AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1561 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg var gravid, men i relativt fin form denne perioden. Hadde akkurat kommer over den verste kvalmen. Skulle handle melk og brød på butikken med mine to barn som er forbi trassalder og greie å ha med på butikken. Står i kassa. Ung, mannlig ansatt: "oi, er du sliten eller?" mens han skanner varene mine Jeg: "eh.. Ser jeg sliten ut?" Han: "ja, du ser faktisk innmari sliten ut!" Jeg: "takk for den.." Han (surrer med betalingen, og sier liksom for å trøste) "ja, det ække bare du som er sliten!" 🙈 Anonymkode: 909f4...47a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1562 Del Skrevet 17. februar 2016 Den Wednesday, February 10, 2016 at 16.42, AnonymBruker skrev: Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. Anonymkode: 06700...f7f De fleste spør om man har kjennskap til preparatet og lar det være med det dersom kunden har det, og de fleste har såppas forståelse at man heller snakker lavt og diskret dersom man har vært I hylla for intimvarer. Men dette er vel untaket som blir nevnt, de som ikke spør og det er ikke deres jobb å skrike ut og informere hele apoteket om canesten og andre produkter. Anonymkode: 01952...ac6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 17. februar 2016 #1563 Del Skrevet 17. februar 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 17. februar 2016 #1564 Del Skrevet 17. februar 2016 Var innom coop extra i går og handla litt småtteri. Satt en ung fyr i kassen. Han: Vil du ha pose? Meg: Ja takk! H: Vil du ha pose?? M: Ja...? H: Åja hehe jeg hører litt dårlig skjønner du! M: Uff da, det var jo leit. H: Nei ikke sånn jeg hører bare jææævlig dårlig etter i går! Jeg satt på med en kompis skjønner du og han spilte så syyyykt høyt liksom! M: Å.. H: Ja han hadde nettopp kjøpt nytt anlegg, var helt rått liksom! Det var nesten så hjertet mitt stoppa av rytmen til bassen! Jeg hadde da pakket ferdig varene mine, hevet øyebryna litt og skulle til å si noe før han plutselig snudde seg til nestemann i kassa (som hadde vært der hele tiden) Ja han spilte faktisk så sjukt høyt at håret mitt bare fløy alle veier også satt jo jeg baki og det var bare jææævlig høyt!! Han bak meg mumla noe om at det ikke var helt bra, jeg hørte noe om at det "var så sjuuuukt verdt det selv om jeg ikke hører en dritt idag". Altså.. . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 19. februar 2016 #1565 Del Skrevet 19. februar 2016 Den 10.2.2016 at 16.42, AnonymBruker skrev: Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. Anonymkode: 06700...f7f Det er jo vel og bra at de informerer. Men er enig med de som nevner diskresjon her. Samtidig opplevde jeg å bli feilinformert om p-pillebruk, da tenkte jeg mitt. Fikk høre at jeg skulle begynne på neste brett den dagen jeg fikk blødning... OK sa jeg og gikk😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1566 Del Skrevet 19. februar 2016 19 minutter siden, Perle skrev: Det er jo vel og bra at de informerer. Men er enig med de som nevner diskresjon her. Samtidig opplevde jeg å bli feilinformert om p-pillebruk, da tenkte jeg mitt. Fikk høre at jeg skulle begynne på neste brett den dagen jeg fikk blødning... OK sa jeg og gikk😉 Det var virkelig ikke en bra ting å si. Da jeg gikk på p-piller fikk jeg ikke blødning før dagen etter at jeg startet på neste brett, så om jeg skulle fulgt det rådet hadde jeg blitt gravid. Anonymkode: 6aedd...7d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
den Skrevet 20. februar 2016 #1567 Del Skrevet 20. februar 2016 Var innom Fretex, Sandnes for noen dager siden og observerte en ubehagelig episode. Jeg står og kikker på varene når jeg hører en eldre dame rope unnskyld borte ved kassen. Den ansatte holder på å henge ut klær og svarer kunden hei. Så går det et par minutt og jeg hører kunden si unnskyld igjen. Den ansatte svarer med at hun måtte vente til hun var ferdig med å rydde før hun kunne få hjelp. Kunden sier da at hun egentlig har det litt travelt så hun hadde satt pris på å bli ekspedert nå sånn at hun kunne komme seg videre. Den ansatte henger demonstrativt opp et par plagg til før hun motvillig går mot kassen. Mens varer pakkes og slås inn i kassen spør kunden et spørsmål om lokket til det ene produktet, Svarer var surt: dette var brukte ting så det fikk hun finne ut av selv. På vei ut døren slenger kunden en kommentar om dårlig service (noe som hun jo var utsatt for) Ikke lenge etter kommer en ansatt nummer 2 inn i butikken. Da presterer ansatt nummer 1 og snakke dritt om kunden mens de begge står rett ved siden av meg. Jeg valgte da å legge tingene jeg hadde funnet fra meg å gå. Men angrer jo nå på at jeg ikke sa noe for episoden har irritert meg flere ganger etterpå. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. februar 2016 #1568 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg leide bil, og han selgeren ville absolutt ha meg til å leie GPS. Siden det var en helt ny model så spurte jeg om den ikke hadde GPS innebygd, da svarte han at jo, det hadde den. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypes Skrevet 20. februar 2016 #1569 Del Skrevet 20. februar 2016 Den 29. oktober 2015 at 12.56, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig med deg, jeg irriterer meg egentlig over ukjente folk som trenger seg på. Jeg går på butikken for å handle, ikke for å bli sett på og utveksle intetsigende høflighetsfraser. "Ha en fin dag!" vet vi alle er så falskt som det går an. I virkeligheten bryr de seg null om hvordan jeg får det resten av dagen. Som rett og rimelig er, jeg er jo en ukjent. Så hvorfor spy ut av seg en slik løgn? Anonymkode: 5a1f7...f76 Trenger da ikke være løgn om noen i kassa ønsker deg en fin dag? De er da ikke roboter. Jeg jobber i butikk og blir mektig provosert av mennesker som tror de kan behandle butikkansatte som gårsdagens søppel. Vi er mennesker med følelser vi også. Du er skremmende kritisk til folks intensjoner må jeg si.. Er da titt og ofte at kunder ønsker meg en god dag, og det er for meg små lysglimt i hverdagen Enten de mener det eller ei. Jeg ønsker aldri surmulende folk en god dag, men hyggelige? De ønsker jeg alt godt, selv om jeg aldri har møtt de før og kanskje aldri kommer til å gjøre det igjen. Har såpass tro på menneskeheten at jeg håper de som ønsker meg godt faktisk er oppriktige om det. Skal man gå å tro at ingen mener godorda de kommer med må jo verden bli et surt sted.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1570 Del Skrevet 20. februar 2016 1 time siden, hypes skrev: Har såpass tro på menneskeheten at jeg håper de som ønsker meg godt faktisk er oppriktige om det. Da tar du feil. Dette er typiske fraser, altså tomme talemåter som de ikke mener noe med, men bare automatisk serverer. Dessuten, om de skulle mene det, er det helt likegyldig, for et ønske har garantert null effekt. Et gammelt ord sier: Ønsk i den ene hånda og drit i den andre, og se hvilken du får mest i. Jeg venter saklige og tilstrekkelige opplysninger om salget i en nøytral tone i en samtale som ikke tværes ut langt over det nødvendige. Jeg går på butikken for å handle, hverken for dypsindige samtaler om livet eller mer overfladiske passiarer om været, som vi værsågod må godta enten det blir slik eller sånn. Si det som skal sies, men spar meg for virkningsløse og unødvendige talemåter. Anonymkode: 5a1f7...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. februar 2016 #1571 Del Skrevet 20. februar 2016 10 timer siden, Perle skrev: Det er jo vel og bra at de informerer. Men er enig med de som nevner diskresjon her. Samtidig opplevde jeg å bli feilinformert om p-pillebruk, da tenkte jeg mitt. Fikk høre at jeg skulle begynne på neste brett den dagen jeg fikk blødning... OK sa jeg og gikk😉 Da jeg begynte på p-piller (for alt for mange år siden) fikk jeg beskjed om å begynne den dagen jeg fikk mensen, for å være sikker på at jeg ikke var gravid da. Kan det være at hun trodde dette var første gangen din på p-piller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 20. februar 2016 #1572 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Jeg går på en medisin med restriksjoner, må blant annet gå på en sikker prevensjonsmetode i den perioden, men det har jeg jo klarert med legen. Likevel klarer den apotek-ansatte følgende: Han: Oi, du må nesten ha prevensjon også (skriker det ut. Yessda!) Jeg: Jeg hentet ut p-piller for tre måneder forrige gang. Han: Javel, ja, men du skal ikke ha noe mer? Jeg: Mer Han: Ja, flere p-piller (skriker fortsatt) Jeg: Nei, jeg har masse igjen. Han: Sikker????? Jeg: Ja! Han: Du vet hvordan du bruker medisinen? Jeg: Jepp, har gått på den i 3 måneder nå. Han: Og så langt ingen plager? Jeg: Ingen plager Så bare står han der før han begynner å taste på PC-en. Han henter medisinen, klistrer på etikketten og skriker etter meg: Det er tøffe greier, vær forsiktig OG HUSK PREVENSJON! Tror vi trygt kan konkludere med at alle kundene fikk med seg at jeg går på p-piller 😂 Endret 20. februar 2016 av LucyLiu 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 20. februar 2016 #1573 Del Skrevet 20. februar 2016 4 minutter siden, LucyLiu skrev: Tror vi trygt kan konkludere med at alle kundene fikk med seg at jeg går på p-piller 😂 Sikkert flaut, men hvorfor gå rundt i nonnedrakt? Uten den hadde jo ingen reagert på at du bruker prevensjonspiller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 20. februar 2016 #1574 Del Skrevet 20. februar 2016 Et øyeblikk siden, Vox_populi skrev: Sikkert flaut, men hvorfor gå rundt i nonnedrakt? Uten den hadde jo ingen reagert på at du bruker prevensjonspiller. Nonnedrakt, hva? 😂 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. februar 2016 #1575 Del Skrevet 20. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tar du feil. Dette er typiske fraser, altså tomme talemåter som de ikke mener noe med, men bare automatisk serverer. Dessuten, om de skulle mene det, er det helt likegyldig, for et ønske har garantert null effekt. Et gammelt ord sier: Ønsk i den ene hånda og drit i den andre, og se hvilken du får mest i. Jeg venter saklige og tilstrekkelige opplysninger om salget i en nøytral tone i en samtale som ikke tværes ut langt over det nødvendige. Jeg går på butikken for å handle, hverken for dypsindige samtaler om livet eller mer overfladiske passiarer om været, som vi værsågod må godta enten det blir slik eller sånn. Si det som skal sies, men spar meg for virkningsløse og unødvendige talemåter. Anonymkode: 5a1f7...f76 Her må jeg si meg enig med Hypes. Når jeg ønsker noen en god dag, så mener jeg det faktisk. Verden blir et bedre sted hvis folk har det bra, og jeg ønsker faktisk at (nesten) alle jeg møter skal ha det godt. Jeg er også helt uenig med deg når du sier at det har null effekt. Har man en dårlig dag så hjelper det faktisk å møte et smil og noen hyggelige ord, uansett om det genuint eller ikke. Det finnes mennesker som er så ensomme at den eneste kontakten de har med andre mennesker er de butikkansatte. For disse skal jeg love deg at det gjør en stor forskjell om personen smiler og sier noen hyggelige ord eller ikke. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1576 Del Skrevet 20. februar 2016 NSA Anonymkode: a1838...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1577 Del Skrevet 20. februar 2016 4 minutter siden, Kara W skrev: Her må jeg si meg enig med Hypes. Når jeg ønsker noen en god dag, så mener jeg det faktisk. Verden blir et bedre sted hvis folk har det bra, og jeg ønsker faktisk at (nesten) alle jeg møter skal ha det godt. Jeg er også helt uenig med deg når du sier at det har null effekt. Har man en dårlig dag så hjelper det faktisk å møte et smil og noen hyggelige ord, uansett om det genuint eller ikke. Det finnes mennesker som er så ensomme at den eneste kontakten de har med andre mennesker er de butikkansatte. For disse skal jeg love deg at det gjør en stor forskjell om personen smiler og sier noen hyggelige ord eller ikke. Helt enig! Og selv når man snakker med en person man ikke kjenner og ingen bryr seg om hverandre mer enn på medmenneskelig nivå, så syntes hvert fall jeg fremdeles det er koselig å smile å være glad. Senest i går handlet jeg mat, og hun i kasse surret noe helt forferdelig med alt og var veldig stresset. Så da sier jeg: "du aner ikke hvor mange ganger jeg hat gjort samme feilen" mens jeg smilte og lo litt. (Har jobbet i butikk før). Så begynner hun å le litt også, og sier at noen ganger går det helt i surr når man har sittet lenge bak kassen og så beklaget hun seg. Så svarte jeg at det ikke var noe å tenke på, og fortalte om den gangen jeg klarte å gi kunden tilbake beløpet varen kostet, og ikke vekslen. (Betalte med 200 lapp, Varen kostet 180 kr, så ga jeg han 180 kr tilbake, heldigvis så kom han inn igjen og gjorde meg oppmerksom på feilen ). Så snakket vi og lo litt om slike feil Anonymkode: 83693...093 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1578 Del Skrevet 20. februar 2016 45 minutter siden, Kara W skrev: Har man en dårlig dag så hjelper det faktisk å møte et smil og noen hyggelige ord, uansett om det genuint eller ikke. Nei, å få "Ha en fin dag" slengt etter seg, hjelper ikke det spøtt. Ikke vinner du på skrapeloddet i dag heller, og "gode ønsker" forhindrer ikke at du glir på isen og slår deg. Det eneste må være at en som er spesielt lettlurt, kanskje kan bli narret til å tro at forretningsfolk er opptatt av hans ve og vel. Vi realister vet at de er ute etter pengene dine, og håper du ikke gjennomskuer deres falske hjertelighet. Men det gjør jo de aller fleste, da. Selvfølgelig besvarer man normal høflighet og smil på samme måte, og takker for hjelpa om det er grunn til det, man har da litt oppdragelse. Men da er det en naturlig del eller følge av episoden. Det som jeg reagerer på, er ferdiglaga hilsener som tydelig er påklistra og ikke er en naturlig følge av foregående kontakt. Anonymkode: 5a1f7...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1579 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg var på min lokale rema og skulle betale for varene. Jeg drev å svarte på en melding mens den ansatte scannet inn varene og tenkte for meg selv at jeg måtte følge med mens jeg skrev meldingen, slik at jeg fikk betalt og ikke lagde kø. Så sa ekspeditøren (han var ny) "sånn" til at jeg kunne sette inn kortet for å betale. Jeg satte inn kortet og ventet på å slå inn koden, men ingenting skjedde. Jeg skjønte ingenting og bare stod der forvirra. Plutselig kom ekspeditøren på at han hadde glemt å scanne ALLE varene! Haha, han hadde bare sendt dem rett gjennom uten å tenke seg om. Jeg lo litt inni meg og tenkte på hvor dum han følte seg. Smålo hele veien hjem fra butikken Anonymkode: 3967a...0fd 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmn Skrevet 20. februar 2016 #1580 Del Skrevet 20. februar 2016 Var og handlet til helgen i en dagligvarebutikk, jeg hadde handlet ganske mye og når jeg legger varene på båndet prøver jeg og legge like sammen -typ alle melkekartonger samlet. Denne dagen hadde jeg også kjøpt med øl, tuborg vanlig til mannen og tuborg lite til meg. Jeg vet disse ser veldig like ut, så jeg skiller de med en agurk eller noe sånt. Når mannen i kassen slår inn ølene ser jeg likevel at han slår inn fire lite tuborg. Så jeg sier: unnskyld..men de er forskjellige.. Han tar opp en av hver og studerer de litt før han sier: jaaaaa de er veeeel litt dyrere disse her (viser til tuborg lite) Jeg: ja hehe.. Men de er veldig like da, fort gjort. (Stort smil) Ansatt: ugh.ja da må jeg returnere de i kassaapperatet altså (også forklarer han meg hele den fryktelige prosessen for å fikse dette, og tittet på køen bak meg innimellom, sånn for å si at dette er ikke hans feil.) Det er riktig nok ikke store prisforskjellen, men jeg gidder da virkelig ikke å betale for mye.. Virket som om han synetes jeg var verdens kjipeste/gjerrige kunde som ikke bare overså det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå