Gå til innhold

Har fått et mirakel i hus

Cuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kjipt at TR kom. :tristbla: Det er jo alltid et håp fram til den dukker opp, men når den først skulle komme, er det jo like greit at den kom nå, så du slipper å gå og vente. Håper likevel du har en fin helg og koser deg :klemmer:

Jeg liker forresten ønske-syklusen din :fnise: , det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det ikke klaffet denne gangen heller. Godt at du ser fremover til neste PP. Du er heldig som har så og si regelmessig mens. Jeg har veldig uregelmessig mens, og hat bare hatt 3 forsøk på å bli gravid på 6 mnd. Så sjansene mine er på en måte halvert. Så jeg misunner nesten deg :)

Uansett, lykke til i neste PP.

En :klem1: fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at noen stikker innom og skriver litt da! Jeg gjør jo ikke akkurat det selv :fnise:

Victoria85: Huff, det må være utrolig frustrerende å ha det sånn! Føler meg jo ganske heldig som har kommet inn i så bra sykluser så tidlig tross alt. Har jo også ganske korte så slipper å vente like mye som deg og mange andre.

Håper bare ikke jeg har for korte sykluser da. Lutefasen har jo vært ganske kort i forhold til når jeg har testet positivt på EL-tester. Men får ta det som det kommer.

Håper det går seg til for dere fort og at du slipper noen særlig flere sykluser som ugravid :klem:

Denne uka har jeg bestemt meg for å virkelig shine opp her!

Etter at jeg flyttet inn i september har vi bare ryddet "overfladisk" når det har trengtes, men nå vil jeg har litt mer orden her så da må jeg grave dypere :fnise:

Trenger å ha det sånn om jeg skal kunne klare å kose meg ordentlig i huset mitt, så syns nesten det er litt moro egentlig!

Har vært helt alene fra i går og samboeren kommer hjem på torsdag ettermiddag, så ingen forstyrrelser eller noe. Må si jeg koser meg og det er moro å få det akkurat som jeg vil :gjeiper:

Gleder meg til samboeren kommer hjem og får se! Tror han blir veldig fornøyd :jepp:

Tok meg til og med et glass vin i går kveld mens jeg holdt på rundt her og det er ikke umulig at det blir ett i kveld også! :vin::fnise:

Så ser jeg litt på Frustrerte Fruer innimellom. Snart ferdig med sesong 3 og gleder meg til jeg får låne sesong 4 av venninna mi! Elsker den serien! :hoppe:

Og så blir jeg litt påvirket av Gaby da.. :fnise: Ho er jo så pen og jeg vil gjerne ha alle klærne hennes!!

Denne uka med TR er en liten pause for hodet mitt også føler jeg. Blir lite babytanker faktisk og tror man trenger det innimellom når det ikke er så lett å få det til å klaffe. Blir vel tidsnok "babypsycho" igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrooolig deilig å ha tid og gåpåmot til å shine og ordne sånn! De (få) gangene det skjer her synes jeg er det så fantastisk digg, og så blir man jo så fornøyd! :hoppe:

Kjenner igjen den pausetingen med tanta. Man trenger de avbrekkene har jeg skjønt. :ler: Hater henne likevel da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det altså! :D Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått gravd i alle skap og sånt her enda. I det ene rommet har vi bare "kastet" inn mye av det jeg kom med. Var dumt av oss å ikke rydde opp i det og sortere med en gang, men ble bare sånn.

Men nå skal jeg vite hvor ALT er og jeg skal ha et ordentlig system på hvor jeg skal gjøre av duker, sengetøy, gardiner osv :gjeiper:

Kvitter meg med en del også da. Var noen forferdelige blondeduker og sånne ting der, som jeg aldri kommer til å bruke :fnise:

Samboeren har sagt at jeg bare skal få vekk alt jeg ikke vil ha, tror han bare er glad til :)

Hehe.. Nei, ho er ikke akkurat noen god venn av meg!

Hadde vært bra om vi kunne slappet av med babytankene når hun ikke var her også! Kanskje jeg skal prøve på det..? Innille meg at hun er her ellers i syklusen også..

Sikkert lett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut å få ryddet skikkelig opp. Det burde jeg også gjort på gjesterommet vårt. Alt som ikke får plass noe annet sted, blir bare stuet vekk der. Nå kommer snart Mamma på besøk, så jeg får vel rydde skikkelig opp jeg også snart :) Klesskapet vårt kunne også trengt en god opprydning :)

Jeg forstår også tanken om at TR-uka er en pauseuke. Deilig å ikke bare tenke babylaging hele tiden. Selv om TR-ukene er ganske sjeldne hos meg da. :)

Nå har jeg forresten oppdatert min egen dagbok også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet til siste rydde-for-meg-selv-dagen! Samboeren kommer hjem i ettermiddag, og barna kommer litt senere igjen! Så da blir det full fart :gjeiper:

Blir koselig å snakke med folk igjen da, ikke bare kattene :ler:

I natt drømte jeg at vi hadde fått en sønn også! Husker han lignet på samboeren, men samboeren var egentlig ganske stygg i drømmen og det var babyen også :babygutt:

Huff..

Men så fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve å amme litt, for det hadde jeg glemt å kommet i gang med - et par dager etter fødselen liksom. Og babyen drev å sa "mamma" og greier, gikk unna her se :fnise: Så skulle jeg finne noe å skrive på da, og tlfnr. til sykehuset for litt ammeveiledning.

Skjønner ikke at jeg kan drømme sånn når det er så langt i fra virkeligheten og mitt syn på det!? Jaja.. litt underholdene hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cuba :vinke:

Flink du er! Så deilig med ordentlig opprydding! Har noen skuffer og skap hjemme nå som egentlig bare er midlertidig lagringsplass for masse rot, kanskje jeg skal la meg inspirere av deg og få ordnet opp i det? Er jo så deilig når det først er gjort, men skikkelig tiltak å få satt i gang. Føler meg på en måte litt mer ryddig til sinns, når det er ryddig rundt meg. :)

Frustrerte fruer er gøy! Orker ikke å følge med på tv (hender jeg er litt trøtt om kvelden :gjeiper: ), så sparer meg til det kommer ut på dvd. Tror jeg har kommet så langt at jeg skal begynne på sesong 4. Husker jeg syns sesong 3 sluttet veldig spennende, så jeg gleder meg til å se fortsettelsen. Jeg blir også litt påvirket av Gaby. :fnise:

Håper du har det bra og at du får en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Ja, er veldig deilig altså! Foreldrene våre kommer til lørdag også, så det ga meg vel et lite spark i baken. Men måtte ha gjort det snart uansett da :P

Må si jeg er spent på besøket altså. Første gangen de treffer hverandre :regn:

Men tror nok det går bra! Svigermor kan være litt "spesiell" da. Veldig hyggelig og ikke noe vondt i henne sånn sett, men har sagt ting tidligere som har såret meg litt. Ang. samboerens fortid. Fortalt morsomme historier fra dagen han giftet seg med eksen osv.

Håper bare ho sparer seg for sånne ting når mamma og pappa er der, tror de hadde blitt mer lei seg på mine vege enn jeg selv hadde blitt.

Men ho har blitt mye bedre de siste månedene da. Har sagt hun er glad i meg og vi feriet jo julaften der. Har egentlig fått et godt forhold :)

Og hun har nok bare sagt sånne ting uten å tenke seg om. Vanskelig å sette seg inn i min situasjon sikkert også. Det er jo visse ting jeg prøver å "fortrenge" om jeg skal være lykkelig med dette livet :)

Men sånn er det jo med alle. Går man å plager seg selv med kjærestens fortid blir man vel gal med tiden.

Men barna skal være her og ene broren til samboeren skulle komme så det løser vel opp stemningen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få noen sånne spark bak, kunne trengt et selv. ;)

Oi, blir spennende med svigerforeldre som skal møtes for første gang. Lykke til! Får håpe svigermor klarer å oppføre seg pent og ikke komme trekkende med gamle historier. Skjønner at det ikke er noe hyggelig, verken for deg eller dine foreldre. Høres ut som hun er litt spesiell (er ikke det litt typisk svigermødre ;) ), men godt dere har et bra forhold nå. Med barn tilstedet, blir nok stemningen litt løsere. Hvor gamle er ungene?

Mine svigerforeldre bor i Sverige, så min familie har bare truffet dem en gang. Husker jeg var ganske nervøs i forkant, men det gikk jo fint. Det er mange år siden, så neste gang de skal treffes blir sikkert like spennende.

Ha en fortsatt fin dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er typisk det! hehe.. Ingen er like perfekt som mamma :ler:

Jenta blir fire i april og gutten blir seks i juli! :) Så snart skole og greier på han. Rart at samboeren har så store barn. Han er jo bare 25 selv :fnise:

Hehe.. Ja, det blir jo det da! :P

Vi bor jo i Sverige selv, så det er ikke så lett å få våre familier til å treffes heller. Bor en time fra mine foreldre og ca. to fra hans. Mine foreldre bor på midten :) Så da er det begrenset hvor mange ganger de får truffes. Håper neste gang blir i barnedåpen til babyen vår :rødme:

Fortsatt fin dag du også :)

(Deilig med noen KG-pauser mellom ryddingen) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor jo i Sverige selv, så det er ikke så lett å få våre familier til å treffes heller. Bor en time fra mine foreldre og ca. to fra hans. Mine foreldre bor på midten :) Så da er det begrenset hvor mange ganger de får truffes. Håper neste gang blir i barnedåpen til babyen vår :rødme:

:rødme: Krysser fingrene for at det blir neste gang de møtes. :)

Håper du har en fin kveld, Cuba. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var enda en helg overstått og jeg sitter her i det store huset helt alene.

Men i morgen drar jeg til Norge og blir hos foreldrene mine til torsdag morgen.

Må se om jeg finner noe klær for helgen, da vi skal på temafest. Glitter & Glamour, noe jeg tror blir veldig moro! Har laget en tråd under "Klær og sko" om tips til antrekk. Sliter litt med fantasien :fnise:

Men gleder meg til å pynte meg opp skikkelig! Får ta meg en tur på H&M og kjøpe inn masse perler og greier!

Ellers har vi hatt en koselig helg! På lørdag hadde vi bedt foreldrene våre på middag, så da traff de hverandre for første gang! Det gikk veldig bra egentlig! :) Virket som de kom bra overens! Så da er jeg vel ikke så veldig bekymret for neste gang. Kommer nok til å invitere dem på grilling en gang til sommeren eller noe, så da blir det nok et par treff før barnedåp ja ;) hihi..

Vi var blitt enige om å ikke gjøre så mye ut av Valentinesdagen, men jeg ville kjøpe noe likevel. Kjøpte en fin gavepose og en kjøleskapmagnet som fortale hvor mye jeg elsket han. Hadde jo tenkt å putte noe mer oppi posen, men glemte det egentlig litt :sjenert::fnise:

Men gikk veldig bra likevel da og jeg fikk frokost på senga :rødme:

I går tok vi med barna ut på tur! Var kjempedeilig å komme seg ut litt, det må vi gjøre mer av. Er jo så bra for oss alle sammen! :)

Kjørte bil mot hytta til foreldrene mine, helt til snøen satt en stopper for oss. Derfra gikk vi resten, ca. 15-20 min med to barn på slep :fnise:

Da vi kom fram fant vi ut at isen på vannet var såpass tykk at vi kunne gå over til den bitte lille øya rett på utsiden. Der tente vi opp bål, grillet pølser og drakk kakao. Herlig :P

På vei tilbake skled vi litt på isen før vi ruslet tilbake mot bilen.

Da barna fant ut at vi skulle møte mammaen dems på vei hjem ble det litt sure miner, særlig fra sønnen! De ville nemlig hjem til oss for der var det så store istapper! Det var virkelig helt krise og han gråt og hylte nesten hele veien tilbake.

Han kan bli veldig sint og lei seg noen ganger og er nesten utrøstelig stakkar, men de var nok veldig slitne også etter en moro og fin dag ute med oss :)

Begynner å bli veldig glad i barna, men føler det er feil av meg på en måte :forvirret:

Jeg er jo liksom en (ond) stemor og de er ikke mine. Derfor kan jeg ikke bli glad i dem. Inni meg vet jeg jo at jeg er en trygg og god person ovenfor dem, og samboeren min vet jeg er glad i dem.

Men likevel føles det nesten litt flaut å innrømme det, og tørr ikke si det til noen andre. Ikke barna heller.. :tristbla:

Er dette normalt da? Det er jo ikke noe galt i å bli glad i barna til sin samboer. Og de blir jo også søsken til mine fremtidige barn.

Jeg VET jo at det er kjempebra at jeg er glad i dem, men likevel er jeg redd for hvordan folk skal reagere.

Sikkert bare en uvant situasjon for meg, som vil gå seg til :)

Ellers er det vel snart tid for testing etter EL :gjeiper: Kjenner jeg begynner å komme litt på babytanker igjen!

Må finne ut når EL kom sist PP i forhold til mine utregninger. Så jeg ikke går glipp av den. Ellers er det vel ikke så mye å få gjort noe med. Samboeren kommer ikke hjem før torsdag, og kjenner jeg oss rett blir det nok litt :sengekos: da.

Men hadde kanskje vært bra å vente til fredag også? Så man får spart opp maksimalt i forhold til EL.

Men får se an på EL-testene :)

Nå ble det mye her.. Får blir flinkere til å oppdatere hver dag. Det heter jo faktisk dagbok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cuba :vinke:

Høres ut som du har hatt en veldig koselig helg. Så deilig med bål, pølsegrilling og kakao. Man burde absolutt gjøre sånt oftere. Jeg er i alle fall utrolig dårlig på det, men de gangene det skjer, setter jeg veldig stor pris på det. :Nikke:

Kan skjønne følelsene dine når det gjelder barna. Jeg har ingen erfaring på det området selv, men tror jeg kanskje ville vært redd for å ta noen andres "rolle" og derfor bli litt reservert til å begynne med, men det er jo bare hyggelig og positivt at du er glad i dem, og det tror jeg nok andre rundt vil synes også. :)

Godt å lese at møtet mellom svigerforeldrene gikk bra. Det pleier jo gjøre det, men likevel er det litt skummelt første gangen. Godt å få det overstått, tenker jeg. :)

Spennende med EL-tider snart! :duskedame:

God tur hjem til Norge, og lykke til med forberedelser til Glitter&Glamour-fest. Høres gøy ut! :hoppe:

Og ja, det heter dagbok, så du får nok oppdatere litt oftere. ;) Jeg har savnet skrivingen din i helga. :)

Ha en fin kveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Happy Feet :goodbye: Imponert over at du klarte å komme deg gjennom hele teksten her! Fortjener :smilyblomst:

Har ikke vært så flinke til det vi heller akkurat nei. Men tenkte å gå til innkjøp av noen ordentlig turklær etterhvert og da blir det kanskje litt morsommere :P

Ja, det er nok noe i det. Og kanskje nesten mer det at jeg er redd hva andre skal tro/føle. Men når jeg tenker etter kan jeg ikke komme på ett menneske som kunne ha syntes det er teit eller negativt :gjeiper:

Ha en fin kveld du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hei og hopp! :)

Først og fremst vil jeg bare si at jeg ikke synes det er rart å få en glad-i-følelse i stebarn. Jeg synes det er veldig positivt jeg! Er ikke alle som klarer å ha det slik! :)

Så over til brød-oppskrift! :jepp:

Vi har kun laget brød på 500g foreløpig, så derfor skriver jeg opp den. Så kan jeg heller si i fra når vi har prøvd større brød! ;) Og så er det jo loff da, så det blir nok over på grovbrød når vi får kommet oss på butikken og kjøpt inn frø, mel osv!

Vanlig loff, 500g

245 ml vann

1 ss vegetabilsk olje

350 g hvetemel

1 ts salt

2 ts sukker

1 ts tørrgjær

Et viktig moment er at man skal ha i ingrediensene i samme rekkefølge som oppskriften. Dessuten må det passes på at slik som tørrgjær og lignende ikke er i kontakt med vannet (spesielt om man skrur på maskina på kvelden og timer den inn slik at brødet er ferdig på morgenen).

Min personlige mening er at det kanskje er en smule for mye salt i brødet. Men det er litt individ-avhengig. :)

Lykke til! ;) Bare spør om det er noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...