Gå til innhold

Skal arrangere julebord


Gjest Gjest_Pia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*

Jeg har fått ansvar får å arranere julebord for mannen min sitt firma.

Få ansatte (under 10.) Vet ikke hvor mange som kommer enda, men må for allvor begynne planleggingen nå! Blir hvertfall meg og min mann. Fra 2 til 6 stk tenker jeg.

Lokale er greit og maten kjøper jeg inn og to venner av oss lager.

Men, hva slags mat?

Og dessert?

Hva med kaker?

Og ellers underholdning utover kvelden? Denne er verst.. Trenger virkelig tips!

Livredd det skal bli kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lancelotte

Sålenge man har nok drikke blir det nok ikke kjedelig ;)

Hva med karaoke? slik er alltids morsomt.

Av mat ville jeg servert pinnekjøtt, ettersom dette er min favoritt av julematen, og de aller fleste liker dette :)

Kaker... hmm, julekaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mat ville jeg servert pinnekjøtt, ettersom dette er min favoritt av julematen, og de aller fleste liker dette :)

Vet ikke helt om jeg er enig i denne påstanden! Kjenner mange som ikke liker pinnekjøtt...

Jeg ville nok gått for en slags juletapasbord, med lefser fylt med sylte, laks o.l., kjøttboller, kalkunfilet, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt er også min favoritt, men jeg er redd for at det er mange som ikke liker det. Det er ikke noe sikkerstikk nei. Det samme gjelder tapas, det kan bli for utradisjonelt.

Et sikkerstikk er: Ribbe med julepølse, medisterkake og tilbehør. Kanskje gammeldags men tradisjonelt. Det spørs hvor trendy arbeidsplassen er. Om det passer kan selvfølgelig juletapasbord være et alternativ.

Dessert kan også være så mangt. Prøv å tenke ut noe som er lettvindt for dere å lage på forhånd. Riskrem med rødsaus er godt, men ikke alle liker det. Sjokolademoussé er nydelig, det samme er karamellpudding. Begge deler kan lages på forhånd.

Karaoke er en knallgod idé. Ha gjerne et stereoanlegg i nærheten, men forbedet til allsang og ha lagkonkurranse. Har vært med på Singstar-fester flere ganger, og det blir alltid høys stemning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på et "lite" julebord for noen år siden. Det jeg husker best var at vi før middagen fikk utdelt lapper, hvor det sto oppgaver vi skulle utføre under middagen. (Hemmelig for de andre...)

Eks.

Per:

Du skal skåle hvert 5-min.

Trude:

Du skal reise deg hver gang noen skåler.

Sigurd:

Du skal synge en julesang

Petter:

I løpet av middagen skal du si følgende:

• Julenissen er f**n meg sexy.

• Flere som tenner på julenissen her?

• Jeg har en fetisj for reinsdyr.

Siri:

Du skal flørte uhemmet med sidemann/dame.

Det var masse mer, men jeg kommer ikke på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også arangere julebord for 10 stk.

Alle får en velkommstdrikk så blir det julemiddag og riskrem med mandel, god juleøl, vin og akevitt.

Alle får delt ut ett par lodd hver og vi har loddtrekning med gevinster som vin, hjemmebakst o.l.

Se an stemningen for singstar ikke alle som er like begeistret.

Setter fram masse frukt, twist, chips osv som alle kan plukke i utover kvelden :)

Tror dette blir ett koselig julebord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også arrangere julebord for jobben. Vi blir 10-12 stk, og vi skal være hos meg. Maten er bestilt fra catering, og det blir ribbe, julepølse og pinnekjøtt med alt tilbehør. Karamellpudding til dessert. Alt dette er bestemt på forhånd av hele gjengen. Velkomstdrink lager jeg, og alle ankommer en time før maten for å mingle litt. Kaffe og snickerskake senere utpå kvelden. Vin, øl, akevitt, konjakk og likør blir også kjøpt inn, og så har folk med seg litt selv.

Denne gjengen (noen med partner, andre ikke) kjenner hverandre veldig godt, så her er det ikke noen fare for at det blir kjedelig! Vi satser på Singstar utover kvelden, har nettopp fått ABBA-versjonen. Første gang vi prøver Singstar på party, ellers synger vi av full hals til stereoanlegget :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mat ville jeg servert pinnekjøtt, ettersom dette er min favoritt av julematen, og de aller fleste liker dette :)

Pinnekjøtt er den juleretten jeg kjenner flest som absolutt ikke liker. Da ville jeg heller satset på ribbe med julepølse/medisterkaker. Når det er såpass få er det jo også fullt mulig å forhøre seg litt, slik at man lager en meny alle er fornøyde med!

Hei!

Jeg var på et "lite" julebord for noen år siden. Det jeg husker best var at vi før middagen fikk utdelt lapper, hvor det sto oppgaver vi skulle utføre under middagen. (Hemmelig for de andre...)

Eks.

Per:

Du skal skåle hvert 5-min.

Trude:

Du skal reise deg hver gang noen skåler.

Sigurd:

Du skal synge en julesang

Petter:

I løpet av middagen skal du si følgende:

• Julenissen er f**n meg sexy.

• Flere som tenner på julenissen her?

• Jeg har en fetisj for reinsdyr.

Siri:

Du skal flørte uhemmet med sidemann/dame.

Det var masse mer, men jeg kommer ikke på alt.

Sikkert morsomt for noen, men om jeg hadde fått en sånn lapp hadde det ødelagt mye av kvelden for min del. Alle "morsomme" ting man MÅ delta på er generelt en uting synes jeg. Singstar er fint om folk faktisk har lyst. Ellers så holder det vel å spise en god middag med god drikke, uten så mye planlegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*

Takk for mange flotte forslag! :)

Går det ann å leie singstar og ps? For singstar finnes vel kun til ps eller? Og hvilken anbefales? Alderen blir mellom 20 og 40 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert noen du kjenner som har PS og singstar. Det finnes både til PS 2 og 3. Til den aldersgruppen passer det godt med ABBA, 80-tallshits og annen musikk man husker fra egen ungdom.

Nintendo Wii og X-box 360 har også fått syngespill a la singstar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*
Det er helt sikkert noen du kjenner som har PS og singstar. Det finnes både til PS 2 og 3. Til den aldersgruppen passer det godt med ABBA, 80-tallshits og annen musikk man husker fra egen ungdom.

Nintendo Wii og X-box 360 har også fått syngespill a la singstar nå.

Kjenner ingen som har det på ps, kanskje xbox, får spørre litt rundt.

Men hva skriver man på inbydelsen egentlig?

Skal skrive den nå og levere i morgen. Alle vet uansett når det er men koselig å få innbydelse synes jeg. Men aner ikke hva jeg skal skrive..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på julebord i morgen og vi blir under 10 personer. Alle har blitt bedt om å ta med en gave til maks kr 30 som skal pakkes inn på en attraktiv måte. Vi skal etter det jeg har forstått ha gavekrig. Kan komme tilbake til hva det innebærer. En av kollegene lager også quiz, hvor vi da blir delt inn i 2 lag. Har også playstation på lur, men tror vi kommer langt med god mat og drikke.

Synes egentlig ikke det er nødvendig med så mye opplegg, da det oftest er hyggelig å være sammen med kollegene i en annen setting enn vanlig, og med tid til å prate om andre ting enn bare jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg var på et "lite" julebord for noen år siden. Det jeg husker best var at vi før middagen fikk utdelt lapper, hvor det sto oppgaver vi skulle utføre under middagen. (Hemmelig for de andre...)

Eks.

Per:

Du skal skåle hvert 5-min.

Trude:

Du skal reise deg hver gang noen skåler.

Sigurd:

Du skal synge en julesang

Petter:

I løpet av middagen skal du si følgende:

• Julenissen er f**n meg sexy.

• Flere som tenner på julenissen her?

• Jeg har en fetisj for reinsdyr.

Siri:

Du skal flørte uhemmet med sidemann/dame.

Det var masse mer, men jeg kommer ikke på alt.

Jeg var ikke klar over at man risikere sånt på julebord. *grøss*. Vurderer å holde meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var på et "lite" julebord for noen år siden. Det jeg husker best var at vi før middagen fikk utdelt lapper, hvor det sto oppgaver vi skulle utføre under middagen. (Hemmelig for de andre...)

Eks.

Per:

Du skal skåle hvert 5-min.

Trude:

Du skal reise deg hver gang noen skåler.

Sigurd:

Du skal synge en julesang

Petter:

I løpet av middagen skal du si følgende:

• Julenissen er f**n meg sexy.

• Flere som tenner på julenissen her?

• Jeg har en fetisj for reinsdyr.

Siri:

Du skal flørte uhemmet med sidemann/dame.

Det var masse mer, men jeg kommer ikke på alt.

Jeg hadde tolket min lapp som "Du er den kjipe som boikotter dette idiotiske opplegget" Og tenk om kollegaen min begynte å flørte uhemmet med meg? *grøss og gru*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tolket min lapp som "Du er den kjipe som boikotter dette idiotiske opplegget" Og tenk om kollegaen min begynte å flørte uhemmet med meg? *grøss og gru*

Jeg tror de fleste forstår at sånt ikke er moro for alle. Selv hadde jeg syntes det var knall, uansett hvilken setting jeg hadde vært i, mens noen sikkert bare er komfortable med denslags rundt folk de kjenner veldig godt. Andre igjen er kanskje ikke komfortable med sånt i det hele tatt, og det må da være lov å være beskjeden. Det bør jo være lov å droppe det hvis man virkelig ikke vil uten at noen skal merke det, og hvis noen skulle være såpass frekke at de kommenterte det er jo det helt sinnsykt.

Ideen er kjempefestlig for min del, og jeg tror ingen ved sine fulle fem ville ha funnet på noe sånt i en setting der folk ikke kjenner andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror de fleste forstår at sånt ikke er moro for alle. Selv hadde jeg syntes det var knall, uansett hvilken setting jeg hadde vært i, mens noen sikkert bare er komfortable med denslags rundt folk de kjenner veldig godt. Andre igjen er kanskje ikke komfortable med sånt i det hele tatt, og det må da være lov å være beskjeden. Det bør jo være lov å droppe det hvis man virkelig ikke vil uten at noen skal merke det, og hvis noen skulle være såpass frekke at de kommenterte det er jo det helt sinnsykt.

Ideen er kjempefestlig for min del, og jeg tror ingen ved sine fulle fem ville ha funnet på noe sånt i en setting der folk ikke kjenner andre.

Jeg hade nektet uansett hvor godt jeg kjente alle i selskapet. Og jeg er ikke spesielt beskjeden av meg, men jeg simpelten hater selskapsleker. Grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kan jeg rapportere at gavekrigen gikk ut på at vi trillet en terning som gikk på rundgang. Hver som fikk en sekser fikk velge en gave, når alle gavene var tatt, fikk den som fikk sekser "stjele" gave fra de andre. Vi holdt på i 20 minutter, men man bestemmer tiden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...