Gå til innhold

Julekonfekt


Gjest Gjest_Kari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*

Hei!

Jeg skal lage litt diverese sorter konfekt til jul, og gi bort til venner og familie. Lurer derfor på om noen har noen tips til glass/esker jeg kan legge konfekten i? Har funnet noen fine glass på Åhlens, men passer best hvis man bar skal ha 1 type konfekt i. Skal jo lage flere sorter, så er kanskje best med esker?

Alle tips tas imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel kanskje ikke konfekt i så måte; men ett år laga jeg 'appelsinstriper' dyppa i sjokolade. Skar bort skallet (passa på å ikke få med det hvite på appelsinen) i passe tykke 'strimler'. Kokte de så i sukkerlake, la til tørking og dyppa i smelta sjokolade. Namme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike appelsikkonfekter er gode Scorpina, men det var vel ikke oppskrifter trådstarter spurte om?

Jeg har også vært å sett på Åhlens, Hemtex, Granit osv. Jeg har ganske mange som skal få, så jeg ville finne noe som var ganske rimelig. Jeg kjøpte noen fine kakebokser med julemotiv på Nille, de koster 10 kroner stykket. Kanskje litt mye å fylle hele med konfekt, så legger julekaker i halvparten(en sort ingen andre har) og konfekten pakket i en cellofanpose i den andre halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kari_*

Kakeboks var jo en kjempegod ide!! Da skal jeg på Nille imorgen og se på dem:) Tusen takk! Og takk for oppskrift også, den høres veldig god ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fine de, men det var de jeg brukte i fjor. Så derfor ble det kakebokser på meg i år. De kan jo mottakeren bruke senere selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel kanskje ikke konfekt i så måte; men ett år laga jeg 'appelsinstriper' dyppa i sjokolade. Skar bort skallet (passa på å ikke få med det hvite på appelsinen) i passe tykke 'strimler'. Kokte de så i sukkerlake, la til tørking og dyppa i smelta sjokolade. Namme!

Er det skallet man spiser da? *dum*

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...