Nightingale Skrevet 9. februar 2007 #1 Del Skrevet 9. februar 2007 Vi har hatt slike lapper på postkassen lenge, og det har virket fint. Posten er flinke til å respektere lappene. Noen jeg imidlertid ikke er så fornøyd med, er utleveringen av reklamebilag på dørmatta. Dette har jeg gjort for å slippe unna: *Jeg har festet Uadressert reklame - nei takk!-klistremerke på døren, og prøvd å flytte det til ringeklokken for å se om det hjelper at den heller henger der. *Jeg har sendt 2 mail til aftenposten (Jeg vet ikke om det er de som leverer all reklamen, men de leverer i all fall ut aftenposten BOLIG, noe jeg ikke trenger ettersom jeg nettopp har kjøpt bolig). De har lovet å ta det opp med budene, jeg har presisert hvilken etasje og hvilken side jeg bor på. *Jeg har stoppet hittil 2 bud og sagt at vi ikke skal ha reklame. Hva mer skal jeg/ kan jeg gjøre? Er det flere som har dette irriterende problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. februar 2007 #2 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Dette strevde vi også med tidligere. Lappen på postkassen fungerte veldig bra, vi har aldri fått uadressert reklame i postkassen. Derimot fikk vi minst annenhver dag uadressert reklame på døren. Vi hang en lapp på døra om at vi ikke ønsket dette, den ble totalt oversett. Vi laget en stor A4-side med samme beskjed, og den ble fremdeles oversett, men vi ante jo ikke hvem vi skulle snakke med og å stå på lur og vente på et bud ble bare dumt (og vi var dessuten sjelden hjemme når de kom), så vi lot nå lappen henge og etter lang tid begynte etterhvert mengden å avta. Det er et par år siden nå og vi har vært reklamefrie hele tiden. For et par mnd siden tok vi ned lappen og har fremdeles ikke fått reklame. Endret 9. februar 2007 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 9. februar 2007 #3 Del Skrevet 9. februar 2007 Vi hadde samme problemet, Og jeg sa fra pent og høflig til de som var ansvarlig for utdeling av reklamen. Og på vinterstid har jeg forståelse for at det kan være vankelig å se klistrelappene under snø og is. Så jeg ventet og håpet at det ville gi seg. Litt nå og da kunne jeg jo alltids leve med så lenge jeg slapp postkassen stappfull av reklame flere ganger i uka. Men det blir ikke bedre. Ikke før jeg enkveld så reklamebudet, vrengte opp ytterdøra og kjeftet han huden full ( var en smul PMS, sliten og vondt i hodt.Ergo... meget kort lunte....) Etter det har det ikke kommet noe reklame. Stakkars fyr, han så helt vettskremt ut.Han må jo ha trodd jeg var fullstendig spik, sprøyte gal...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 9. februar 2007 #4 Del Skrevet 9. februar 2007 Vår lappfunka ikke før husker jeg. Vi ringte posten å prøvde å snakke de til litt fornuft flere ganger. Så plutselig stoppa det. Nå, når jeg har tatt bort lappene, og faktisk vil ha reklame, kommer den ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 10. februar 2007 #5 Del Skrevet 10. februar 2007 Aftenposten leverer kun reklamen som ligger inni avisen, og den tror jeg neppe du får dem til å stoppe, da dette pakkes inn i avisene på trykkeriet i Nydalen, før de sendes ut i verden. Bolig-delen er faktisk en del av avisen (ergo - du betaler for den), og inneholder redaksjonelt stoff i tillegg til boligannonsene, så den tror jeg heller ikke de kutter ut for deg. I de øvrige delene av avisen er det krav til hvor mye redaksjonelt stoff det skal være i forhold til antall annonser, men i Bolig (som tross alt bare kommer torsdag og lørdag) tar de med alle boligannonsene de har. "Løsreklame" er det egne firmaer som deler ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 10. februar 2007 #6 Del Skrevet 10. februar 2007 Arg, jeg føler at jeg også har gjort "alt" for å bli kvitt uønsket reklame på dørmatta. Jeg har lapp både på postkassen og døra, men det hjelper ikke. Jeg har også skrevet heller irriterte mail til både Jernia og Elkjøp, de verste synderne. Jernia skulle skjerpe prosedyrene (yeah right!). En annen gang skrev jeg en mail til forbrukerombudet, men også de fikk samme svaret om skjerping av prosedyrer. Gr! At det skal være så vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2007 #7 Del Skrevet 10. februar 2007 Har lapppå postkassa og den gjør jobben sin enn så lenge. Heldigvis får vi ikke reklame på dørmatta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. februar 2007 #8 Del Skrevet 10. februar 2007 Vår lapp fungerer helt som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 11. februar 2007 #9 Del Skrevet 11. februar 2007 Vi har postboksadresse, og får dermed all posten vår i postboks på det lokale postkontoret, og da kan vi velge om vi ønsker uadressert reklame eller ikke. Det vil vi selvfølgelig ikke, og vi får det heller aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 11. februar 2007 #10 Del Skrevet 11. februar 2007 Tips: Norpost leverer ut myyye reklame, send mail/ring de og si at hvis det er de du får reklame av så skal dere ikke ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightingale Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 12. februar 2007 Aftenposten leverer kun reklamen som ligger inni avisen, og den tror jeg neppe du får dem til å stoppe, da dette pakkes inn i avisene på trykkeriet i Nydalen, før de sendes ut i verden. Bolig-delen er faktisk en del av avisen (ergo - du betaler for den), og inneholder redaksjonelt stoff i tillegg til boligannonsene, så den tror jeg heller ikke de kutter ut for deg. I de øvrige delene av avisen er det krav til hvor mye redaksjonelt stoff det skal være i forhold til antall annonser, men i Bolig (som tross alt bare kommer torsdag og lørdag) tar de med alle boligannonsene de har. "Løsreklame" er det egne firmaer som deler ut. ← Har ikke abbonement på aftenposten, så da synes jeg ikke det nødvendig å gi meg boligannonsen deres. Det hadde vært noe annet hvis jeg faktisk abbonerte på avisen. Jeg har bedt dem om å slutte med det, og det har de jo egentlig sagt at de skal da. Hvis det i så fall er et eget firma som deler ut reklamen jeg mottar hver dag, må de jo i så fall da levere BOLIG da. Jeg kan prøve å huke fatt i reklamebudet hvis jeg hører han i dag. Jeg skal være hjemme så kanskje jeg hører han når han går forbi. Da får jeg i all fall vite hvem han jobber for. Så får jeg ringe reklamefirmaet hvis det er det, og hvis det er aftenposen så får jeg bare sende enda en mail. Da får jeg begynne å henge opp lapp på døra også, kanskje en stor à la Arkana. Takk for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 12. februar 2007 #12 Del Skrevet 12. februar 2007 Lappene våres virker som regel, men vi merker fort om det er en vikar på ruta vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 12. februar 2007 #13 Del Skrevet 12. februar 2007 Nightingale: Sorry, da misforsto jeg deg... Det burde ikke være noe problem å stoppe det når du ikke abonnerer, det er jeg helt enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. februar 2007 #14 Del Skrevet 14. februar 2007 Vår lapp stanser bare reklamen som kommer med posten. Her jeg bor kommer det også reklameutdelere på døren, og de legger en stabel med gratisaviser og andre annonseblader på dørmatten vår Jeg har tatt noen på fersken noen ganger, pekt på "ingen reklame, takk"-lappen, og bedt dem gi seg, men til ingen nytte. Så lenge vi har bodd her vi bor, har jeg demonstrativt latt alle bladene hope seg opp, men noen ganger blir det jo et problem for oss selv også, så jeg kaster dem etterhvert i papirbosset. Men jeg har ikke ord for hvor irriterende jeg synes det er at de ikke kan respektere "ingen reklame, takk"-merket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 14. februar 2007 #15 Del Skrevet 14. februar 2007 Har festet lappen på postkassen i dag- så nå håper jeg at jeg merker forkjell her (men så har postbudet min en tendens til å legge halve nabolaget sin post i min kasse- så blir vel fortsatt full boks...) Når det gjelder gratisaviser- boligbilag- dm'er (eks elkjøp/jernia) etc fulldistribueres dette og går som regel ut med avisbudet (uavhengig av om du har abb eller ikke). Dersom "nei takk" lappen ikke overholdes er det til avisdistribusjonen du må hendvende deg... En kjapp telefon til lokalavisa vil kunne guide deg på rett vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightingale Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 15. februar 2007 Den dagen jeg var hjemme hadde jeg akkurat vært ute da jeg på vei opp til leiligheten hørte at budet kom. Jeg tenke jeg skulle sjekke hva han gjorde når han så at jeg sto der, og da leverte han ikke reklame på døren vår. Han leverte til de ved siden av. I går og i dag har jeg imdilertid fått reklame igjen, og i dag var det aftenposten BOLIG igjen. Det betyr at budet enten leverer reklame fordi han ikke ser lappen, ikke ser etter eller kanskje ikke husker hvilken oppgang damen som har sagt han ikke skal ha reklame bor i. Jeg sender en ny mail til aftenposten. Jeg får vel henge opp større lapp på døren? Skal jeg kontake forbrukerinspektørene også? Grrrr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattblomst Skrevet 16. februar 2007 #17 Del Skrevet 16. februar 2007 Min lapp virker. Har vanlig postkasse. En stund etter at jeg klistret den opp, regnet det så mye at lappen mistet all fargen sin, og da fikk jeg plutselig mye uadressert reklame igjen- men etter at jeg streket opp teksten med vannfast, svart tusj, ble det slutt på det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 18. februar 2007 #18 Del Skrevet 18. februar 2007 Om man bor i Oslo og får reklame fra Aftenpostens bud og ikke er abonnent så kan man jo alltids begynne å levere det tilbake foran døren (hovedeninngangen) ved Postgirobygget om det passer seg slik. Om en 400-500 gjør det hver dag så får man nok se resultater ganske snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 23. mars 2007 #19 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har en Nei til reklame lapp på postkassen og den virker. Men de leverer fortsatt reklame foran inngansdøren min. Jeg lurer på egentlig hvordan de kommer seg inn i gangen vår, for jeg tror ikke de får utdelt nøkkel til gangen for å levere reklame. Par ganger har de ring på dørklokken for å dele ut sånne store reklamer som biltema katalog og andre kataloger. Men det virker for meg som om de har nøkkel. Eller at noen slipper dem inn regelmessig. Men jeg har sett noen blokker som har en liten postkasse foran inngangen hvor det står reklame med store bokstaver og all reklame som leveres til den blokken blir plassert i den postboksen. Syns det er en grei ordning, for da kan de som øsnker reklame finne den der og de som ikke ønsker slipper å få den. Men personling ønsker jeg å sende den reklamen som leveres foran døren min tilbake til direktøren i den firma det er reklame for. I adressert post. Og skrive en lapp - uadressert reklame ønskes ikke eller noe lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 23. mars 2007 #20 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har aldri prøvd, men jeg har hørt om de som har sendt all reklamen i en eske adressert til de som leverer ut reklamen. Uten porto og avsenderadresse, slik at de får en real straffeporto. *ond* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå