Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 24. februar 2009 #162 Skrevet 24. februar 2009 Unnskyld, men jeg skjønner ikke! Dommerne har flere ganger kalt henne falsk, Miss America, at hun bærer en maske, at hun virker fake, at hun er for sexy, for hoochie. Også velger de henne som vinner? Ja, hun er vakker, hun har en vakker kropp. Men jeg synes langt ifra at hun er den beste av dem. Og da teller jeg med alle i denne sesongen altså. Hun vant vel fordi det var på tide at en plussize vant, trur jeg da. Jeg har lenge visst at Whitney skulle vinne og syns det er moro å følge med på serien for å se hva det er som gjør henne til en vinner. Det er ikke bestandig jeg skjønner hvorfor, og denne gangen skjønte jeg ikke helt hvorfor det var disse tre som ble igjen til slutt.
trulta_ Skrevet 24. februar 2009 #163 Skrevet 24. februar 2009 Kan hende de ikke har vist all skryttet hun fikk? I Norge viste dem vel ikke mye av det skryttet som Martine fikk. Tror kanskje hun gikk forbi Anya pga catwalken.
Kylling Skrevet 24. februar 2009 #164 Skrevet 24. februar 2009 Jeg tror hun vant fordi det er veldig politisk korrekt at en plus-size-modell vinner en modellkonkurranse. For øvrig må jeg si at det er snodig at i den norske versjonen var det ei (Christina?) som fikk beskjed om å slanke seg (og hun var jo tynn!), mens i USA ses det omtrent som positivt at man har litt former. Snodig, men også bra.
Fantomina Skrevet 24. februar 2009 #165 Skrevet 24. februar 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Brukernavn Skrevet 24. februar 2009 #166 Skrevet 24. februar 2009 Jippi! Whitney er en naturlig skjønnhet, og fint at en plus size model endelig vinner Enig!
Gjest Stor Skrevet 24. februar 2009 #167 Skrevet 24. februar 2009 spiller ingen rolle om det er politisk korrekt eller ike, dama er jo kjempeflott.
Gjest Bond Skrevet 24. februar 2009 #168 Skrevet 24. februar 2009 Hun er muligens flott, men hun tok jo ikke så gode bilder? Hun var heller ikke så mye flinkere enn andre (om hun var det i det hele tatt) på catwalk. Jeg synes det er helt utrolig rart mtp kritikken hun har fått og bildene hun har tatt. Hun hadde jo heller ikke forvandlet seg fra Miss America til noe annet. Jeg personlig synes Anya var den eneste som så ut som en modell, som poserte som modell og som tok bilder som så ut som modell-bilder. Det at hun er en av de få som faktisk har fått jobb etterpå sier jo sitt også.
thumbalina Skrevet 24. februar 2009 #169 Skrevet 24. februar 2009 Jeg personlig synes Anya var den eneste som så ut som en modell, som poserte som modell og som tok bilder som så ut som modell-bilder. Det at hun er en av de få som faktisk har fått jobb etterpå sier jo sitt også. Er nok derfor Whitney vant... politisk korrekt - og hun passer inn i Seventeen imaget og covergirl.... de visste nok at Anya var god nok til å klare å få innpass i motebransjen på egen hånd (med den bagasjen hun nå får med seg pga showet) mens Whitney er en type skjønnhet som ikke motebransjen/catwalk verden setter pris på av seg selv... supermodellene er ikke lengre pene - men ser ut som spesielle kleshengere... de som er naturlig søte og sjarmerende passer ikke inn i catwalkverden.. det er ikke skjønnheter de skal ha.. det er levende kleshengere.. (utenom victorias secret - de bruker mange pene modeller i tillegg til kleshengerene)
Gjest Bond Skrevet 24. februar 2009 #170 Skrevet 24. februar 2009 Er nok derfor Whitney vant... politisk korrekt - og hun passer inn i Seventeen imaget og covergirl.... de visste nok at Anya var god nok til å klare å få innpass i motebransjen på egen hånd (med den bagasjen hun nå får med seg pga showet) mens Whitney er en type skjønnhet som ikke motebransjen/catwalk verden setter pris på av seg selv... supermodellene er ikke lengre pene - men ser ut som spesielle kleshengere... de som er naturlig søte og sjarmerende passer ikke inn i catwalkverden.. det er ikke skjønnheter de skal ha.. det er levende kleshengere.. (utenom victorias secret - de bruker mange pene modeller i tillegg til kleshengerene) Men fordi motebransjen ikke setter pris på kommersiell look må en sånn kåres til Top Model? Skulle man heller ikke satse å bli Miss America i stedet? Dette heter jo Americas Next Top Model. Da kunne jeg anta at det kåres en vinner som har mest potensiale som modell, ikke en som er politisk korrekt. Men jada, det er jo tv. Btw, jeg synes de fleste supermodellene er veldig pene. I tillegg var Anya utrolig vakker, absolutt ikke noe mindre vakker enn Whitney.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #171 Skrevet 24. februar 2009 For øvrig må jeg si at det er snodig at i den norske versjonen var det ei (Christina?) som fikk beskjed om å slanke seg (og hun var jo tynn!), mens i USA ses det omtrent som positivt at man har litt former. Snodig, men også bra. Det er egentlig to forskjellige ting. Christina er jo i utgangspunktet en slank jente, men hadde spist usunt og trent lite og derfor blitt ganske kvapsete. Whitney er derimot større av natur, men relativt fast i fisken. Hun er jo ment som plussizemodell, mens Christina var med for å være en av de slanke. Hun var rett og slett ikke stor nok til pluss size.
Glynis Skrevet 24. februar 2009 #172 Skrevet 24. februar 2009 Whitney kommer aldri til å få en eneste jobb under Paris/Milan fashion week, det er det jo ingen tvil om. Nå er jo ikke Tyra Banks en klassisk catwalk/high fashion-modell selv, det føler jeg gjenspeiler mange av valgene hun tar når det gjelder hvem hun liker. Allerede i første sesong av serien var det jo ingen tvil om at Elyse var mer riktig som en klassisk modell en Adrienne og Shannon. Adrienne har jo blitt realitystjerne og Shannon gjør mer kommersielle modelljobber, mens Elyse har vært på forsiden av Harper's Bazaar. Jeg synes Whitney var superfalsk, men hun var jo en typisk amerikansk jente. Det har kanskje noe med at jeg er europeisk og foretrekker modeller som ser europeiske ut, men Anya og Katarzyna var de eneste jeg synes var 'riktige' for konkurransen.
Gjest LanaLane Skrevet 24. februar 2009 #173 Skrevet 24. februar 2009 katarzyna er visst også ettertraktet og har fått modellkontrakt med Elite Management hun også
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #174 Skrevet 24. februar 2009 Noen som vet hvorfor Anya har den håpløse østeuropeiske aksenten når hun snakker hvis hun er oppvokst på Hawaii?
Gjest dalieo Skrevet 24. februar 2009 #175 Skrevet 24. februar 2009 Noen som vet hvorfor Anya har den håpløse østeuropeiske aksenten når hun snakker hvis hun er oppvokst på Hawaii? Leste at hun er opprinnelig russisk, og prøver å herme etter hawaii-dialekter, og derfor blir det en merkelig kombinasjon. Må forresten si meg enig i at Whitney ikke er en supermodell i ordets rette forstand, men Top Model-vinnere blir jo aldri det uansett? Virker som de lenger bak i rekken oftest får mer profesjonelle oppdrag. Men jeg synes Whitney var veldig rett uansett, fordi premien er jo Seventeen Magazine-spread og reklame for Covergirl. Ingenting av det er jo særlig high fashion, for å si det mildt. Reklamen skulle vises på Wallmart, liksom.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #176 Skrevet 24. februar 2009 Jeg tror hun vant fordi det er veldig politisk korrekt at en plus-size-modell vinner en modellkonkurranse. For øvrig må jeg si at det er snodig at i den norske versjonen var det ei (Christina?) som fikk beskjed om å slanke seg (og hun var jo tynn!), mens i USA ses det omtrent som positivt at man har litt former. Snodig, men også bra. Det tror jeg også. De er veldig politisk korrekte ja. Afro-amerikanere, latinoer blondiner, osv...vinner med faste intervaller. Men for all del, Whitney er en flott jente og en verdig vinner uansett. Håper flere "plus-size" jenter vinner. Latterlig å høre Miss J.Alexander si at hun (Whitney) sikkert hadde blitt mobbet mye for sin overvekt opp igjennom årene....Det sier jo mye om hvilket forvridd syn han, og sikkert mange andre i denne bransjen har på kvinnekroppen. Hun var jo ikke noe særlig stor da...Helt normal.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #177 Skrevet 24. februar 2009 Enig med flere her. Whitney er ei flott jente, og det er utrolig fint at også "real size"-kvinner kan vinne. Derimot synes jeg ikke at Whitney har vært den beste av dem gjennom alle sesongene. For meg ble hun av og til litt pageant-aktig. Men det er som det blir sagt over: det var vel "på tide" at en slik deltaker vant. Regner med at det snart må bli en asiatisk vinner, de har hatt flere afro-amerikanske vinnere, og en latinamerikansk, men aldri asiatisk...
Gjest Grafica Skrevet 24. februar 2009 #178 Skrevet 24. februar 2009 Whitney kommer aldri til å få en eneste jobb under Paris/Milan fashion week, det er det jo ingen tvil om. Nå er jo ikke Tyra Banks en klassisk catwalk/high fashion-modell selv, det føler jeg gjenspeiler mange av valgene hun tar når det gjelder hvem hun liker. Allerede i første sesong av serien var det jo ingen tvil om at Elyse var mer riktig som en klassisk modell en Adrienne og Shannon. Adrienne har jo blitt realitystjerne og Shannon gjør mer kommersielle modelljobber, mens Elyse har vært på forsiden av Harper's Bazaar. Jeg synes Whitney var superfalsk, men hun var jo en typisk amerikansk jente. Det har kanskje noe med at jeg er europeisk og foretrekker modeller som ser europeiske ut, men Anya og Katarzyna var de eneste jeg synes var 'riktige' for konkurransen. Adrienne realitystjerne hvordan? Jeg elsker Elyse, hun er min favoritt av alle som noengang har vært med!
Gjest Gjest_Lisen_* Skrevet 27. februar 2009 #179 Skrevet 27. februar 2009 katarzyna er visst også ettertraktet og har fått modellkontrakt med Elite Management hun også Så kult! Hun burde egentlig vunnet, synes jeg..
Gjest Gjest_Lisen_* Skrevet 27. februar 2009 #180 Skrevet 27. februar 2009 Jeg elsker Elyse, hun er min favoritt av alle som noengang har vært med!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå