Gå til innhold

julepresang


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For de fleste går det vel litt tid fra barnebarna blir konfirmert til man får oldebarn.. ;)

Å slutte å kjøpe gaver til tanteunger er i alle fall vanlig på den alderen. Og barnebarn blir gjerne redusert til "voksengave" i stedenfor "barnegave".

Jeg gav selvstendig gave fra meg til besteforeldrene fra jeg var i tennårne, så jeg hadde blitt både overrasket og skuffet om jeg ikke fikk noe "tilbake". Men barnebarn som ikke gir egen gave til besteforeldre når de er 15 synes jeg det er letter å kutte.

Dette blir uansett en vurderin hver enkelt må ta for sin familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Margareth_*

Jeg har aldri hørt om det før ... så jeg er vant til at besteforeldre og oldeforeldre gir så lenge de lever ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min slekt, på begge sider, gir besteforeldrene til barn og barnebarn til døden skiller dem ad ;)

Vi har derimot en avtale at man bare gir til nevøer/nieser til de er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som gjør det sånn, selv om jeg synes det er en dum skikk. Heller en liten gave hele livet enn å plutselig slutte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har et aldersprang på 25 år fra yngste til eldste barnebarn ,så begynner jo oldebarna å komme til.

Jeg synes også barnebarn er nærmere.

og de gir gaver til sine besteforeldre selv,fine gaver.

men nå vil de slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tulletussa

Jeg har alltid fått gaver av mine besteforeldre. Da jeg var lita jente fikk jeg ofte gaver, i form av noe som var kjøpt inn, klær el. liknende. Ellers får jeg nå penger jul og bursdag, og dette har jeg vel fått i over 10 år snart. (Jeg er snart 22) Penger som gave fra besteforeldrene mine synes jeg er helt supert. Flott gave til meg og lettvint for dem. :)

Jeg feirer jul med mine besteforeldre, så syntes det hadde vært litt rart om det ikke var julegaveutveksling mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som som slutter å kjøpe julepresang til barnebarn når de blir konfirmert/voksne.

kjøper heller til oldebarn?

Vi er ikke stor familie, og kontakten med mange har vert sånn litt langt mellom.

Hvorfor viste jeg ikke. Jeg hadde besteforeldre som jeg aldri fikk noe til, hverken jul eller bursdag. Særlig hun var et krevende menneske, har jeg forstått i voksen alder. Hun likte ikke min mor, men ville gjerne på besøk å få oppvartning. barnebarna var hun ikke glad i. Kun sin sønn.

jeg var til venner og så hvor mange pakker de ville få til jul og jeg var trist. tenkte at kansje får jeg fra besteforeldre i år. niks. hadde tante og onkel i samme hus, heller ikke de ga noe. jeg passet deres barn veldig ofte. tenkte i år, kansje de gir noe......Mine foreldre kompenserte for manglende fam. med gaver, men begrenset seg pga pengene på den iden.

Så jeg gir masse til barnebarn,tantebarn osv........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min mors familie så slutter barna å få gave fra tanter/onkler det året de blir konfirmerte, vi er en svær familie og det ville kostet en formue om man skulle gi en gave til absolutt alle... De voksne gav ikke gave til hverandre så lenge de har små barn, men vet at nå som de fleste kun har voksne barn at de gir gave til hverandre. Bestemor har kjøpt gaver til alle barnebarna/oldebarna hele tiden, jeg fatter ikke hvordan hun har råd til det!

I min fars familie så har vi fått gaver hele veien, men det er fordi vi kun er 5 søskenebarn og dermed blir det ikke samme utgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...