Gå til innhold

Julecd-hvilken er din favoritt?


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Har du en julecd-favoritt? Hvilken? Tenkte å kjøpe meg et par cder, men vet ikke helt hvilke. Er så mange forskjellige, og sikkert mange jeg aldri har hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg få svare flere? ;) Har tre stk som jeg vil dra frem. Den ene er ny for året, så har ikke hørt på den nå og kan jo derfor strengt tatt ikke anbefale.. Men har jo hørt sangene før, så ut fra låtlista utroper jeg den også til en anbefaling! Her er mine tre:

* Diana Krall - Christmas Songs

* Peter Jöback - Jag kommer hem igen till jul

* Christmas Hits - 50 original classics (det er denne som er ny, men som har de gode gamle sangene med Frank Sinatra, Nat King Cole, Bing Crosby, Judy Garland +++ Må jo være bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så vanlig som Mc Music julehits

Der er det en cd med engelske sanger, en med norske og en med barnesanger. Den spilles konstant frem mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er håpløst nostalgisk, så det må være disse to som jeg har hørt på siden jeg var liten: P4 julefavoritter (Fra 1994 tror jeg) og Oslo Gospel Choir: Tusen Julelys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser flere nevner Peter Jöback- tipser om at han har ny cd i år (kom sist uke):

En god jul och ett gott nytt år.

Min favoritt er selvbrent.

Men jeg er veldig spent på den nye jeg fikk på kontoret i stad:

"Time for peace" m/ Trine Rein, Gaute Ormåsen, Nora Foss Al.-Jabri, Knut Anders Sørum og Kor90.

Sitter å hører gjennom den nå- så langt deilig å høre på!

Årets nye Oslo Gospel Choir- "En stjerne skinner i natt" var en skuffelse- intet nytt, bare nyinnspilt i en kirke!

Endret av Reveal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter sammen min egen jule- CD. Det pleier jeg å gjøre hvert år, men i år fant jeg igjen den fra i fjor, som jeg er veldig fornøyd med :) Det går i engelskspråklig for min del, med artister som Frank Sinatra, Bing Crosby og Dean Martin, men også Mel and Kim, Chris Rea, Elvis osv. Når denne settes på blir det jul, selv om det bare er november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Fizgeralds gamle juleplate er en evig slager. Ellers blir det ikke jul uten juleplata til Harry Connick, jr. og juleplata til The Real Group. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Händels juleoratorium og Prøysens jul er et must for min del. Ellers har jeg en gammel McMusic God jul og godt nyttår. Der er det en cd med norske julesanger og en med utenlandske.

Og på lillejulaften må jeg bare høre Julekveld i skogen på radio... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører mest på Peter Jøback - Kommer hem igjen til jul. Og så hører jeg mye på Alle Julefavoritter- God jul og Godt Nytt år.

En sang må jeg høre og det er : Julekveld i skogen med Rolf Just Nilsen. Mimre.......herlig sang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...