Gå til innhold

Nei takk til reklame.....

Nanaluanna

Anbefalte innlegg

du kan reservere deg mot dette på aftenpostens hjemmeside. Da får du hverken gratis Aften eller de daglige reklameinnstikkene i Aftenposten. Etter at jeg gjorde det har alle i etasjen gjort det samme :) så herlig å slippe all reklamen på dørmatta når jeg kommer hjem, spesielt når jeg har vært ute å reist :)

merk imidertid at det tar opptil 4 uker fra du registrerer deg til registreringen får virkning.

Jeg har virkelig prøvd alt - ligger inne med all verdens reservasjoner og sperringer. Har også snakket med dem mange ganger - oig hver gang lover en hyggelig mann eller dame at NÅ skal det være slutt. Men etter 4-5-6 ganger så slutter man å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg føler selv at dette er helt håpløst. Vi får reklame både i postkassa og på dørmatta (bor i blokk), selv om BEGGE er merket med "nei takk til reklame" klistremerkene. Posten sier bare at det ikke er de som distribuerer disse, men hvem da? Og hvor skal jeg klage?

Grønn hverdag foreslår å klage til forbrukerombudet og Postens kundeservice, og det har jeg også gjort.. Posten vil ikke ta ansvar for dette.

Ser at det er flere både på diskusjon.no og på kvinneguiden.no som irriterer seg over dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler selv at dette er helt håpløst. Vi får reklame både i postkassa og på dørmatta (bor i blokk), selv om BEGGE er merket med "nei takk til reklame" klistremerkene. Posten sier bare at det ikke er de som distribuerer disse, men hvem da? Og hvor skal jeg klage?

Grønn hverdag foreslår å klage til forbrukerombudet og Postens kundeservice, og det har jeg også gjort.. Posten vil ikke ta ansvar for dette.

Ser at det er flere både på diskusjon.no og på kvinneguiden.no som irriterer seg over dette..

I de fleste tilfellene er det nok Norpost og Aftenposten som er de skyldige (saerlig naar det ligger paa doermatta). Posten har relativt stort fokua paa aa ikke gi reklame til de som ikek skal ha. paa den andre siden kan det jo hende du har et tilbakestaaende postbud :fnise:

i noen tilfeller er det ogsaa butikkene som sender ut egne bud, vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir menighetsblad regnet som reklame? Får nemlig det i postkassa innimellom, med giro inni.

Og vi har et veldig fint og tydelig neitakk-klistremerke på postkassen vår. (Så forresten at de delte ut slike på kiwi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir menighetsblad regnet som reklame? Får nemlig det i postkassa innimellom, med giro inni.

Og vi har et veldig fint og tydelig neitakk-klistremerke på postkassen vår. (Så forresten at de delte ut slike på kiwi)

Nei - i følge menigheten hos oss er det ikke reklame - men noe vi trenger - og selvfølgelig burde være glade for å få... :roll: - enten vi er medlemmer av kirken eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - i følge menigheten hos oss er det ikke reklame - men noe vi trenger - og selvfølgelig burde være glade for å få... :roll: - enten vi er medlemmer av kirken eller ikke.

Heldigvis er papirbosspannet bare en meter fra postkassen...

Vi fikk kaviar for et par dager siden også. Hva om ingen av oss liker kaviar og vi derfor har Neitakk-lapp på postkassen vår så vi skal slippe å få ekle, små kaviartuber pakket inn i hauger av plast i postkassen vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Min bestefar opplevde det motsatte: han mistet menighetsbladet da han satte opp "nei, takk reklame". Siden han vil ha dette bladet, forsvant klistremerket fort ned igjen og han får derfor store mengder reklame som går rett i søpla. Ikke enktel dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...