Cuba Skrevet 23. november 2008 #1 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Har en dagbok fra før, men tenkte jeg skulle lage en egen prøverdagbok siden mye av tankene min dreier seg rundt dette om dagen For å være helt korrekt er vi vel ikke helt i gang med prøving enda, planen er å komme i gang på sydenturen som er 11. januar. Men jeg har "bestemt" meg for å ta en pillefri måned nå, litt for å se hvordan kroppen reagerer. Og kanskje bittelitt for å se om jeg kanskje blir fort gravid Så jeg vil nok regne dette som vår 1. pp. Samboeren har to barn fra før og har ikke hatt like hast som meg med å komme i gang med prøving, men han sier han føler seg klar for en til nå Er vel i dag på ca. dag 2 etter menstruasjon. Blir det dag 2 i syklusen eller regnes det fra første dag av mensen? Ønsker samtidig alle dere andre prøvere lykke til på ferden og håper den blir superkort fra nå Endret 11. mai 2010 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. november 2008 #2 Del Skrevet 23. november 2008 Gratulerer med ny dagbok Håper det klaffer fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 24. november 2008 Så hyggelig med et lite spor da, Imli Nå er samboeren på jobb i Oslo.. Et par timer hjemmefra. Så han bor hos foreldra sine som bor litt nærmere i uken. Særlig siden han jobber mye sent osv. Jeg jobber i samme by som mine foreldre bor, som er en time fra vårt hjem Skal ikke være greit. Akkurat nå er samboeren og jeg bare en knapp time fra hverandre da.. og jeg savner han Selv om jeg "så" han i dag tidlig (natt) før han dro Siden jeg nettopp har sluttet på pillen aner jeg jo ikke noe om syklusen min, og heller ikke om den blir normal med en gang.. Men om jeg går ut i fra at jeg har en syklus på 28 dager har jeg EL til søndag. Uansett (for å bli gravide eller ei) kommer vi til å ha hver dag fra og med torsdag til søndag, så er ikke heeelt umulig at det kan være et lite håp kanskje.. Så blir ufattelig spennende rundt helgen 12.-14. desember!! Nevnte også for samboeren i går at om vi hadde blitt gravide nå kan det hende jeg kunne holdt på jobben jeg har nå til ganske nærme termin. Har fått en "ekstrahjelpstilling" i firmaet jeg var ansatt i før jeg sluttet. De hadde behov for hjelp og jeg er der egentlig til det ikke er noe behov lenger. Noe jeg ikke helt klarer å forstå kan være den nærmeste tiden.. Det hadde passet utrolig bra med tanke på støtte osv under barselpermisjonen, ikke så lett å få jobb når man er gravid regner jeg desverre med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. november 2008 #4 Del Skrevet 27. november 2008 hit til prøvarane. Håpar du får eit kortvarig opphold. Første mensdag er forresten syklusdag 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 28. november 2008 Tusen takk for det Håper virkelig jeg også Ja, tenkte meg egentlig det. Siden man regner EL ca. 2 uker etter første mensdag Og der er jeg nå :gjeiper: Om jeg har så flaks da, at jeg får EL med en gang.. De siste par dagene har jeg hatt litt "kramper" i magen. Sånn leamusaktig. Har hatt det mange ganger før, men kan jo håpe det kan komme i forbindelse med EL også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 29. november 2008 #6 Del Skrevet 29. november 2008 Inne her å legger igjen et spor Må følge med på hva som skjer framover! Lykke til i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 29. november 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Så hyggelig da, og tusen takk for det Endret 29. november 2008 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 8. desember 2008 #8 Del Skrevet 8. desember 2008 Så hvordan går det med prøvingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei mbi002 Må si jeg er dårlig til å oppdatere her inne altså! Prøve å skjerpe meg.. Dagene nå går egentlig med til å kjenne etter symptomer (blir gal) og å vente på at jeg kan teste. Noe jeg forøvrig er veldig usikker på når er. Om jeg tar utgangspunkt i 28-dagers syklus har jeg IKM til helgen en gang. Så har planer om å teste fredag morgen. Er den negativ, prøver jeg igjen på søndag morgen. Men litt før helgen fikk jeg en del slim som kan minne om EL-slim (sorry ) så EL kan også brått ha vært denne helgen en gang. Har en følelse på at den kanskje kan ha vært på torsdag eller fredag. Om det er tilfelle vil jo ikke en eventuell positiv test vise seg før neste helg der igjen. Så får bare se an framover.. Spennende er det hvertfall! Samboeren virker også bare mer og mer klar for barn Nå virker det som han ordentlig gleder seg til vi kan kjenne etter spark og handle babyutstyr. Vi var å sniktittet i går. Morsomt å se litt på hva vi syns er fint osv Håper virkelig vi ikke trenger å vente for lenge før det klaffer! Av symptomer vet jeg ikke om det er så mye.. - Litt ømme brystvorter.. Når jeg klemmer altså.. - På lørdag hadde jeg noen skikkelig "butte" stikk nede på høyre side av magen - Kan innimellom merke en svaaak antydning til kvalme/uggen, men det kan like gjerne være innbilning - Har noen ganger ganske kraftig puls i magen, på undersiden av navelen. Sånn at det nesten er plagsomt - Blir fort kjempefrossen på føttene. Måtte ta beina opp i setet når vi kjørte her om dagen. Jeg var passasjer altså Alt dette kan jo bare være tilfeldigheter, hadde sikkert ikke merket det en gang om jeg ikke hadde kjent etter symptomer. Blir ikke sjokkert om det ikke klaffet denne gangen, men skuffet blir jeg nok desverre Ønsker meg så utrolig en liten spire i magen før jul :rødme: Endret 8. desember 2008 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 8. desember 2008 #10 Del Skrevet 8. desember 2008 Hehehe ja, jeg kjenner jo så absolutt til de symptomene der. Man prøver jo å ikke håpe for mye, men man blir like skuffet dersom det ikke skulle være noe. Blir spennende fremover. Og at dere har vært og småkikket på babyutstyr! Ha en kjempeuke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå er jeg overbevist om at jeg har IKM neste helg! I dag tidlig når jeg skulle bruke armlenene for å liksom reise meg opp på stolen stakk det noe helt sykt nede på høyre side. Det holdt på en stund hver gang jeg strakk meg, lo, reiste meg eller gikk. Vet ikke hva annet dette kan være enn festesmerter Og det passer jo veldig bra med at jeg hadde noe jeg antar var EL-slim forrige onsdag. Håper virkelig dette har klaffet for da er jeg verdens gladeste nisse i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 11. desember 2008 #12 Del Skrevet 11. desember 2008 Det hørtes spennende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneBerit Skrevet 12. desember 2008 #13 Del Skrevet 12. desember 2008 Hær var det spennende! følger spent med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 12. desember 2008 I dag har jeg ikke hatt en så god følelse som jeg har hatt tidligere.. Har ingen symptomer og føler meg ikke i noe godt humør i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 13. desember 2008 #15 Del Skrevet 13. desember 2008 I dag har jeg ikke hatt en så god følelse som jeg har hatt tidligere.. Har ingen symptomer og føler meg ikke i noe godt humør i det hele tatt. Humørsvingninger er jo et symptom på graviditet.... og på pms, men det skriver vi ikke så stort.... satser på at det er det første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 14. desember 2008 Humørsvingninger er jo et symptom på graviditet.... og på pms, men det skriver vi ikke så stort.... satser på at det er det første Hehe.. ja, satser på det Regner vel med at jeg kan få andre pms-symptomer enn jeg hadde da jeg gikk på p-piller.. Ikke at jeg har lagt merke til noen spesielle pms-symptomer i det hele tatt tidligere men Nå håper jeg denne uka går supertfort slik at det blir torsdag og jeg kan teste for alvor! Tviler på at jeg klarer å vente helt til fredag morgen, men jeg skal virkelig prøve! Har vært en helg fyllt med baking, rydding og litt kos og moro, så har ikke hatt mye tid til å tenke så dypt på graviditet og prøving. Har vel ligget der på lur hele tiden og har kjent så smått etter tegn, men deilig å få konsentrert seg om litt andre ting innimellom Har så smått begynt å strikke da! Det er koselig. Tenkte å lære det ordentlig, så jeg kan strikke babyklær etterhvert :D Nå kan jeg bare sånn enkel "skjerf-strikking" :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 15. desember 2008 Da ser det ut til at mensen har kommet og vi går inn i vår 2. pp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 17. desember 2008 #18 Del Skrevet 17. desember 2008 Huff, så dumt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja, det var veldig kjedelig.. Men har kommet over den verste skuffelsen nå og begynner å se litt lyst på neste pp i stedet Nå skal jeg teste ut EL-stripsene mine og se om jeg blir noe klokere på det Denne pp`en har jeg IKM 12. januar tror jeg, og vi drar til Tenerife 11.!! Så enten får jeg ferien i mitt liv, ellers blir jeg rimelig skuffet og får en ferie fyllt med OB-bading osv.. Tenkte jeg skulle prøve å vente med å teste til kvelden 11. eller morgenen 12. Er jeg ikke gravid da, blir jeg jo likevel skuffet når mensen kommer Ser ut til at EL nå blir rett før nyttårsaften, så blir vel en del humping i romjula Litt allright at det fallt seg sånn denne pp`en, ligger jo litt til rette for en positiv test nå syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 18. desember 2008 #20 Del Skrevet 18. desember 2008 Hmm, ja da må dere i romjula Håper det går bedre neste PP, og at dere får en flott ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå