet i en café som solgte ordinære hveteboller til 35kr stykket. En stressa far kom innom på vei til skoleavslutning. Jeg vet tilfeldigvis hvor han jobber - vil tippe han har en litt under medioker inntekt. Han hadde glemt å kjøpe kake, og bestile 20 hveteboller.

Totalpris altså 700kr!

Da gidder jeg ikke pakke inn bollene før jeg hvertfall har sagt ifra.

Ja, noen liker å rane, mens andre tåler å bli ranet.

• Liker 1
Skrevet

Som gressløk skriver. Det er sånne klistrelapper som er festet på forskjellige varer. Feks på sminke. Det er disse lappene med ekstremt godt lim (og har metall i seg), som legger limflekker utenpå sminken din som er så godt som umulig å få helt bort. Noen lapper er avlange (slik som på sminke) og noen er helt flate og mer firkantet. Det er dette som også kalles usynlig alarm, for de kan på enkelte varer skjules ganske godt.

Får jeg anbefale å kjøpe plasterfjerner på apoteket? Bare gni på limflekken med plasterfjerner på en bomullsdott så kommer limet av.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 18.12.2012 den 11.17, Zzyzx skrev:

.

Endret av Fantomina
  • Liker 3
Skrevet

Åh, ble flau på jobb i dag! >_< Kom ei jente som tydelig var under 18 og la 4 øl på båndet. Så spurte jeg om legitimasjon hvorpå hun ser rart på meg.

"Legitimasjon...?"

"Ja, jeg må nok se den."

Hun ser fortsatt rart på meg. Deretter titter vi begge ned på de fire flaskene hun hadde. Med eplemost! :hoho:

Jeg hadde blingset på flaskene(samme flasken, ca. samme farge men veeeldig ulikt innhold!).

"Å! Unnskyld! Jeg trodde det var øl!"

"Åååå... Haha, begynte å lure!"

*sukk* :P Stakkars jente!

• Liker 35
Skrevet

Samme her. Måtte ta turen ned til banken for å levere inn electron kortet for å få den gamle avtalen avsluttet, hvis ikke kom jeg til å fortsette å få electron dersom jeg mistet kortet igjen :P

Electronkort er ikke nødvendigvis assosiert med barn/ungdom.

Flere voksne bruker det fordi:

- De ikke har norsk personnummer

- Dårlig kreditt / bet.am. o.l.

- Ikke giddet å tegne VISA avtale

- Ikke ønsker VISA kort

Flere bruker electronkort selv om de likeså kunne bruke VISA debet kort

• Liker 1
Skrevet

Åh, ble flau på jobb i dag! >_< Kom ei jente som tydelig var under 18 og la 4 øl på båndet. Så spurte jeg om legitimasjon hvorpå hun ser rart på meg.

"Legitimasjon...?"

"Ja, jeg må nok se den."

Hun ser fortsatt rart på meg. Deretter titter vi begge ned på de fire flaskene hun hadde. Med eplemost! :hoho:

Jeg hadde blingset på flaskene(samme flasken, ca. samme farge men veeeldig ulikt innhold!).

"Å! Unnskyld! Jeg trodde det var øl!"

"Åååå... Haha, begynte å lure!"

*sukk* :P Stakkars jente!

Opplevde noe lignende en gang.

Ansatt: Ølsalget er stengt.

Meg: Det er alkoholfri øl.

Ansatt: Men ølsalget stenger kl 20.

Meg: Det gjelder kun for alkoholholdig øl. Denne er alkoholfri og kan selges om kvelden.

Den ansatte plukker opp flasken og ser skeptisk på den, skuler skeptisk opp på meg, før han prøvende skanner den, og ser nesten skuffet ut når den går igjennom. Resten av handelen foregikk i stillhet :ler:

• Liker 14
Gjest ms_kwang
Skrevet

Opplevde noe lignende en gang.

Ansatt: Ølsalget er stengt.

Meg: Det er alkoholfri øl.

Ansatt: Men ølsalget stenger kl 20.

Meg: Det gjelder kun for alkoholholdig øl. Denne er alkoholfri og kan selges om kvelden.

Den ansatte plukker opp flasken og ser skeptisk på den, skuler skeptisk opp på meg, før han prøvende skanner den, og ser nesten skuffet ut når den går igjennom. Resten av handelen foregikk i stillhet :ler:

Nesten sånn hadde jeg også det første gangen jeg soldte alkoholfri øl, litt mer kleint, dette var til en som jobbet i ringnes :fnise:

sjefen min var i nærheten så måtte jo spørre om det faktisk var lov selvom ringnes mannen sa det x)

Men jeg var ny da, hadde jobbet knapt 1 uke i butikk! x) har liksom aldri tenkt på det før jeg sitter i kassa :P

Skrevet

Jeg var å handlet på en utenlandskbutikk. Damen bak kassen satt å snakket høylytt på sitt språk med sin kollega som satt i kassen bak henne. Da jeg kom bort til kassen la jeg varene mine på båndet. Damen i kassen sa ikke hei eller så på meg en gang, men bare fortsatte å snakke å snakke høyt med kollegaen sin samtidig som hun scannet varene mine. Jeg tror hun så på meg EN gang, og det var da hun skulle si summen.

Altså..jeg forventer ikke at alle som sitter i kassen skal si hei til kundene sine, men å "ignorere" kunden ved å ikke se på h*n en eneste gang og bare fortsette å snakke med kollegaen sin, syns jeg er litt teit. :(

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...