Gjest miora Skrevet 1. mars 2014 #1001 Del Skrevet 1. mars 2014 Fant ikke toppen jeg så etter blant de som hang på de lave klesstativene, men så de hadde den hengende øverst (der hvor man ikke når opp). Så jeg spurte om hjelp om å ta den ned. Butikkdama spurte om jeg hadde kikka nede, og jeg sier "ja, det har jeg. Er derfor jeg trenger hjelp for å se om dere har min størrelse hengende øverst" eller noe sånt. Hun spør meg om størrelsen min, jeg sier "42". Hun skal absolutt kikke gjennom ALLE av de som henger nederst der, til tross for at jeg har kikka. "Nei, her har vi ikke igjen noen av de store størrelsene" sier hun. Store? Måtte du bemerke det da? Haha. Så kikker hun øverst, og sier igjen "nei, igjen store størrelser igjen av denne toppen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. mars 2014 #1002 Del Skrevet 1. mars 2014 Fant ikke toppen jeg så etter blant de som hang på de lave klesstativene, men så de hadde den hengende øverst (der hvor man ikke når opp). Så jeg spurte om hjelp om å ta den ned. Butikkdama spurte om jeg hadde kikka nede, og jeg sier "ja, det har jeg. Er derfor jeg trenger hjelp for å se om dere har min størrelse hengende øverst" eller noe sånt. Hun spør meg om størrelsen min, jeg sier "42". Hun skal absolutt kikke gjennom ALLE av de som henger nederst der, til tross for at jeg har kikka. "Nei, her har vi ikke igjen noen av de store størrelsene" sier hun. Store? Måtte du bemerke det da? Haha. Så kikker hun øverst, og sier igjen "nei, igjen store størrelser igjen av denne toppen". Det er faktisk utrolig mange kunder som ikke sjekker selv først. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 2. mars 2014 #1003 Del Skrevet 2. mars 2014 Fant ikke toppen jeg så etter blant de som hang på de lave klesstativene, men så de hadde den hengende øverst (der hvor man ikke når opp). Så jeg spurte om hjelp om å ta den ned. Butikkdama spurte om jeg hadde kikka nede, og jeg sier "ja, det har jeg. Er derfor jeg trenger hjelp for å se om dere har min størrelse hengende øverst" eller noe sånt. Hun spør meg om størrelsen min, jeg sier "42". Hun skal absolutt kikke gjennom ALLE av de som henger nederst der, til tross for at jeg har kikka. "Nei, her har vi ikke igjen noen av de store størrelsene" sier hun. Store? Måtte du bemerke det da? Haha. Så kikker hun øverst, og sier igjen "nei, igjen store størrelser igjen av denne toppen". Hadde de den i 42 eller ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 2. mars 2014 #1004 Del Skrevet 2. mars 2014 Er en gutt i tidlig 20-årene på den lokale Rema butikken som irriterer meg grenseløst, så mye at jeg velger en annen butikk (rett på sida) når jeg ser han står i kassen. Dette hendte under EN handel: Varene mine lå på båndet og ble scannet. Jeg hadde lagt skillepinne og alt til kunden bak, men alikevel så hadde DEN kunden stablet for mye slik at det falt en vare over på min side. Da han kom til den varen sa jeg klart og tydelig "den er ikke min, den falt over". Da kikket han på meg med det styggeste blikket, sånn helt tydelig med vilje. Jeg vet ikke om han tulla eller hva. Sa et eller annet "Javell... ".. Nå ja, jeg smilte uskyldig og skulle betale.. Jeg: "Kan jeg få en pose?" Han: "Nei, du får ikke pose slik som du oppfører deg!" Ehhhh, okei? Han prøvde vel å være morsom, men hva faen.. Vel, han slo inn en pose til slutt. Da jeg prøvde å gi han pengene mine trakk han hånda si tilbake rett før jeg la de i hånda, sånn på en tullemåte. "Hehe..." smiler jeg og prøver å gi de en gang til. Han tar i mot. Så skjer det samme når han skal gi meg vekslepenger tilbake, han tulletrekker hånda tilbake sånn 2 ganger, og jeg står der og tenker at dette har jeg ikke tid til. Jeg slutter å smile og holder hånda klar for vekslepengene. Får de endelig. Han: "Kvittering?" Jeg: "Nei takk! :)" Han: "Nei? Nei, du får ikke heller!" Alt sier han med sånn surt ansiktsuttrykk.. Jeg er ganske sikker på at han prøver å være morsom, men det er bare kleint, unødvendig og ubehagelig. Slik er han forresten hver gang, jeg takler det ikke 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lech Skrevet 2. mars 2014 #1005 Del Skrevet 2. mars 2014 Var på platekompaniet og skulle kjøpe sesong to av lillyhammer til en kamerat. Hadde betalt og dama styra med pose og stappa masse greier i posen min. Meg: "Jeg trenger ikke de, det går bra. :)" Hun: "Vil du ikke ha de???!" Meg: "Nei, det blir bare til at jeg kaster dem uansett så du kan heller spare de til neste gang " Hun: " Det er RABATTKUPPONGER altså!!??! " Meg: "Nei men jeg trenger de ikke, jeg handler nesten aldri i butikk uansett så det går bra. " Så himler hu så ekstremt med øya, nærmest brøler "NEIVEEELL!!!!!" også bare går hu, sur som bare det. Altså, hvis jeg ikke har lyst på rabattkupponger må jeg vel få lov til det uten at hu skal bli sur på meg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. mars 2014 #1006 Del Skrevet 2. mars 2014 Alt sier han med sånn surt ansiktsuttrykk.. Jeg er ganske sikker på at han prøver å være morsom, men det er bare kleint, unødvendig og ubehagelig. Slik er han forresten hver gang, jeg takler det ikke Jeg hadde sent en mail til den butikken jeg! Altså greit at man skal være morsom, men det der burde faktisk få konsekvenser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. mars 2014 #1007 Del Skrevet 2. mars 2014 Er en gutt i tidlig 20-årene på den lokale Rema butikken som irriterer meg grenseløst, så mye at jeg velger en annen butikk (rett på sida) når jeg ser han står i kassen. Dette hendte under EN handel: Varene mine lå på båndet og ble scannet. Jeg hadde lagt skillepinne og alt til kunden bak, men alikevel så hadde DEN kunden stablet for mye slik at det falt en vare over på min side. Da han kom til den varen sa jeg klart og tydelig "den er ikke min, den falt over". Da kikket han på meg med det styggeste blikket, sånn helt tydelig med vilje. Jeg vet ikke om han tulla eller hva. Sa et eller annet "Javell... ".. Nå ja, jeg smilte uskyldig og skulle betale.. Jeg: "Kan jeg få en pose?" Han: "Nei, du får ikke pose slik som du oppfører deg!" Ehhhh, okei? Han prøvde vel å være morsom, men hva faen.. Vel, han slo inn en pose til slutt. Da jeg prøvde å gi han pengene mine trakk han hånda si tilbake rett før jeg la de i hånda, sånn på en tullemåte. "Hehe..." smiler jeg og prøver å gi de en gang til. Han tar i mot. Så skjer det samme når han skal gi meg vekslepenger tilbake, han tulletrekker hånda tilbake sånn 2 ganger, og jeg står der og tenker at dette har jeg ikke tid til. Jeg slutter å smile og holder hånda klar for vekslepengene. Får de endelig. Han: "Kvittering?" Jeg: "Nei takk! :)" Han: "Nei? Nei, du får ikke heller!" Alt sier han med sånn surt ansiktsuttrykk.. Jeg er ganske sikker på at han prøver å være morsom, men det er bare kleint, unødvendig og ubehagelig. Slik er han forresten hver gang, jeg takler det ikke ...jeg får litt sånn "liten gutt som kaster snøball på/drar i hestehalen til jenta han liker"-følelse... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bazinga! Skrevet 2. mars 2014 #1008 Del Skrevet 2. mars 2014 Var på polet her en dag og skulle kjøpe vin. Fikk såvidt kommet meg inn i butikken før en ansatt kommer springende mot meg, tar tak i lommeboka mi og tar ut kortet (??) for å sjekke leg. Greit nok det at det skal være strengt, men syns det var direkte frekt å gjøre det på den måten der. Kan jo vente til jeg kommer til kassa. Etterpå sa hun bare "Det er greit" og gikk. Etterpå drev hun å "spionerte" på meg og så generelt veldig sur ut. Noe lignende skjedde meg her en dag. Skulle kjøpe røyk for Mamma og hadde derfor med meg hennes bankkort. Etter at jeg hadde betalt prøvde hun i kassen å dra kortet ut av hendene mine for å se legitimasjon. Det var ikke før etter litt drakamp og at jeg sa det ikke var mitt kort at hun slapp grepet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miora Skrevet 2. mars 2014 #1009 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er faktisk utrolig mange kunder som ikke sjekker selv først. Greit nok det, men hun spurte meg om jeg hadde sett, og jeg sier at jeg har sett. Er det nødvendig da? Hadde de den i 42 eller ikke? Var det hun mente med at de ikke hadde noen store størrelser igjen, de hadde den ikke i 42. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 3. mars 2014 #1010 Del Skrevet 3. mars 2014 En fyr på butikken sa til meg at man blir hyper av sjokolade, og at det ikke var lørdag når jeg handla hos han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miora Skrevet 3. mars 2014 #1011 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg skulle betale for bensinen min, og foran meg i køen sto en mann som skulle det samme. Han som sto bak kassa slenge fra seg til han foran meg "du skal ikke ha noen boller da, ser ut som du hadde hatt godt av det" (altså han var tynn). Ble litt satt ut, og har aldri stoppet der for å kjøpe noe slags mat igjen (jeg er litt tjukk og redd for kommentarer). Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 5. mars 2014 #1012 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Butikkansatte som mistenker tyverier... Når jeg prøver klær, forsøker jeg å holde meg til butikkens policy om maks antall plagg det er lov å ta med inn i prøverommet på en gang. Av den grunn blir det endel turer frem og tilbake mellom prøverommet og butikken. Dette pleier vanligvis ikke å være noe problem, virker det som, men to ganger har jeg opplevd å indirekte bli beskyldt for å stjele! 1) Sist jeg prøvde klær, ble jeg indirekte beskyldt for å stjele. Jeg hadde på meg to topper den dagen, og hadde lagt fra meg den ene toppen i prøverommet da jeg var på vei ut til butikken igjen for å legge noen plagg tilbake/ta inn noen nye. Da jeg kom tilbake, var toppen borte. Jeg spurte personalet om det, og de hadde ryddet den bort i en egen sekk. Greit nok det. Jeg fikk toppen, men jeg måtte svare bekreftende sikkert fire ganger på at det var min topp. "Er du sikker på at det er dine klær?" Omg. Til slutt ble jeg så irritert at jeg bare gikk! Hadde så lyst til å si noe, men fikk meg ikke til det. Håper nesten den butikkansatte leser historien og forstår hvilken tabbe hun har gjort. 2) Dette skjedde en gang for mange år siden. Da var det ei butikkansatt som gikk inn i prøverommet mens jeg var på vei for å legge på plass noen plagg som ikke passet, og hadde meg med noen flere plagg. Hun så ganske paff ut da vi møttes i prøverommet, der jeg var på vei inn og hun var på vei ut... Jeg kommer aldri til å glemme det! Jeg forsøkte jo bare å være pliktoppfyllende. Så hva mener dere butikkansatte man skal gjøre, da, når man prøver klær? Merk at jeg er typen som legger klærne tilbake som jeg har prøvd! Blir så oppgitt, forstår godt at folk kan foretrekke å shoppe på nett selv om jeg ikke er typen til det selv ;-) Endret 5. mars 2014 av student86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. mars 2014 #1013 Del Skrevet 5. mars 2014 Har jeg funnet klær som passer tar jeg de med på runden. Jævla kjipt om jeg kommer tilbake også har en annen person tatt prøverommet. Folk har jo null problemer med å sette ut både sekker og vesker om det står i et tomt rom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 5. mars 2014 #1014 Del Skrevet 5. mars 2014 Har jeg funnet klær som passer tar jeg de med på runden. Jævla kjipt om jeg kommer tilbake også har en annen person tatt prøverommet. Folk har jo null problemer med å sette ut både sekker og vesker om det står i et tomt rom! Det jeg pleier å gjøre, er å dra forhenget for prøverommet før jeg går slik at folk skal se at det er "opptatt." Men vet ikke hvor lurt det er, har bare tenkt at det er vanlig å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 5. mars 2014 #1015 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Er riktignok i utlandet, nærmere bestemt Frankrike. Her er de veldig strenge på etikette og høflighet. Litt uvant for meg, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg og en venninne var på et loppemarked. Typ veldig stort, mye spennende å se. Så vi var begge i vår egen verden, det var stille og litt bakgrunnsmusikk. Man blir i sånt humør hvor man bare vil utforske loppene og skattene. Så går vi inn i en butikk/bod, venninnen min 2-3 meter foran meg. Så sier damen bak et bord "*ettellerannetpåfransk* bonjour mademoiselle!" i streng tone. Venninnen min ser forundret på henne og smiler til henne. Jeg følger etter, og fordi jeg er i kikke-modus snakker jeg lavt og sier "bonjour". Det hører ikke madamen. "*noemerpåfransk* MADEMOISELLE, BONJOUR!" og vi sier begge samtidig "bonjour!", og ler nervøst. Jeg sier det igjen, siden vi sa det samtidig, og det kanskje var utydelig. (Altså, her har jeg hilst på den sure dama tre ganger...!). OG SÅ ser hun stygt på meg og mumler noe om høflighet på fransk, og da blir jeg utålmodig og sur og sier "I told you "bonjour" three times already...!" og da begynner hun å "Æddabædda three times blæ blæ!". Hva søren liksom? Vi snudde brått på hælen og bestemte oss for ikke å legge igjen noe penger der. Edit: .... Og vi sa ikke "au revoir!" Endret 5. mars 2014 av Upadiela 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 6. mars 2014 #1016 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Jeg følger etter, og fordi jeg er i kikke-modus snakker jeg lavt og sier "bonjour" Her ligger feilen hos deg. Du snakket lavt, og din respons kan sammenlignes med at en eldre dame smiler og sier "god formiddag" til deg, og at du mumler "halla" tilbake. Kanskje ikke uhøflig for den gjengse fjortis å si "halla", men man vet bedre og tilpasser seg omgivelsene. Endret 6. mars 2014 av kaprifolen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 6. mars 2014 #1017 Del Skrevet 6. mars 2014 Her ligger feilen hos deg. Du snakket lavt, og din respons kan sammenlignes med at en eldre dame smiler og sier "god formiddag" til deg, og at du mumler "halla" tilbake. Kanskje ikke uhøflig for den gjengse fjortis å si "halla", men man vet bedre og tilpasser seg omgivelsene. Nei, det er jeg egentlig uenig i. Ja, jeg sa det først stille, ja, men så rettet jeg det opp, men da hørte hun faktisk ikke etter, men heller hisset seg mer opp (rettet mot min venninne, senere mot meg). Jeg synes ikke at snakke lavt er det samme som å mumle, og jeg sa ikke noe tilnærmet "halla", men faktisk "god dag" tilbake. Og hun var ikke en eldre dame, heller. Alt sammen skjedde i løpet av 5 sekunder, det høres kanskje litt annerledes og mindre spontant ut når man leser det. Jeg står på mitt, for jeg stod igjen med følelsen av at jeg ikke var ønsket, liten forståelse for turister og andre kulturer, og pgså rett og slett en klype sur-kjerringhet. Vi gjorde så godt vi kunne å tilpasse oss, og smilte hele tiden, de fleste klarer å forstå at vi er utlendinger, og ler med oss når vi gebrokkent ser hei. Det er vel ikke sånn man skal føle seg etter en handletur? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallie Skrevet 11. mars 2014 #1018 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg står på mitt, for jeg stod igjen med følelsen av at jeg ikke var ønsket, liten forståelse for turister og andre kulturer, og pgså rett og slett en klype sur-kjerringhet. Vi gjorde så godt vi kunne å tilpasse oss, og smilte hele tiden, de fleste klarer å forstå at vi er utlendinger, og ler med oss når vi gebrokkent ser hei. Det er vel ikke sånn man skal føle seg etter en handletur? Synes det er bedre at du faktisk forsøkte jeg, verre med de 14 - 15 åringene på butikken hvor jeg jobber som ikke har forstått at det er høflig av dem å si "hei" etter at jeg har sagt det. Der får jeg bare tomme blikk tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnuffe Skrevet 11. mars 2014 #1019 Del Skrevet 11. mars 2014 Idag slo rema mannen inn det grønne eplet som et gult DU MÅ SENDE INN EN KLAGE, SLIK BEHANDLING SKAL MAN IKKE TÅLE 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. mars 2014 #1020 Del Skrevet 11. mars 2014 DU MÅ SENDE INN EN KLAGE, SLIK BEHANDLING SKAL MAN IKKE TÅLE Kanskje han er fargeblind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå