Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hvilken restaurant var dette? Fortjener public shaming!

Vi har sendt en klage per epost og avventer tilbakemelding - om jeg legger ut hvilken restaurant dette er avhenger av svaret på klagen. Takk for støtten :-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag gikk jeg inn på postkontoret og sa "Hei, jeg har lyst til å sende noen ting" og mannen i skranka pekte ut vinduet og sa "det er en postboks på utsiden."

Hadde jeg hatt kortene og presangene ferdig pakka og stempla hadde jeg vel ikke gått inn på postkontoret i første omgang :klaske: Han var ordentlig frekk og gretten under resten av samtalen også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt en klage per epost og avventer tilbakemelding - om jeg legger ut hvilken restaurant dette er avhenger av svaret på klagen. Takk for støtten :-)

Det var vondt å lese hvordan dere ble behandlet. Helt uakseptabelt av restauranten å behandle dere sånn. Tru dem med å fortelle om hendelsen i media, om de ikke beklager og ønsker å rette opp i hendelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt en klage per epost og avventer tilbakemelding - om jeg legger ut hvilken restaurant dette er avhenger av svaret på klagen. Takk for støtten :-)

For et drittsted! All medfølelse til dere :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste med forloveden min i går kveld.

*snip*

Altså...det mest fascinerende her er jo at den her hovmesteren tydeligvis hadde bestemt seg for å oppføre seg som om hun ikke så rullestolen. Feilbookinger og kluss skjer, men da får man heller forklare, beklage og prøve å finne løsninger enn å late som om problemet ikke er der. Hvem pokker'n begynner å gå rett mot trappa med en gjest i rullestol på slep da!? :klaske:

Håper dere får en skikkelig unnskyldning derfra. De burde vel i grunnen legge seg så flate at de kan brukes som rød løper.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest tragiske var ei som var daglig leder (og bifil/lesbe)sto og fortalte en (mannlig) kunde at hun hadde sagt til en (homofil) venn at hun var bedre til BJ enn det han var..

Inne i butikken, forran flere kunder.



Anonymous poster hash: 51843...dd1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså...det mest fascinerende her er jo at den her hovmesteren tydeligvis hadde bestemt seg for å oppføre seg som om hun ikke så rullestolen. Feilbookinger og kluss skjer, men da får man heller forklare, beklage og prøve å finne løsninger enn å late som om problemet ikke er der. Hvem pokker'n begynner å gå rett mot trappa med en gjest i rullestol på slep da!? :klaske:

Håper dere får en skikkelig unnskyldning derfra. De burde vel i grunnen legge seg så flate at de kan brukes som rød løper.

Det fascinerte oss også! Forloveden min ble ganske irritert der og da, men i ettertid har han ledd litt av at hun fortsatte å mase med at det bare var å bli med opp trappa og ignorerte rullestolen hans totalt. Kan jo lure på om hun tenkte noe sånt som dette; "Hvis jeg ignorerer rullestolen lenge nok kanskje han reiser seg opp og går opp trappa...?"

Det skal sies at hovmesteren var ung og jeg fikk inntrykk av at hun var ganske uerfaren og fersk i rollen. Restauranten var stappfull og hun virket stresset når vi kom, selv om hun i utgangspunktet var blid og imøtekommende. Fasaden sprakk fort når min kjære gjorde henne oppmerksom på at han faktisk ikke kunne komme seg opp på mezzaninen. Tror kanskje ledelsen i restauranten burde satt en mer erfaren person til den rollen på en hektisk lørdag i julebordsesongen.

Vi får se om de svarer og hva de svarer. Er spent på om min kjære har hørt noe i dag - vi sendte klagen fra hans epost adresse siden han bestilte bordet i sitt navn. Får høre når han kommer hjem i kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fascinerte oss også! Forloveden min ble ganske irritert der og da, men i ettertid har han ledd litt av at hun fortsatte å mase med at det bare var å bli med opp trappa og ignorerte rullestolen hans totalt. Kan jo lure på om hun tenkte noe sånt som dette; "Hvis jeg ignorerer rullestolen lenge nok kanskje han reiser seg opp og går opp trappa...?"

Det skal sies at hovmesteren var ung og jeg fikk inntrykk av at hun var ganske uerfaren og fersk i rollen. Restauranten var stappfull og hun virket stresset når vi kom, selv om hun i utgangspunktet var blid og imøtekommende. Fasaden sprakk fort når min kjære gjorde henne oppmerksom på at han faktisk ikke kunne komme seg opp på mezzaninen. Tror kanskje ledelsen i restauranten burde satt en mer erfaren person til den rollen på en hektisk lørdag i julebordsesongen.

Vi får se om de svarer og hva de svarer. Er spent på om min kjære har hørt noe i dag - vi sendte klagen fra hans epost adresse siden han bestilte bordet i sitt navn. Får høre når han kommer hjem i kveld.

dere skulle jo spurt om hun var villig til å hjelpe til å bære mannen din i rullestolen opp trappa :P har jobba i helsevesenet og vet hvor tungt det kan være :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra forloveden min. Han har fått svar fra restaurantsjefen. Han la seg langflat, beklaget episoden på det sterkeste og sendte med et gavekort på 500 kr vi kan bruke om vi ønsker å gi dem en ny sjanse. Vi har bord der i morgen kveld, så krysser fingre for en positiv opplevelse - og bord i hovedetasjen. :)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra forloveden min. Han har fått svar fra restaurantsjefen. Han la seg langflat, beklaget episoden på det sterkeste og sendte med et gavekort på 500 kr vi kan bruke om vi ønsker å gi dem en ny sjanse. Vi har bord der i morgen kveld, så krysser fingre for en positiv opplevelse - og bord i hovedetasjen. :)

500? Det var litt lite syns jeg:P men bra han la seg flat.

Anonymous poster hash: 69805...d74

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra forloveden min. Han har fått svar fra restaurantsjefen. Han la seg langflat, beklaget episoden på det sterkeste og sendte med et gavekort på 500 kr vi kan bruke om vi ønsker å gi dem en ny sjanse. Vi har bord der i morgen kveld, så krysser fingre for en positiv opplevelse - og bord i hovedetasjen. :)

Altså.... hovedsaken er jo ikke pengene... Men hvordan dem oppførste seg. Godt de har innsett svikten. Håper dere får en fantastisk middag. KOSE DERE MASSE

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra forloveden min. Han har fått svar fra restaurantsjefen. Han la seg langflat, beklaget episoden på det sterkeste og sendte med et gavekort på 500 kr vi kan bruke om vi ønsker å gi dem en ny sjanse. Vi har bord der i morgen kveld, så krysser fingre for en positiv opplevelse - og bord i hovedetasjen. :)

Har klaget for mindre på restaurant og fått mer spandert. Hyggelig at de unnskylder seg men det er ikke noen kjempegest. De burde spandert hele middagen.

Anonymous poster hash: e43d8...008

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500? Det var litt lite syns jeg:P men bra han la seg flat.

Anonymous poster hash: 69805...d74

Har klaget for mindre på restaurant og fått mer spandert. Hyggelig at de unnskylder seg men det er ikke noen kjempegest. De burde spandert hele middagen.

Anonymous poster hash: e43d8...008

Vi har også opplevd å få påspandert mer etter en mindre "alvorlig" klage på en annen restaurant, men for oss dreier det seg ikke om penger, men å gjøre restauranten oppmerksom på det som skjedde og forhåpentligvis bidra til å hindre at det skjer igjen. Vi skal ha med oss et vennepar i morgen kveld og alle fire gleder seg. :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempeprovosert av denne historien din Christiane! Det er nok utfordrende nok i seg selv å være rullestolbruker, så det er så unødvendig å lage det vanskeligere enn vanskeligst

Godt å høre at dere fikk en god unnskyldning og et gavekort :) Er dog enig i at de burde ha spandert hele måltidet deres..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen hadde fått soppinfeksjon i munnen, så jeg var på apoteket for å kjøpe medisin. Hun var på det tidspunktet såvidt over 2 uker gammel, noe som jo går frem avfødselsdatoen på resepten, det ble skrevet "2 uker" etter navnet hennes på etiketten på medisinflaska, og den apotekansatte spurte hvor gammel hun var for å dobbeltsjekke (typ "hun er 2 uker gammel?"). Samme ansatte hele veien. Jeg får medisinen, og hun skal forklare hvordan det skal brukes.

Ansatt: Hun må ta den fire ganger om dagen, etter å ha spist. Be henne om å skylle den litt rundt i munnen før hun spytter den ut.

Meg: hehe.

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: BE henne...?

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: be hun der *peker på barnevogna* om å spytte ut noe?

Ansatt: ja. Etter mat. *fortsatt tomt blikk*

Meg: ...jeg betaler med kort, jeg.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentungen hadde fått soppinfeksjon i munnen, så jeg var på apoteket for å kjøpe medisin. Hun var på det tidspunktet såvidt over 2 uker gammel, noe som jo går frem avfødselsdatoen på resepten, det ble skrevet "2 uker" etter navnet hennes på etiketten på medisinflaska, og den apotekansatte spurte hvor gammel hun var for å dobbeltsjekke (typ "hun er 2 uker gammel?"). Samme ansatte hele veien. Jeg får medisinen, og hun skal forklare hvordan det skal brukes.

Ansatt: Hun må ta den fire ganger om dagen, etter å ha spist. Be henne om å skylle den litt rundt i munnen før hun spytter den ut.

Meg: hehe.

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: BE henne...?

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: be hun der *peker på barnevogna* om å spytte ut noe?

Ansatt: ja. Etter mat. *fortsatt tomt blikk*

Meg: ...jeg betaler med kort, jeg.

Hahaha! Null problem å be en to uker gammel baby om noe som helst :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen hadde fått soppinfeksjon i munnen, så jeg var på apoteket for å kjøpe medisin. Hun var på det tidspunktet såvidt over 2 uker gammel, noe som jo går frem avfødselsdatoen på resepten, det ble skrevet "2 uker" etter navnet hennes på etiketten på medisinflaska, og den apotekansatte spurte hvor gammel hun var for å dobbeltsjekke (typ "hun er 2 uker gammel?"). Samme ansatte hele veien. Jeg får medisinen, og hun skal forklare hvordan det skal brukes.

Ansatt: Hun må ta den fire ganger om dagen, etter å ha spist. Be henne om å skylle den litt rundt i munnen før hun spytter den ut.

Meg: hehe.

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: BE henne...?

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: be hun der *peker på barnevogna* om å spytte ut noe?

Ansatt: ja. Etter mat. *fortsatt tomt blikk*

Meg: ...jeg betaler med kort, jeg.

Kanskje den ansatte hadde hatt en travel dag? Alt går på autopilot? xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering fra meg angående "restaurant-fadesen":

Vi hadde bord der i går, denne gangen til fire, og opplevelsen var en helt annen enn første gang. Vi fikk et vindusbord i hovedetasjen som var veldig greit tilgjengelig med rullestol og både service og mat var bra. Til å være midt i uka var det ganske mye folk, vil tro restauranten var 3/4 full, men servitøren var oppmerksom og kunnskapsrik og maten kom kjapt. På regningen var 500-lappen vi fikk i gavekort trukket fra, samt at den ene vinflasken var på huset.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Dette høres veldig bra ut, og enda godt de spanderte en flaske vin på dere også. Jeg syns ikke det skal gå noe lenger utover restauranten, men hovmesteren håper jeg har fått tilsnakk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...