Honesty Skrevet 25. august 2012 #8361 Del Skrevet 25. august 2012 Her har leveringen i den nye barnehagen begynt å gå bra, etter at det har vært ørlite gråt. Visstnok har hun sluttet straks vi er ute av døra, og har funnet seg flott tilrette i barnegruppa, men det er allikevel ikke særlig morsomt å gå fra en gråtende unge som vil at mamma skal være i barnehagen. I stedet har hun begynt å tulle på kveldstid. Står opp igjen hundre ganger, og i går hørte jeg at hun harjet og slo lyset av og på, av og på uendelig mange ganger. Så kom hun ned, og ble fulgt opp igjen mens hun trampet med foten. Bleiene har vi lagt bort for godt. Nattbleien ble også fjernet, men i grunnen har hun vært tørr på natt i månedsvis, det er bare vi foreldre som har vært litt feige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. august 2012 #8362 Del Skrevet 25. august 2012 Her har nattbleiene også forsvunnet - ikke hatt ett eneste uhell siden han slutta på natta for ca 2 uker siden. Ellers sitter jeg nå og ruger, i underkant av 2 uker til termin nå, så venter i spenning på når lillesøster skal komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. august 2012 #8363 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Lykke til ViljaH! Vi gjør ett nytt forsøk på bleieslutt neste helg. Nå leser jeg døgnet rundt til en særs viktig konteeksamen til uka, men etter det prøver vi igjen. Ca 1 måned siden sist. Jada, prøver å holde håpet levende... Endret 25. august 2012 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. august 2012 #8364 Del Skrevet 26. august 2012 Trur det går mot bleieslutt her au, han har vore veldig oppteken av at han vil slutte med bleie lenge no, men ikkje like oppteken av å gå på do Men det ser ut til at han har teke samanhengen med å få gå med truse med det faktumet at han må gå på do Så trur det vert bleieslutt ganse snart, men berre på dagtid, bleiene er framleis veldig våte om morgonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. august 2012 #8365 Del Skrevet 26. august 2012 Så godt da, imli - det er jo så herlig å slippe disse bleiene Jeg er sjeleglad for at det gikk så smertefritt med E, og særlig ettersom det kommer en ny bleierumpe i hus snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. august 2012 #8366 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg er drittlei! Gruer meg vannvittig til eksamen for jeg vet det ikke går denne gangen heller. Men gleder meg også til å være ferdig så jeg kan slutte å tenke fag for to minutter i alle fall... Og så blir det på'n igjen til neste konteeksamen. Negativ? Jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 26. august 2012 #8367 Del Skrevet 26. august 2012 Heier på deg jeg Aricept! Håper det går bra, så du slipper å ta den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. august 2012 #8368 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg krysser fingrene for deg, Aricept! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. august 2012 #8369 Del Skrevet 27. august 2012 Takk, takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. august 2012 #8370 Del Skrevet 28. august 2012 Heier på deg jeg også Aricept! Får håpe det hår denne gangen Jeg et så lett påvirkelig og alle (nesten) prater om å studere for tiden. Så nå leter og leter jeg etter noe som jeg også vil Ikke lett å bestemme seg, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2012 #8371 Del Skrevet 28. august 2012 Herregud, at et voksent menneske kan bli så nervøs for en bunke ark med spørsmål på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. august 2012 #8372 Del Skrevet 28. august 2012 Når er eksamen Aricept? Og det er jo helt normalt å være nervøs da, særlig når det er ting man ikke føler at man har helt taket på, som jeg fikk inntrykk av at du synes nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 28. august 2012 #8373 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Krasj-kurs gikk ganske bra i helga. Lørdag hadde vi 5-6 uhell hvor noen var vår feil fordi vi også glemte å ta ham på do.. Han kjenner når han må tisse, fredag morgen vel sa han til meg "mamma jeg må tisse" i pysj og bleie. I helga husket han ikke selv å gå på do, så vi måtte igang med å ta ham hver annen time. Og da tisset han, og basjet også gjerne. Han har brukt do innimellom i et år nå, men trenger nok mer tid. Jeg anser dette for å plante frø i hodet hans. Han vil gjerne ha på truse, men tisser rett i buksa. Jeg tenker vi fortsetter til helga, er ikke i nærheten av å kunne ha truse i bhg. Jeg har tro på å purre på bevisstheten hans, men dette skaper (enda) mer klesvask for ho mor! Nattbleien er veldig våt, så helt klar er han jo ikke. Jeg kjøpte todelte pysjer idag, så skal det bli gjennomførbart å intensivere do først når står opp og sist før seng. I kombinasjon med up-and-go bleie. Endret 28. august 2012 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. august 2012 #8374 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Høers ut som dere er veldig der vi er ViljaH. Vi jobber kontinuerlig med saken og merker at bevisstheten til lillegutt øker rundt dogåing også. Ferdig med eksamen! Vet ikke hvordan det gikk. Kaaaanskje det gikk bra. Grugleder meg til å få fasit så jeg kan sjekke nøyere. Jeg ligger nok på vippen mellom stryk og godkjent. Uansett gjorde jeg det milevis bedre enn forrige gang. Og jeg er sliten. Fysisk sliten. Merkelig hvordan kroppen funker. Føler som jeg har løpt maraton og alle muskler og ledd i kroppen er utslitt. Og jeg har bare sitti på ræva og skrevet med hjernen på høygir. Jeg har nok vært veeldig anspent.. Endret 29. august 2012 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. august 2012 #8375 Del Skrevet 29. august 2012 Grattis med ferdig eksamen! Krysser fingre for godkjent, så slipper du å tenke mer på det fri og helg nå? Avslapping? Eller må du lese mer til flere eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2012 #8376 Del Skrevet 29. august 2012 Gratulerer med overstått eksamen, Aricept - krysser fingre og tær for at du vippa over på godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. august 2012 #8377 Del Skrevet 29. august 2012 Takk takk. Semesteret begynner egentlig først til mandag, så jeg tar en veldig rolig oversiktsdag i morgen over pensum før det blir jobbehelg. Skal bli deilig å lese om noe helt annet.. Akkurat nå er jeg lykkelig. Legger bort bøkene frem til sensuren faller. Og etter en periode hvor lillegutt har våkna 5 og 6, håper jeg trenden om å sove til halv 7- 7 som de siste dagene, holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. august 2012 #8378 Del Skrevet 30. august 2012 Vi har måttet flytte leggetiden fra 19 til 19.30 pga at E stod opp så innmari tidlig i sommer. Det ser ut som det har fungert. Fra å stå opp 5.00-5.30 er det nå mer vanlig med 6.30.-7.00 - vi forsov oss til og med en morgen her, da han ikke våknet før 08.10 Vi har jo aldri stilt klokka ettersom han har våknet så tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. august 2012 #8379 Del Skrevet 30. august 2012 Håpar eksamen har gått bra, Aricept! Må seie du verkar veldig flink, det høyrest ut som eit tøft studium. Når er du ferdig? Eg er i gang med studier igjen etter ein lang sumarferie, og det er veldig deilig. Skal skrive bacheloroppg neste semester, det blir moro (trur eg ). Eg har ikkje på langt nær eit så krevade studium som deg, men det er heilt klart tøft innimellom, å studere når ein har små barn, og eg har jo ein ekstra utfordring ift helsa i tillegg. Men satsar på å klare det Lykke til til alle andre her inne som studerar og Bleieslutt er eit faktum her i huset, ei veke før 3-årsdagen. Han har stort sett vore tørr på dagtid i ei veke no. Har uhell innimellom, men han er supermotivert og kjempestolt av at han har slutta med bleie Vil helst ikkje ha på om natta heller, men det må han, bleia er tung om morgonen... Men me får berre ta nattbleie ei stund til, det er heilt greitt, så lenge han er tørr på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. august 2012 #8380 Del Skrevet 31. august 2012 Trur det? Eg hadde jo eigentleg termin i dag (for 3 år sidan ). Sjølv om eg trur den opprinnelege terminen, som var 7. september, var meir riktig (han er fødd 6.). Du klarer det nok, Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå