Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, han hørtes jo bare herlig ut Fantomina!! Skulle ønske jeg hadde opplevd han :) (Fjernet den forrige kommentaren da det ble i overkant utleverende om hvem det var) Men tenker det ikke er så farlig med Bunnprismannen hvis han tom hadde fanpage på facebook ;) Da er det vel bare positiv oppmerksomhet :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Som tenåring kjøpte jeg meg ny datamaskin med scanner (er nesten 15år siden nå). Alt fungerte først, men etter en stund begynte scanneren å lage rare lyder å sluttet å virke. Jeg var livredd for å levere inn scanneren hvis det ikke gikk på garantien, så prøvde alt jeg kunne selv for å få den til å virke før jeg tok den inn. Jeg leverte den inn til en mannlig ansatt som sansynligvis bare så en tenåringsjente som antageligvis ikke hadde peiling på hvordan utstyret skulle brukes. Så i en utrolig nedlatende tone sa han at han skulle ta den inn å teste den for bare å se at den virket som normalt, så jeg kunne bare komme tilbake om ett par timer å hente den igjen.

Jeg visste den ikke virket, men torde ikke si noe siden jeg var veldig sjenert. Men gikk ikkee tilbake. Etter 3 uker hadde jeg ikke hørt noe, så stakk innom butikken siden jeg allikevel var i området. Hadde utrolig flaks, siden scanneren faktisk ble levert mens jeg var der. Det viste seg at den hadde en feil som ikke kunne repareres, så jeg måtte få en ny.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om en gang jeg skulle kjøpe mer RAM til PC-en min. Jeg er oppegående på sånt, så jeg visste hva jeg skulle ha og hvor mye det kosta, så jeg gikk i nærmeste datasjappe og spurte om de hadde sånn og sånn RAM. Joda, det hadde de, og fyren fant fram det jeg skulle ha. Så blir han stille, ser på meg en stund, og spør i en ekstremt nedlatende tone: "Men vet DU hvordan man setter inn RAM da, lille venn?".

Jeg svarte for meg også. "Ja, jeg legger brikken på toppen av skjermen og venter på at den skal begynne å virke." Så betalte jeg og gikk.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte for meg også. "Ja, jeg legger brikken på toppen av skjermen og venter på at den skal begynne å virke." Så betalte jeg og gikk.

jeg hadde gitt mye for å sett uttrykket på fyren da :icon_lol:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde gitt mye for å sett uttrykket på fyren da :icon_lol:

Han så egentlig bare irritert ut, hvis jeg ikke husker helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle levere tilbake en defekt gave vi fikk for en uke siden.

Først lurte de på om jeg kanskje ikke hadde greid å finne på-knappen? Deretter hadde jeg kanskje ikke behersket helt dette med å sette inn batterier på egen hånd?

Da det viste seg mot alle odds at jeg faktisk hadde både funnet knapp og satt inn baterier, innrømte de at den nok var i stykker, ja, og de hadde fått endel reklamasjoner...

Neste punkt var dype sukk og hoffing, for de hadde ikke flere igjen, så hva i all verden skulle de gjøre daaaaaa....??

"Jeg vil ikke ha en ny", sa jeg. "Det er jo så dårlig kvalitet".

Men hvordan i all verden skulle det gå, de hadde jo ikke flere, så hun ante ikke hvordan hun skulle kunne vite hva den kostet. Den brilliante kollegaen hennes kom på at de kunne ringe en annen butikk for å høre om de hadde flere på lager der. Ja, lurt! Endelig skjedde det noe mer produktivt enn sukk og hoff!

Og, jada, den andre butikken hadde flere igjen, sa hun. "Ja....?", sa jeg.

"Så da kan du jo dra til den butikken for å høre hva den koster, og så kan vi ordne bytting etterpå!" *føle seg lur*

På dette tidspunktet begynte jeg å bli skikkelig irritert. Hadde stått der og sost i over tyve minutter.

"Du kunne ikke bare spurt hva den koster da du snakket med den andre butikken, da? Veldig tungvint løsning du kom med, synes jeg".

"MEN JEG HAR JO IKKE STREKKODE!!", ropte hun fortvilet. På dette tidspunktet sto det tre bak kassen og klødde seg i hodet av forvirring over dette uoverkommelige byttekravet mitt. Men de fikk til slutt tak i prisen. Som de nektet å fortelle meg...

"Men da blir det jo litt vanskelig for meg å vite hva jeg kan bytte i...?".

"Neida, vi skal si ifra hvis det er for høyt beløp på det du velger".

Altså... Mest kompliserte reklamasjonen jeg har vært borti.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Ja, greit, er enig i at man skal takke for pengene når man får de i hånden. Det skjer mindre og mindre nå; de fleste betaler med kort, og ellers så har vi også CashGuard for mynter... Så er egentlig det mindretallet som betaler med sedler (i de butikkene som har CashGuard) hvor man har muligheten til å takke for penger man får. La ikke merke til mangelen på "takk" i den situasjonen du opplevde. Men ellers syntes jeg den var helt grei.

Selv opplever jeg at kunder vanskelig vet hva de skal si de gangene jeg sier "takk" feks etter handelen - skal de si "værsågod" tilbake? Da blir det fort bare en drøss med "takk" på begge sider.

Jeg opplever ofte at ansatte takker for betalingen uansett om det er kontant, med kort eller via cashguard. Synes det er høflig og fint og svarer "sjøl takk" e.l. i en blid tone. Har også hørt andre kunder gjøre det samme og synes ikke det høres rart ut.

Jeg har en Coop Prix i nærheten av jobben min der jeg av og til pleier å kjøpe lunsj, men den ene ansatte der er så utrivelig at jeg har sluttet å handle der så lenge han står i kassa. Jeg har lagt merke til at han er verdens hyggeligste mot godt voksne og spesielt pensjonister men skikkelig surpomp mot yngre mennesker. En gang jeg sto i kø var han i i strålende humør og sprudlet, skravlet og lo til pensjonistene som sto i kø foran meg. Med én gang det ble min tur var det som å slå av en bryter og mannen gikk rett i surmodus. Jeg pleier alltid smile og si hei og er generelt en blid person. Likevel fikk han akutt surfjes og sa ikke stort annet enn hva varene kostet og spurte om jeg hadde medlemskort. På vei mot enden av båndet for å pakke varene mine mistet jeg ved et uhell et papir (en gammel handlelapp) ut av lomma mi. Jeg merket ikke dette men fikk et skarpt "Jeg tror du mistet noe på gulvet!" etterfulgt av et rimelig strengt blikk. Jeg plukket det opp, smilte og spøkte med at den var så stille at jeg ikke hørte den datt i golvet. Da svarte han "nei det var det den ikke var, jeg hørte godt at den traff gulvet", fremdeles med skarp stemme og et surt blikk. Vel, takk for at du insinuerer at jeg forsøpler butikken med vilje :roll:

Jeg har nesten lyst til å spørre han en gang om hvorfor han blir så sur når han ser meg. Begynner nesten å lure på om jeg har en ond tvilling som stikker innom og plager ham jevnlig så han har lagt ansiktet mitt for hat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på polet her en dag og skulle kjøpe vin. Fikk såvidt kommet meg inn i butikken før en ansatt kommer springende mot meg, tar tak i lommeboka mi og tar ut kortet (??) for å sjekke leg.

Greit nok det at det skal være strengt, men syns det var direkte frekt å gjøre det på den måten der. Kan jo vente til jeg kommer til kassa.

Etterpå sa hun bare "Det er greit" og gikk. Etterpå drev hun å "spionerte" på meg og så generelt veldig sur ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på polet her en dag og skulle kjøpe vin. Fikk såvidt kommet meg inn i butikken før en ansatt kommer springende mot meg, tar tak i lommeboka mi og tar ut kortet (??) for å sjekke leg.

Greit nok det at det skal være strengt, men syns det var direkte frekt å gjøre det på den måten der. Kan jo vente til jeg kommer til kassa.

Etterpå sa hun bare "Det er greit" og gikk. Etterpå drev hun å "spionerte" på meg og så generelt veldig sur ut.

What? Det hadde jeg klaga på, de skal vel for pokker ikke ta lommeboka di!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det hadde jeg klaga på, de skal vel for pokker ikke ta lommeboka di!

Ja, jeg ble litt satt ut, så der og da tenkte jeg bare "Hva faen?" og orka ikke å si noe. Er sjelden på polet, men det for da være grenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ble litt satt ut, så der og da tenkte jeg bare "Hva faen?" og orka ikke å si noe. Er sjelden på polet, men det for da være grenser...

Send inn klage, og skriv du var veldig redd for at du ble rana!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo helt på trynet. Og særlig at hun sjekka før du hadde tatt med noen varer til kassa. Du kunne jo vært på handletur etter fancy eplejuice og alkoholfritt øl for alt det hun visste. Jeg synes også du burde sende en klage.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vekke-tråden-historie: Jeg jobber i dagligvarebutikk og var vel egentlig litt dum forleden dag.

Snakket med en kunde om trening og sa" Jammen det har du jo bare godt av". Virket som han ble litt fornærmet, men han var bare så søøøt. Vet aldri hva jeg skal si når kjekke mannfolk kommer innom. Blir skikkelig nervøs :rodme: Håper han ikke tok seg så nær av det :)

Endret av Pepperbiff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å ta med hva ansatte på restaurant sier også?

Vi skulle ut å spise her om dagen og gikk inn på et lite sted vi har vært en del ganger tidligere. Vi sa hei til servitøren og ettersom det ikke er noe bordplassering, fant vi oss et bord og satte oss ned for å vente på at servitøren skulle komme med menyen.

Vi satt der en stund og ventet, mens servitøren snakket med venner og de andre ansatte..

Til slutt kommer hun bort til bordet vårt og sier småfrekt:

"Har dere tenkt til å bestille eller?"

Vi: "ja, altså vi har jo det, men vi har jo ikke fått noen meny".

Egentlig skulle vi jo sagt: nei, vi har bare tenkt å sitte her vi... :rolleyes:

Hun: "Ja, ok, skal hente en meny jeg da".

Etter litt mer svinsing frem og tilbake kommer hun med en meny.

Det tok en evighet å bestille og en evighet å få betalt. Men vi har aldri sett henne der igjen senere, så hun fikk nok ikke jobbe lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg blir litt småsprø av ene damen som jobber på butikken i nærheten. Hun gjør en grei nok jobb som kassadame men når det kommer til Post i butikk mangler hun tydeligvis opplæring. Eller eventuelt noen skruer.

Jeg har opplevd to ganger at postbudet har lagt lapp i postkassa mi om at brevsendingen min må hentes på post i butikk siden den er for stor til postkassa. Riktignok er det litt slurvete av vedkommende å bare skrible ned adressen min og "henvis til hyllenr A3" på en sånn duplikatmeldingslapp av typen "Har du gløymd noko?" da det finnes egne lapper for brevsendinger som ikke går i postkassa, men denne dama skjønner bare ikke konseptet med brevsendinger. Problemet hennes er at hun ikke skjønner bæra når pakken jeg skal hente ikke har strekkode. Hun prøver fortvilt å finne strekkode og når jeg sier at dette er en brevsending uten sporing som har havnet hos dem fordi den ikke går i postkassa mi, og at den bare skal leveres ut til meg, ser hun bare dumt på meg. Det blir et helt styr der hun tusler frem og tilbake mellom disken og posthylla med et tomt blikk og sjekker flere ganger på PCn deres om hun kan finne pakken i systemet. Først leser hun opp navn og adresse som står på lappen og spør om det er meg. Ja sier jeg og så tusler hun bort til hylla, finner pakken og kommer tilbake mens hun stirrer dumt på pakken og lappen jeg har gitt henne. Så spør hun plutselig hva navnet mitt er. Navnet hun nettopp har spurt om det er meg. Jeg gjentar navnet, litt oppgitt, og hun sier at hun er nødt til å spørre men ber ikke om legitimasjon. Så sier hun at hun ikke kan levere den ut uten å registrere den som utlevert og tilkaller hjelp fra noen andre. Jeg gjentar til neste ansatte at dette er en brevsending uten sporing og at den derfor ikke har noen strekkode som kan scannes. Så ender det til slutt opp med at jeg får pakken levert ut av den andre ansatte mens hun dama fremdeles ser veldig mistenksomt på meg.

Det verste var nå sist når jeg fikk pakke fra Iherb, sendt på billigste måte uten sporing. Hun fant pakken på hyllenummeret som oppgitt på lappen jeg ga henne og denne gangen hadde pakken strekkode. Faktisk to strekkoder, og ingen gikk an å scanne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger hun scannet begge strekkodene og ristet oppgitt på hodet mens hun så spørrende på meg. Heldigvis kom det en annen ansatt og leverte ut pakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassadame: skal du ha kvitering?

Jeg: nei takk ,trenger ikke det

Kassadame: her har du den

Hvorfor spørre når hun ikke hører etter svaret, jeg pleier og snakke høyt og tydelig , så det var ikke problemet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...