Nótt Skrevet 9. desember 2008 #141 Del Skrevet 9. desember 2008 God morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Eg var sikker på at denne natta kom til å bli slitsom, sidan I. sov så mykje i går. Men utrulig nok sovna ho allerede kl 11 i går kveld, og ho sov heile natta! Eg amma henne eit par gangar i natt, og begge gangane sovna med ein gang etter amminga. I tillegg sov ho i si eiga seng heile natta! Me stod opp kl 9 i dag tidleg. Ei super natt! Tydeleg at I. ikkje har nokon døgnrytme enda, når ho sovnar til så utrulig forskjellige tider kvar kveld/natt. Og det virkar jo ikkje som om det har noko å seia kor kor fort ho roar seg om kvelden, om ho søv mykje eller lite på dagtid. Men eg hadde ikkje akkurat hatt noko imot om nettene heretter kunne ha blitt lik fine som det denne natta var. Endret 9. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. desember 2008 #143 Del Skrevet 9. desember 2008 Godt at nettene går bedre! Har funnet ut det samme som deg jeg også; spiller tydeligvs ingen rolle hvor mye de sover på dagen og kvelden. Noen dager sover de mye, andre dager lite. Veldig forskjellig, foreløpig er ingen dag lik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #144 Del Skrevet 9. desember 2008 I dag har eg og I. reist inn til foreldra mine, og me blir her til torsdag. Mannen min er på kurs i eit par dagar, så då fann eg ut at det var greit å ta en tur. Mora mi var så glad for å få sjå vesle I. igjen. Ho synst det var så lenge sidan sist ho hadde sett I., og hadde sakna henne masse. Koseleg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 9. desember 2008 Godt at nettene går bedre! Har funnet ut det samme som deg jeg også; spiller tydeligvs ingen rolle hvor mye de sover på dagen og kvelden. Noen dager sover de mye, andre dager lite. Veldig forskjellig, foreløpig er ingen dag lik! Ja, det er akkurat det eg har erfart også! Ingen natt og ingen dag er lik - og det er umulig å vita på forhånd korleis natta blir, ut frå korleis I. har sove på dagtid. Godt å høyra at det er andre som opplever det same. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 9. desember 2008 #146 Del Skrevet 9. desember 2008 Håper denne natta blir god også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 9. desember 2008 #147 Del Skrevet 9. desember 2008 Lever meg lett inn i babytilværelse igjen jeg, når jeg leser dette, og enda mer da jeg så bildene! Hun er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #148 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Håper denne natta blir god også Denne natta vart litt slitsom, iallfall fram til I. sovna. Ho grein og var urolig i heile går ettermiddag og kveld, så ho måtte bærast rundt mesteparten av tida. Sov ikkje i det heile tatt på ettermiddagen og kvelden. I. haldt det gåande heilt til kl 2 i natt, før ho endeleg sovna ved puppen min. Etter det sov ho godt resten av natta, og det gjorde ei utslitt mamma også. Lever meg lett inn i babytilværelse igjen jeg, når jeg leser dette, og enda mer da jeg så bildene! Hun er nydelig! Takk for det! Ja , ho er jo så skjønn, lille gullet mitt. Endret 10. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 10. desember 2008 #149 Del Skrevet 10. desember 2008 Apropos bæresjal og sånn, vi prøvde med mei tai-en første gang da han var ganske rolig, det vil si at han ikke skrek, men hadde åpne øyne og var våken og rolig. Han syns nok det var litt rart i begynnelsen, og han begynte å bli litt urolig det første gangene etter en stund. Men nå liker han seg godt oppi der, og det er utrolig mye lettere å bære ham slik enn i armene våre. Håper du får orden på det etterhvert, så blir det nok litt enklere. Har du tenkt noe på babysvømming? Jeg lurte litt på Vannkanten, men sendte også en mail til Vestkantsvømmerne, de hadde svømmekurs før på Loddefjord, men vet ikke om de har sluttet med det. De har iallfall ikke svart. Syns vannkanten er dyrt nok, men hadde vært kjekt likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nea Skrevet 10. desember 2008 #150 Del Skrevet 10. desember 2008 Høres ut som om dere har det flott til tross for litt lite søvn til tider. Det bedrer seg vel etter hvert Gleder meg til det er min tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #151 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Apropos bæresjal og sånn, vi prøvde med mei tai-en første gang da han var ganske rolig, det vil si at han ikke skrek, men hadde åpne øyne og var våken og rolig. Han syns nok det var litt rart i begynnelsen, og han begynte å bli litt urolig det første gangene etter en stund. Men nå liker han seg godt oppi der, og det er utrolig mye lettere å bære ham slik enn i armene våre. Håper du får orden på det etterhvert, så blir det nok litt enklere. Har du tenkt noe på babysvømming? Jeg lurte litt på Vannkanten, men sendte også en mail til Vestkantsvømmerne, de hadde svømmekurs før på Loddefjord, men vet ikke om de har sluttet med det. De har iallfall ikke svart. Syns vannkanten er dyrt nok, men hadde vært kjekt likevel. I dag har eg faktisk prøvd bæresjalet på nytt, og denne gangen var det vellykka. I. var trøtt då eg la henne opp i sjalet, og ho sovna så fint då eg hadde lagt henne på plass i sjalet. Synst nesten det var litt skummelt, for ho forsvant heilt inni sjalet - men det såg ut som om ho hadde det fint, sidan ho sov så søtt. Vei ikkje om ho låg heilt slik ho skulle, så eg får trena meg meir på å leggja henne riktig på plass i sjalet. Viss I. er like fornøyd med å liggja i sjalet som ho var i dag, så kjem eg nok til å bruka det mykje. For det var herlig å ha hendene fri - og sleppa å gå rundt med I. i armane heile tida, for då får eg ikkje gjort nokon ting. Eg trur nok det er smart å leggja henne i sjalet når ho er rolig, ja - iallfal dei første gangane, til ho blir vant med det. Veit ikkje heilt om det kjem til å bli noko babysvømming på oss. Det høyrest jo veldig kjekt ut, men eg er litt skeptisk til kloren i bassenget - og babyane blir jo dukka heilt under vatn på babysvømminga. Likar ikkje heilt at I. skal få klor i ansiktet, for eg har ein følelse av at det ikkje er så bra for babyar. Men eg lurer på å ta med I. i åpen barnehage etter kvart. Og så har eg lyst til å gå på babysang, babymassasje e.l. med henne. Endret 10. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #152 Del Skrevet 10. desember 2008 Høres ut som om dere har det flott til tross for litt lite søvn til tider. Det bedrer seg vel etter hvert Gleder meg til det er min tur! Ja, me kosar oss veldig! Sjølv om me har slitsomme dagar og netter innimellom, og det er veldig travelt å vera nybakt mamma - så er det også kjempekoselig. Så du kan absolutt gleda deg til det blir din tur, ja. Ingenting er bedre enn å få vera mamma til ein skjønn liten baby, som er berre din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. desember 2008 #153 Del Skrevet 10. desember 2008 Så deilig at det gikk fint med bæresjalet i dag. Jeg har tenkt å bruke bæresjal når vi kommer så langt at vi har en liten en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #154 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja eg er så glad for at I. roa seg så fint i bæresjalet i dag. Håpar det fortset slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #155 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Uff, dette har vore den desidert verste natta me har hatt så langt. I. grein og var veldig urolig i heile går ettermiddag og kveld - og ho sovna ikkje for natta før klokka var mellom 4 og 5 i natt. Og det versta var at ho hylte og skreik noko heilt forferdelig omtrent heile tida. Vanlegvis pleier ho å roa seg når me bærer rundt på henne, men i natt var det ingenting som hjalp. Tydeleg at ho hadde vondt i magen, for ho skreik intenst same kva me gjorde. Eg og mora mi bytta på å bæra rundt på henne. Eg synst så synd på den vesle jenta mi som grein så veldig, og eg ikkje kunne gjera noko for å få henne til å slutta å grina. Fekk vondt langt inni meg av å sjå på at godjenta mi ikkje hadde det bra. Samtidig var det vanvittig slitsomt å gå rundt med ein skrikande baby i timevis, midt på natta. Er så redd for at I. har fått kolikk. Så ille som det var i natt, har det aldri vore før. Håpar så veldig at det ikkje fortset slik - både for vår del, og ikkje minst for vesle I. sin del. Endret 11. desember 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. desember 2008 #156 Del Skrevet 11. desember 2008 Huff a mejen.... Håper virkelig ikke at det er kolikk!! *krysser fingre og tær* Hun er ikke bare urlig fordi dere ikke er hjemme da? S var veldig urolig de fleste nettene som vi var hos mamma og pappa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 11. desember 2008 #157 Del Skrevet 11. desember 2008 Eller kanskje det er noe du har spist? Vi hadde også en slitsom natt i natt. Sovnet ikke før i 5 tiden vi heller... Hun hylgren riktignok ikke, men sutret mye og ville ikke sove. Hørte det romlet skikkelig i magen hennes, og slapp noen heftige prumper.. Ikke at det hjalp da. Jeg mistenker den store glasset med oboy jeg drakk i går kveld som synderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #158 Del Skrevet 11. desember 2008 Huff a mejen.... Håper virkelig ikke at det er kolikk!! *krysser fingre og tær* Hun er ikke bare urlig fordi dere ikke er hjemme da? S var veldig urolig de fleste nettene som vi var hos mamma og pappa... Nei, får jammen ikkje håpa det er kolikk - for mange fleire slike netter som me hadde i natt, veit eg rett og slett ikkje om eg taklar. Eg vart så utrulig stressa og lei meg når I. grein så masse i natt, og det ikkje var noko som helst me kunne gjera for å roa henne ned. Det var ufattelig slitsomt å høyra på slik intens skriking i timevis, og grusomt å sjå at lille I. hadde det så vondt. Kjente at eg vart heilt stressa av alt saman, og til og med då eg våkna i dag tidleg hadde eg den same stressfølelsen i kroppen - som ein klump i brystet. Ikkje noko kjekt! Trur ikkje det har noko å seia at me var heime hos foreldra mine, for ho pleier ikkje å reagera på det at me er andre plassar enn heime. Eller kanskje det er noe du har spist? Vi hadde også en slitsom natt i natt. Sovnet ikke før i 5 tiden vi heller... Hun hylgren riktignok ikke, men sutret mye og ville ikke sove. Hørte det romlet skikkelig i magen hennes, og slapp noen heftige prumper.. Ikke at det hjalp da. Jeg mistenker den store glasset med oboy jeg drakk i går kveld som synderen. Ja, eg mistenker faktisk at det kan vera noko eg har ete! Håpar faktisk at det er det, for då er det iallfall ei forklaring på at I. skreik så masse natta som var. Og det går jo isåfall greit an å gjera noko med, ved at eg lar vera å eta det som I. reagerer på! Det er verre om det er kolikk, for då hjelper det liksom ingenting, same kva eg gjer. Eg har nemlig tenkt på om det kan ha vore noko mat eg har ete, som I. reagerte på og fekk vondt i magen av. For det var tydeleg at ho hadde vondt i magen natta som var, for det romla ein god del i magen hennar. Kvelden før eg reiste heim til foreldra mine, lagde eg heimelaga pizza - som eg og mannen min koste oss med. Det var ganske mykje løk i pizzaen, og eg åt masse. Eg drakk også ein del brus. Kan det vera det I. har reagert på? Første natta heime hos foreldra mine var nemlig også I. ganske urolig heile ettermiddagen og kvelden, og sovna seint. Men det var heilt klart verst denne siste natta, for då skreik I. sånn som ho aldri har gjort før, i time etter time. Kan det sitja så lenge i, viss eg har ete noko som I. reagerer på? Eg har passa på å ikkje ete noko "skummel" mat når eg har vore heime hos foreldra mine - så det einaste eg kan koma på at kan ha gitt I. magevondt, er løken i pizzaen + kolsyra i brusen eg drakk måndagskvelden. I dag har heldigvis I. vore mykje roligare. Ho har sove masse i dag. Tippar ho er heilt utslitt etter forrige natts skriking! Og utrulig nok ligg ho i senga si og søv no! Ho sovna rett etter at eg hadde amma henne i kveld, og me la henne i senga si i 11-tida. Og jammen søv ho fortsatt, og me har ikkje høyrt ein lyd frå henne enda. No skal eg også gå og leggja meg, så kryssar eg fingrane for at I. har tatt kvelden allerede. Det ville ha vore fantastisk, etter den ekstremt slitsomme natta me hadde i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. desember 2008 #159 Del Skrevet 11. desember 2008 Håper det var pizza'n og brusen som var årsaken til skrikinga til I. Og at det er over for denne gang nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 11. desember 2008 #160 Del Skrevet 11. desember 2008 Håper virkelig denne natta blir bedre da! Og at det er pizzaen og brusen du spiste som gjorde henne så urolig! Lillesøs hadde kolikk og det var ikke noe gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå